Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je neděle, 27 dubna 2025
Celkem je zde 132 lidí (3 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Magls
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 2
Uživatelů celkem: 49 160
Online návštěvníků
Návštěvníků: 129
Uživatelů: 3
Celkem: 132

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK nováček
AK nováček


Registrace: 17.12. 2007
Příspěvků: 46 | Témat: 8

21.07 2009 23:27


To mi ale potom povedzte prečo výrobcovia pripustia na motore LL-servis. To nevedia s celým svojim drahým vývojovým aparátom a tiež s vývojovým aparátom výrobcu oleja čo to s motorom urobí? To tu vieme iba my na tomto fóre? Prečo sme im to ešte nepovedali?
nahoru

sponzor





21.07 2009 23:27


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK allstar
AK allstar

Muž
Registrace: 25.5. 2009
Příspěvků: 11040 | Témat: 102

22.07 2009 8:55


Lubco33: Je to reklamní kampaň která prodává auta.

Jinak tedy, LL olej má horší vlastnosti než standardní s kratší výměnou? A opravdu bude vhodnější např. i do 2,0TFSI? Mám najeto 160k tak nevím...
nahoru

AK senior
AK senior


Registrace: 23.12. 2008
Příspěvků: 1602 | Témat: 35

22.07 2009 9:08


olej třeba 5W-30 a 5W-30LL jsou absolutně stejné co se týče viskoziti,mazacích schopnosti atd. rozdíl je v tom že u LL přidáním aditiv a různých sraček výrobce garantuje i po těch 15 tis.mazací,čístící a chladící a další vlastnosti,které u 5W-30 bez LL už nemusí fungovat. Doporučuji všem-buď dělat LL a používat olej předepsaný výrobcem pro tenhle servisní plán,nebo inspekci (15 tis)a dtto-jinak doporučuji přečíst a pak rozumovat

audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému
nahoru

AK senior
AK senior


Registrace: 23.12. 2008
Příspěvků: 1602 | Témat: 35

22.07 2009 9:22


...a taky doporučuji přečíst toto:::
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému


pak můžeme začít diskutovat
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 25.1. 2009
Příspěvků: 4976 | Témat: 205

22.07 2009 11:02


Nevím oco přesně jde ale jenom potvrzujou to co říkám,a vždy sem říkal že norma se musí dodržet,ale dávám přednost oleji s vyšší viskozitou a na nějakou úsporu paliva nekoukám protože stejně záleží na noze.A kvůli CO2 si mrvit motor nehodlám,toť můj názor.


Je možné se setkat se třemi typy motorových olejů, které se odlišují hodnotou HTHS viskozity. Pokud uvažujeme evropský trh, pak všechny oleje SAE* xW-40 mají hodnotu HTHS viskozity nad 3,5 mPa.s, většinou v rozmezí 3,5 až 4,3 mPa.s. Mezi motorovými oleji SAE* 0W-30 a SAE* 5W-30 najdeme dva typy olejů. Oleje SAE* xW-30 se specifikací ACEA A1/B1, A5/B5, C1 nebo C2 mají sníženou HTHS viskozitu, většinou těsně nad 2,9 mPa.s, oleje se specifikací ACEA A3/B3, A3/B4, C3 či oleje ACEA E mají normální HTHS viskozitu nad 3,5 mPa.s. Třetí, velmi malou skupinou olejů jsou SAE* 0W-20, které mají HTHS viskozitu nízkou, nad 2,6 mPa.s.
Motorové oleje s normální HTHS nad 3,5 mPa.s lze použít kdykoliv a nemohou uškodit žádnému motoru, oleje se sníženou HTHS viskozitou lze použít pouze u motorů, kde to výrobce povoluje. Je třeba říci, že nyní je takových motorů mnohem více než před několika málo roky (většina motorů v novějších automobilech VW, Ford, Renault, Peugeot, Opel, japonské a korejské automobily). Nevýhodou snížené hodnoty HTHS viskozity je vyšší spotřeba motorového oleje, výhodou je naopak nižší spotřeba paliva. To je také většinou hlavní důvod pro používání těchto olejů, protože nižší spotřeba paliva je spojena s nižšími emisemi CO2, které nyní budou mnohem více sledované než
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

22.07 2009 11:51


lordmystic:
Lubco33: Je to reklamní kampaň která prodává auta.

Jinak tedy, LL olej má horší vlastnosti než standardní s kratší výměnou? A opravdu bude vhodnější např. i do 2,0TFSI? Mám najeto 160k tak nevím...


