Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je neděle, 22 prosince 2024
Celkem je zde 1038 lidí (6 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: ralok
Uživatelů dnes: 1
Uživatelů včera: 3
Uživatelů celkem: 48 892
Online návštěvníků
Návštěvníků: 1032
Uživatelů: 6
Celkem: 1038

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
Anonymní





04.02 2008 9:13


Američané mají o radaru pochyby, Češi nikoliv
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému


Radar s digitálním tvarováním elektronového svazku: klíč k ruským obavám
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému


Lockheed Martin vydal prohlášení v rozsahu 280 slov, pocházející z jeho centrály pro radarový výzkum v New Jersey, v němž oznámil průlomový test předsunuté radarové plošiny. A zatímco technický svět krčil rameny, lidé, kteří vývoj radaru sledují, zaznamenali další krok směrem k systému, který by mohl mít dramatický vliv na budoucí světové události, počínaje americkou základnou pro sledování balistických raket v České republice, až po obranné prvky se základnou na lodi v Tchajwanské úžině.

31. 1. 2008 Už i časopis Popular Mechanic tvrdí to, co Vondra s Klvaňou stále popírají
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému


Nový převratný poznatek, nazývaný digitální tvarování elektronového svazku (digital beamforming), by se mohl stát základem pokročilých technologií, které výrazně změní průběh bojové činnosti systému protiraketové obrany a jež může napomoci ke zmaření zdrcujícího raketového útoku na válečné loďstvo Spojených států. Mohl by být také odpovědí na jednu z hlavních stížností na obranné protiraketové systémy a sice, že klamné cíle (decoys) nebo další protiopatření by mohly relativně snadno ukrýt bojovou hlavici a ošálit naváděnou antiraketu. V případě umístění na družicích vytvoří předpoklady k tomu, aby nové špionážní a pozorovací mise mohly být prováděny přímo z oběžné dráhy.

To vše přichází jako zdokonalení stávajícího systému nazývaného radar s plošnou fázovanou anténou (phased-array radar). Zatímco tradiční radary se při vyhledávání cílů otáčejí, radary této kategorie vychylují vyzařovaný svazek elektronicky ze stacionární základny. Dokáží objekty vyhledat během mikrosekund velmi rychlým vychylováním hlavního svazku na několik cílů. Avšak radary s plošnou fázovanou anténou nemohou několik odlišných cílů v různých směrech sledovat spojitě v jednom okamžiku, aniž by ztratily rozlišovací schopnost. Vylepšením těchto radarů společnosti Lockheed Martin umožňuje skutečně spojité sledování několika cílů najednou. Anténa formuje a vyzařuje několik svazků a tak je každý z těchto cílů ozařován a sledován konkrétním přiřazeným radarovým svazkem.


Digitální tvarování elektronového svazku kombinuje nejmodernější prvky anténní a digitální technologie: radarová anténní soustava digitalizuje signál, který přijímá a zachovává veškeré vstupní informace. Tyto údaje jsou poté použity pro vytvoření tolika radarových paprsků, kolik jich je třeba ke sledování takového počtu objektů, které se objeví. Klíčovou výhodou tohoto způsobu provozu je schopnost s jistotou pokrýt rozsáhlou oblast jediným radarem.

Firma Lockheed Martin poprvé testovala novou vysoce směrovou anténní soustavu s technologií digitálního tvarování elektronového svazku ke zjištění a sledování poloh reálných cílů, obchodních a vojenských letounů vlétajících do a vylétajících z oblasti Filadelfie. „Nejtěžší bylo, jak jsme kombinovali všechny údaje ... vytvořit jednotlivé paprsky,“ uvedl vedoucí programu pro radarový systém společnosti Lockheed Martin, Scott Smith. Komerčně dostupná vysokorychlostní digitální elektronika a moderní signálové procesory dosáhly dostatečné dokonalosti k tomu, aby umožnily zpracování těchto dat, což zase umožnilo, aby se digitální tvarování elektronového svazku stalo reálným a použitelným i mimo laboratoř.

