Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je neděle, 9 března 2025
Celkem je zde 882 lidí (6 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: mino350
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 49 072
Online návštěvníků
Návštěvníků: 876
Uživatelů: 6
Celkem: 882

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72620 | Témat: 8169

před 3 dny (9:00)


Nový Subaru Forester dorazil do Česka. Nabídne jednu motorizaci a v základu se vejde ještě pod milion
Šestou generaci oblíbeného zálesáka jsme přivítali společně s dalšími českými novináři v Bělé pod Bezdězem, kde se nachází Adventure Land. Už z názvu vyplývá, že jsme měli možnost otestovat novinku nejen na silnici, ale především mimo ni. V době české premiéry pokrýval zem čerstvý sníh, takže to byla větší zábava a hlavně adrenalin na polygonu. Jediné, co může trochu zkazit radost, je motorizace. Tu nabídne Forester totiž jen jednu a ještě k tomu mildhybridní.

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: Subaru Forester Velký test auta auto kola osobní pohon Subaru výbava
Datum zveřejnění: Fri, 07 Mar 2025 06:00:27 +0000

Má dospělejší kabát

Novinka je oproti páté generaci dospělejší, modernější a také je to kus auta, za kterým se člověk rád otočí. Nemá sice výrazné prolisy, ani extravagantní příď, ale když obě auta postavíme vedle sebe, je vidět jednoznačný posun. Na nové generaci najdete tenčí světla denního svícení a také přepracovanou masku chladiče. Nová jsou koncová světla, která působí více dynamicky a také nápis modelu je prakticky vtisknut pod černou linku přímo do karoserie pátých dveří. Oplastování kolem kol je hranatější a stejně tak se přesunuly boční prolisy.

Kufr má objem 508 litrů, po složení sedaček v poměru 60:40 pak dostanete hodnotu 1720 litrů. Bez problému se dá v autě přespat a nemusíte vstávat zrovna při východu slunce, protože si do všech oken snadno nainstalujete nepropustná stínítka. Kdo by se však v autě bál, může si za příplatek pořídit střešní stan, který navíc ve složeném stavu nepřekáží v kufru, ale je umístěný na střeše. To z auta činí poměrně všestranného společníka.

    - Zdroj: Michaela Rubešová
    -
    -
    -
Celá galerie 12

Poprvé se u Subaru setkáváme s otevřením kufru pohybem nohy pod nárazníkem. Víko se otevře a zároveň stejným pohybem nohy také zavře. To je praktické zejména v situacích, kdy máte plné ruce a nechcete náklad odkládat na špinavou zem.

Další poprvé si Forester odbývá v kategorii barvy karoserie, protože jich nabízí hned jedenáct. Za celou dobu jeho existence je to nejvíce. Na výběr jsou typické zemité odstíny jako je hnědá, stříbrná, zelená nebo zlatá. Odvázat se ovšem můžete volbou modré nebo červené perleti. Jen v tomto případě nesplynete s okolním lesem a budete pořádně na ráně. Zato krásně vylezou všechny nové prvky na autě.

Nebojí se žádného terénu

Nebylo by to Subaru, kdyby nezbylo místo také pro hravost. V tomto případě se jedná o podobiznu malého černého kolibříka v rohu čelního skla a na střešním okně. Dále pak otisky bot vpředu a otisky psích tlapek na zadních prahových lištách. Milé detaily tak dotváří charakter Forestera. Stejně tak k němu neodmyslitelně patří světlá výška, která činí 220 milimetrů.

S novinkou se tak nemusíte bát téměř žádných záludností v terénu - to jsme si na vlastní kůži vyzkoušeli přímo na polygonu. Svůj prim hrají totiž také nájezdové úhly, které snižují riziko škrtnutí o zem nebo uvíznutí na břiše. Přední nájezdový úhel má 20,4 stupně, přejezdový úhel 20,9 stupně a nakonec zádní nájezdový úhel je 25,7 stupňů. K úspěšnému zvládnutí záludností v přírodě mu samozřejmě pomáhá systém X-MODE. Ten mimochodem nově funguje také při couvání.

Pozitivní proměna uvnitř

V kabině se výrazná revoluce nekonala, přesto je tu pár míst, které vypadají oproti minulé generaci jinak. Je to například kaplička před řidičem, která dostala do vínku více grafiky a barev. Dále obrazovka infotainmentu. Ta je postavená na výšku a měli bychom k ní asi jen jednu výhradu. Na poli všech ostatních automobilek, působí software trochu, že zaspal dobu.

Grafické uspořádání je sice logické, ale jeho prezentace nás vrací o pár let dozadu. Je to škoda, na druhou stranu si říkáme, že multimédia asi nebudou to nejdůležitější, co na tomhle lidé řeší. Jinak jsou ale funkční, prostě jen nemoderní. To je však náš osobní názor a někdo jiný může být na 100 procent spokojený.