To jsi četl prosím tě kde, že LL oleje jsou horší. To nedává smysl. Vždyť některé oleje typu LL mají vyšší výkonostní třídu.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 30.3. 2008
Příspěvků: 202 | Témat: 9

22.07 2009 11:54


Myslím si že LL oleje sú tiež v pohode a pokial sa dodrží norma (to platí pri všetkých vozidlách) tak sa nič nestane.(neplatí snád pre 2.5TDI).už sa to tu vela krat rozoberalo ale spýtam sa ináč: Stalo sa niekomu že by: zadrel motor, klukovku alebo pridrel niečo s použitím LL oleja ?? Ešte som to tu nevidel a ani nepočul. Sám som odjazdil s LL(longlife) olejom cca 240 000 tis km na Octavii II s 2.0 TDI* 103 KW. To auto išlo ako hodinky. Olej sa menil po 25 tis km!!! Snád azda jedina nevýhoda olejov 0W 30 alebo 5W 30 Longlife bola vo zvýšenej spotrebe oleja. CCa na 25 tis som dolieval 0,6 L. Potom sa prešlo s hore spomenutou oktavkou na normalny olej 5W 40 a spotreba oleja na dolievanie bola nulová.(ale naozaj som nepočul ani od servisákov že by niekto zadrel,pridrel alebo inak zničil a opotreboval motor kvoli Lonlg Life)
Takže si dovolím povodať že pri LL olejoch sa netreba neako velmi strachovat alebo bát. Fáma o Long Life olejeoch a ich nevhodnosti vznikla asi najskor pri 2.5 TDI* V6 motoroch a hlavne odieraní vačiek a podobne ,ale je tiež diskutabilné a nikto nedokázal povedat čím to je!!!
nahoru

AK allstar
AK allstar

Muž
Registrace: 25.5. 2009
Příspěvků: 11040 | Témat: 102

22.07 2009 11:57


Petan: Přehlédl jsi otazník za mou otázkou, ale budiž ti odpuštěno . Také mě to vrtalo hlavou, protože z příspěvků výše se mi zdálo jako kdyby ty LL oleje byli horší, i když myslím že by být horší neměli.
nahoru

sponzor





22.07 2009 11:57


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

22.07 2009 12:01


lordmystic: Já mám auto z programu Itálie a u něj je LL servis. Takže jsem tam dal Castrol 0W40 EDGE a motor přede jako kotě. Rozhodně ale na to nedám a vyměním olej po 15000km nebo po roce, záleží co nastane dřív. Udělám to i proto, protože jsem schopen sehnat tenhle olej za poloviční cenu, než je cena obvyklá.
Naposledy upravil Petan dne 22.07 2009 13:50, celkově upraveno 1 krát. (0% původního příspěvku)
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 22.7. 2007
Příspěvků: 346 | Témat: 24

22.07 2009 12:21


Taky jsem mel LL interval, ihned zmenil na klasickych 15.000 a leju 5W-40 505.01 - tedy NElonglife olej.
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 25.4. 2009
Příspěvků: 621 | Témat: 4

30.07 2009 9:50


no ja mam benzin a bol tam meneny olej kazdych 30tisic km

auto ma 200tis.km a motor je ako hrkalka
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 25.1. 2009
Příspěvků: 4976 | Témat: 205

30.07 2009 21:17


Mippi: Jasně a co jsou pořád tay vydřený vačky a zdvihátka v 2,5TDI a nejenom to.Určitě už jsi o tom slyšel,stačí si vzpomenout.Na VW clubu o tom psal velice pěkně SATAS, kde řekl že žádnej němec na autě výc jak 250t nenajezdí a to LL vydrží a pak si to koupí nějaký čecháčkové a ti ať se stím moří tak co by ho tam nedávali?
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 25.4. 2009
Příspěvků: 621 | Témat: 4

30.07 2009 21:23


ano to je pravda...ak kupujes auto 2,5TDI a je ako olejnicka, never tomu ze ma pod 200tisic km...vecsinou to je pri 250tisic, olejnicka + vacky

da sa tomu lahko predist vykaslanim na longlife a liat normaln olej a menit ho po 15tkm
nahoru

AK allstar
AK allstar

Muž
Registrace: 25.5. 2009
Příspěvků: 11040 | Témat: 102

16.11 2011 10:49


sorry trochu za duplikát, ale hodím to ještě sem:

chtěl bych trochu oživit toto vlákno, mám nové informace a rád bych si je potvrdil. pro naše motory 2.0TFSI je doporučený olej který i sám dávám 5W30 Castrol SLX ale měním ho místo long life intervalu po 15 tisících.

myslel jsem si že je to ta nejlepší kombinace. bohužel to asi nebude pravda. prý long life oleje mají jinou strukturu a mají menší schopnost mazání než klasické non long life oleje, i když déle vydrží. proto mi bylo doporučeno i přes to že měním po 15 tis. km používat klasický non long life olej.

