Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je sobota, 26 dubna 2025
Celkem je zde 100 lidí (0 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: lunto
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 3
Uživatelů celkem: 49 158
Online návštěvníků
Návštěvníků: 100
Uživatelů: 0
Celkem: 100

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK batole
AK batole


Registrace: 7.4. 2009
Příspěvků: 338 | Témat: 23

25.05 2010 11:37


Ach jo, na toto mě upozornil kamarád a já mu musím dát za pravdu, že pro mnoho lidí je princip turba stále španělskou vesnicí.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Turbodmychadlo

Kdykoliv mi někdo poví, že mu sepíná turbo ve 2500 ot./min, tak se mi otevírá kudla v kapse. Nejhorší je, že oni tu dezinformaci šíří ještě na wiki.
Dieselový motor může mít 1100 otáček a turbo bude mít maximální plnící tlak, stejně tak 2500 při nulovém plnícím tlaku turba.
nahoru

sponzor





25.05 2010 11:37


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Anonymní





25.05 2010 12:31


ale oni nevravia, ze sa zapne pri 2500 otacok..akurat vravia, ze pri 2500 otackach citit narast vykonu a zacne zvysovat tlak...co je pravda...
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 7.4. 2009
Příspěvků: 338 | Témat: 23

25.05 2010 12:53


azmodan:
ale oni nevravia, ze sa zapne pri 2500 otacok..akurat vravia, ze pri 2500 otackach citit narast vykonu a zacne zvysovat tlak...co je pravda...

Tím jsi právě řekl to, co jsem napsal. Tím pádem dle této teze je turbo pod 2500 tis. otáček motoru nečinné. Což je samozřejmě blbost
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 9.10. 2007
Příspěvků: 4581 | Témat: 83

25.05 2010 12:58


Linux: sorry, ale z azmodanova prispevku nikde nevidim, ze by bylo turbo do 2500 necinne! Napsal to dobre.

A hlavne, tohle tema se tu uz resilo, jestli se turbo do 2500 toci nebo ne....tak nevim, na co dalsi tema
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 7.4. 2009
Příspěvků: 338 | Témat: 23

25.05 2010 13:34


Citace:
Typické turbodmychadlo vzhledem ke své konstrukci začne zvyšovat tlak teprve od 2500 otáček motoru za minutu (1800 u turbodieselových motorů).
- to je citace z wiki.

Citace:
ale oni nevravia, ze sa zapne pri 2500 otacok..akurat vravia, ze pri 2500 otackach citit narast vykonu a zacne zvysovat tlak...co je pravda...
- to také není zcela pravda.

Omlouvám se, jestli takové téma tady už je, zkoušel jsem hledat, asi nedostatečně... Jen jsem chtěl prostě poukázat na ne vždy úplně košer informace.
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 9.10. 2007
Příspěvků: 4581 | Témat: 83

25.05 2010 13:38


Linux: resilo se to tu, ale uz taky nevim, kde presne....je to jedno Turbo nesepina, ale je sepnute porad, pouze dodava rozdilny plnici tlak, na tom se shodneme, ne? A to co je ve wiki tak i chapu. Ale na druhou stranu je mozne, ze ti co si mysli, ze se turbo sepina to v tom textu dokazou taky vycist
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 7.4. 2009
Příspěvků: 338 | Témat: 23

25.05 2010 13:57


Přesně tak jsem to chtěl říct, otáčky motoru hrajou v plnícím tlaku až druhořadou roli. Nevím proč, ale na slovní spojení "sepnutí turba" jsem tak nějak háklivej. Sakryš, vždyť mi to může bejt úplně fuk
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 25.1. 2009
Příspěvků: 4976 | Témat: 205

25.05 2010 14:06


Není turbo jako turbo ,to je třeba si uvědomit.
nahoru

sponzor





25.05 2010 14:06


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 7.4. 2009
Příspěvků: 338 | Témat: 23

25.05 2010 14:29


pasa:
Není turbo jako turbo ,to je třeba si uvědomit.

To je také pravda.
nahoru

Anonymní





25.05 2010 15:20


nenapisal som, ze je necinne ale chapeme sa
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 7.4. 2009
Příspěvků: 338 | Témat: 23

25.05 2010 15:22


azmodan:
nenapisal som, ze je necinne ale chapeme sa

Jojo, máš pravdu.
nahoru

AK oldtimer
AK oldtimer


Registrace: 28.8. 2006
Příspěvků: 15677 | Témat: 299

25.05 2010 15:43


spis mam pocit ze se tu resi regulace onoho vynalezu ...

zatimco nekde se turbo toci naprazdno, protoze WG je otevrena a pomalu se privira az turbo dosahne maximalni plnici tlak v zavislosti na zatezi motoru ...

tak starej primitivni bazmek (ala R5 Turbo, Fiat UNO Turbo a napriklad prvni 3.0T Porsche) zavre WG v zavislosti na otackach - tzn se muze stat (a nekolikrat se stalo) ze v zatacce doslo k ustreleni auta smerem ku smrti protoze primitivni elektronika si rekla "ha, 3000ot, tak to zavru" ...

