Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je úterý, 4 června 2024
Celkem je zde 260 lidí (0 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: MrChicken78
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 5
Uživatelů celkem: 48 476
Online návštěvníků
Návštěvníků: 260
Uživatelů: 0
Celkem: 260

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 12.5. 2008
Příspěvků: 6020 | Témat: 22

08.06 2010 18:46


disKoC4:


čo je na tom smiešne, to je bežné...

No dlouho jsem neviděl u 2,5 spotřebu 13,4l spíš bych čekal max tak 12l, jestli si někdo koupí naftu aby ušetřil tak nevidím žádnou úsporu u motoru co žere stejně jak 4,2 benzín. Ona spotřeba závisí vždy na počtu ujetých v kuse km, čím víc tím míň. Já jelikož jezdím jen 6km a samé křižovatky tak jsem na 17l ale když jedu trochu dál už jdu dolů na 13l a pořád míň ale mezi těmi 10-13l je to tak po ujetí cca 10km.
nahoru

sponzor





08.06 2010 18:46


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK junior
AK junior

Muž
Registrace: 25.11. 2008
Příspěvků: 726 | Témat: 15

08.06 2010 18:51


jizan.com: dva a polka je motor ktory sa do auta uplne neoplati, zere pomaly ako 2.8 benzin, sem tam vacky, sem tam cerpadlo, to 3.0TDi je ina kava ten je aj usporny, ale radsej 2.8benzin ci uz v A4 alebo A6 ako 2.5tedeii
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 12.5. 2008
Příspěvků: 6020 | Témat: 22

08.06 2010 20:15


disKoC4:
jizan.com: dva a polka je motor ktory sa do auta uplne neoplati, zere pomaly ako 2.8 benzin, sem tam vacky, sem tam cerpadlo, to 3.0TDi je ina kava ten je aj usporny, ale radsej 2.8benzin ci uz v A4 alebo A6 ako 2.5tedeii

Vidíš a ta 2,8 benzín se zas neoplatí protože ta žere zas jak 4,2 takže opět jsme skončili u ideálu V8 když už tak už...
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 4.12. 2007
Příspěvků: 7375 | Témat: 56

08.06 2010 20:26


disKoC4:
dva a polka je motor ktory sa do auta uplne neoplati, zere pomaly ako 2.8 benzin, sem tam vacky, sem tam cerpadlo
Kolik jsi těch dvaapůlek měl,nebo udělal že takhle mluvíš? Navíc 2.8 nejede za 8 ani z kopce Co se týče 4.2 joóóó´tak to je jiná. To je dospělej motor.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 12.5. 2008
Příspěvků: 6020 | Témat: 22

08.06 2010 20:43


vlasta:
Kolik jsi těch dvaapůlek měl,nebo udělal že takhle mluvíš? Navíc 2.8 nejede za 8 ani z kopce Co se týče 4.2 joóóó´tak to je jiná. To je dospělej motor.

Za 8 jede i za 7 ale na volnoběh jak ten můj do 80, potom to jde pěkně nahoru...
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 8.12. 2009
Příspěvků: 131 | Témat: 14

08.06 2010 20:52


S 2,8 jsem za 8litrů jezdil ale byl to v audi 100 c4 quattro*
Naposledy upravil Kubula dne 10.06 2010 20:30, celkově upraveno 1 krát. (0% původního příspěvku)
nahoru

AK junior
AK junior

Muž
Registrace: 25.11. 2008
Příspěvků: 726 | Témat: 15

08.06 2010 21:03


vlasta:
Kolik jsi těch dvaapůlek měl,nebo udělal že takhle mluvíš? Navíc 2.8 nejede za 8 ani z kopce Co se týče 4.2 joóóó´tak to je jiná. To je dospělej motor.



robim v servise a tych 2.5TDi som uz niekolko zazil, jednemu zakaznikovi sa menilo najprv (sled udalosti) čerpadlo->Turbo*->vacky plus zdvihatka, potom prisiel ze mu to nestartuje dobre, zhodime hlavy a spodok uplne volny( to som predtym na VW diesli nezazil, si chytil piest a v ruke mal volu vo valci)-> zohnali sme radsej cely druhy motor (auto: A4 B6 120kW 03´)

vcera kamarat dotiahol na odtahovke chlapa tiez 120kW verzia - cerpadlo v sracke

atd, atd, atd

ale jeho stav zavisi : - aky olej tam lejes
- kolko ho tam mas
- ako pravidelne ho menis
- ci ho nehas poriadne zohriat kludnou jazdou
- je pravda ze 90% ma zjebane kilometre
- nie vsetci tomu motoru daju to co potrebuje

kupit staru 2.5ku napr. 110kW je dostatocny risk na preinvestovanie 2000€ v priebehu roka len do motora,

ale to mas zajedno, kupis si staru 530d a mozes setrit na trysky, atd...