rozhodl jsem se že to tak nyní udělám. proto bych potřeboval poradit co nejkvalitnější non long life alternativu k mému long life oleji 5W30 Castrol SLX. předem moc díky.

ps - byl bych rád kdyby to zůstalo u značky castrol, co jsem tak četl, pro TFSI* motory je to nejlepší značka, ostatní značky olejů např. na OII RS jsou problémové a ubývají.

ps - mám nájezd kolem 10000km ročně, jezdím často se studeným motorem krátké trasy, dlouhých jízd málo. občas si zablbnu a mám tam chip, proto by to chtělo co nejkvalitnější obyčejný olej.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 4.11. 2010
Příspěvků: 1585 | Témat: 28

16.11 2011 12:06


lordmystic:
cau Lorde, sice mam jiny motor ale Vlasta mi castrol vrele NEDOPORUCIL a misto nej sem dal -na jeho radu- MOBIL 5W-40.
Ale ja mam 1.8T (TMPI, motor BEX), jestli to same sedi i u tebe nevim... Castroly pry ale obecne NE.
nahoru

AK allstar
AK allstar

Muž
Registrace: 25.5. 2009
Příspěvků: 11040 | Témat: 102

16.11 2011 12:20


pedro m: hm zajímavé, díky za tip. a jestli jsem to pochopil dobře, 5w-30 je long life a 5w-40 non long life? takže stačí ten 5w-40 lepší značku a měl bych mít to nejlepší pro můj motor?
nahoru

sponzor





16.11 2011 12:20


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 4.11. 2010
Příspěvků: 1585 | Témat: 28

16.11 2011 12:26


lordmystic:
ehm, nejsem znalec ale podle mne LL oleje maji oznaceni 0w-??, je to ridka sracka, proto NULA... 5w-cokoliv podle me LL neni...
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 5.6. 2009
Příspěvků: 535 | Témat: 20

16.11 2011 12:51


0W, 5W a vůbec to první označení s tím W je zimní teplota. Za pomlčkou je pak letní teplota. Z normálního oleje se přidáním aditiv dělá LL olej. Já bych se jako první díval na tu specifikaci výrobce aut, kde každý má nějakou svojí normu na oleje. Protože stejný motor je dodaný do Švédska i do Španělska. Určo se musí v každé zemi použít jiný olej, průměrná teplota bude asi o 15°C rozdílná. Takže 0W-30 je podle mne nevhodný do vyšších teplot, pokud se přesto použije, bude motor více spotřebovávat oleje a blbě mazat v letních parních dnech.
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 1.12. 2010
Příspěvků: 137 | Témat: 15

16.11 2011 15:49


doporucuju procist na webu
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému


serial s nazvem Mazivářské mýty, ma asi 12 kapitol a vyresi to vsechny vase otazky i nepresnosti
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 21.1. 2011
Příspěvků: 49 | Témat: 3

16.11 2011 16:11


tommik: díky za info

tady se zabývají přímo longlifem:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému


celkem mě to přesvědčilo jezdit na výměnu dříve
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 25.4. 2009
Příspěvků: 621 | Témat: 4

16.11 2011 19:21


vymena long life je samozrejme blbost- vynalez automobiliek ako dostat auto do srotu po 200tisic km

staci kvalitny olej 5w30 alebo hadam aj 5w40
je pravda ze castrol sa dost zhorsil (myslim ze ho kupila BP)
asi je momentalne v "popredi" SHELL

a nepocuvaj dristy typu ten je riedky a zle maze

cislo udava specificku viskozitu za urcitej teploty (su na to tabulky) pricom 5W znamena priblizne rovnaka viskozita (tzn.rovnake mazacie ucinky) pri teplotach od cca -10stupnov

co je v nasich pomeroch rozhodne potrebne kezde 10 stupnov pod nulov je bezna vec
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 25.4. 2009
Příspěvků: 621 | Témat: 4

16.11 2011 19:24


p.s. longlife olej je longlife....

oznacenie 0w.....5w je viskozita !

tzn.5W-30 je aj long aj nolong

normma 503 a 504 je tusim longlife(ostatne niesu long)...nepamatam sa uz, fakt tieto cisla neberte do uvahy lebo to uz neviem :-p
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 5.6. 2009
Příspěvků: 535 | Témat: 20