viz priklad stary MC -> tlak v turbu je v zavislosti na zatizeni motoru a ochrany mechanismy -> urco turbo nepracuje pod 2000t, zlehka zacina bejt cejtit kolem 2400 a finalni "kick" je nekde kolem 2800-3000 (i kdyz moje ma ten kick nekde u 4k)...

takze to ze turbo "spina" je coby terminus technicus spatne ... ale principialne to tak je ... (teda s tim rozdilem ze by to spravne melo bejt ze WG spina )
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 10.12. 2009
Příspěvků: 5526 | Témat: 145

25.05 2010 15:47


V podstatě jde jen o zaužívaný výraz, ale podstatné je, že při určitých otáčkách turbo začne dávat o sobě znát, toť vsio...
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 25.1. 2009
Příspěvků: 4976 | Témat: 205

25.05 2010 17:18


Co za turbo se tu vůbec řeší?Ta turba jsou konstruovaný na míru určitejm motorům,takže je blbost se bavit o turbu všeobecně.Základní rozdíl je v tom jestli je to turbo pro bentím a nebo pro naftu.Trend je samozřejmě aby rotor turba byl co nejlehčí a malej kvůli lepší reakci ale zato se zase víc zahřejvá.To v kolika otáčkách má turbo tlačit je většinou podle požadavku motoru,takže turbo u dehta nastupuje v 1100 ot a v 1800 už dává plnej tlak zatímco u benzínu je to posazený trochu výš.Tomu odpovídá i konstrukce zatím co diesel většinou používá proměnnou geometrii lopatek u benzínu se používá bypass.zajímavá je taky konstrukce tzv. výcerychlostních komresorů,což je většinou dvourychlostní turbo,který se používalo v leteckejch motorech už za druhý světový a dnes zase objevili ameriku a začínaj to cpát do aut ja ko třeba 1,4TSI.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 1.3. 2008
Příspěvků: 3707 | Témat: 54

27.05 2010 22:10


Linux To nás učili kdysi dávno,v 1 ročníku na učilišti.
Před 2 roky jsem byl v Brně na den otevřených dveří MU (Mendelova univerzita),A tam to v 1.ročníku probírali také...
pasa 1.4 TSI nemá vícerychlostní turbo,ale kompresor a turbo...
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 25.1. 2009
Příspěvků: 4976 | Témat: 205

27.05 2010 22:15


SamotZdeny: To bylo řečeno orazně a velmi zjednodušeně,samozřejmě že v nízkejch otáčkách je to kompresor.
nahoru

sponzor





27.05 2010 22:15


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK allstar
AK allstar

Muž
Registrace: 25.5. 2009
Příspěvků: 11040 | Témat: 102

28.05 2010 8:09


pasa: věř tomu že to nebylo znovuobjevení ameriky, je to poměrně choulostivá a hlavně drahá technologie. např. pro S4 se montuje kompresor, i když chtěli původně nasadit i turbo jako u porsche - ale bylo to hodně nákladné tak zvolili jen kompresor. také životnost kompresoru nebyla vždy dostatečná.
nahoru

AK oldtimer
AK oldtimer


Registrace: 28.8. 2006
Příspěvků: 15677 | Témat: 299

28.05 2010 10:15


lordmystic: je to znovuobjeveni ameriky ... automobilovej prumysl poslednich 20 let recykluje uz davnou technologii ...

jednou ..davno predavno .. sem si cetl knizku na tema "technologicka prvenstvi" - jen to bylo tehda primitivni ... ted tomu dodali jenom par cidel, jeden dva svaby a rikaj tomu ultra super duper novinka ... at je to kombinace turba a kompresoru, GDI, biturba, promenna geometrie, vselijaky asistenti ...
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 3.10. 2006
Příspěvků: 6688 | Témat: 173

28.05 2010 10:28


Slavná DSG předovovka byla použitá i S1
Vstřikování benzínu bylo vymyšleno o 2 roky dříve jak karbutor
cena těch novinech je ovšem dána technologii
do S1 audi klído vrazila kupříkladu 50 Tisíc DM za novou alamru
v 100vce by to asi chtěl málokdo tak počkali až bude technologie o kus dál. Dnes nejde o to kdo to vymyslí či první ukáže jde o to kdo první uhádá s dodavatelem příměřenou cenu
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 8.5. 2008
Příspěvků: 413 | Témat: 29

28.05 2010 10:33


Linux:
Přesně tak jsem to chtěl říct, otáčky motoru hrajou v plnícím tlaku až druhořadou roli. Nevím proč, ale na slovní spojení "sepnutí turba" jsem tak nějak háklivej. Sakryš, vždyť mi to může bejt úplně fuk


