Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pátek, 22 listopadu 2024
Celkem je zde 256 lidí (7 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: tbrezina
Uživatelů dnes: 1
Uživatelů včera: 3
Uživatelů celkem: 48 827
Online návštěvníků
Návštěvníků: 249
Uživatelů: 7
Celkem: 256

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 7.5. 2010
Příspěvků: 77 | Témat: 12

23.07 2010 9:40


clanok od pana Cervenku z autowebu:
---------------------------------

Obliba motorové nafty u evropskych motoristu uz mnoho let stoupá. Potvrzují to statistiky registrací, zkusenosti prodejcu a také treba vyvoj cen ojetych aut - ta dieselová si drzí cenu lépe a v bazarech jsou stále zádanejsí.

Duvody není tezké pochopit. Práve koupe dieselu z druhé ruky má nicméne cetná úskalí, jichz si zákazníci casto nejsou vedomi. Uhranuti vidinou nízké spotreby zapomínají, ze platby za pohonné hmoty jsou jen cástí celkovych nákladu spojenych s provozem auta. A kdyz vyberete spatne, muzete brzy vysázet za opravy víc penez, nez za kolik jste vysnenou ojetinu porídili!

Moderní vznetovy motor je totiz daleko slozitejsí stroj nez zázehové pohonné jednotky. Soudobé diesely, jimiz se budeme zabyvat predevsím, disponují radou komplikovanych zarízení, která se mohou pokazit - a také se kazí. Nekdy vinou nedostatecného dimenzování ci vyrobní vady, casteji vsak nesprávnym zacházením. ,Diesely jsou mnohem citlivejsí na zacházení," vysvetluje séfredaktor casopisu AutoDiesel Martin Vaculík. ,Vyzadují zkusenejsího a kvalifikovanejsího ridice nez auta se zázehovymi motory."

Zanedbání nekterych poruch pritom muze vést az k totálnímu znicení motoru. Ceské autobazary jsou bohuzel plné tikajících turbodieselovych bomb, jichz se protrelí majitelé zbavili za pet minut dvanáct. Mnoho lidí utratí za takové auto valnou cást svych úspor a zaváze se k vysokym mesícním splátkám. Pokud potom dojde k nejhorsímu, desítky tisíc na opravu jednoduse nesezenou.

Jestli nechcete dopadnout jako oni, ctete pozorne. Poradíme vám, na jaké závady trpí vznetové motory nejcasteji - a také jak s vasím novym dieselem zacházet, aby vydrzel co nejdéle.

Vstrikování

Drtivá vetsina dnesních turbodieselu je vybavena prímym vstrikováním Common-Rail*, které je patrne nejchoulostivejsí cástí naftového motoru. Zivotnost vstrikovacu závisí zejména na kvalite spalované nafty - a ta je v Cesku mnohdy nevalná. Jemné injektory se soustavou úzkych trysek se postupne zanásejí necistotami.

Za nejakych 100-150 000 km mají vstrikovace dost. Na pokyny solenoidu reagují pomaleji, coz se projevuje hlucnejsím chodem motoru. Majitel ale nemusí nic poznat, protoze zhoubny proces probíhá vetsinou pozvolna. Následkem zpomalenych reakcí nastává vstrik stále pozdeji, az to dospeje do fáze, kdy nafta horí jeste ve fázi vyfuku.

Doprovodnym jevem poskozenych vstrikovacu je horsí zátah z nízkych otácek. V tu chvíli nezbyvá nez nechat Common-Rail* opravit. To ale není vzdycky mozné. ,Vstrikovace od firem Bosch a Delphi lze opravit docela dobre. Oprava vyjde asi na ctyri tisíce korun," objasnuje Vaculík. ,U vyrobku firem Siemens a Denso je to horsí - tam nezbyvá nez pripravit si asi dvacet tisíc na nákup novych dílu."

Kazdy zájemce o dieselové auto by si mel uvedomit, ze Common-Rail* proste víc nez 200 000 km nevydrzí. Pri koupi ojetého dieselového auta si rovnou odlozte nejakou cástku na jejich vymenu - budete mít klidnejsí spaní.