vlasta nevravim ze su to zle motory, ked je dobry tak ta 132kW ide ako jebnuta, aj dobry chod to ma, zere to podla toho aku mas nohu, ale nehovor ze su to bezporuchove drzaky ako trebars 1.9TDi cerpadlo, viem ako dvaapolka chodi mam na nich odjazdene dost takze nevarim z vody a ak si myslis ze som curak co cita fora a hra sa na mudreho si na omyle, niesi jediny mechanik na tomto svete
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 12.5. 2008
Příspěvků: 6020 | Témat: 22

08.06 2010 21:31


Kubula:
S 2,8 jsem za 8litrů jezdil ale byl to v audi 100 c4

No jasně, když byl 2V na válec tak to nebylo jak natáhnout tu směs, takže se starýma motorama 2,6 a 2,8 V6 se jezdilo od 8-10l bez problémů pokud bylo quattro* tak o l navíc. Potom následoval 5V na válec a z 1,8 20V to udělalo pěkného žrouta benzínu, no a z 2,8 ve spotřebě skoro 4l.
nahoru

sponzor





08.06 2010 21:31


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 4.10. 2007
Příspěvků: 14046 | Témat: 168

08.06 2010 21:33


jizan.com:
S 1.8 20V jsem jezdil dlouhodobě za 7
S 3.0 30V jezdím dlouhodbě za 10.5 a včil mudruj

(garáž ignoruj, ta počítá fakt dost divně)
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 12.5. 2008
Příspěvků: 6020 | Témat: 22

08.06 2010 22:05


root:
jizan.com:
S 1.8 20V jsem jezdil dlouhodobě za 7
S 3.0 30V jezdím dlouhodbě za 10.5 a včil mudruj

(garáž ignoruj, ta počítá fakt dost divně)

Dlouhodobě jezdímě všichni za míň ale město jezdit za 10 s 1,8 to už není pomalu ani 1,8..ale to je každého věc názoru, město s 30V nepojedeš za 10,5l. Nemudruji jen říkám že ty motory na jejich obsahy a výkonu jsou zbytečně žíznivé, ale to je věc názoru.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 1.8. 2007
Příspěvků: 1627 | Témat: 97

08.06 2010 22:18


jizan.com: chlape co jsem koupil 2.8mu tak mám pruměrnou spotřebu 8L/100 akorát dálkové mám větší přes devět,nevím proč dálkové myslím po dálnci:-)
nahoru

AK junior
AK junior

Muž
Registrace: 25.11. 2008
Příspěvků: 726 | Témat: 15

08.06 2010 22:27


jizan.com:

Dlouhodobě jezdímě všichni za míň ale město jezdit za 10 s 1,8 to už není pomalu ani 1,8..ale to je každého věc názoru, město s 30V nepojedeš za 10,5l. Nemudruji jen říkám že ty motory na jejich obsahy a výkonu jsou zbytečně žíznivé, ale to je věc názoru.


ja sa v meste s 30V quattro* pod 12l nedostanem ani keby som chcel
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 12.5. 2008
Příspěvků: 6020 | Témat: 22

09.06 2010 6:58


disKoC4:


ja sa v meste s 30V quattro* pod 12l nedostanem ani keby som chcel


reálné...
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 12.5. 2008
Příspěvků: 6020 | Témat: 22

09.06 2010 6:59


Siki:
jizan.com: chlape co jsem koupil 2.8mu tak mám pruměrnou spotřebu 8L/100 akorát dálkové mám větší přes devět,nevím proč dálkové myslím po dálnci:-)

Ty taky nemáš audi a quattro*...
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 8.11. 2009
Příspěvků: 94 | Témat: 9

09.06 2010 8:31


Tak to je riadny pretekar mne palubak ukazuje na mojej A6 2,5tdi 4x4 manual 7,2 ale ci je to pravda to neviem ale zatial max spokojnost s tymto autickom
nahoru

