Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je sobota, 14 června 2025
Celkem je zde 507 lidí (1 přihlášený)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Džejár
Uživatelů dnes: 2
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 49 243
Online návštěvníků
Návštěvníků: 506
Uživatelů: 1
Celkem: 507

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK allstar
AK allstar


Registrace: 5.6. 2010
Příspěvků: 14254 | Témat: 6753

02.10 2010 20:11


Ztracená vláda jedné strany zpět se k tobě navrátí, lide, navrátí
Jiří Jírovec
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému


Podtitulek by mohl být „S komunisty se nemluví - tak se jim neděkuje”. Jejich přístup k vládnutí se totiž velmi pěkně vrací v podobě (ne)způsobů používaných pravicí. Tu sice zatím tvoří tři strany, ale až přijde den a najde se nový vůdce s gulema, zase se spojí v jednu.

Komunisté po roce 1948 zavedli systém, kdy řešení vznikala ve veřejnosti nepřístupných částech mocenského aparátu. Upevněni vírou, že představují předvoj dělnické třídy, nepřipouštěli, že by mohla existovat jiná řešení než jaká v rámci svého vědeckého světonázoru navrhovali. To, že uvnitř strany existovaly mocenské boje, se tušilo, i když vedení navenek vystupovalo pevně a jednotně.

V roce 1989 vzal pochod k zářné budoucnosti obrat o 180 stupňů. Společnost prošla tunely, v jejichž přítmí vznikla nová vrchnost. Nejsou prý jako oni, tvrdili o sobě, ale není to tak zcela pravda. Jakmile se dostali k moci, začala i jejich řešení vznikat ve veřejnosti nepřístupných částech mocenského aparátu. Upevněni vírou, že představují předvoj všech elit, nepřipouštějí, že by mohla existovat jiná řešení, než jaká navrhují v rámci svého neo-vědeckého světonázoru (čti papouškování několika pouček o trhu).

Současní vůdcové si občas střihnou českou trojku, a když je to přestane mezi sebou bavit, otevřou dveře příslušníkům nižší kasty a pokračují v devítce, která, tu a tam, zahrnuje nějakou tu blondýnu. Co se děje za zavřenými dveřmi, je nejisté, ale triumvirát pak před mikrofonem vystupuje pevně a jednotně.

Dřív jsme se smáli politikům, i když jsme o nich skoro nic nevěděli. Bylo to ovšem na vlastní riziko. Teď – a to je rozdíl - se to smí, protože nová vrchnost ví, že jejich karavana jde dál. Pepa Džugašvili k tomu ještě přidával cosi o štěkotu psů, ale to bylo dávno. Pokrok se nedá zastavit. V roce 1968 zlidštili novináři Dubčeka publikováním jeho šipky do bazénu. Teď máme bulvár a v něm Topolánka dole bez a matné fotografie mladých dívek s kýmsi, kdo připomíná presidenta.

Politikův pyj a obcování s letuškami odvádí pozornost od mozků, které jsou nahoře. Vzrušeni obrazotvorností pak zapomínáme na Švejkův výrok "mýlit se může každej, učenej nebo nevzdělanej blbec, mejlej se i ministři" a nedochází nám, že bychom si měli všímat hlavně těch omylů. Není žádnou výhodou, že ministrem nebo presidentem může být každý, kdo zapadá do daného klanu.

Komunistům byla demokracie nepříjemná. Vytvořili si tedy novou, lidovou, a pro jistotu zakotvili vlastní neporazitelnost do ústavy. Současná pravice by to taky ráda udělala, ale na takovou změnu nemá zatím dost hlasů. A pak - ve světě se pořád ještě vedou války původně zdůvodňované ochranou demokracie a světového míru. Česká pravice si možná odhlasuje, že její vláda nemůže padnout do příštích voleb. Malá ryba, taky ryba.

Nadějí do budoucna je Roman Joch, který může svoje hrubé představy o nahrazení demokracie vládou pravice (jemnostpánů čili gentlemenů) přitesat do stravitelné podoby. Má na to čtyři roky. Tento člověk se přece nestal poradcem, aby se Nečas mohl popadat smíchy za břicho nad jeho názory, ale proto, že je schopen vyprodukovat – nebo spíš reprodukovat - ideologii, kterou pravice potřebuje pro zdůvodnění nutnosti permanentnosti její vlády. K tomu není nutné odstranit volby (to ostatně neudělali ani komunisti), stačí, aby v nich vždy zvítězila správná strana.

Aby nedošlo k nedorozumění: Je třeba vysvětlit, že přes všechny styčné body je mezi minulou a současnou mocí zásadní rozdíl, spočívající v pohledu na budoucnost.

Když komunisti mluvili o budoucnosti, kreslili v růžových barvách optimismu. To se jim nakonec nevyplatilo, protože občasný návrat k šedi se těžko prezentoval jako úspěch.