Dalsí castou závadou vstrikovacího systému vznetovych motoru je podle Vaculíka tecení prepadem. Cerpadlo pak nestíhá dodávat potrebné mnozství paliva, coz má za následek pokles tlaku v common-railu. Rídící jednotka to vyhodnotí jako poruchu a prejde do nouzového rezimu. V praxi se to projeví tak, ze pri akceleraci na plny plyn motor najednou ztratí tah a na palubní desce se rozsvítí kontrolka diagnostiky - urcite moc príjemny zázitek, kdyz zrovna predjízdíte a proti vám se rídí nákladák.

,Chytry uzivatel v tu chvíli bezí auto prodat," konstatuje Martin Vaculík. Prodejci v bazarech o tomto problému moc dobre vedí a vetsinou se budou hodne snazit, aby zákazník pri zkusební jízde nedostal prílezitost podrzet plyn u podlahy. ,Rozhodne trvejte na tom, abyste auto vyzkouseli pod zátezí. Ideální je táhlé stoupání. Zkuste na ctyrku naplno akcelerovat z rychlosti asi 80 km/h a drzte plyn aspon tricet vterin - nebo tak dlouho, jak to pujde," doporucuje.

Turbodmychadla

Zdroj mohutné síly naftovych motoru je zároven jedním z jejich nezranitelnejsích orgánu. Mozná jste uz slyseli o tom, ze není dobré vypínat preplnovany motor ihned po zátezi - napríklad kdyz po rychlém dálnicním úseku prijedete k pumpe. Verte, ze rozhodne nejde o povery.

Dmychadla nejsou stavená na tak velké tepelné namáhání. Ted asi kroutíte hlavou, ale pockejte - automobilky se jen snazily vyjít vstríc nasim pozadavkum. Zpocátku byl mohutny tocivy moment preplnovanych motoru vykoupen silnym turboefektem. Tak se ríká prodleve mezi seslápnutím plynu a okamzikem, kdy se Turbo* roztocí natolik, aby vytvorilo potrebny plnicí tlak. Pokud jste u takového motoru seslápli plyn v nízkych otáckách, nic se nedelo, az po jedné ci dvou vterinách auto vystrelilo velmi prudce dopredu. To nebylo dobré, kdyz se vám ,podarilo" dosáhnout techto otácek napríklad v zatácce - majitelé první 911 Turbo* by mohli vyprávet.

Dnesní dmychadla jsou proto mensí. Rychleji se roztocí, takze motor jde hezky odspodu. Pri plné zátezi se ale Turbo* silne zahrívá a kdyz náhle vypnete motor, zpusobíte to, ze rozpáleny rotor se jeste chvíli tocí, aniz by k nemu proudila chladivá olejová lázen.

Neklamnou známkou zacínajícího konce turbodmychadla je pískání. Dobre je slyset hlavne zvenku. Pokud zvysování otácek provázejí vysoké tóny, které mohou trochu pripomínat vzdálenou policejní sirénu, ruce pryc!

Anebo zádejte slevu. ,V této fázi lze Turbo* jeste opravit napríklad repasí, náklady se pohybují okolo sedmi tisíc korun. Zadrené Turbo* ovsem musíte vymenit, a to vás vyjde nejméne na 25 000 Kc - casto i mnohem víc," upozornuje Vaculík.

Takríkajíc nelécené Turbo* vsak muze zpusobit i totální znicení motoru. Kdyz zacne pres jeho loziska téct olej, cást se ho dostane do plnícího potrubí a zacne se usazovat v mezichladici. Konec prijde bez varování - po nashromázdení kritického mnozství maziva v mezichladici jednou dojde k tomu, ze pri prudkém pridání plynu motor nasaje místo chladného vzduchu práve olej. Ten se po stlacení ve spalovacích komorách vznítí, otácky vyletí prudce nahoru.

