Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je středa, 29 kvě 2024
Celkem je zde 506 lidí (0 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: fas
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 48 460
Online návštěvníků
Návštěvníků: 506
Uživatelů: 0
Celkem: 506

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK batole
AK batole


Registrace: 4.10. 2006
Příspěvků: 465 | Témat: 28

25.02 2007 10:12


Chvíle pravdy... jen málokdy přichází zásadnější moment, než tenhle. Pokud jde o vysoká očekávání, senzační Audi R8 musí čelit těm úplně nejvyšším.

Přitom se to všechno dá shrnout do jedné jednoduché otázky. Je tenhle dvousedadlový sporťák z hliníku a karbonu lepší, než Porsche 911? Nebo přesněji řečeno, je zábavnější při řízení a praktičtější při běžném životě, než jeho německý soupeř, pokládaný za jeden z nejzásadnějších sportovních vozů všech dob? Možná to zní trochu melodramaticky, ale v sázce je mnoho. Pokud Audi s R8 pohoří, mohlo by to zvrátit senzační úspěch, který dosud měla s vozy jako TT, nebo A4 kabriolet.

Automobilka se tímto modelem postavila do velmi odvážné pozice a když jsme poprvé lezli za volant a připravovali se na exkluzivní první jízdu, přísahali bychom, že alespoň někteří členové vedení Audi si vyměnili nervózní pohledy.

První dojmy jsou nicméně velmi dobré. Nejen, že si vůz na silnici dokáže okamžitě získat pozornost, vidlicový osmiválec je navíc uměleckým dílem a zní stejně úchvatně, jako vypadá. Jednotka 4,2 FSI sedí těsně za řidičovou hlavou v hnízdě z karbonových vláken a jakmile otáčky vyletí nahoru, těch 420 koní a potenciál ke zdolání třísetkilometrové hranice je přímo hmatatelně cítit.

Zařaďte jedničku a otevřená kulisa šestistupňové převodovky vydá ostré cvaknutí, oznamující, že páka už dál nepůjde. Řazení je přesné na milimetr, zuby do sebe zapadají a změna převodů je zcela bezchybná. Akcelerace je drtivá, stovku vůz zdolá za 4,5 sekundy. Zbytečnému pálení pneumatik předchází pohon všech kol. Vlastně jediná naše kritika se týká spojky, jejíž jemná aplikace v nižších rychlostech se může ukázat poněkud obtížnou. A to přesto, že náš vůz byl vybaven příplatkovým elektronickým pomocníkem proti „udušení“ motoru. Za cenu zhruba 3500 Kč se podle nás nevyplatí.

Podvozek je podle očekávání tvrdý, zejména na prvním autě, kterým jsme jeli a které nebylo vybaveno aktivním podvozkem, nebo-li, řečí Audi, podvozkem „Magnetic Ride“.

Jakoukoli nerovnost na asfaltu doslova ucítíte ve svém těle a vůz se tváří jako by byl stoprocentně připravený pro závodní trať. Výsledkem je kompromis: za mírnou ztrátu pohodlí dostanete stabilitu ve vysokých rychlostech a obrovskou přilnavost od pneumatik.

Řízení je až neuvěřitelně čisté, i ten nejmenší pohyb volantem okamžitě změní směr jízdy. Na druhou stranu, přestože je velmi přesné, přece jen postrádá delikátnost řízení svého protivníka, Porsche 911.

Pokud se rozhodnete pro příplatkový podvozek Magnetic Ride (cca 60 tisíc), malé nerovnosti na silnici přestanou být vaším problémem. Systém má dvě nastavení, komfort a sport, ale i ve sportovním režimu se s jizvami na silnici vyrovná daleko lépe, než podvozek základního modelu. Velmi důležité a příjemně překvapivé je, že magnetické tlumení nemá ani nejmenší vliv na přesnost řízení, či přilnavost vozu.

Brzdy, to je ovšem jiný příběh. V nabídce budou ocelové i keramické brzdy, i když ty druhé přijdou pravděpodobně o něco později. Keramické brzdy mají ohromující sílu, ale odezva pedálu je špatná a téměř vylučuje progresivní dávkování. Brzdy jsou zkrátka buď zapnuté, nebo vypnuté a nutně potřebují pořádně doladit. Ocelové kotoučové brzdy sice nedosahují výkonu keramických, ale uživatelsky jsou nesrovnatelně příjemnější a kromě toho, na bezpečné zpomalení R8 mají síly víc než dost.

Pokud tedy chcete Audi R8, které vám nabídne to nejlepší co v téhle chvíli umí, volte model s podvozkem Magnetic Ride a ocelovými brzdami. A vyhněte se i automatické převodovce R-tronic, protože manuál je uchvacující.

Je ale tohle auto dost dobré, aby porazilo 911? V tomhle ranném stádiu bychom řekli, že ještě tak úplně ne. Nicméně, konstruktéři Audi si nemusí brečet do svého německého piva, protože R8 má dost charakteru a schopností, aby se svému slavnému soupeři postavilo hrdě po boku. A takový úspěch se nedá podceňovat.

První názor

Není pochyb, že usednout za volant R8 a vyrazit směrem k horizontu je pořádně zajímavý zážitek. Charakter tomuhle autu čiší z každého kusu splývavé karoserie. Vypadá stejně úchvatně, jako zní. Podobně jako soupeř, Porsche 911, má bezpochyby jeden z nejlepších motorů ve své třídě. Audi navíc dokázalo zázraky se svým pohonem všech kol, jehož upřednostňování zadní nápravy znamená, že nadšení řidiči se dočkají odměny a nikoli zklamání.







nahoru

sponzor





25.02 2007 10:12


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email