Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je čtvrtek, 24 dubna 2025
Celkem je zde 94 lidí (4 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: bajin
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 3
Uživatelů celkem: 49 154
Online návštěvníků
Návštěvníků: 90
Uživatelů: 4
Celkem: 94

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK oldtimer
AK oldtimer

Muž
Registrace: 8.7. 2007
Příspěvků: 20259 | Témat: 1614

10.06 2010 15:11


Po Česku přibývá parkovišť, kde se nedá zaparkovat. Tedy dá, ale pak se vám nepodaří normálně vystoupit z auta.

Redakční test, který jsme podnikli, ukázal, že v mnohých obchodních a zábavních centrech, na záchytných parkovištích u stanic metra či na běžných parkovištích jsou pruhy pro parkování tak blízko u sebe, že není snadné zastavit, neodřít sousední vůz, nebo vylézt z vozu či dokonce vyndat náklad, který vezete.

Parkoviště nejsou malá, dokonce všechna, která jsme proměřovali, splňovala závaznou normu. Problém spočívá v tom, že norma byla napsána v letech, kdy se tehdejším Československem proháněly škodovky 105/120.
Tedy auta výrazně užší než jsou dnešní běžné rodinné vozy.

Kolmá parkovací stání mají lidé obvykle raději. Snáze se do nich trefí i řidič, který jinak s couváním do mezery mezi auty podélně zaparkovanými u obrubníku mívá problémy. Jenže, jak jsme ověřili v našem testu, tato parkovací místa mají jiný háček. Jsou pro většinu současně prodávaných aut příliš úzká.

Když se připravovala tuzemská státní norma pro odstavná a parkovací místa silničních vozidel, psal se rok 1987. Jezdili jsme hlavně ve stopětkách a stodvacítkách, jak se říkalo tehdy nejvíce prodávanému vozu ze Škody Mladá Boleslav. Šířka tohoto vozu byla bez půl centimetru 1,6 metru. Dnes je nejprodávanějším autem v tuzemsku Škoda Octavia. Je o plných sedmnáct centimetrů širší.

Ti, kdo malují pruhy na nově vybudovaných parkovištích, se řídí normou, která říká, že šířka pro stání má být 240 centimetrů.
Některá široká sériově vyráběná auta:

* BMW X6 198,5 cm
* Audi A8 195 cm
* Mercedes-Benz GL 192 cm
* Chrysler Grand Voyager 195,5 cm
* Lincoln Navigator 200 cm

To, jak se ukazuje, mnohdy nestačí. "V současné době se tyto pruhy malují podle mého názoru poněkud úzké. Nevím, zda si někdo uvědomil, že dnešní auta jsou širší, delší a mají delší dveře s větším úhlem zavírání. Vystupování z aut na takto značených parkovištích se rovná artistickému výkonu. To nejsem žádný tlouštík, mám 180 cm - 84 kg. Také už mám dost věčně omlácených dveří a boků auta," uvádí internetové diskusi muž, podepsaný jako "nemo".

Začneme v Holešovicích. Parkovací stání zde má přesně zmíněných 240 centimetrů. Pokud budou stát na třech parkovacích stáních tři octavie (šířka bez zrcátek 177 cm) a všechny budou zaparkovany přesně uprostřed vyhrazeného státní, bude mít cestující v prostřední řadě prostor pro otevření dveří 63 centimetrů. To je, jak jsme otestovali, ještě docela dobré na to, aby z auta vystoupil běžně urostlý muž. Pokud však auta nezaparkují ideálně uprostřed - a to se děje častěji, například někdo postaví své auto trochu šikmo, je tu problém.

Další problém vzniká, pokud přijedete někam, kde nestojí jen octavie, ale i širší auta. A že jich - tedy v Praze určitě - přibylo. Pak už není prostor pro otevření dveří oněch více než šedesát centimetrů, ale třeba jen čtyřicet. To už nemusí stačit.

Někteří řidiči větších automobilů, jak jsme zjistili například na odstavném parkovišti P+R u stanice metra v pražských Letňanech, parkují tak, že své větší auto parkují obráceně než vedlejší. Jedině tak vznikne dostatečný prostor, aby dokázali vystoupit. Takový způsob parkování ovšem opět vyžaduje opět alespoň trošku řidičské zručnosti, a také, aby sousední auto parkovalo přesně v pruzích. Jak jsme se přesvědčili, někteří řidiči raději zaberou dva pruhy, aby měli jistotu, že až se k autu vrátí, budou moci nastoupit.