V takové situaci vetsina lidí nejspíse vypne spojku - a nestane se nic. Ti duchaprítomnejsí pak otocí klíckem v zapalování. ale motor stále bezí! Práve totiz spaluje olej z mezichladice. Protoze tento proces zkázy nejde zastavit, otácky nekontrolovane letí nahoru, motor se pretocí a je s ním ámen.

V poslední dobe se i u turbodieselu objevují vodou chlazená dmychadla, jichz se tento problém netyká. Najdete je napríklad u BMW, Volva (D5) ci nejnovejsího motoru 2.0 dCi od Renaultu.

Setrvacníky

Tretím chronickym bodem selhání byvají dvouhmotové setrvacníky, které se zacaly uplatnovat asi pred devíti lety. Kvuli nerovnomernému chodu byvá obezné kolo setrvacníku u vznetovych motoru odpruzeno vuci náboji. Zabranuje se tak prenosu vibrací do prevodovky, také namáhání silent-bloku je mensí.

Tento vynález mozná zlepsuje kulturu behu motoru, ale zejména pri podtácení nebo brzdení motorem muze velmi rychle odejít. Zniceny dvouhmotovy setrvacník o sobe dává vedet rázy pri zmene zatízení - napríklad razení nebo pridání plynu. Postupne to dospeje tak daleko, ze rána provází kazdy pohyb plynového pedálu. Na novy setrvacník si musíte pripravit petadvacet tisíc korun.

Dalsí casté závady

Uz vám z toho jde hlava kolem? Bohuzel, jeste nekoncíme.

U starsích dieselu nekdy praskají hlavy. Velmi známy je tento jev u BMW 525tds. Pozoruhodné je, ze kvuli praskajícím hlavám je tento motor mezi lidmi povazován za nespolehlivy, ackoliv jeho ostatní cásti bez problému vydrzí milion kilometru - na rozdíl od modernejsích turbodieselu.

Prasklá hlava se nastestí pozná pomerne snadno. Teplota chladicí kapaliny extrémne reaguje na zatízení motoru (s pridáním plynu roste, s ubráním klesá). Zbystrete, pokud auto spatne topí. Martin Vaculík také doporucuje hmatem zkontrolovat chladic - musí se ohrívat rovnomerne po celé plose.

Pri prohlídce ojetého auta otevrete motorovy prostor a zkuste, zda není povolené vícko nádrze. Pokud je, nekdo pred vámi neco tají. A kdyz uz jste u expanzní nádobky, zkontrolujte, jrstli v ní pri spusteném motoru nestoupají bubliny.

Vznetové motory rovnez byvají choulostivejsí na údrzbu rozvodu, protoze jejich remen je více namáhán. Smrtelny muze byt i tak nevinny úkon jako merení emisí. Kdyz zkusební technik vytocí motor do prebehovych otácek, remen se muze poroucet a umoznit ventilum, aby navázaly zhavy vztah s písty.

U motoru 1,9 TDI* z produkce koncernu Volkswagen casto odchází HFM sonda, jiz mnozí cestí ridici znají pod názvem váha vzduchu. To je jiste nepríjemné, ale ve srovnání s jinymi zde popsanymi závadami jde o drobnost.

Obvyklí podezrelí

Jakékoliv zevseobecnování je trochu ozehavé, ale presto se dá ríci, ze urcité diesely mají sklony k jistému typu poruch. Na turba nejvíce trpí motory Renault 1.9 dCi a 2.2 dCi, stejne jako veskeré TDI* PD (cerpadlo-tryska) od Volkswagenu.

Naproti tomu stará jednotka 1.9 TDI* 66 kW má slabinu práve jen v té váze vzduchu, jinak vydrzí vsechno. Z hlediska spolehlivosti je vetsí sázkou na jistotu nez její novejsí následovníci.

