Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je čtvrtek, 24 dubna 2025
Celkem je zde 62 lidí (0 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: bajin
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 3
Uživatelů celkem: 49 154
Online návštěvníků
Návštěvníků: 62
Uživatelů: 0
Celkem: 62

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK nováček
AK nováček


Registrace: 26.4. 2008
Příspěvků: 32 | Témat: 13

18.05 2008 19:57


Dobrý den. Mám dotaz, kolik mají mít tlak vzduchu v pneumatikách - kola R16 - letní a kolik mají mít kola R15 - zimní. Zmizel štítek s těmito informacemi, takže nevím, kolik to má být správně, jde samozřejmě o Audi A4.
Mělo by to snad být něco kolem 2.2, ale nevím to přesně, možná se mýlím.
Díky za odpovědi.
nahoru

sponzor





18.05 2008 19:57


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 10.2. 2008
Příspěvků: 1294 | Témat: 117

18.05 2008 20:03


Zalezi podle pneumatiky taky. Na nizko profilove se dava vetsinou vetsi tlak nez na sirokoprofilove a podle zateze s kterou jezdis. Treba kdyz jezdis prevazne plnej atp.
Ja davam 2.8 na predek a 2.7 na zadek a mam tam 17" 215/45
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 6.12. 2007
Příspěvků: 496 | Témat: 63

18.05 2008 21:09


já mám třeba na audi a4 b5 1.9TDi na štítku 2.0 na obou nápravách (quattro*) a při naložení 2.2 a 2.4. Ale podle mě je to zoufale málo a je to pro R15. Na letních 17kách mám 2.4 na obou nápravách.
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 16.12. 2007
Příspěvků: 11459 | Témat: 306

18.05 2008 21:26


nemám u sebe teď foťák, jinak bych ti to vyfotil. já tam mám pneu 205/55/16 a mám tam tlak 2,2 - 2,3. jezdím jak sám, tak plný a je to v klidu. ale jestli si dobře vzpomínám, tak při 1-2 osobě je tam 2,2 při 4 osobách už je tam doporučeno 2,7.
nahoru

AK senior
AK senior


Registrace: 5.10. 2006
Příspěvků: 1988 | Témat: 103

19.05 2008 10:12


vencaa6:
nemám u sebe teď foťák, jinak bych ti to vyfotil. já tam mám pneu a mám tam tlak 2,2 - 2,3. jezdím jak sám, tak plný a je to v klidu. ale jestli si dobře vzpomínám, tak při 1-2 osobě je tam 2,2 při 4 osobách už je tam doporučeno 2,7.
já mám taky 205/55/16 a valím tam 2.3
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 27.8. 2007
Příspěvků: 301 | Témat: 20

19.05 2008 10:16


ja mam 225/40/18 a foukam 2.4 ... to je malo ? ja nevim... jezdim prevazne sam, max ve dvou (se zenou ta nevazi skoro nic )
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 29.2. 2008
Příspěvků: 4249 | Témat: 19

19.05 2008 12:46


jestli se ti nesjížděj kraje, tak asi dobrý.
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 22.5. 2007
Příspěvků: 28 | Témat: 2

20.05 2008 11:18


ja mam zas 2,7 na 215/45 ZR 17,kdyz DAM* min tak ty gumy brutalne hucej
nahoru

sponzor





20.05 2008 11:18


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 7.6. 2007
Příspěvků: 625 | Témat: 24

20.05 2008 11:42


remix:
ja mam 225/40/18 a foukam 2.4 ... to je malo ? ja nevim... jezdim prevazne sam, max ve dvou (se zenou ta nevazi skoro nic )


No mě to příjde hodně málo i když máš lehčí motor, na 18ky se dává tak 2,7-2,8 předek a kolem 2,6 zadek, ale jak už tu někdo psal, záleží jestli se ti nesjíždí kraje pneu a poznáš to taky když se mrkneš jak ta guma dosedá na silnici
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 27.8. 2007
Příspěvků: 301 | Témat: 20

20.05 2008 13:39


no docela mi kraje dolu lezou .... sakra ... budu kupovat nove pneu, tak prifouknu teda .. sem nevedel ze se fouka tolik .. diky
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 25.1. 2007
Příspěvků: 378 | Témat: 8

20.05 2008 15:16


Já mám 235/40 R18 a mám 2,6 vpředu i vzadu. Zatím dobrý, ale jezdím teď málo. Uvidíme na ventilAkci