Vůbec už nelze závidět těm, kteří potřebují například vyndat z auta dítě i se sedačkou, nebo ho naopak do vozu usadit. To se pak často musí člověk smířit minimálně se zašpiněným oděvem.

Dosud platná norma zřejmě také vůbec nepočítala s auty s třídveřovou karosérií. Jejich boční dveře jsou totiž o hodně delší než u běžných sedanů, hatchbacků či kombíků.


Projektanti parkovišť by sice měli myslet na dostatečně široké příjezdové komunikace, ale není tomu tak vždycky.

Příkladem je právě ono parkoviště u metra v Letňanech. Stání sice má požadovanou šířku, dokonce ještě o několik centimetrů větší, jenže komunikace, po které člověk k místu přijíždí, není dost široká na to, aby si mohl řidič nadjet tak, že na místo zajede napoprvé. Obvykle je třeba si alespoň jednou couvnout a vůz správně natočit.

Další škody na náraznících a blatnících mohou řidiči utrpět vinou příliš ostrých zatáček u vjezdu do parkovišť nebo u komunikací spojujících jednotlivá patra parkingu. Těsně je lidem, kteří přijíždějí do libereckého zábavního centra Babylon, určitě lépe se dal vyřešit například příjezd do parkingu u obchodního centra v Praze u Flory. V centru Arkády na pražské Pankráci to také není ono, jak jsme otestovali. Absolutně odstrašující příklad jsme nalezli v Benicích u Prahy, v místním oblíbeném sportovním areálu.

Pokud řidič nenajde místo v přízemí a musí sjet o patro níže, čeká ho velice hororový zážitek. Do úzkého "kanálu" postaveného kolmo k bočním stěnám se musí vmanévrovat velmi obratně (to, že se to často nedaří svědčí otisky různě barevných laků na původně žluté malbě). Napoprvé to jen s trochu větším autem člověk, který tohle místo důvěrně nezná, s takřka stoprocentní jistotou nezvládne. Právě velká SUV manželek podnikatelů sem přitom jezdí velice často.

"Samozřejmě" i zde najdeme sloupy zasahující do parkovacího místa. Logicky jsou proto vždy nejdříve obsazená prostřední ze tří míst vymezených nosnými sloupy stropu.

Samostatnou kategorií by mohla být i výška omezující vjezd vozidel. Pokud vlastníte SUV a navíc ještě v zimě vozíte stále na střeše "rakev" na lyže, pak počítejte s tím, že například ve zmiňovaném obchodním centru na Pankráci nenakoupíte. Mohou sem jen vozy do 190 cm výšky.
nahoru

sponzor





10.06 2010 15:11


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 3.10. 2006
Příspěvků: 6688 | Témat: 173

10.06 2010 15:32


to přece všichni víme Audi 100 44 měla na šírku 1917 mm že by si toho všiml někdo až ted ?
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 13.12. 2008
Příspěvků: 2560 | Témat: 32

10.06 2010 15:38


Jj,je to tak,vážně se někdy zaparkovat nedá...vlastně dá,ale už nevystopíš.Nejvíc mne serou lidi,kteří parkují na místech pro rodiče s dětmi,(které je podstatně širší)tak flegmaticky,že bych je nakopal zezadu do koulí..a samozřejmě nemají v tom autě děti.Dnes už jsou dcerce 4 roky tak už to tolik neřeším,protože sama nastoupí a připásá se,ale když byla v malé sedačce(vajíčku)tak jsem myslel,že to auto vedle sebe rozmlatím.
nahoru

AK oldtimer
AK oldtimer


Registrace: 28.8. 2006
Příspěvků: 15677 | Témat: 299

10.06 2010 15:48


jj ... proto vetsinou parkuju bud na parkplacu "pro rodiny" ... nebo radsi nekde vzadu ... v nejhorsim znarodnim rovnou dve parkovaci mista a seru na to ...
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 3.10. 2006
Příspěvků: 6688 | Témat: 173

