Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je sobota, 1 března 2025
Celkem je zde 1260 lidí (4 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Patrik042
Uživatelů dnes: 1
Uživatelů včera: 0
Uživatelů celkem: 49 063
Online návštěvníků
Návštěvníků: 1256
Uživatelů: 4
Celkem: 1260

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72586 | Témat: 8169

před 12h (9:00)


Pohled do minulosti: Škoda Fabia (1999 - 2007)
První generace Škody Fabia je již řadu let nejprodávanější ojetinou na českém trhu. Řidiči si oblíbili jak malé zážehové, tak úsporné vznětové motory.

Autor: autoweb
Kategorie: Autobazary a vše o ojetých autech autožárovky h7 recenze nejlepší clona do auta hatchback Ojetá auta sluneční clona do auta vybavení na motorku žárovky do auta automobil automobily diesel fabia fabia combi fabia rs Junior - Speakers kilowatt ložiska lpg ojetina Škoda škoda auto Škoda Fabia Škoda Felicia spotřeba traktor výbava
Datum zveřejnění: Sat, 01 Mar 2025 06:00:00 +0000

RADOSTI

Široká servisní síť, tuhá karoserie, dobré jízdní vlastnosti, velice úsporné vznětové motory, velký zavazadelník sedanu a kombi, pomalejší pokles hodnoty.

STAROSTI

Málo místa na zadních sedadlech, hlučné a vibrující tříválce, velice chudá výbava verze Junior, malé zpětné zrcátko na straně spolujezdce.

Je to už pár let, co Fabia hrála na trhu ojetin druhé housle. Tehdy vládla prodejům Škoda Felicia, která lákala na nižší cenu. S přibývajícími roky se ale karta obrátila. Mladší, bezpečnější a lépe vybavená Škoda Fabia přebrala žezlo, a od té doby se těšila označení „nejprodávanější ojetina na českém trhu." Zatímco dříve lákala především motoristy hledající automobil v ceně 130 000 a více, nyní má zacíleno na řidiče toužící po levnějším voze. První generace malé škodovky se totiž nabízí za ceny přibližně od 40 000 Kč, holátko s přídomkem Junior koupíte i o 10 000 korun levněji.

Zdroj: Škoda Auto

Široká nabídka vozidel je už v ceně 40 000 až 50 000 korun. Mezi staršími automobily převažuje motorizace 1.4 MPI, u mladších má zase citelnou převahu agregát 1.2 HTP. Není ale nouze ani o vznětové varianty a to především v provedení kombi.

Interiéru Fabie první řady vládne jednoduchá a přehledná palubní deska s prostornou schránkou před spolujezdcem. Tu však nedostala verze Junior, kde se hloupě šetřilo i na takovýchto detailech. Před spolujezdcem tak najdete jen otevřenou přihrádku.Junior neměl ani lakované nárazníky, krycí plato zavazadelníku či posilovač řízení. To je samozřejmě nepříjemné zejména při parkování. Výhodou není ani extrémně slabý motor - do Fabie Junior se začal montovat agregát 1.0 MPI/37 kW, později 1.2 HTP/40 kW. To jsou všechno důvody, proč si tato varianta obtížně hledá kupce. Vždyť stačí jen málo připlatit a dostanete mnohem lepší auto.

Ať už sáhnete po Junioru, nebo lépe vybavené verzi, počítejte s omezeným prostorem na zadních sedadlech. Člověk nemusí být žádný čahoun a stejně vnímá málo místa v oblasti kolen. Znatelně lepší je nabídka prostoru pro zavazadla. Hatchback převeze náklad o objemu 260 litrů v základním uspořádání. To není ani málo, ani moc. Větší kombík si poradí se 426 litry, což je pěkná hodnota na malý automobil. Dobře je na tom i Fabia sedan, nabízející prostor o objemu 438 litrů.

Zdroj: Škoda Auto

Kromě zmiňovaných dvou nejslabších pohonných jednotek se pod kapotu Fabie dostal i tříválec 1.2 HTP o výkonu 47 kW, který se nabízel od roku 2003. U těchto mladších vozidel představuje nejčastější motorizaci. Je však hlučný a trpí nadměrnými vibracemi, jež se přenášejí do interiéru. Pravda, po městě dokáže jezdit úsporně, ale mimo něj spotřeba citelně roste. Přibližně při rychlosti 80 km/h se do té doby na svůj objem celkem svižný motor mění v neochotného lenocha a zhruba od rychlosti 110 km/h i na pěkného nenasytu. Při dálničních rychlostech pak spotřeba malé pohonné jednotky předčí i větší a silnější agregáty. Nemluvě o riziku vážných poruch. Objevuje se vynechávání válce ale i praskání hlavy motoru. Vršky motorů jsou ještě náchylnějším k problémům, pokud byl agregát upraven pro spalování LPG. Auta přestavěná na plyn přitom na trhu opravdu najdete.