Edit: Zapoměl jsem dodat, že jezdím tak ve dvou a že mám gumy XL
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 14.3. 2008
Příspěvků: 529 | Témat: 7

20.05 2008 21:31


Knightey-:
Zalezi podle pneumatiky taky. Na nizko profilove se dava vetsinou vetsi tlak nez na sirokoprofilove a podle zateze s kterou jezdis. Treba kdyz jezdis prevazne plnej atp.
Ja davam 2.8 na predek a 2.7 na zadek a mam tam 17" 215/45

presne o tehle kolech premyslim ja... a chci se te zeptat zda si zaznamenal ze by to ted merilo jinak rychlost nez kdyz si mel klasika 195/65/15??? sem slysel ze tam byva odchylka az 15-20 km ale to mi pride dost divne...a jeste zda ty kola tam sedi v pohode bez nejakych problemu??? THX
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 10.2. 2008
Příspěvků: 1294 | Témat: 117

20.05 2008 21:43


Stillman:

presne o tehle kolech premyslim ja... a chci se te zeptat zda si zaznamenal ze by to ted merilo jinak rychlost nez kdyz si mel klasika 195/65/15??? sem slysel ze tam byva odchylka az 15-20 km ale to mi pride dost divne...a jeste zda ty kola tam sedi v pohode bez nejakych problemu??? THX


Zalezi taky na ET disku Jinak ty kola mi tam sedi uplne v pohode
Jinak podle zadaru to meri celkem v normalu. 50km/h na tacho a radary 44-47km/h cili v pohode v 10ti % toleranci
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

20.05 2008 21:44


Ano, tak to je přesně uhození kladívka na hřebíček. Tlak v pneumatikách je hodně závisly na profilu pneu. Každopádně je to dobře popsáno v manuálu ke každému autu. Stačí si otevřít víko nádrže a tam je přesně předepsán tlak v pneu při příslušném zatížení a profilu.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 10.2. 2008
Příspěvků: 1294 | Témat: 117

20.05 2008 21:46


Petan:
Ano, tak to je přesně uhození kladívka na hřebíček. Tlak v pneumatikách je hodně závisly na profilu pneu. Každopádně je to dobře popsáno v manuálu ke každému autu. Stačí si otevřít víko nádrže a tam je přesně předepsán tlak v pneu při příslušném zatížení a profilu.

A nebo stacit zajet do kazdeho lepsiho pneuservisu a oni tam doporuci, jelikoz znaji pneu, vahy auta atp a reknou co je optimalni
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

20.05 2008 22:07


Já jsem si vzpoměl, že v plnění tlaku v pneu platí několik faktorů.

Nechal jsem si naplnit pneu plnem a zjistil jsem, že u GoodYear F1 a rozměru 205/55R16 91W jsou pneumatiky na voze při tlaku 2.2 tvrdší, než když jsou plněny vzduchem. Z toho se také dá vydedukovat, že je to závislé, jaké typy pneu používáme. Co výrobce, to jiná vlastnost. Jinak se také chovají pneu typu RSS, což znamená, že mají zesílené bočnice pro dojetí v případě bez tlaku.

Závěr? I v této době se zdá, že i použité pneu a tlak v nich je velice složité a je to trochu věda.
nahoru

sponzor





20.05 2008 22:07


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 10.2. 2008
Příspěvků: 1294 | Témat: 117

20.05 2008 22:08


Jojo taky mam plneny pneumatiky dusikem a ten tlak tam mam malinko nizsi neu normal vzduchem
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 25.1. 2007
Příspěvků: 378 | Témat: 8

21.05 2008 9:01


Knightey-:
Jojo taky mam plneny pneumatiky dusikem a ten tlak tam mam malinko nizsi neu normal vzduchem


Jeden z důvodů, proč se gumy plní dusíkem (nebo jinou směsí na dusíku založenou) je to, že při změně teploty nemění objem tak moc, jako obyč vzduch. Když máš nafoukáno vzduchem a gumy se zahřejou, tak se ti v nich zvedne tlak. Takže pokud máš nafoukáno míň než vzduchem, je to jako bys jezdil trvale na studených gumnách...