10.06 2010 16:06


jj taky parkuju tak aby nikdo nemohl odřít auto )
nahoru

AK oldtimer
AK oldtimer


Registrace: 28.8. 2006
Příspěvků: 15677 | Témat: 299

10.06 2010 16:46


to mi pripomelo nedelni situaci ...

tankuju na Shellce ... a za mnou vyjela zenska v Audine ... no chtela kolem mne obkrouzit ... a najednou slysim jenom takovy "kcccchhhhiiiiiiiiiiiiii" tak se podivam ven .. a slecinka vomrdala tak rok starou Audi (A6 sedan poface) ... ale luxusne ... vzala to vo predni blatnik .. oboje dvere ... zadni blatnik .. tak se mne jenom zeptala jaky sou skody .. rikam na jejim nebo na mojem ... ona oboje ... tak sem ji rekl co na jejim .. a na moje jenom trosku zamacklej naraznik ...

to je presne ten typ zenskejch co prijedou s takovouhle kravou na parkac ... a snazej se nacpat do toho pidimistecka mezi "SUV" a "mensi SUV" ... tak to vodrbou vsechny tri auta ...
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 4.10. 2007
Příspěvků: 14046 | Témat: 168

10.06 2010 22:16


Tyhle problémy neřeším
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 29.2. 2008
Příspěvků: 4249 | Témat: 19

10.06 2010 22:18


root:
Tyhle problémy neřeším


protože nejseš ženská!
nahoru

sponzor





10.06 2010 22:18


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 16.12. 2007
Příspěvků: 11459 | Témat: 306

10.06 2010 22:18


root:
Tyhle problémy neřeším


a jezdíš na nákupy MHD...
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 4.10. 2007
Příspěvků: 14046 | Témat: 168

10.06 2010 22:20


vencaa6:
Já nenakupuju ...
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 29.2. 2008
Příspěvků: 4249 | Témat: 19

10.06 2010 22:23


no jo, teď... ale co až bude tvoje polovička jezdit na nákupy do města s tím tvým devítiletým veteránem? aha?
nahoru

AK oldtimer
AK oldtimer


Registrace: 28.8. 2006
Příspěvků: 15677 | Témat: 299

10.06 2010 22:23


vencaa6: hovno .. von parkuje na invalid parkplacu ))
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 30.4. 2009
Příspěvků: 3016 | Témat: 29

10.06 2010 22:24


root:
Já nenakupuju ... angel2

Protože máš strach že by jsi nezaparkoval co ?
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 4.10. 2007
Příspěvků: 14046 | Témat: 168

10.06 2010 22:28


jarajede:
no jo, teď... ale co až bude tvoje polovička jezdit na nákupy do města s tím tvým devítiletým veteránem? aha?


Divokej sen Járo, divokej sen .. Zkrátka mám parking v centru Brna, nepotřebuju jezdit nikam autem.
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 3.10. 2006
Příspěvků: 6688 | Témat: 173

10.06 2010 22:51


root:


Divokej sen Járo, divokej sen .. Zkrátka mám parking v centru Brna, nepotřebuju jezdit nikam autem.
Martine ty máš opačnej problém ty se nebojíš že ti auto někdo odře na parkovišti ty se bojíš že ti auto někde odře venku proto sním nejezdíš
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 4.10. 2007
Příspěvků: 14046 | Témat: 168

10.06 2010 23:15


Krysar:
Jen ty tisíce km na odometru nějak naskakujou, co? Nebojím se vlka nic co mám parkasistent, couvání zvládám skvěle
nahoru

sponzor





10.06 2010 23:15


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 3.2. 2009
Příspěvků: 10908 | Témat: 71