Pokud jde o Common-Rail*, nejvetsí problémy byvají se systémem od firmy Delphi. Nanestestí jde o velmi rozsírenou technologii, jiz najdete napríklad ve vozech Opel s motory 1.7 CDTi, Renault 1.5 dCi, Ford Focus 1.8 TDci* první generace (soucasná verze pouzívá Common-Rail* Siemens), Mondeo 2.0 a 2.2 TDci* (opet neplatí pro novy model) a Jaguar X-type, ktery má stejné motory. Z korejskych aut mají tento problematicky prvek Hyundai Terracan a Kia Carnival 2.9 CRDi.

Vadny dvojhmotovy setrvacník muze znepríjemnit zivot majitelum turbodieselu znacek VW, Fiat ci Peugeot, ale i mnohych dalsích. Hodne zálezí na zacházení (viz následující kapitola). Neuskodí vedet, ze Octavia 1.9 TDI* 81 kW tento druh setrvacníku nemá, zatímco verze 96 kW jíz ano.

Z hlediska spolehlivosti a zivotnosti jednotlivych komponent se osvedcily spíse starsí, konstrukcne jednodussí motory. Krome uz zmínené 1.9 TDI* 66 kW lze doporucit také Fiat 1.9 JTD* 77 kW, ktery nemá ani variabilní Turbo*, ani dvojhmotovy setrvacník.

Prakticky neznicitelny je motor 2.5 TD z Fiatu Croma/Lancie Thema. Puvodne slouzil v uzitkovém voze Iveco.

Martin Vaculík doporucuje také petiválec 2.5 TDI* z Audi 100 a první A6. Je sice treba hlídat rozvody a spodní remenici, ale jinak nehrozí zádná nepríjemná prekvapení. Pozor, nezamenujte ho s pozdejsím sestiválcem stejného oznacení! Ten se rozhodne tolik nepovedl.

Pokud máme nahlédnout jeste dál do historie, velmi se povedl motor 1.9d od skupiny PSA Peugeot-Citroen. Pravda, ten jeste nemel v názvu predponu ,Turbo*." Za neznicitelné platí rovnez legendární vznetové jednotky Mercedes W124 a 190.

Co s tím?

Citlivejsí ctenáre ted mozná polévá pot a premyslejí, jak se té chatrné veci pod kapotou svého auta rychle zbavit. Ale nebojte se, není to tak horké. Riziko financní katastrofy lze minimalizovat dodrzováním nekolika jednoduchych doporucení.

Pokud se chystáte k nákupu ojetého auta se vznetovym motorem, vezmete si k srdci vsechny predchozí rady - a velmi peclive dodrzujte ty notoricky známé. Rozhodne je dobré mít s sebou nekoho, kdo bude tlumit vase nadsení. Okamzite odejdete, kdyz prodávající nesouhlasí s dukladnou zkusební jízdou nebo se vselijak vykrucuje. Venujte pozornost vsem neobvyklym zvukum. Máte-li sebemensí pochybnosti, zazente vidinu cesty domu v novém voze a jdete pryc. Na trhu je dostatek aut a kdyz nekoupíte dnes, porídíte jinde zítra.

A nikdy, opravdu nikdy nedávejte za ojetinu vsechny svoje peníze. I zachovalé a udrzované auto bude nejspís potrebovat drobnejsí opravy.

Jestli vám dieselové auto uz stojí v garázi, muzete zivotnost jeho pohonné jednotky prodlouzit správnym zacházením. Pozor, nekteré z techto vecí si mozná prectete vubec poprvé!

Tohle bude vyzadovat zvyk, ale verte nám, ze je to správne: startujte bez spojky! Víme, ze v autoskole vás ucili neco jiného, ale spoustením motoru pri vyslápnuté spojce dáváte nehezky zabrat axiálním loziskum. ,Z celého sveta startují se spojkou jen Cesi," smeje se Martin Vaculík. ,Má to historické duvody - skodovky mely husty prevodovy olej, slabé baterie i startéry."

Tankujte kvalitní naftu. Jiste, zrakem ani cichem její vlastnosti nepoznáte, ale neudeláte chybu, kdyz pred obskurními stojany v zemedelskych druzstvech dáte prednost stanicím, které patrí do velkych retezcu a mají znacny obrat. Pár usetrenych korun prece nestojí za problémy spojené s vymenou common-railu.

