Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je sobota, 14 června 2025
Celkem je zde 484 lidí (1 přihlášený)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Džejár
Uživatelů dnes: 2
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 49 243
Online návštěvníků
Návštěvníků: 483
Uživatelů: 1
Celkem: 484

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 73133 | Témat: 8169

16.03 2025 9:00


Vyzkoušel jsem avantgardní francouzské SUV pro sedm, ale dokáže si došlápnout na Kodiaq?
Peugeot 5008 vypadá hezky, ale stačí to na to, aby sesadil Kodiaqa z trůnu?

Autor: Hugo
Kategorie: Peugeot 5008 auto Chevrolet levné nový Peugeot Smart
Datum zveřejnění: Sun, 16 Mar 2025 06:48:56 +0000

Peugeot 5008 prošel za svůj život velkou obměnou. Z poněkud vysmívaného, avšak nadmíru praktického MPV se časem stalo spíš stylové SUV, které hraje hlavně na emoce. Hlavní je se zalíbit.

Čtvrté generaci se to opravdu daří. Vypadá hodně nabroušeně, a to doslova. Hodně zamračená tvář s typickým světelným podpisem tří lvích drápů vypadá jako Rambo po bitvě, zezadu působí také dominantně a celkově se mi hranatější tvary víc zamlouvají.

Uvnitř je to trochu divočina a tady víc než kde jinde platí, že míň je někdy víc. Základní koncepce i-Cockpitu zůstává stejná, jen opět prošla další evolucí. V něčem k lepšímu, v něčem zase k horšímu.

Hezké, ale tááák chaotické

Dominantou je panoramatický zakřivený displej, který se nese v prostoru. Tradičně zaujímá roli přístrojové kapličky a infotainmentu. Graficky je to všechno moc pěkné a hezky se to hýbe v roztodivných animacích, za to palec nahoru.

    - Zdroj: Hugo Kottás
    -
    -
    -
Celá galerie 19

Funkčně to už ale poněkud zadrhává. Odezva na některé dotyky je zdlouhavá a spoustu běžných funkcí musíte často hledat na nečekaných místech nebo přemýšlet, jestli vůbec fungují.

Jeden příklad za všechny: v zimních dnech jsem si zapnul vyhřívání sedačky, jenom abych se po půl hodině divil, proč mi pořád mrzne zadek. Proč? Protože nad ztvárněním ikony vyhřívání sedačky někdo skutečně přemýšlel. (ironie)

Ve většině aut s dotykovým ovládáním je symbol sedačky ve vypnutém stavu vyveden v nějaké logické barvě, třeba bílé, jako ostatní vypnuté funkce, a v zapnutém zase v jiné logické barvě, např. oranžové nebo červené, přičemž je nějakým logickým způsobem vyvedena také zvolená intenzita vyhřívání, většinou ve třech stupních.

Prvním zádrhelem je skutečnost, že Peugeot má stupeň jenom jeden (prostě zapnuto), ačkoliv oprávněně očekáváte, že budete cyklovat mezi stupni vypnuto-tři-dva-jedna, jako asi skoro ve všech autech na světě.

Podívejte se na videotest Peugeotu 3008

Druhým zádrhelem jsou ony barvy. V obou dvou stavech totiž svítí symbol červeně, jenom se trochu změní pozadí s proužky, které jsou, ano, také červené. Jediným znatelným rozlišovacím prvkem je potom velikost ikony. Jenže v zapnutém stavu se zmenší, protože když je něco aktivní, tak je přece velmi logické, aby se to na znak funkčnosti zmenšilo.

Ne, nejsem důchodce, který nechápe tydlencty počítače. Někdo tu grafiku navrhnul neskutečně pitomě a hlavně úplně zbytečně. Stačila by prachobyčejná ikonka bílé a červené sedačky s třemi čárkami pod tím pro intenzitu, kdyby ji tedy Peuteot tedy uměl. A navíc je odezva na ťuknutí rychlá asi jako služby národního poskytovatele poštovních služeb, takže ťuknete, odvrátíte zrak zpátky na silnici a pak až se něco změní. Normálně jsem musel zastavit, abych pochopil, jak vyhřívání funguje.

Řeknete si, že musím být naprostý idiot a kverulant, když dělám z jedné funkce takovou aféru. Jenže takhle je to úplně se vším. Třeba nový design volantu také pravděpodobně vznikal se zadáním „jak bychom to mohli udělat ještě horší", když jeho boubelatější tvary padnou hůř do ruky.

