Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je středa, 4 června 2025
Celkem je zde 172 lidí (2 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Marek M.
Uživatelů dnes: 1
Uživatelů včera: 2
Uživatelů celkem: 49 224
Online návštěvníků
Návštěvníků: 170
Uživatelů: 2
Celkem: 172

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK fanda
AK fanda


Registrace: 3.10. 2006
Příspěvků: 4799 | Témat: 77

01.03 2008 15:51


ahoj co říkáte na barvu svíčky?
podle mě dle barvy se mi zdá směs chudá..jsem zvyklej na hnědou cihlovou barvu
nahoru

sponzor





01.03 2008 15:51


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 3.10. 2006
Příspěvků: 4799 | Témat: 77

01.03 2008 15:57


Prosím tě věnuj se radši sekci všeobecné
Barva je právě dost podstatná,dle spalování se pozná bohatost směsi!
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

01.03 2008 16:10


Škoda, že není dobže vidět na keramiku. Takhle mi přijde dost černá. To by pak znamenalo, že špatně pálí a nebo je bohatá směs.
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 3.10. 2006
Příspěvků: 4799 | Témat: 77

01.03 2008 16:21


aaaaaaaaaaa
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

01.03 2008 16:37


Takhle podle elektrod to nevypadá špatně, ale keramika by, v případě dobrého pálení a jak píšeš, měla mít nazlátly povrch. Takže buď nepálí pořádně svíčky nebo je moc bohatá směs.
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 4.12. 2007
Příspěvků: 7375 | Témat: 56

01.03 2008 19:29


.......anebo se jezdi na kratsi vzdalenosti, to pak taky svicky celkem cernaji.......
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 8.10. 2006
Příspěvků: 5847 | Témat: 177

01.03 2008 21:16


No nevím jak vy odborníci, ale pokud vím, tak se posuzuje barva jiskřiště a ne závitu, či porcelánu. A když se podívám na jiskřiště, tak je šedivé, tedy chudá směs. Kdyby byla bohatá, tak je celá svíčka, včetně jiskřiště tmavá...
Ideální stav je cihlová červeň, pokud mě ještě rozum nešálí, ale nejsem si jist, jestli téhle barvy jde vyprodukovat na takovém motoru s palivem N95.
nahoru

AK fanatik
AK fanatik


Registrace: 4.12. 2007
Příspěvků: 6969 | Témat: 177

03.03 2008 1:36


Na natural nebudeš mít nikdy cihlovou barvu svíček..To to se tvořilo u aut jezdící na olovnatý benzín.Na natural mají mít šedivou až šedozelenkavou barvu..Pokud motor bere olej,tak je jiskřiště zbarveno do černa...
nahoru

sponzor





03.03 2008 1:36


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 3.10. 2006
Příspěvků: 4799 | Témat: 77

03.03 2008 7:15


No to jsem právě slyšel od mechanika,že by benzín musel být olovnatý,takže myslíš že barva je OK?
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 3.10. 2006
Příspěvků: 3689 | Témat: 29

03.03 2008 9:20


barva se vždy řešila u olovnatýho benzínu
nahoru

AK junior
AK junior


Registrace: 6.1. 2008
Příspěvků: 843 | Témat: 8

04.03 2008 0:07


Tak jsem něco pohledal a našel jsem samý lepší modely
Ale pro naše účely - jaká je správná barva svíčky - by to mohlo trochu pomoci 8)
Jak se tak teď ale koukám, všechno to pofachčí na olovnatej benzín, tož nevim nevim...

Oltcit

Správná barva zapalovacích svíček je porcelánově žlutohnědá, elektrody jsou šedivé, v okolí nesmí být stopy oleje a nadměrné množství sazí. Výměna se odporučuje po 10 000 km.

Ford Cortina

Stav zapalovacích svíček může hodně napovědět o motoru. Správně vypálená svíčka ná cihlovou barvu (ta část, co je ve válci) a nejsou na ní usazeniny. Pokud je tomu jinak, je dobré zajímat se o příčinu. Životnost svíček je téma na dlouhou diskusi. Závisí na mnoha faktorech a pohybuje se řádově v desítkách tisíc km. Špatně seřízený motor ji může podstatně zkrátit.

