Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pátek, 23 kvě 2025
Celkem je zde 96 lidí (3 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: 77radim
Uživatelů dnes: 1
Uživatelů včera: 0
Uživatelů celkem: 49 208
Online návštěvníků
Návštěvníků: 93
Uživatelů: 3
Celkem: 96

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK nováček
AK nováček


Registrace: 27.4. 2008
Příspěvků: 8 | Témat: 4

21.06 2008 17:59


zdravim vas aka je maximalna teplota oleja na audi A6 2.5 TDI* dakujem
nahoru

sponzor





21.06 2008 17:59


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 8.10. 2006
Příspěvků: 5847 | Témat: 177

21.06 2008 19:55


svist800: Jakého oleje? Motorového, převodového, servooleje... ????

Jestli myslíš motorového, tak běžná teplota je těch 90 - 130°C.
Pokud ti to na dálnici vyleze na těch 130 °C tak se nic neděje, ovšem za předpokladu, že používáš kvalitní olej a dodržuješ jeho výměny.
V ideálním případě by měl mít olej vždy o cca 30°C více, než voda. Hranice, kdy by ses už mohl obávat, je cca 170°C.
nahoru

AK senior
AK senior


Registrace: 3.12. 2006
Příspěvků: 1701 | Témat: 5

21.06 2008 22:47


sniper:
svist800: Jakého oleje? Motorového, převodového, servooleje... ????

Jestli myslíš motorového, tak běžná teplota je těch 90 - 130°C.
Pokud ti to na dálnici vyleze na těch 130 °C tak se nic neděje, ovšem za předpokladu, že používáš kvalitní olej a dodržuješ jeho výměny.
V ideálním případě by měl mít olej vždy o cca 30°C více, než voda. Hranice, kdy by ses už mohl obávat, je cca 170°C.


Neviem kde čerpáš tieto info,ale ja mám na 2,5 olej 60-70 to znamená cca o 30 menej ako voda.
Palba dialnica horúco tak cca max do 110.

A 130 je už červená. Olej okrem mazania totižto aj chladí miesta kde sa nedostane voda.
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 8.10. 2006
Příspěvků: 5847 | Témat: 177

22.06 2008 0:07


MUFTY:


Neviem kde čerpáš tieto info,ale ja mám na 2,5 olej 60-70 to znamená cca o 30 menej ako voda.
Palba dialnica horúco tak cca max do 110.

A 130 je už červená. Olej okrem mazania totižto aj chladí miesta kde sa nedostane voda.


No děkuji za upřesnění, to jsem opravdu nevěděl, že olej chladí motor zevniř
A neviděl bych to jen na to, že chladí tam, kde není voda - jako dna pístů atd, ale celkově jde o to, aby si olej a voda navzájem vyměňovaly teplotu a tím byl motor ideálně prohřátý. Němci byli asi pitomí, když udělali budík na teplotu oleje do 170°C že?
Nemusíš vždy dosáhnout teploty vyšší jak teplota motoru na vodě. Já jen poukazoval na to, že při rychlé jízdě u ideálně prohřátého motoru bude mít olej vždy více, než voda. Samozřejmě hodně záleží na konstrukci a technologii olejového a vodního okruhu.

A kde, že jsem na tyto věci přišel? Rok jsem dělal technika firmy zabývající se výrobou, distribucí a servisem olejového hospodářství a pak také poznatky z praxe, takže do 130°C na oleji se nic neděje a vše je v pořádku.
nahoru

AK senior
AK senior


Registrace: 3.12. 2006
Příspěvků: 1701 | Témat: 5

22.06 2008 0:26


sniper:


No děkuji za upřesnění, to jsem opravdu nevěděl, že olej chladí motor zevniř
A neviděl bych to jen na to, že chladí tam, kde není voda - jako dna pístů atd, ale celkově jde o to, aby si olej a voda navzájem vyměňovaly teplotu a tím byl motor ideálně prohřátý. Němci byli asi pitomí, když udělali budík na teplotu oleje do 170°C že?
Nemusíš vždy dosáhnout teploty vyšší jak teplota motoru na vodě. Já jen poukazoval na to, že při rychlé jízdě u ideálně prohřátého motoru bude mít olej vždy více, než voda. Samozřejmě hodně záleží na konstrukci a technologii olejového a vodního okruhu.

A kde, že jsem na tyto věci přišel? Rok jsem dělal technika firmy zabývající se výrobou, distribucí a servisem olejového hospodářství a pak také poznatky z praxe, takže do 130°C na oleji se nic neděje a vše je v pořádku.


Nechcm sa hádať,len som napísal ako to mám vo svojom aute, a o tom chladení to som napísal aj iným,čo sa trebars poučia,lebo nie každy je automechani.
Veˇja netvrdím,že 130 je katastrofa.
Trocha mi vadilo tvoje tvrdenie,že v idealnom prípade by mal mať olej viac o 30 stupňov,to by mohlo popliesť mnohých.
to by som povedal,že je to maximum.