Dodrzujte predepsané servisní intervaly. Uz kvuli chlazení turba je dobré neprejízdet stary olej, ale ted nám jde hlavne o rozvody. Opravdu nemá smysl zkouset, o kolik se dá pretáhnout vymena rozvodového remene, pokud nemáte po ruce novy motor.

Nechte Turbo* vydychat. My víme, ze specháte. Ale kolik toho stihnete, kdyz bude auto stát tyden v servisu kvuli vymene turbodmychadla? Nikdy nevypínejte motor bezprostredne po jízde vysokou rychlostí. Muzete-li zastávku naplánovat, predem zvolnete a nechte motor odpocinout v rozumnych otáckách. Pokud treba na dálnici náhle odbocíte z levého pruhu rovnou k pumpe, pockejte se zhasnutím motoru aspon deset sekund. Dvacet bude jeste lepsí.

Nepodtácejte motor. Víte, jak spolehlive zlikvidovat dvojhmotovy setrvacník? Donutte ho pracovat v nízkych otáckách. Kdyz prijízdíte k semaforu a nepodrazujete, v urcitém okamziku klesnou otácky motoru níz, nez by tocil na volnobeh. Tohle udelejte petkrát ci desetkrát a vyrobce setrvacníku si muze mnout ruce - má dalsí kseft. Cloveku s trochou citu by skubání uz dávno napovedelo, ze má podradit, ale co vy víte, jak si to cukání vykládá vase prítelkyne? Radeji ji naucte prijízdet ke krizovatce na neutrál. Srovnatelne zhoubné je pro setrvacník i brzdení motorem. Kdyz uz jste líní naucit se podrazovat s meziplynem kvuli plynulosti jízdy, hrozba tricetitisícové investice by vás presvedcit mohla, ne?

Hlavne nezapomente na jedno: vsechny dobré rady jsou k nicemu, pokud se jimi nebudete rídit. Poucenému a disciplinovanému majiteli vsak bude moderní turbodiesel slouzit hodne dlouho. Na pohonnych hmotách usetríte za dobu vlastnictví auta jmení - a navíc se stanete lepsím ridicem.

autor: Jirka Cervenka

zdroj: AUTOweb
---------------------------------
nahoru

sponzor





23.07 2010 9:40


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 7.4. 2010
Příspěvků: 595 | Témat: 3

23.07 2010 10:02


Z mého pohledu velmi dobře napsaný článek, některé věci jsem ani něvěděl...
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 22.7. 2009
Příspěvků: 338 | Témat: 21

24.07 2010 11:49


Je pravda ze i motory v audi 1.9 TDI* ASV nemaji dvouhmotovy setrvacnik? Vetsinu jsem znal ale treba startovani bez spojky ne
nahoru

AK junior
AK junior

Muž
Registrace: 25.11. 2009
Příspěvků: 989 | Témat: 21

24.07 2010 17:14


a jak je to s tim meziplynem pri podrazovani ?
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 29.4. 2010
Příspěvků: 568 | Témat: 13

24.07 2010 17:54


zajímavej článek, asi patřim mezi ty opocený
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 20.11. 2008
Příspěvků: 6147 | Témat: 64

25.07 2010 13:19


AMDDawe: To se naučíš, jde o to, že si vychytáš, jaký otačky bude mít motor po podřazení a sám si přidáš, ještě dřív, než pustíš spojku, vyvaruješ se tím nepříjemnýho škubnutí, když spojka vyrovnává rozdíl mezi otáčkama. Spojka ani setrvák netrpí a jízdní projev je mnohem plynulejší a víc lahodí oku a hlavně uchu. Jo a kdybys byl detailista, tak si budeš dvakrát šlapat spojku a přidávat si mezi tím. Jako v Liazce

Osobně by mě ani nenapadlo pustit spojku když nemám srovnaný otáčky. Když vezmu svoje auto, který má hodně krátkou dvojku a dost dlouhou trojku, tak při podřazování 3 - 2 bez meziplynu by mi za chvíli silentbloky udělaly pápá a vyskočil motor z auta. A to mám benzín, u ropáka je brzdná síla motoru mnohem větší.