Zdroj: Michaela Rubešová

Každopádně zatímco v minulosti jste si mohli klimatizaci jednoduše navolit tlačítky, s tím je u novinky konec. Zapnutí vyhřívání sedadel nebo jen ubrání míry foukání se odehrává na dotekové ploše. Jediné, co si pomocí kliknutí nastavíte, je úroveň teploty. Modrá šipky ubírá, červená teplo přidává. Plno tlačítek najdete ale na volantu, na kterém si také velmi jednoduše zapnete „eskový" režim jízdy.

Sezení nás potěšilo snadným nastavením volantu a sedačky podle výšky. Pozitivně také hodnotíme výhled ven. Za to vděčíme velkým oknům, které prakticky eliminují mrtvé úhly. Mimochodem, všimli jste si těch až skoro „luxusních" materiálů? To považujeme také za velký mezigenerační posun! Sezení v druhé řadě je pak královské, protože je dostatek místa před koleny, kolem sebe a také nad hlavou.

Silnice není jeho doména

Nový Subaru Forester půjde pořídit pouze s jedinou motorizací. Jedná se o hybridní pohon E-Boxer s dvoulitrovým motorem o výkonu 136 koní, který pracuje s bezestupňovou převodovkou Lineartronic. Zatímco 100 kW je u některých aut dostačující, u Forestera tomu tak není. Přesvědčili jsem se o tom právě na silnici. Po sešlápnutí plynového pedálu auto nevystřelí, spíše si dává na čas a do kopce mu to zrychlení příliš nechutná, na rovince je to o něco lepší, ale stejně bychom s autem asi jen tak nepředjížděli.

Jde o velké a těžké auto, které prostě mrštné nikdy nebude. Z nuly na sto se totiž dostane za 12,2 sekundy. O spotřebě se příliš bavit nebudeme, protože silniční testovací okruh byl zhruba 30minutový a za tak krátkou dobu by se neukázala relevantní hodnota. Co ale určitě potěší každého motoristu je ticho na palubě. Odhlučnění v kabině je na vysoké úrovni, stejně jako jízdní komfort.

Zdroj: Michaela Rubešová

Na delší trase byste měli podle Zdeňka Zikmunda, šéfa značky Subaru, pocítit nižší míru bolesti zad a krku, případně eliminovat nevolnost z jízdy, protože Subaru čarovalo se sedačkami a povedlo se jim omezit otřesy hlavy o 44 procent.

Forestrovu největší přednost najdeme v terénu. Zde si každou nerovnost, kopeček nebo díru namaže solidně na chleba. Ostatně s pohonem na všechna čtyři kola k tomu má alespoň předpoklady. Na polygonu v Bělé pod Bezdězem jsme si na vlastní kůži vyzkoušeli kratší úsek nerovností a svahů pokrytých sněhem, blátem a také ledem. Stačilo v menu zapnu funkci X-Mode, důvěřovat vozidlu a také vlastním silám.

Další testy SUVBMW X2 M35i xDrive je hot-hatch na chůdách pro novou generaci řidičů

Tohle auto mi ukázalo, že už jsem asi starý. Být mi 18, hýkám blahem, s dvojnásobkem let, zkušeností a vzpomínek nad ním ale ohrnu nos.
Průkopník městských crossoverů je po modernizaci k nepoznání. Na konkurenci útočí lákavou cenou

Omlazený Renault Captur je skvělou nabídkou pro široké spektrum zákazníků.

Prvotní obavy, zda skutečně auto dokáže vyjet prudký kopec, kdy není vidět pod čumák, nepřevalí se na bok při najetí jedním kolem na hranu kopečku a nebo zda se skutečně popasuje s nerovnoměrnými dírami, kdy se kříží nápravy a jedno kolo zůstane klidně viset ve vzduchu, se zcela rozplynuly.

Chce to trochu pokory, ale pak není prakticky nic problém. I když s tou rychlostí, Forester si zvládne sám přibržďovat i při sjíždění svahu (systém HDC), což bylo poměrně působivé. Byla to pro nás cenná zkušenost, jak si o tomhle autě udělat lepší obrázek a utvrdit se v tom, že v terénu je skutečně doma.

S odřenýma ušima stojí pod milion

Nový Forester si můžete koupit v jedné ze čtyř výbav, přičemž varianta Field je zcela nová. Odlišuje se od ostatním jiným designem a také odolnějším čalouněním. Kdo nepotřebuje mít to nejvíc nejlepší, tak základní výbava Active zcela postačí. Najdete v ní zajímavé funkce a prvky jako jsou například vyhřívaná sedadla, bezklíčové odemykání, dvouzónová klimatizace, kožený volant nebo třeba elektronická parkovací brzda. To vše a mnoho dalšího pořídíte za 1 025 000 Kč.

České zastoupení ale nenechalo nic náhodě a k novince nabízí rovnou cenové zvýhodnění. To znamená, že tento model v nejnižší výbavě pořídíte o 60 tisíc levněji, tedy za 985 000 korun. Nejvíce pak zaplatíte za nejvyšší výbavu Touring, která vás vyjde na 1 255 000 Kč, v akční ceně za 1 235 000 Kč.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





před 3 dny (9:00)


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email