Fiat 127

Má-li izolátor vnitřní elektrody demontované svíčky slabě hnědé zabarvení, je vše v pořádku a v motoru jsou používány svíčky se správnou tepelnou hodnotou. Je-li vnitřní izolátor černý s množstvím usazenin, je používaná svíčka příliš studená, její samočistící efekt se nemůže uplatnit, a proto se zanáší. V tomto případě je třeba použit nové svíčky s nižší tepelnou hodnotou. Naopak při používání svíčky s nízkou tepelnou hodnotou je její izolátor vnitřní elektrody sněhově bílý, křehký a s bublinkami na povrchu. V tomto případě je třeba naopak používat studenější svíčky, tedy s vyšší tepelnou hodnotou. Barva izolátoru svíčky může indikovat i kvalitu směsi dodávané karburátorem. Černý izolátor s usazeninami ukazuje na bohatou směs a naopak šedé zbarvení (až bílé) je důsledkem chudé směsi.

Ladění karbece u motorky

Co se stane když použijeme příliš velkou trysku?
Nachází se pak příliš mnoho benzínu ve směsi, mluvíme se pak o bohaté směsi. Motor má menší výkon, má sklon k vynechávání a koktání (tzv. čtyřtaktování, když motor zapaluje díky příliš bohaté směsi každou druhou otáčku motoru) jako kdyby jste jeli pořád se zapnutým sytičem. Bohatá směs je dobře znatelná na svíčce, je většinou černá s velkým povlakem karbonu a sazí. Při tomto nastavení se motor zničit nemůže ale má menší výkon a spotřeba rapidně stoupá.
V případě, že zvolíme příliš malou trysku.

Směs obsahuje menší poddíl benzínu než optimální směs, mluvíme pak o chudé směsi. Zde již musíme dávat pozor. Motor má velice dobrý výkon, ale při spalování chudé směsi se válec přehřívá. Výsledkem je pak většinou přidřený píst. Chudou směs opět poznáme nejlépe podle stavu svíčky, svíčka bývá většinou bílá, opálená. Dalším indikátorem chudé směsi může být chcípání motoru po delší jízdě na plný plyn, teprve po ochladnutí opět naskočí, na volnoběh nepravidelný chod (motor má příliš vysoké otáčky).

Při ladění postupujeme následovně: Karburátor je nastaven na sériový válec a filtr a většinou stačí pouze vyměnit hlavní trysku. Nejdříve zvolíme trysku která je na 100% moc velká a v krocích po pěti trysku zmenšujme až na hodnotu kdy motor běží čistě, déle pak můžeme zkoušet další velikosti trysek které se nachází mezi. Ze začátku častěji vyndáváme svíčku a pozorujeme její zabarvení a stav. Optimální nastavení směsi opět poznáme nejlépe na svíčce, je zabarvená do světlehnědé až rezavé barvy.
nahoru

AK fanatik
AK fanatik


Registrace: 4.12. 2007
Příspěvků: 6969 | Témat: 177

04.03 2008 15:57


KOVI: Pokud teda nemáš jiný problém s chodem motoru,tak bych barvu svíček neřešil...Jinak ta tvoje B4 je na prodej nebo ne?Viděl jsem ji na nettu v nabídce na sautu nebo tipcaru...Teď už nevím přesně kde..
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 3.10. 2006
Příspěvků: 4799 | Témat: 77

04.03 2008 16:03


Byla,ale už není,nakonec si ji nechám.

Tak jak teda myslíte,že svíčky jsou ok? někdo tvrdí že podle elektrod je směs chudá a někdo zase podle černého porcelánu je bohatá ..tak nevím...možná to moc řeším.
nahoru

Anonymní





04.03 2008 16:20


Myslím že až moc vymýšlíš
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 3.10. 2006
Příspěvků: 12720 | Témat: 228

06.03 2008 9:54


Kovi ma pravdu, na vypaleni zalezi - dukaz toho, jak spaluje motor...nicmene neda se to posuzovat na kratkych vzdalenostech, kdy je motor schvalne obohacovan. Chce to po nejake vetsi strece...