V klidu, v 18 letech nemůžeš vědět všechno, to chce kilometry a kilometry a těžkej kočár v ropě, jako máš, tě brzy naučí. S městským miniautem umi jezdit každej debil.
nahoru

AK junior
AK junior

Muž
Registrace: 25.11. 2009
Příspěvků: 989 | Témat: 21

25.07 2010 16:03


Satan Coupe:
AMDDawe: To se naučíš, jde o to, že si vychytáš, jaký otačky bude mít motor po podřazení a sám si přidáš, ještě dřív, než pustíš spojku, vyvaruješ se tím nepříjemnýho škubnutí, když spojka vyrovnává rozdíl mezi otáčkama. Spojka ani setrvák netrpí a jízdní projev je mnohem plynulejší a víc lahodí oku a hlavně uchu. Jo a kdybys byl detailista, tak si budeš dvakrát šlapat spojku a přidávat si mezi tím. Jako v Liazce

Osobně by mě ani nenapadlo pustit spojku když nemám srovnaný otáčky. Když vezmu svoje auto, který má hodně krátkou dvojku a dost dlouhou trojku, tak při podřazování 3 - 2 bez meziplynu by mi za chvíli silentbloky udělaly pápá a vyskočil motor z auta. A to mám benzín, u ropáka je brzdná síla motoru mnohem větší.

V klidu, v 18 letech nemůžeš vědět všechno, to chce kilometry a kilometry a těžkej kočár v ropě, jako máš, tě brzy naučí. S městským miniautem umi jezdit každej debil.


Díky satan, je fakt že jsem to parkrát zkusil, protoze je to vazne velkej skok jak treba rikas ze 3 na 2, ale obaval jsme se ze tim nicim spojku. Je fakt ze pak to líp navazuje. Hur mi tam jde 3 a pri podrazeni ze 4 tam jde lip s tim drbnutim do plynu. tak jestli byhc s tim nekazil spojku, milerad to budu pilovat
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 30.4. 2009
Příspěvků: 3016 | Témat: 29

25.07 2010 18:44


Satan Coupe:
Když vezmu svoje auto, který má hodně krátkou dvojku a dost dlouhou trojku, tak při podřazování 3 - 2 bez meziplynu by mi za chvíli silentbloky udělaly pápá a vyskočil motor z auta.

Jo jo,je to přesně tak

Já osobně řadím ve všech autech dolu s meziplynem,je to přesně tak jak popsal pan Satan
nahoru

sponzor





25.07 2010 18:44


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 4.5. 2008
Příspěvků: 254 | Témat: 40

25.07 2010 19:05


Že už bych možná věděl proč mi ten motor tak škube? Že by olej v turbu?
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 18.3. 2008
Příspěvků: 5245 | Témat: 36

25.07 2010 19:32


To startovani bez spojky me taky prekvapilo. Sice mam benzina,ale zrovna u tehle veci je to asi jedno.
Zkusim se preucit na startovani bez spojky.
nahoru

AK junior
AK junior


Registrace: 16.6. 2009
Příspěvků: 1012 | Témat: 20

25.07 2010 20:00


ty voe vy si z prdele šlapete meziplyn ale ja ho šlapat musim ! Mam špatnej synchron na 3 a mužu vam řict že už ty meziplyny nenavidim! Furt jak debil neco vychytavat aby to nedelalo kčřřřřřřřřřřA\AAAAKŘŘŘŘ Ono něco jinyho je myslet si že si vychytal meziplyn a něco jinyho když ho opravdu musíš vychytat
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 4.10. 2007
Příspěvků: 14046 | Témat: 168

25.07 2010 20:05


mamut:
Tak na to hoď bobek. Jebni tam Déčko a rozviň klid

Článek jsem četl kdysi dávno a utvrdil mě v tom, že chci benzín a tak nějak jsem u toho zůstal a asi i zůstanu.
nahoru