No me zas prijde, ze v tom mas spanelskou vesnici Ty (ikdyt nevim na jaky clanek nebo stranku reagujes).
Otacky motoru hrajou vyraznou roli ve vyslednem plnicim tlaku, ptz se na jejich zaklade pocita objemovy prutok vzduchu, ktery bude roztacet lopatky spalovaci turbiny. Ja naopak souhlasim s tim ze je turbo pod svoji pracovni krivkou necinne.V nekterych aplikacich treba neni turbo roztaceno ani spalinami skrze spalovaci turbinu, ale "pouhy" podtlakem v sani (zase v pripadech pod pracovni krivkou). Pokud mas nejakej presnejsi budik tlaku "turba", tak je ten podtlak zretelny... Ja treba zacinam mit v sani pretlak (zacina pracovni krivka, zacatek kompresorove mapy, rikejme tomu jakkoliv x) ) kolem 3tis do te doby mam tesne pred 3tis maximalni podtlak i 0,7bar..
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 7.4. 2009
Příspěvků: 338 | Témat: 23

28.05 2010 13:06


No to je právě potřeba, podívat se do zdroje, na který reaguji.
Pracoval jsem v Holandsku chvíli ve zkušebně motorů, kde se právě sledoval i tlak turba. Otáčky motoru sice hrajou výraznou roli v plnícím tlaku, ale zdaleka to není to jediné.
Aneb, jak jsem již řekl, motor může točit třeba 3-4 tisíce a přetlak v sání nebude.
Řeknu to ještě jinak, celý princip se odvíjí od teploty spalin. Krásně je vidět, jak při konstantních otáčkách a vzrůstající zátěži vzniká a roste přetlak v sání.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 1.3. 2008
Příspěvků: 3707 | Témat: 54

29.05 2010 21:22


tsin:


No me zas prijde, ze v tom mas spanelskou vesnici Ty (ikdyt nevim na jaky clanek nebo stranku reagujes).
Otacky motoru hrajou vyraznou roli ve vyslednem plnicim tlaku, ptz se na jejich zaklade pocita objemovy prutok vzduchu, ktery bude roztacet lopatky spalovaci turbiny. Ja naopak souhlasim s tim ze je turbo pod svoji pracovni krivkou necinne.V nekterych aplikacich treba neni turbo roztaceno ani spalinami skrze spalovaci turbinu, ale "pouhy" podtlakem v sani (zase v pripadech pod pracovni krivkou). Pokud mas nejakej presnejsi budik tlaku "turba", tak je ten podtlak zretelny... Ja treba zacinam mit v sani pretlak (zacina pracovni krivka, zacatek kompresorove mapy, rikejme tomu jakkoliv x) ) kolem 3tis do te doby mam tesne pred 3tis maximalni podtlak i 0,7bar..

tsin e.vážím si toho,co jsi dokázal s motorem,ale TOHLE snad ani nemůžeš myslet vážně!!!
nahoru

AK oldtimer
AK oldtimer


Registrace: 28.8. 2006
Příspěvků: 15677 | Témat: 299

30.05 2010 0:33


SamotZdeny: ja mam pocit ze ma klucina pravdu ...

pokud je WG otevrena ... tak turbo se otaci jen tak lazo plazo .. a to bud A) zbejvajicima spalinama ... B) vichrem co dela sani ...
nahoru

AK junior
AK junior

Muž
Registrace: 31.5. 2008
Příspěvků: 1041 | Témat: 25

30.05 2010 12:23


A ke%ď ste tu tak rozbehnutý s tým turbom tak ako to pracuje keď to je pokazene???
nahoru

sponzor





30.05 2010 12:23


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 1.3. 2008
Příspěvků: 3707 | Témat: 54

30.05 2010 22:08


2Pix: Rozhodně není turbo pod pracovní křivkou NEČINNÉ.Jen nedává dostatečný tlak a množství vzduchu.Otáčí se už na volnoběh.NIKDY tam není těch spalin tak málo,aby turbo roztáčel podtlak sání!!!
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 8.5. 2008
Příspěvků: 413 | Témat: 29

30.05 2010 23:32


tak si nekdy nastartuj motor bez pripojeny spalovaci turbiny samozrejme tady nikdo nerika ze je necinne ve smyslu ze se netoci ale ve smyslu ze nevytvari pretlak at uz absolutni nebo atmosfericky... proto je motor v "prvni casti" spektra otacek atmosfericky se zvysujicim se podtlakem, pak zacne turbo "zabirat" a dal uz je to jasny..
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 1.3. 2008
Příspěvků: 3707 | Témat: 54

30.05 2010 23:41


tsin:
tak si nekdy nastartuj motor bez pripojeny spalovaci turbiny samozrejme tady nikdo nerika ze je necinne ve smyslu ze se netoci ale ve smyslu ze nevytvari pretlak at uz absolutni nebo atmosfericky... proto je motor v "prvni casti" spektra otacek atmosfericky se zvysujicim se podtlakem, pak zacne turbo "zabirat" a dal uz je to jasny..


Dobrá toto je asi jediný případ,kdy je turbo roztáčeno podtlakem sání motoru.
Memyslím si,že by turbomotor byl v JAKÉKOLI části spektra otáček,atmosférický se zvyšujícím se podtlakem!
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Možná podobná témata
Téma
Autor
Audi Fórum
Odpovědi
Zasláno
Žádné nové příspěvky
4
23.Září 2015 Zobrazit poslední příspěvek
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email