Mezi staršími vozidly převažující čtrnáctistovka MPI je citelně spolehlivější i kultivovanější. Navíc má dostatek sil ve vyšších rychlostech a právě v tento okamžik dokáže pracovat s nižší spotřebou, než mají tříválce.

Na trh se dostaly také šestnáctiventilové agregáty o objemu 1,4 litru a rozhodně nepředstavují špatnou volbu. Právě naopak. S autem si dobře poradí, jsou kultivované a netrpí nadměrnou spotřebou. To se nedá říci o dvoulitru s výkonem 85 kW, k jehož neduhům nezřídka patří i únik či nadměrná spotřeba oleje.

Zdroj: Škoda Auto

Nabídka vznětových jednotek začíná atmosférickým dieselem 1.9 SDI/47 kW. Jde o spolehlivý a úsporný motor, absence turba ale znamená, že osloví jen opravdu klidné řidiče. To agregáty 1.9 TDI jsou z jiného soudku. Ochotně plní pokyny řidiče a přitom se vyznačují velice nízkou spotřebou nafty. Pravda vznětové jednotky občas trápí vadné váhy vzduchu, ale při ceně opravy 2000 Kč výměnným způsobem nejde o tak velký problém.U Fabie RS, která je vybavena motorem 1.9 TDI/96 kW je třeba dát pozor i na stav dvouhmotového setrvačníku, jež nepatří k nejodolnějším. V druhovýrobě se dá pořídit přibližně za ceny od 7000 korun. Kdo bude opotřebený setrvačník ignorovat, může vážně poškodit motor. Nejprve se ničí ložiska klikové hřídele, následně hrozí, že se střihnou jejich šrouby a prorazí si cestu z motoru.

Turbodiesely obecně se při vyšším kilometrovém proběhu mohou potýkat i s vadným turbem. To platí také pro přeplňovaný vznětový tříválec 1.4 TDI. Ten je velice úsporný, ale i extrémně nekultivovaný. Nadměrně vibruje a zvukem připomíná spíše traktor než motor osobního vozu.

Mezi časté závady Škody Fabia jednoznačně patří vůle na přední nápravě. Ta je méně odolná a to i přes jisté úpravy z roku 2001, které zvýšily životnost stabilizátoru a jeho táhel. Z počátku výroby se objevovalo nepříjemné vrzání v palubní desce, dnes byste se s ním ale setkat neměli. Výrobce jej řešil jednoduchou aplikací levného opravného kitu.

Karoserie automobilu se těší dobré antikorozní ochraně. Výfuk ale korozi podléhá, někdy se u něj vyskytují i netěsnosti spojů. Verzi Fabia Combi častěji trápí opotřebené zadní tlumiče.

Zdroj: Škoda Auto



Ve zpětném zrcátku


1999 - na trh přichází pětidveřový hatchback se zážehovými motory 1.4 MPI/50 kW, 1.4 16V/55 a 74 kW a diesely 1.9 SDI/47 kW a 1.9 TDI/74 kW.

2000 - v dubnu byly přeprogramovány řídicí jednotky motorů (tím byla řešena opožděná reakce na sešlápnutí pedálu plynu), na podzim rozšířila nabídku Fabia Combi, v nabídce se také objevil mový zážehový motor 2.0 MPI/85 kW a o něco později i 1.4 MPI/44 kW.

2001 - uvedeno provedení sedan, jednotka 2.0 MPI dočasně stažena z nabídky, konstrukčními úpravami vylepšena životnost stabilizátoru, respektive jeho uložení a táhel.

2002 - na trh přijíždí zcela holá verze Junior s velmi slabým motorem 1.0 MPI/37 kW, později jej nahrazuje o něco čilejší tříválec 1.2 HTP/40 kW (montuje se i do běžných verzí).

2003 - nově v nabídce tříválec 1.2 HTP/47 kW, ukončení nabídky motorů 1.4 MPI, nový tříválcový turbodiesel 1.4 TDI/55 kW, na trh přichází sportovněji laděná verze Fabia RS s turbodieselem 1.9 TDI/96 kW a šestistupňovou manuální převodovkou.

2004 - již ve druhé polovině roku uveden faceliftovaný model pro rok 2005.

2007 - představení Škody Fabia druhé generace na jarním ženevském autosalonu a následně ukončení výroby první řady.



Bezpečnost dle Euro NCAP


Bariérovým testem Euro NCAP prošel model Fabia první generace v roce 2000

Za ochranu posádky při nárazu získal 4 hvězdičky z 5 možných (26 bodů)

Za ohleduplnost při střetu s chodcem získal 2 hvězdy ze 4 možných (12 bodů)




Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





před 12h (9:00)


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email