10.06 2010 23:34


Spousta řidičů na parkování dlabe, nijak to neprožívají. I když zaparkuje jak má, není problém opřít vozík o vedlejší auto (aby neujel), snažit se s vozíkem otevřít dveře (aby ho někdo za těch dvacet vteřin neukradl), otevřít dveře zbytečně na "další" západku stabilizace otevření (protože tak může lépe do auta), využívat právo nacpat si do svého auta cokoli potřebuje (a ti druzí prostě překáží, tak co) a hlavně dnes už dost lidí považuje auto za natolik spotřební záležitost, že na někoho kdo chce odjet ve stejném stavu jako přijel, koukají jak na exota.
Spolehlivě se vždy odkrvím, když zaparkuju v poslední zcela prázdné řadě, nejdál od vchodu a při návratu vidím, jak se ke mně tulí na čtyřicet centimetrů asi nějaké přihřáté auto, protože v té poslední řadě jsme zase jen my dva. Jakési pravidlo vytvářet homogenní celek, stádní kultura, či co
nahoru

AK junior
AK junior

Muž
Registrace: 18.12. 2008
Příspěvků: 651 | Témat: 37

20.06 2010 12:08


tak napisme sakra nakou petici a je to.. jak je to vubec v eu ? maji sirsi normu ?
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 29.2. 2008
Příspěvků: 4249 | Témat: 19

20.06 2010 12:25


Hanys: jo tak tohle probíhá za naším panelákem. parkuje tam šest aut na parkovišti pro třináct, všichni se znají a vědí že nikdo další nepřijede, ale dva piloti tam dodržujou lajnování, takže sou schopný nacpat to do mezery tak aby se nedalo pohodlně vystoupit. že je hned z druhý strany toho blokovanýho auta pět metrů místa, to je nechává v klidu. ještě že sem si našel místečko kam mi nikdo neleze. ale co je to za blbce...
nahoru

AK oldtimer
AK oldtimer

Muž
Registrace: 8.7. 2007
Příspěvků: 20259 | Témat: 1614

20.06 2010 17:25


Citace:
Alespoň jednu potěšující zprávu máme pro ty, kteří denodenně řeší problém se zaparkováním svého rozměrného vozu. Nejpozději v polovině příštího roku by měla začít platit nová technická norma upravující šířku parkovacího stání.

Takže minimálně v části nových objektů, které se budou projektovat po začátku platnosti nové normy, by mělo být pro zaparkování větších vozů přece jen o něco více místa. Byť se má šířka parkovacího místa změnit ze současných 240 centimetrů jen o deset centimetrů na celkových dva a půl metru.

"Ano do konce roku by měl být připraven návrh," potvrdila deníku Aktuálně.cz Ludmila Kratochvílová, vedoucí oddělení stavebnictví Úřadu pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví. Podle ní pak bude probíhat schvalovací řízení.

Existuje tedy předpoklad, že v platnost by norma mohla vejít někdy v průběhu prvního či druhého čtvrtletí roku 2011. Kratochvílová potrdila, že s přípravou nové normy se začalo na základě podnětu, který úřad obdržel zvenčí.

Mezitím do redakce přicházejí další a další maily, v nichž čtenáři potvrzují, že s přemýšlením o tom, jak se řidičům v podzemních garážích bude parkovat, se projektanti příliš nezatěžovali.



Náhled, klikni pro zvětšení.
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 12.6. 2010
Příspěvků: 68 | Témat: 1

20.06 2010 18:48


jak parkuje ta X6 u toho sloupu, tak tam to vždcky lousknu přes 2 a hotovo, většinou ale daleko od vchodu, kde je dost místa kolem
nahoru

AK oldtimer
AK oldtimer

Muž
Registrace: 8.7. 2007
Příspěvků: 20259 | Témat: 1614

23.11 2012 1:53


V Česku jsou nová, speciálně označená parkovací místa pro ženy

Jedna z prvních parkovacích stání pro ženy se nacházejí u vchodu do restaurace McDonald's na rychlostní silnici R10 v Praze-Horních Počernicích. Rozměrově se nijak neliší od stávajících parkovacích míst, jsou jen jednoduše označena bílým nápisem "ŽENY".

Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná o narážku na nechvalně proslulé řidičské schopnosti něžného pohlaví, skutečnost je ale jiná. Podstatou existence těchto parkovacích míst je bezpečnost - snížení rizika násilného přepadení. Místa jsou totiž blíže vchodu do objektů a je na ně lépe vidět. Tím se pro ženy zmenšuje bezpečnostní riziko.


Náhled, klikni pro zvětšení.


Tato vyhláška je podle Drahomíry Jirákové, ředitelky komunikace českého McDonald´s, reakcí na vyhlášku Evropské unie, proto jsou takto označená parkovací místa v mnoha státech Evropy běžným jevem.