Jednou z klíčových složek všech radarů s plošnou fázovanou anténou jsou vysílací/přijímací moduly. Tyto relativně malé moduly zesilují výkon vysílaného signálu, připravují systém pro příjem signálu odraženého od cíle a řídí rozmítání paprsku k vyhledání cílů. Při výrobě vysílacích/přijímacích modulů pro digitální tvarování elektronového svazku technici společnosti Lockheed Martin použili nové materiály, které je činí dostatečně odolnými, aby obstály v drsných podmínkách. Díky použití žáruvzdorného karbidu křemíku v modulech jimi může být použit vyšší výkon, který radaru dává větší dosah a schopnost velice přesného zaměření.

Radary s digitálním tvarováním elektronového svazku pravděpodobně naleznou své první uplatnění na lodích, které sledují raketová ohrožení amerických flotil. Tyto hrozby mohou vzejít z balistických střel odpálených stovky kilometrů daleko nebo z vysokorychlostních raket, odpálených z ponorek nebo bojových letounů. Ruská vláda podporuje prodej protilodních řízených střel, létajících nad hladinou moře (sea-skimming, antiship missiles) Číně. Tyto střely jsou konstruovány tak, aby překonaly radarovou obranu amerického loďstva. Proto by se schopnost sledovat vícenásobné, rychle se pohybující objekty ohrožení, mohla stát životně důležitou v Tchajwanské úžině. Ale radar s plošnou fázovanou vícesvazkovou anténou dokáže zvládnout mnoho příchozích signálů najednou a měl by být schopen rozeznat skutečná nebezpečí od klamných cílů - kousků kovu nebo speciálně tvarovaných balonů. Takže čínský admirál se asi nad zprávou společnosti Lockheed Martin mračí a tchajwanský generál se uculuje.

Tento vývoj by mohl také vystupňovat ruskou paranoiu z nukleárního zastrašování a učinit jeho představitele více nesmlouvavými vůči americkým radarovým základnám na jeho hranici ve východní Evropě, zdánlivě budovanými k ochraně Evropy před íránskými balistickými raketami.

Jednou z cest, jak překonat radarové systémy, je zahltit je signály, včetně těch klamných.

Digitální tvarování elektronového svazku tudíž může změnit rovnováhu v protiraketové obraně ve prospěch obránců. „Ruští analytici zkoumající systém [protiraketové obrany] dospěli k závěru, že v nedohledné budoucnosti….by mohl být schopen postihnout stovky cílů,“ uvádí zpráva Arms Control Association z roku 2007. „Takové možnosti, jakkoli by se zdály vzdálené, by rozhodně vyčarovaly apokalyptické hrozby pro přežití ruského národa.“

Možná nejde o tak vzdálenou představu: Pokud bude pozemní radar, který chtějí USA zřídit v České republice, vylepšen prostřednictvím technologie tvarování elektronového svazku, mohl by zachytit ruské rakety hned po jejich odpálení, sledovat tolik raket, kolik jich lze dostat do vzduchu, vystopovat přilétající hlavice mezi záměrně rozptýlenými klamnými cíli a sestřelit skutečně hrozící nebezpečí. Rovnováha sil v Evropě by se mohla posunout, protože Rusko ztrácí svůj zastrašující vliv.

Není těžké si představit, jak ruští atašé sepisují hrozivé zprávy obsahující poznámky Carla Bannara, viceprezidenta a generálního ředitele společnosti Lockheed Martin Radar Systems, jenž v nedávném prohlášení sliboval „přinést obrovský skok radarové technologie do příští generace víceúčelových radarů.“ Scott Smith ze společnosti Lockheed uvedl, že využití tohoto radaru na pozemních základnách protiraketové obrany je jedním z mnoha cílů pro prodej americké armádě.

Dalším významným místem pro umístění výkonného radaru je družice. Radar umístěný v kosmu lze využívat mnoha různými způsoby – ke sledování pohybujících se vojenských nebo špionážních cílů, k zachycení jemných změn, které předcházejí zemětřesením nebo sesuvům půdy, nebo k utváření páteře kosmických navigačních systémů využívajících družice GPS jako referenční body ze vzdálených oběžných drah.

Zdroj: Popular Mechanic: From Space to Sea, New Radar Tech Could Shift Military Might ZDE
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému
nahoru

sponzor





04.02 2008 9:13


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email