AK junior
AK junior


Registrace: 16.6. 2009
Příspěvků: 1012 | Témat: 20

25.07 2010 20:46


root: hmm tak si tedy vyměníme auta, já rozvinu svuj klid s tvým Tiptronikem a ty zase rozvineš svuj vztek z moji vyjebanou převodovkou .Nene prostě už je rozhodnuto seženu novou převodovku už mi tam občas nejde ani raketa takže je prostě už po smrtí načež má stejně už právo.
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 20.11. 2008
Příspěvků: 6147 | Témat: 64

26.07 2010 6:44


já musel žadit jak v liazce, když jsem měl Uno Turbo*, synchrony pápá už dávno, audi je jiná liga, i po tolika kilometrech celý převodový ústrojí včetně spojky jako nový.
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 12.11. 2008
Příspěvků: 5391 | Témat: 68

26.07 2010 6:53


Ja som si vyskusal presne radenie s medziplynom, ked mi na starom Renckovi prasklo spojkove lanko. Dosiel som domov asi 140km bez pouzitia spojky.
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 20.11. 2008
Příspěvků: 6147 | Témat: 64

26.07 2010 7:53


jj, taky to jde, stejnou zkušenost mám s Peugeotem 205, naštěstí pouze cca 25km. Ti Francouzi na těch lankách něco posrali, teda spíš než něco, tak to plastový očko na konci u pedálu. Ani radši nepřemejšlím, co by se stalo, kdyby to někomu ruplo ve chvíli, kdy stojí na semaforech se zařazenou jedničkou a vyšlápnutou spojkou, netrpělivě čeká na zelenou, tůruje motor do vysokejch a cejtí se jak Schumi na startu VC. Skok vpřed a zleva Tatra s mokrým pískem...
nahoru

sponzor





26.07 2010 7:53


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK allstar
AK allstar

Muž
Registrace: 25.5. 2009
Příspěvků: 11040 | Témat: 102

26.07 2010 8:03


k tomu meziplynu, krásně ho umí dávkovat při podřazování automatická Převodovka* s-tronic, např. u s5 co jsem se svezl to krásně střílí do vejfuků...

jinak v dřívějších dobách jsem také odebíral autodiesel a od pana vaculíka jsem se naučil pár zajímavejch věcí, hlavně třeba to startování bez spojky...
nahoru

AK senior
AK senior


Registrace: 23.12. 2008
Příspěvků: 1602 | Témat: 35

26.07 2010 8:37


praga V3S vás o meziplynech,studených startech i pohonu všech kol naučí vše
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 12.11. 2008
Příspěvků: 5391 | Témat: 68

26.07 2010 9:27


Satan Coupe:
jj, taky to jde, stejnou zkušenost mám s Peugeotem 205, naštěstí pouze cca 25km. Ti Francouzi na těch lankách něco posrali, teda spíš než něco, tak to plastový očko na konci u pedálu. Ani radši nepřemejšlím, co by se stalo, kdyby to někomu ruplo ve chvíli, kdy stojí na semaforech se zařazenou jedničkou a vyšlápnutou spojkou, netrpělivě čeká na zelenou, tůruje motor do vysokejch a cejtí se jak Schumi na startu VC. Skok vpřed a zleva Tatra s mokrým pískem...


To ja som mal obe uchytenia kovove, lanko prdlo vzdycky kdesi uprostred. Asi som do toho moc slapal . Bola tam nejaka tvrda sportova spojka, neviem ako sa tam dostala Jedine stastie, ze to ma tendenciu prasknut, ked clovek zacina stlacat pedal.
nahoru

AK batole
AK batole

Žena
Registrace: 15.2. 2010
Příspěvků: 505 | Témat: 6

26.07 2010 10:47


bicek:
To startovani bez spojky me taky prekvapilo. Sice mam benzina,ale zrovna u tehle veci je to asi jedno.
Zkusim se preucit na startovani bez spojky.