„Vyhláška, která doporučuje, že pro ochranu maminek a pro ochranu žen mají být vyhrazena speciální parkoviště. My jsme to dostali uloženo státním orgánem pro Prahu 20 a bylo to doporučeno Policií České republiky.
Jde o to, aby žena, která parkuje v noci nebo jede s dítětem, měla vchod co nejblíže a nejlépe dostupný,“ říká Jiráková.
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 17.6. 2009
Příspěvků: 11460 | Témat: 99

23.11 2012 2:37


Romijn: nuze dobra.. A jak je to v praxi? Je to nejaka uzakonena znacka, nebo co?

Pozitivni diskriminace? Jak to? To EU dovolila?
nahoru

AK oldtimer
AK oldtimer


Registrace: 28.8. 2006
Příspěvků: 15677 | Témat: 299

23.11 2012 3:03


mne tohle vrta hlavou uz od dob napatlanyho kocarku nebo harantu na zemi ...

je to uznana znacka, nebo jen dobra vule vlastnika parkplatzu? Resim to z toho duvodu, jestli -kdyz tam ta cmaranice je- muze nejakej sason od ochranky zavolat odtahovku nebo ne (nebo Mestopachy)... Podle mne, pokud je ta cmaranice na soukromym pozemku, tak si muze vlastnik delat co chce, pokud se porusi jeho "vnitrni ustanoveni/rad" ...

a pokud je to vyhlaska EU, tak je to jen doporuceni a Prahaha chce bejt zase svetovejsi nez Brussel? Pokud to PaChove jenom doporucujou ... tipuju zase na cesky vlezdoprdelstvi ...

(btw: dneska sem s pobavenim sledoval jak se nejaka pipina snazila asi pet minut otocit pres tri pruhy v Cayenne, neskutecny a ja cekal az mi to posle do narazniku samozrejme ze ucpala oba smery a to bylo posusnanicko ... )
nahoru

sponzor





23.11 2012 3:03


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 20.11. 2008
Příspěvků: 6147 | Témat: 64

23.11 2012 7:53


Já si už parkuju kde chci. třeba na chodníku nebo trávníku, když není jiná možnost. Jediný co si nedovolím je parkovat na invalidech, protože to řešej státní. Měšťáky a jejich papírky za stěrač ignoruju. Kdo mi dokáže, že ten papírak za tím oknem byl? Měšťák stejně nemá přestupek zdokumentovanej, takže si ho vycucal z prstů.
nahoru

AK junior
AK junior

Muž
Registrace: 25.11. 2009
Příspěvků: 989 | Témat: 21

23.11 2012 8:43


satan:

dyt si to fotej ne ?

parkuju vzdycky nejdal a jak rika hanys, stejne se na me nejakej kokot vzdycky nalepi, at je mista okolo 200 stejne se ty teplousi musi tulit, to nemám tak ráááád ..vrrr
nahoru

AK oldtimer
AK oldtimer

Muž
Registrace: 8.7. 2007
Příspěvků: 20259 | Témat: 1614

23.11 2012 9:02


tomko222:
A jak je to v praxi? Je to nejaka uzakonena znacka, nebo co?

Pozitivni diskriminace? Jak to? To EU dovolila?

2Pix:
je to uznana znacka, nebo jen dobra vule vlastnika parkplatzu? Resim to z toho duvodu, jestli -kdyz tam ta cmaranice je- muze nejakej sason od ochranky zavolat odtahovku nebo ne (nebo Mestopachy)... Podle mne, pokud je ta cmaranice na soukromym pozemku, tak si muze vlastnik delat co chce, pokud se porusi jeho "vnitrni ustanoveni/rad" ...

a pokud je to vyhlaska EU, tak je to jen doporuceni a Prahaha chce bejt zase svetovejsi nez Brussel?

Dle novinek nezávazné, doporučené
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Ale dle týdne povinné, ale nevymahatelné ... tak si vyber

Citace:
Bizarní norma
Češi opisovali v Evropě: vzniklo povinné parkoviště pro ženy

Přednostní parkování pro ženy má zabránit jejich případnému přepadení po cestě přes parkoviště.