Dulezita je oblast jiskriste, na keramice nezalezi, to je spise dukaz konstrukce motoru. Pokud je do cerna a neslo o kratke streky, je to prilis obohacene, tzn, neni dorzeni stoichoicky pomer.

Pokud je to vypalene do oraznozovo seda, je tam malo benzinu, opet to nespaluje jak ma. Ta barva co ukazujes kovi se mi zda zdrava, presne takova jaka ma byt....
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 3.10. 2006
Příspěvků: 12720 | Témat: 228

06.03 2008 9:55


Pokud mas pochybnosti, sup na emise a tam ti to reknou....
nahoru

sponzor





06.03 2008 9:55


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 4.12. 2007
Příspěvků: 2846 | Témat: 90

06.03 2008 13:09


Lumpiq:
Pokud mas pochybnosti, sup na emise a tam ti to reknou....


taky bych to tak videl..
cihlova barva myslim je trosku minulost olovnatych benzinu.. natural uz me na favoritackym motoru daval na svicce jino barvu a vyfuk sem taky nemel sedej jak se v praveku sledovalo presto bylo vse okej 8)
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 3.10. 2006
Příspěvků: 4799 | Témat: 77

06.03 2008 15:17


No zkusím,ale otázka co tam naměří,když nemám KATy,jestli to bez nich vubec nějak verohodne zmerit,pujde,aby to neukazovalo bohatou smes.
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 4.12. 2007
Příspěvků: 2846 | Témat: 90

06.03 2008 16:03


Kovi:
No zkusím,ale otázka co tam naměří,když nemám KATy,jestli to bez nich vubec nějak verohodne zmerit,pujde,aby to neukazovalo bohatou smes.


myslim ze katy odstrani uhlovodiky a nejaky ty kurevstva..
kazdopadne ti napovi... 8) chtelo by to zajet nekam kde ti o tom borec neco rekne, o slozeni vyfuk.plynu a ne jen ze to proslo
jde poznat mnohe podle toho co de z laufu..
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 3.10. 2006
Příspěvků: 4799 | Témat: 77

06.03 2008 17:52


No zkusím,na emisich ma kamosn znameho..taze ikdyz to bude bohate tak mi zelenou znamku nestrhne,jeste myslim ze je to tesne pred lambdou vedou trubicky pres ktere se da taky bohatost merit? na jake mereni tyhle slouzi?
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 3.10. 2006
Příspěvků: 12720 | Témat: 228

06.03 2008 18:01


pokud vim, tak se to meri pres katama, je tam kvuli tomu schvalne zaslepeny vyvod...
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 4.12. 2007
Příspěvků: 2846 | Témat: 90

06.03 2008 18:10


jj sou tam vyvody ale nikdy sem to nevidel tam merit
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 3.10. 2006
Příspěvků: 4799 | Témat: 77

06.03 2008 18:17


Lumpiq:
pokud vim, tak se to meri pres katama, je tam kvuli tomu schvalne zaslepeny vyvod...


No to budou ty trubicky o kterych mluvim.
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 20.11. 2008
Příspěvků: 6147 | Témat: 64

01.07 2010 9:05


Mechanický stříkačky to maj na svodech v motorovým prostoru krásně viditelný, taky jsem se divil, co to tam je.
nahoru

sponzor





01.07 2010 9:05


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 8.10. 2006
Příspěvků: 5847 | Témat: 177

01.07 2010 10:13


Já seřizuji a kontroluji bohatost směsi jinou metodou


Přímý odkaz na youtube video
nahoru

AK oldtimer
AK oldtimer


Registrace: 28.8. 2006
Příspěvků: 15677 | Témat: 299

01.07 2010 10:20


ja uz kat nemam .. takze si to muzu merit kde chci
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 3.10. 2006
Příspěvků: 4799 | Témat: 77

01.07 2010 11:23


Heh vytáhnutá mrtvola..nakonec to bohatostí směsí a svíčkami vubec nebylo
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email