A ak má olej viac ako 130,povedzme by mal tých 170 ako budík ešte stačí,tak už by asi moc nechladil.
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 8.10. 2006
Příspěvků: 5847 | Témat: 177

22.06 2008 0:40


MUFTY: Však já se ani hádat s tebou nechci, to už máme dávno za sebou Samozřejmě, pokud se prckáš po okolí, tak budeš mít na vodě cca 85°C a na oleji 70°C, ale stačí vlítnout na dálnici a voda má 90°C a olej 130°C.
Já si kurevsky kontroluji tlak a teplotu oleje, už mi to několikrát zachránilo motor před zadřením. Jakmile vidím, že mi za normálního provozu leze teplota nahoru a tlak padá, je zle!! Jinak samozřejmě mezi těmito veličinami je nepřímá úměrnost i v normální situaci.

Ten ideálně prohřátý motor byl myšlen tak, že olej to tak chytré hlavy spočítaly. Vždy by měl mít olej větší teplotu, pokud má menší jak voda, chladí více než voda. Ale hodně záleží právě na té technologii, jestli to má výměník voda/olej, jestli to má olejový chladič, jaká je náplň atd...

Jo a jinak tedy vycházím z benzínových motorů samozřejmě, ale řekl bych, že diesely mají o trošku větší pracovní teplotu, ne?
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 29.2. 2008
Příspěvků: 4249 | Témat: 19

22.06 2008 0:47


člověče, já to mám stejný, jako píše mufty. normální teplota oleje nevyleze ani na devadesát. ani na dálnici... pravda je, že jezdim hodně klidně. a při jízdě po okreskách nebo po městě, je teplota 60-75. voda drží přesně uprostřed, ta je v pohodě
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 8.10. 2006
Příspěvků: 5847 | Témat: 177

22.06 2008 0:59


jarajede: Je docela možné, že V6 2.5 TDI* má dokonalejší chlazení oleje, navíc má větší olejovou náplň a také je u TDI* obvzláště u Audi známé, že hodně % paliva jde do výkonu a ne do zbytkového tepla, jako u benzínu.
Já jakmile vypálím na dálnici a jedu rychhleji jak 130km/h, tak mi okamžitě vyleze teplota na 130°C a to u několika pětiválců a různých aut.
nahoru

sponzor





22.06 2008 0:59


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK junior
AK junior


Registrace: 4.8. 2007
Příspěvků: 1077 | Témat: 2

22.06 2008 2:15


jarajede:
člověče, já to mám stejný, jako píše mufty. normální teplota oleje nevyleze ani na devadesát. ani na dálnici... pravda je, že jezdim hodně klidně. a při jízdě po okreskách nebo po městě, je teplota 60-75. voda drží přesně uprostřed, ta je v pohodě

Mám to taky tak. Jen při rychlé jízdě na dálnici, kdy si to seru tak kolem 160 až 200, tak olej vyleze na 110 a výš. Nedávno jsem se toho skoro lekl, ale když jsem ubral, tak se to vrátilo na nižší hodnoty. TDI* je v tomto asi fakt jiné než benzín.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 13.3. 2008
Příspěvků: 597 | Témat: 68

22.06 2008 9:17


teplota oleja 120 je uplne v pohode aj ked malokedy to zohrejem na 120 ta 120 je v strede cize je to normal
Naposledy upravil moriSNV dne 22.06 2008 15:40, celkově upraveno 1 krát. (0% původního příspěvku)
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 6160 | Témat: 65

22.06 2008 12:21


Při normální jízdě mám 80-90...
Při jízdě na dálnici mám 100-110...
Jednou mi olej vylezl na 130 ale to bylo při jízdě na dálnici,ve 200km/h a vejš,když jsem zpomalil na 130km/h tak teplota spadla na 100...
Mám 2.8 benzín...
nahoru

AK senior
AK senior


Registrace: 3.12. 2006
Příspěvků: 1701 | Témat: 5

22.06 2008 22:02


Sniper,len tak pre poriadok,dotaz bol na 2,5 TDI*,dobré ráno.

Samo,že rozdielne motory môžu mať rozdielnu teplotu oleja.

dnes bolo 34° a išiel som dialnicu 120-130 km a olej 80

P.S. asi bolo lepšie keď autá nemali teplomer oleja,ani som nevedel,že mám v aute olej.
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 3.10. 2006
Příspěvků: 12720 | Témat: 228

22.06 2008 22:14


ja mam tro same co mufty...na 2.5 je velky olejovy chladic, chlazeny vodnim okruhem, mozna to je ten duvod...
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 3.6. 2007
Příspěvků: 476 | Témat: 16

22.06 2008 23:38


ja mam porad vodu 90° at jedu dalnici nebo mesto .. zahrati na tu teplotu mi trva par km.. pak si ji motor drzi a drzi, at delam co delam vodu jsem nemel mikdy pod 90 a ani nad 90 (bavim se o ohratem motoru ne o jeho ohrivani)

olej 100-130° podle jizdy ..ale nikdy mi pod 100°nesel ani pri klidny jizde !!
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 8.10. 2006
Příspěvků: 5847 | Témat: 177

22.06 2008 23:51


MUFTY: Dobrý večer.