Iron throner


Registrace: 28.8. 2006
Příspěvků: 22151 | Témat: 587

09.06 2010 8:58


root:
garáž ignoruj, ta počítá fakt dost divně

garáž počítá jen tak divně jak moc blbej je uživatel co tam zadává data...
nahoru

sponzor





09.06 2010 8:58


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK allstar
AK allstar

Muž
Registrace: 29.12. 2009
Příspěvků: 12808 | Témat: 84

09.06 2010 9:46


Kriznik:

garáž počítá jen tak divně jak moc blbej je uživatel co tam zadává data...


jak by mohla garáž počítat divně mi fakt taky není jasný.. musí se tam cpát to co je na lístkách.. pak to asi bude dobře hoši..

vy taky pořád čumíte na ty Doty podle nich můžete jezdit klidně za 4 litry není problém nastavit..

to je téma.. koupit audi a čumět za kolik jezdím..
nahoru

Anonymní





09.06 2010 10:45


ricom:
to je téma.. koupit audi a čumět za kolik jezdím..


stara znama pesnicka.. ale uplne odveci.. majitelia audi nepozeraju na naklady ci ako?

inak ja mam staru 2.8 a jazdim dialky za 9-10litrov..nad 10 litrov som sa naozaj kombinovane este nikdy nedostal..ale mesto jazdim mozno 10percent.. inak v meste naozaj 12-13l na 100km
nahoru

AK allstar
AK allstar

Muž
Registrace: 29.12. 2009
Příspěvků: 12808 | Témat: 84

09.06 2010 11:48


azmodan:


stara znama pesnicka.. ale uplne odveci.. majitelia audi nepozeraju na naklady ci ako?

inak ja mam staru 2.8 a jazdim dialky za 9-10litrov..nad 10 litrov som sa naozaj kombinovane este nikdy nedostal..ale mesto jazdim mozno 10percent.. inak v meste naozaj 12-13l na 100km


ne ne kouká to jsi mě špatně pochopil.. ale koupit audi 3,0 a výšše obsah a divit se kolik to žere mi přijde fakt úchylný dost.. pak tam nacpan plyn a je vymalováno.. dívné na můj vkus no..
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 4.10. 2007
Příspěvků: 14046 | Témat: 168

09.06 2010 13:15


Kriznik:

garáž počítá jen tak divně jak moc blbej je uživatel co tam zadává data...


Garáž počítá natvrdo s tím, že tankuju stylem plná - plná. Nepočítá celkovou ujetou vzdálenost a celkové litry jako palubák. Za 13 mi to doopravdy nejezdí. Takže to počítá tak blbě, jak to někdo blbě naprogramoval
nahoru

Iron throner


Registrace: 28.8. 2006
Příspěvků: 22151 | Témat: 587

09.06 2010 13:18


jistě, že počítá celkovou ujetou vzdálenost
jak asi vypočítávám celkem ... ?

ty zas máš teoretickej den viď

ad plná neplná: to tu bylo 100x mnou vysvětleno a ty bys teoreticky měl být ten co to pochopil hned v době vzniku tankování

jestli si myslíš, že ti to nežere 13, tak si vem do ruky kalkulačku a ověř si to sám
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 4.10. 2007
Příspěvků: 14046 | Témat: 168

09.06 2010 13:28


Kriznik:
No, nežere Ale jinak máš pravdu. Počítá to správně, je to ovlivněný tím skokem, kdy jsem dvakrát dorval plnou hned po sobě. Jak dotankuju teď a doplním tam 700 ujetejch km, tak se to zase srovná na těch cca 10,7.

Takže sorry ...
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 12.5. 2008
Příspěvků: 6020 | Témat: 22

09.06 2010 18:33


ricom:


jak by mohla garáž počítat divně mi fakt taky není jasný.. musí se tam cpát to co je na lístkách.. pak to asi bude dobře hoši..

vy taky pořád čumíte na ty Doty podle nich můžete jezdit klidně za 4 litry není problém nastavit..

to je téma.. koupit audi a čumět za kolik jezdím..