Já obvykle foukám dusíkem na horní hranici a pak postupně ufukuju, až jsem spokojenej s jízdníma vlastnostma. U každý gumy je to trochu jiný...
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 11.2. 2007
Příspěvků: 199 | Témat: 20

23.05 2008 22:16


já dávám na 225/40/18 tak 3-3.2bar.Auto se líp řídí,v zatáčkách hobluju kraje a na rovině prostředek.Zimu na 195/65/15 na 2.8,protože když mám mín,tak si připadám po projetí zatáčkou jak ve Škodovce.Gumy se sjíždí bez problémů...
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 16.12. 2007
Příspěvků: 11459 | Témat: 306

25.05 2008 14:41


tak jsem to nafotil
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 2.2. 2008
Příspěvků: 13276 | Témat: 134

25.05 2008 17:38


zeli:
Já mám 235/40 R18 a mám 2,6 vpředu i vzadu. Zatím dobrý, ale jezdím teď málo. Uvidíme na ventilAkci

Edit: Zapoměl jsem dodat, že jezdím tak ve dvou a že mám gumy XL


Mám stejný gumy a stejnej tlak, většinou jezdím sám, max ve třech.
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 2.2. 2008
Příspěvků: 13276 | Témat: 134

25.05 2008 17:56


zeli:


Jeden z důvodů, proč se gumy plní dusíkem (nebo jinou směsí na dusíku založenou) je to, že při změně teploty nemění objem tak moc, jako obyč vzduch. Když máš nafoukáno vzduchem a gumy se zahřejou, tak se ti v nich zvedne tlak. Takže pokud máš nafoukáno míň než vzduchem, je to jako bys jezdil trvale na studených gumnách...

Já obvykle foukám dusíkem na horní hranici a pak postupně ufukuju, až jsem spokojenej s jízdníma vlastnostma. U každý gumy je to trochu jiný...


No, já poslouchal v radiu nějakýho profesora fyziky a ten říkal, že plyn je jen trik na tahání peněz z lidí. Vzduch je stejně tvořen skoro z 80% dusíkem, kterej je hlavní složkou plynu do pneu a v pneuservisu nedokážou dostat do gumy stoprocentní plyn, bo po nasazení gumy na ráfek v ní vzduch je a plynem se jen doplní. A jestli je v gumě 80% dusíku (když se nafouká vzduchem), nebo třeba 90% (když plynem), tak to asi není markantní rozdíl.
Nevím, celkem mi to připadá logický.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 29.2. 2008
Příspěvků: 4249 | Témat: 19

25.05 2008 18:00


bodejť, dusík... je trapnej. plnivo budoucnosti je hélium! to budou teprv zážitky na silnicích!
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 2.2. 2008
Příspěvků: 13276 | Témat: 134

25.05 2008 18:08


jarajede:
bodejť, dusík... je trapnej. plnivo budoucnosti je hélium! to budou teprv zážitky na silnicích!


Kdepak helium, vodík! Aspoň by to na silnicích konečně vypadalo jako v emerickym filmu, kde auto v tisícině sekundy po nárazu exploduje obrovským výbuchem.
nahoru

sponzor





25.05 2008 18:08


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 29.2. 2008
Příspěvků: 4249 | Témat: 19

25.05 2008 18:44


tom.valmet:


Kdepak helium, vodík! Aspoň by to na silnicích konečně vypadalo jako v emerickym filmu, kde auto v tisícině sekundy po nárazu exploduje obrovským výbuchem.

jojo, hlavně je to oblíbená scéna u náklaďáků s nádržema plnýma nafty... oh my góóóóód!
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 2.2. 2008
Příspěvků: 13276 | Témat: 134

25.05 2008 21:10


jarajede:

jojo, hlavně je to oblíbená scéna u náklaďáků s nádržema plnýma nafty... oh my góóóóód!


S nádržema plnýma nafty v USA? To tam nežerou snad ani bagry.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 29.2. 2008
Příspěvků: 4249 | Témat: 19

25.05 2008 21:23


no to mám mezery... voni jezděj náklaďáky po státech na benál?
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 2.2. 2008
Příspěvků: 13276 | Témat: 134

25.05 2008 21:24


Kdepak, narážel jsem na jejich ortodoxní odpor k naftě.
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

25.05 2008 21:33


Já mýslel, že se tu bavíme o tlaku v pneu.

No nic. Mě v pneu servisu plnili od začátku tlakování do pneu plyn, a je to znát. Už jsem to tu psal. Plyn je znát.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 11.2. 2007
Příspěvků: 199 | Témat: 20

25.05 2008 21:36


a na čem si to poznal?
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email