Já vím, že dotaz byl na TDI*, já vysvětlil a pojal teplotu oleje komplexněji a na konci mého výkladu bylo, že se nic neděje ani při teplotě 130°C.

Ano, příště se budu striktně držet tématu...
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

23.06 2008 8:11


S tou teplotou vody to bude asi problém. Na mé předchozí A3 jsem měl stabilní teplotu 90°C. To znamená, že se přiklání k názoru cartman:, kdy motor by měl držet teplotu +- 5°C.
Teď mě trochu trápí, že teplota u mé A4 se houpe mezi 70-90°C. Nevím v čem by mohl být problém, ale asi to bude rozdlými výrobky termostatů, kdy každý otevírá trochu jinak.

Co se týče teploty oleje, tak mi nevystoupila nikdy nad 110°C.
nahoru

sponzor





23.06 2008 8:11


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK senior
AK senior


Registrace: 3.12. 2006
Příspěvků: 1701 | Témat: 5

23.06 2008 22:22


sniper:
MUFTY: Dobrý večer.

Já vím, že dotaz byl na TDI*, já vysvětlil a pojal teplotu oleje komplexněji a na konci mého výkladu bylo, že se nic neděje ani při teplotě 130°C.

Ano, příště se budu striktně držet tématu...




Ano máš pravdu pri 130-tich sda nič nedeje,rezne sa začínajú smažiť až pri 170-180 a 220 do chrumkava.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 3.6. 2007
Příspěvků: 476 | Témat: 16

23.06 2008 22:32


no rekl bych ze pokud nekomu kolisa teplota 70-90°bavim se teda o 2,5 TDI* .. tak je asi neco spatne pac vetsina lidi vi ze provozni teplota motoru je okolo 90-100°.. bavim se tedy o nejvyhodnejsi teplote....
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 3.6. 2007
Příspěvků: 476 | Témat: 16

23.06 2008 22:35


zalezi jakej kdo da termostat ..tech vyrobcu je mraky.. kazdej otvira jindy.. a zavira... :-/
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 3.6. 2007
Příspěvků: 476 | Témat: 16

23.06 2008 22:37


ja na motor cpu jen original veci a po nabiti si usmevu s neoriginalnima tlumicema a ramenama.. uz cpu oroginal vsude... tlumice atd atd
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 29.3. 2018
Příspěvků: 247 | Témat: 7

05.04 2018 2:38


Zdravim, ma A6 r.2008 3.0 TDI* ukazovatel teploty a mnozstva (mierka) motoroveho oleja - nejak cez displej ?
Dik.
nahoru

AK junior
AK junior


Registrace: 25.7. 2011
Příspěvků: 679 | Témat: 41

05.04 2018 9:25


Mierku mas klasicky pod kapotou ked vytiahnes meritko z motora.
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 29.3. 2018
Příspěvků: 247 | Témat: 7

05.04 2018 11:12


hmm, tak nevravim, ze je to nutnost, ale uz na fiate stilo som mal digitalnu aj klasicku mierku ...
nahoru

AK junior
AK junior


Registrace: 25.7. 2011
Příspěvků: 679 | Témat: 41

05.04 2018 12:05


Tak si mal ostat asi pri Stile.
nahoru

sponzor





05.04 2018 12:05


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 17.4. 2017
Příspěvků: 24 | Témat: 6

15.02 2022 22:50


Otázka zněla jaká je správná nebo maximální správná teplota oleje u 2.5TDI?
Co si máme představit pod pojmem maximální ????
Maximální teplota oleje je ta, než začne hořet.
Mám C4 i C5 a obě 2.5TDI a u obou mám při jakémkoli stylu jízdy teplotu oleje vždy 60-70 stupňů...
Takže tak...
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 29.5. 2016
Příspěvků: 36 | Témat: 7

16.02 2022 17:17


Ahoj, kdyz uz se bavime o teplote oleje, tak u stare A6 4B 2,4 benzin mi malokdy olej vylezl na 100 st na dalnici. Na okreskach drzel 90 st. U A6 4B nevim protoze tam soudruzi uz nedali budik do pristrojovky. Da se pres MMI* zjistit teplota oleje pri jizde? Pokud plevelim vlakno tak se omlouvam.
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 26.11. 2009
Příspěvků: 2541 | Témat: 43

18.02 2022 10:07


Je to třeba povolit přes VAG a mít správný firmware v budíkách. Většina ho má, jinak hledej aktivaci Lap Timer.
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 29.5. 2016
Příspěvků: 36 | Témat: 7

18.02 2022 15:01


Uz jsem si to nasel, zkusim to. Diky.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Možná podobná témata
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email