Konečně někdo normální, ona je taková doba, čím dražší auto tak tím logicky větší šetřílek...já na to čumím protože tam nic jiného nemá heh, kdyby mi tam někdo třeba napsal něco pěknějšího než ty vole jedeš za 17/100km ale aspoň se bavím na kolik se jde dostat s pořádným motorem...
nahoru

AK allstar
AK allstar

Muž
Registrace: 29.12. 2009
Příspěvků: 12808 | Témat: 84

10.06 2010 12:34


jizan.com:

Konečně někdo normální, ona je taková doba, čím dražší auto tak tím logicky větší šetřílek...já na to čumím protože tam nic jiného nemá heh, kdyby mi tam někdo třeba napsal něco pěknějšího než ty vole jedeš za 17/100km ale aspoň se bavím na kolik se jde dostat s pořádným motorem...


přesně jak ty píšeš proto nemám funglovku ale jen dovoz necelé 3 ročky starý.. a jsem spokojen. a ty opravy, úpravy, výmysly, píčovinky atd se pak dělají lépe pokud něco zbude v kešeni..
nahoru

sponzor





10.06 2010 12:34


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 12.5. 2008
Příspěvků: 6020 | Témat: 22

10.06 2010 17:21


ricom:


přesně jak ty píšeš proto nemám funglovku ale jen dovoz necelé 3 ročky starý.. a jsem spokojen. a ty opravy, úpravy, výmysly, píčovinky atd se pak dělají lépe pokud něco zbude v kešeni..

Ty 05" a6 to je síla, TDI* které má najeté 180tiskm-všechny vstřiky, vytahané rozvody, vypálené budíky které stojí jen dvacku a to jsem zvědav co tam ještě najdem...
nahoru

AK junior
AK junior

Muž
Registrace: 25.11. 2008
Příspěvků: 726 | Témat: 15

10.06 2010 20:11


jizan.com:

Ty 05" a6 to je síla, TDI* které má najeté 180tiskm-všechny vstřiky, vytahané rozvody, vypálené budíky které stojí jen dvacku a to jsem zvědav co tam ještě najdem...


španováky na rozvode to hej, to je ich choroba ale to zacina tak pri 160tis, ale vstreky na 3.0TDi nejak neodchadzaju, to skor u bavorakoch.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 8.12. 2009
Příspěvků: 131 | Témat: 14

10.06 2010 20:28


Pro jizan.com
Pravda,je to tak,koupit si 4,2 a přemýšlet,jak jezdit co nejlevněji,pokud možno za 8litrů,to je největší hovadina. Pokud na to nemám,tak to nekupuju a pokud jo,tak mě nemůže nějakejch pár litrů navíc rozházet,to je můj názor. Já osobně toto auto chci,protože už konečně chci auto s motorem. Hele,pojedeš na ventilakci? Bych se s Tebou pobavil a a8,díkes.[/b]
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 12.5. 2008
Příspěvků: 6020 | Témat: 22

10.06 2010 20:49


disKoC4:


španováky na rozvode to hej, to je ich choroba ale to zacina tak pri 160tis, ale vstreky na 3.0TDi nejak neodchadzaju, to skor u bavorakoch.

Tak to je právě největší bolest, motor začne blbnout studený a pěkně hulit, je fakt že vstřiky najedou i 200tiskm, ale už se řešili při 120tiskm je to tak, je to prostě jen bosch nic víc a navíc filtr který by se měl měnit co 30tiskm max tak se mění až po 90tiskm, opravdu pecka pro ten přesný CR.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 12.5. 2008
Příspěvků: 6020 | Témat: 22

10.06 2010 20:56


Kubula:
Pro jizan.com
Pravda,je to tak,koupit si 4,2 a přemýšlet,jak jezdit co nejlevněji,pokud možno za 8litrů,to je největší hovadina. Pokud na to nemám,tak to nekupuju a pokud jo,tak mě nemůže nějakejch pár litrů navíc rozházet,to je můj názor. Já osobně toto auto chci,protože už konečně chci auto s motorem. Hele,pojedeš na ventilakci? Bych se s Tebou pobavil a a8,díkes.[/b]

Jel bych ale toho volna tolik nemám makám i soboty a o víkendu když je pěkně tak jezdíme rodina na chatu do Zašové takže ventilakce možná tak jako zastávka když pojedu kolem což mi asi nehrozí. Snad někdy v budoucnu, můžeš se povozit v jiných osmách od klubáků pokud nějaký pojede ale jak říkám, když už a8 tak 4E má o hodně lepší podvozek a plno potřebných věcí k jízdě na úrovni...
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email