Takže opravdu startovat naftaka bez spojky? Priznam se, ze pro me novinka...

A jak to tedy je...při dojíždění na semafor brzdit a podřazovat, nebo neutral? Jsem se v tom nějak ztratila...
Naposledy upravil Selmickae dne 28.07 2010 13:48, celkově upraveno 1 krát. (0% původního příspěvku)
nahoru

AK oldtimer
AK oldtimer


Registrace: 28.8. 2006
Příspěvků: 15677 | Témat: 299

26.07 2010 11:00


mathyk:
Tohle bude vyzadovat zvyk, ale verte nám, ze je to správne: startujte bez spojky! Víme, ze v autoskole vás ucili neco jiného, ale spoustením motoru pri vyslápnuté spojce dáváte nehezky zabrat axiálním loziskum. ,Z celého sveta startují se spojkou jen Cesi," smeje se Martin Vaculík. ,Má to historické duvody - skodovky mely husty prevodovy olej, slabé baterie i startéry."


blah blah ... dela to pulka lidi co znam a ty cesky umej leda tak "piifo prosssssm" ...

jo a Turbo* mi piska na benzinu a to dost nahlas uz od doby co sem to koupil ... a zatim se mu nic nestalo ... ksakra cim to bude ))...
nahoru

AK allstar
AK allstar

Muž
Registrace: 25.5. 2009
Příspěvků: 11040 | Témat: 102

26.07 2010 11:20


Selmickae:
A jak to tedy je...při dojíždění na semafor brzdit a podřazovat, nebo neutral? Jsem se v tom nějak ztratila...

tak tady záleží jak rychle jedeš, ale lepší bude brzdit motorem, šetříš brzdy i palivo.

Selmickae:
Takže opravdu startovat naftaka bez spojky? Priznam se, ze pro me novinka...

u novější aut není problém startovat se spojkou, naopak někde to doporučují, ale to hlavně kvůli tomu, aby si tam řidič nenechal rychlost a neskočil o kus dopředu.
nahoru

Iron throner


Registrace: 28.8. 2006
Příspěvků: 22172 | Témat: 588

26.07 2010 11:22


Selmickae:
Takže opravdu startovat naftaka bez spojky? Priznam se, ze pro me novinka...

podle mě je to zcela jedno
spojka musí být dimenzovaná na mnohem větší síly než jsou ty startovní - vůbec bych to neřešil

někdy se mi nechce vyřadit, tak start se spojkou a hned odjezd
nahoru

AK senior
AK senior


Registrace: 23.12. 2008
Příspěvků: 1602 | Témat: 35

26.07 2010 11:51


...já třeba A3 bez sešlápnuté spojky nenastartuji-asi soudruzi v audi udělali někde chybu
nahoru

sponzor





26.07 2010 11:51


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 1.8. 2008
Příspěvků: 3384 | Témat: 38

26.07 2010 12:29


trupsy9: jakto?
nahoru

AK senior
AK senior


Registrace: 23.12. 2008
Příspěvků: 1602 | Témat: 35

26.07 2010 13:26


no nová A3 to tak má-možná je to ochrana dvouhmoty
nahoru

AK batole
AK batole

Žena
Registrace: 15.2. 2010
Příspěvků: 505 | Témat: 6

26.07 2010 14:05


trupsy9:
no nová A3 to tak má-možná je to ochrana dvouhmoty


A jakej ročník máš? Já jestli to riskovat u té svoji (r.v.2005)...:-/
nahoru

AK senior
AK senior


Registrace: 23.12. 2008
Příspěvků: 1602 | Témat: 35

26.07 2010 14:49


2008
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 5.10. 2006
Příspěvků: 497 | Témat: 6

26.07 2010 17:09


trupsy9:
praga V3S vás o meziplynech,studených startech i pohonu všech kol naučí vše
¨

moje řeč
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 29.2. 2008
Příspěvků: 4249 | Témat: 19

26.07 2010 17:13


s tou spojkou - nestartujou se náhodou ty nový stop/start systémy právě sešlápnutím spojky?
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email