České ženy mohou slavit. U každého nově postaveného supermarketu či jiné veřejné budovy v zemi by měly mít několik vyhrazených parkovacích míst. Vlastníkům parkovišť to doporučuje česká státní norma vycházející z evropských směrnic. Ženská místa budou vždy hned vedle vchodu do objektu, aby se prý snížilo riziko násilného přepadení.

Kdy by čekal nadstandardní parkovací místo dvojnásobné šířky pro snadnější manévr, zmýlil by se. A právě to je jejich podstata. Ženská místa u restaurace v Horních Počernicích totiž vznikla na doporučení nové České státní normy číslo 73 6056, která se inspirovala evropskými směrnicemi. V úředním jazyce jde o takzvaná "parkovací stání se sníženým rizikem přepadení." Jinak řečeno, vše vychází z předpokladu, že případný násilník má daleko složitější práci, pokud žena zaparkuje hned u vchodu, než když cestou k restauraci přechází celé parkoviště.

Parkoviště v Horních Počernicích je zřejmě první vlaštovkou a podobných míst bude v republice v dalších měsících a letech rapidně přibývat. Záleží jen na tom, jestli se novinka zalíbí dopravním úřadům v jednotlivých městech. Ty totiž mohou ženská stání přikázat všem nově vznikajícím provozovnám ve svém katastru. Podmínka je jediná. Parkoviště musí mít dostatečný počet stání, aby místa pro ženy nebyla vyhrazena na úkor zákonem daných stání pro invalidy.

Najdou se i skeptici, kteří ženská místa za žádný přínos nepovažují. Spíše v nich vidí další nesmyslný výmysl úředníků. "Je to naprostá absurdita. Fakt bych si chtěl promluvit s člověkem, který to vymyslel. Samozřejmě, že to nebude nijak vymahatelné, je to tedy zbytečné. V Teplicích se to stoprocentně neobjeví," řekl on-line deníku TÝDEN.CZ svérázný primátor Teplic Jaroslav Kubera (ODS). Starostka Hranic na Moravě Radka Ondriášová považuje nové značení dokonce za kontraproduktivní. "Případný útočník bude přesně vědět, kde zaparkuje žena. Naopak to pro něj může být vodítko. Připadá mi to opravdu už přehnané," soudí starostka moravského města.

Na rozdíl od zákonem daných míst pro invalidy, nebude zneužití stání pro ženy nijak trestáno.Největší slabinou vyhrazených míst pro ženy je fakt, že nikdo nezajistí, že na nich budou stát opravdu ženy. Piktogram totiž není dopravní značkou a řidiči ji tedy nemusejí respektovat. "Věřím, že opravdoví muži tady stát nebudou. Ale přiznávám, že vymahatelnost bude opravdu problematická," míní mluvčí McDonald's. Vše bude tedy postaveno na prosté slušnosti šoférů. "Doufám, že to bude takové zvykové právo a že ho muži nebudou porušovat," věří starostka Žďáru nad Sázavou Dagmar Zvěřinová.

Zaváděním parkovacích míst pro ženy není Česká republika žádným průkopníkem. Podobná stání jsou standardem v řadě evropských zemí. Například v Německu jsou podobná místa navíc širší než ta běžná. Na některých místech dokonce růžově nabarvená, aby zřejmě odpudila mužské řidiče. Koneckonců v Německu mají svá vyhrazená místa i oni. Mužská parkovací stání jsou tu označena klasickým písmenem P v modrém poli doplněném o mužský piktogram.
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 3.10. 2006
Příspěvků: 6688 | Témat: 173

23.11 2012 9:05


neměli by v rámci bezpočnosti ochránění před rizekem znásilnění či jiných tresných činu chodit povině v burce ?
nahoru

AK oldtimer
AK oldtimer

Muž
Registrace: 8.7. 2007
Příspěvků: 20259 | Témat: 1614

23.11 2012 9:16


Krysar: nebo nafasovat hned při výstupu z auta pás cudnosti a fertig.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 7.7. 2007
Příspěvků: 3253 | Témat: 119

23.11 2012 10:58


Místo aby se násilníci stříleli,tak ženským namalujeme parkovací místa a je to.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email