17.11 2011 6:42


0W, 5W je viskozita, ale při hraniční teplotě, jinými slovy mezní teplota, kdy to ještě maže. A každé číslo je jiná teplota, nicméně oleje 0W, 5W, 10W mají přibližně stejné hodnoty, ale každý u té své mezní teploty.
Ty čísla 505, 504, případně MB, ACEA, to je jen pozůstatek tahu automobilek, když v návodu bylo například uvedené: Použijte olej označení VW 123456A. Byl to normální olej v jiném přebalu za nekřesťanskou cenu. Znám tuto strategii u plastických maziv, kde nás velký zákazník donutil dát do návodu na obsluhu pouze jeho číslo. Od nás se plnila ložiska z beček za cenu cca 200Kč/kg, ale koncový zákazník při domazávání ložisek platil za nějaké číslo na 50g tubě také 200Kč/ks. Dnes už je dané 5W-40, a pak VW505.05
Bohužel, ten kdo nemá laboratoř, tak musí věřit tomu, co je na etiketě. U nafťáků ještě kontrolovat informaci, zda je to pro CR, PD apod.
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 25.4. 2009
Příspěvků: 621 | Témat: 4

17.11 2011 10:32


tak musim reagovat, medzi 0w 5w a 10w je dost velky rozdiel o cca 10st.celzia !
cize ak zije v kraji kje neklesa teplota velmi pod nulu tak ti staci olej 15w
ale v nasich pomeroch kde je bezne -10 ...-15stupnov mrazu roznodne treba olej 5w

a tie cisla su ako som pisal normy (kazdy vyrobca ma svoje ale wv je asi najcastejsie uzivana) ..je to vlastne trieda zatazitelnosti a ukriva sa v tom aj ci je to long alebo nie - to je k titulku tejto temy

p.s. na skusku vyskozity ti netreba laboratorium
daj si olej 15w a olej 5w do teploty okolo -10 az -15stupnov pod nulou, a potom ich rozlej...uvidis ten rozdiel

olej 15w sa tazko leje aj v dielni kde je okolo 10st. nad nulou
nahoru

sponzor





17.11 2011 10:32


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK allstar
AK allstar

Muž
Registrace: 25.5. 2009
Příspěvků: 11040 | Témat: 102

17.11 2011 12:57


už jsem si také pročetl ten web o olejích, to první číslo je pro naše podmínky ideální 5, např. na severu kde je větší zima dávají 0. i ta 5W bez problémů funguje a maže i při -50 stupních. to druhé číslo by mělo být pro vysoké teploty, pokud bude zbytečně velké např. 50, není to vhodné. ideál by měl být u nás 30 nebo asi i 40.

teď jen vybrat značku nějakého oleje 5W-30...
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 5.12. 2007
Příspěvků: 4000 | Témat: 60

17.11 2011 13:23


Tak postreh z poslednej vymeny u mojho TDI*:
menil na svoje zvyklosti tak trochu neskoro (pri 14500) a olejovy filter niesol znaky mech. namahania (one papierove zhyby bli nak pokrivene).
Takze u TDI* mozna zalezi na castej vymene.
Mozna sa ale mylim.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 1.2. 2010
Příspěvků: 306 | Témat: 10

17.11 2011 17:13



Přímý odkaz na youtube video
[/youtube]
Uz som to tu raz daval do sekcie video.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 5.6. 2009
Příspěvků: 535 | Témat: 20

18.11 2011 6:00


Já také nepsal o stejné teplotě, ale o srovnatelné viskozitě při různých teplotách. Nicméně 10W je na -25°C a to na normální benzíňák stačí i v zimě. Pro naftu je lepší použít 5W.Na letní teplotu je u nás nejlepší 40. Takže 5W-40 nebo 10W-40 jsou asi nejlepší možnosti, pokud nehodlám cestovat kolem polárního kruhu nebo se přeplavit do afriky.
nahoru

AK allstar
AK allstar

Muž
Registrace: 25.5. 2009
Příspěvků: 11040 | Témat: 102

18.11 2011 10:22


takže mám pár praktických poznatků ohledně olejů přímo z fóra oleje.cz kde tomu docela i rozumí
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 25.4. 2009
Příspěvků: 621 | Témat: 4

18.11 2011 11:15


Petr_C:
Já také nepsal o stejné teplotě, ale o srovnatelné viskozitě při různých teplotách. Nicméně 10W je na -25°C a to na normální benzíňák stačí i v zimě. Pro naftu je lepší použít 5W.Na letní teplotu je u nás nejlepší 40. Takže 5W-40 nebo 10W-40 jsou asi nejlepší možnosti, pokud nehodlám cestovat kolem polárního kruhu nebo se přeplavit do afriky.


10w staci na -25st.C ? to hadam zartujes...pozri si to krasne video ktore tu niekto vlozil (ak si nalistujes pisal som to aj vyssie...)

do nasich podmienok jednoznacne olej 5W a je to jedno ci mate diesel alebo benzin

toto je moj posledny prispevok, uz ma to nebavi stale sa opakovat a stale pride nejaka mudra hlava a miesto toho aby si precital vsetko tak zasa odznova...10w staci bla bla
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email