Pravice (nejen česká) tuto chybu nedělá. Ta vlastně před budoucností varuje. Aby svým argumentům dodala váhu, vytváří atmosféru strachu, že bude ještě hůř, když pravice nenaplní svůj program.

Prožírajíce miliardy, dostali jsme se na hranici propasti, tvrdí české poučení z krizového vývoje. Obraz prožíračů je ale notně rozostřený a nedá se z něj vyčíst, kdo, co a kolik spotřeboval. Jsme na jedné lodi (tunelováním prošel celý národ, může znít česká varianta) volají Kalouskové všech vlád, a prodírajíce se s mandátem v ruce před masy, chrání vlastním tělem před tím, aby se vyžrané pupky nepřevážily do prázdna. Ustupte ve vlastním zájmu a dejte nám volnou ruku.

Ještě jedna věc upadla v zapomnění. Totiž heslo "dohnat a předehnat". V době, kdy je komunisté vymysleli, se nenašel nikdo, kdo by se ptal "ale proč?". Komunisté byli k tomuto heslu hnáni nervositou, že se nepřibližuje horizont, za nímž už je pro všechny všeho dost.

To, co se po roce 1989 považovalo za model hodný následování, postupně vyčpělo. Když bude někdo tvrdit, že bychom si měli vzít příklad z toho, jak výborně jsou na tom se svou propodnikatelskou politikou snižování daní v Irsku či USA s průmyslovou výrobou a financemi, bude automaticky považován za idiota. Dnes již není koho dohánět. A taky se ví, že není všeho dost pro všechny.

V současném světě jde především o to, jak uchránit bohatství, které se dostalo v nezřízené míře do kapes zlomku světové populace. Proto v USA neodhlasují mírné zvýšení daní jednotlivců s příjmem přes 200 000 USD ročně. Proto Nečas odmítá progresivní zdanění vysokých příjmů a nechá Kalouskovi na pospas chudnoucí většinu.

Film Císařův pekař a Pekařův císař považují nejpravověrnější za Werichovu komunistickou agitku. Nicméně v něm je věta, která naprosto dokonale vysvětluje smysl pravicové politiky. Pronáší ji komoří Lang:

Citace:
"Víte, ono se dá leccos prominout, ale jakmile se někomu z nás sáhne na majetek, to se nedá trpět."
nahoru

sponzor





02.10 2010 20:11


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK oldtimer
AK oldtimer

Muž
Registrace: 8.7. 2007
Příspěvků: 20259 | Témat: 1614

03.10 2010 2:54


tecka:
Když bude někdo tvrdit, že bychom si měli vzít příklad z toho, jak výborně jsou na tom se svou propodnikatelskou politikou snižování daní v Irsku


Letošní státní rozpočet Irska skončí obřím deficitem odpovídajícím téměř třetině ročního hrubého domácího produktu. Bezprecedentně rychlé zvýšení státního dluhu je způsobeno přesnějším vyjádřením zátěže, kterou bude pro irský rozpočet představovat záchrana bank. Za ni čtyřmilionový národ podle nových odhadů zaplatí až 44 miliard eur (1,1 bilionu korun).

Největší ránou pro irské finance je záchrana Anglo Irish Bank (AIB). Její rekapitalizace si podle ministra financí Briana Lenihana vyžádá 29, v nejhorším případě až 34 miliard eur.

Tím špatné zprávy nekončí. Pomoc pro stavební spořitelnu Nationwide Building Society je nutné zdvojnásobit na celkových 5,4 miliardy eur a Allied Irish Banks musí získat kapitál v objemu dalších tří miliard eur.

Aktiva AIB v posledních letech vzrostla na polovinu ročního HDP Irska, a tak měla vláda jen malý manévrovací prostor. "Irsko nemá jinou možnost než konat. Pád Anglo by srazil celou zemi," řekl Lenihan listu Financial Times.

Stát dostane za pomoc nové akcie AIB, což jeho podíl v bance navýší na 90 %. Náklady na sanaci bank se rozprostřou do deseti let, uklidňuje Lenihan. Nic to však nemění na skutečnosti, že vládní dluh nyní dělí od hranice 100 % ročního HDP jediné procento. Irsko je tak třetím nejzadluženějším členem eurozóny, brzy může předstihnout také Itálii a dostat se na úroveň téměř zbankrotovaného Řecka.

Ještě před měsícem Irové očekávali, že za záchranu AIB zaplatí 22 - 25 miliard eur. Když na konci prázdnin agentura Standard and Poor's (S&P) Irsku snížila známku z AA na AA- s negativním výhledem, dodala, že pokud bude AIB nutné sanovat sumou překračující 35 miliard, může to vést k dalšímu zhoršení ratingu.

Irští politici a manažeři státních institucí byli pobouřeni a považovali analýzu S&P za zaujatou. Jakmile však nyní irská centrální banka zveřejnila dopad scénáře, podle nějž by ceny komerčních nemovitostí zůstaly na současné úrovni celé desetiletí, lišil se výsledek od údaje S&P pouze o miliardu.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email