Malé velké SUV

Loketka na dveřích je pak přesně u loktu tvrdá a úzká, aby v prostoru dlaně, kde to nepotřebujete, byla měkká a široká. Panel s tlačítky na stahování oken je nakloněný a otočený v tak šikmém úhlu, že si musíte vykloubit rameno, loket a zápěstí naráz, a stejně vás to tahá za vazy, když pohnete prstem.

Zdroj: Hugo Kottás

Středový tunel je pak nesmyslně gigantický a brání pravému kolenu. Ne všichni totiž řídí jako dobře vychovaná cudná dívka s kolínky hezky u sebe, ale dvoumetroví chlapi také občas potřebují roztáhnout nohy. Smart je oproti tomuhle dodávka.

Velké SUV si kupujete přece kvůli pocitu vzdušnosti, jenže tady je kabina opravdu nepříjemně stísněná. Navíc schránka na středovém tunelu je tak nesmyslně utopená, že z pozice řidiče nemáte šanci vidět do jejího obsahu. Vážně, tenhle středový tunel je ten snad nestupidnější designový prvek, který kdo vymyslel!

Přestože je kabina na dotyk hezky kvalitní, nemohu se ubránit dojmu, že je interiér po designové stránce naprosto přeplácaný, co do funkčnosti chaotický a prostorově strašně stísněný. V malém roadsteru blízko u země by to bylo boží, v rozcapeném rodinném SUV je to úplně mimo.

Zadní sedačky pak alespoň nabídnou super místo a třetí řada je tradičně spíš nouzová, ale to autu nelze vyčítat, to je vlastnosti každého sedmimístného SUV, pokud se zrovna nejmenuje Chevrolet Suburban.

Zdroj: Hugo Kottás

Zavazadlový prostor toho také spolyká hodně, nicméně co do praktičnosti opět zklame nedomyšlená aretace roletky, která se jenom zahákne za cuplíky, což je nesmírně levné a nepraktické. Mechanismus na jeden dotyk by mě potěšil víc.

A to jsem ještě nezmínil vnější tlačítko otevírání, které je schované v tak úzké štěrbině mezi pátými dveřmi a nárazníkem, že sem sotva strčíte prsty. Navíc hrana víka má takový levný, ostrý otřepek, který by zasloužil ještě zahladit, takže se pokaždé sice vyloženě neškrábnete, ale je to opravdu nepříjemné. Zvlášť u tak běžné činnosti, jako je přístup do kufru.

Jízdně nenadchne, ale překvapí

Život s Peugeotem 5008 je tedy poněkud rozpačitý, když už se zabydlíte a na všechny avantgardnosti si zvyknete, jezdí se s ním hezky.

Základem nabídky a jedinou tradiční motorizací je Hybird 136 e-DCS6, což je klasický tříválec 1.2 PureTech o výkonu 136 koní a točivém momentu 230 Nm. Motor, který je třeba v malé 208 fakt parádní, ve velkém SUV působí hóóódně letargicky.

Zdroj: Hugo Kottás

Pokud byste chtěli větší, tedy spíš vůbec nějaký šťouchanec do zad, musíte sáhnout alespoň po 195koňovém plug-in hybridu, případně po jedné z elektrických verzí, které nabízejí 210, resp. 230 koní.

Pokud ovšem na motor vůbec nespěcháte a prostě jenom plachtíte krajinou, je základní motorizace vlastně příjemnou jednotkou. Jen tak nenásilně se kutálí silnicí a přitom je hodně střídmá na palivo. Průměrných 6,9 l/100 km ve městě a na dálnici, případně 5,4 litru při eko rallye jsou na takhle velké auto působivé hodnoty.

Pokud už si zvyknete na podivný volant a odhodláte se jeho prostřednictvím ostřeji vyslat auto do zatáčky, mile překvapí ochota přední nápravy držet se asfaltu a lehkost, s jakou se nechá ovládat. Jasně, kvůli tomu si takové auto nekupujete, ale potěší, že se v zatáčkách úplně neztrácí.

Sečteno a podtrženo, nový Peugeot 5008 by bylo fajn auto. I v základní full-hybridní motorizaci, pokud nemáte žádné dynamické požadavky, ale raději se spokojíte se skvělou spotřebou. Hezky se na něj kouká zvenku. Jenže uvnitř něj je život složitý, chaotický a stísněný. Sázka na francouzskou avantgardu, kterou mám jinak opravdu moc rád, prostě úplně nevyšla.

Další testy SUVTest Ford Explorer 3.0 EcoBoost Hybrid: Tohle americké SUV si zamilujete!

Obří americké SUV vychází lacino na to, kolik nabízí výhod.
Test Cupra Formentor VZ5 2.5 TFSI: Jako z divokých vajec

Tohle je jedno z nejdivočejších SUV, která dnes existují.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





16.03 2025 9:00


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email