Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pátek, 21 února 2025
Celkem je zde 1085 lidí (3 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Petrp73
Uživatelů dnes: 2
Uživatelů včera: 2
Uživatelů celkem: 49 045
Online návštěvníků
Návštěvníků: 1082
Uživatelů: 3
Celkem: 1085

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72540 | Témat: 8169

před 3 dny (9:00)


Opel Grandland v nové generaci překvapil spotřebou. U benzinové verze by zasloužil pár koní navíc
Německá novinka startuje na necelých 770 tisících korunách. K dispozici má tři různé motorizace a letos se dočká i pohonu všech kol

Autor: Robin Běhal
Kategorie: Opel Opel Grandland X hybrid jízdní vlastnosti klimatizace kola nejlevnější nový pohon
Datum zveřejnění: Wed, 19 Feb 2025 06:16:59 +0000

Na trhu je v pořadí druhé vydání Opelu Grandland. Rodinné SUV s délkou přesahující 4,6 metru se v nové podobě chystá ukousnout z prodejního koláče nemalé sousto. Vedle svých hlavních konkurentů chce vyčnívat nejen vzhledem, ale i cenovou dostupností společně s jízdními vlastnostmi. Do jaké míry se mu to povedlo, jsem vyzkoušel během krátké testovací jízdy v rámci národní prezentace.

Silnou stránkou německé novinky je bezesporu atraktivní vzhled. Zatímco minulá verze působila usedlejším dojmem, novinka se vrhá do designu o něco odvážněji. Futuristický nádech vytváří především průhledný čelní panel se světlomety, podsvíceným logem a vsazenou svítící linkou vedoucí přes celou šíři.

    - Zdroj: Martin Lankaš, Opel
    -
    -
    -
Celá galerie 23

Zajímavý je i pohled na záď vozu. Stejně jako příď je dominantou transparentní lišta na černém poli, která navazuje na zadní světla a je v ní umístěn název automobilky. Každé písmenko je v tomto případě červeně podsvíceno každé zvlášť. Na vrchní části nárazníku má navíc vtisknuté jméno Grandland. Nenápadné, ale stylové.

Bok rodinného SUV už dalších designových překvapení nenabízí a spíše jde cestou jednoduchosti. Atraktivitu přidávají akorát výraznější prolisy a decentní střešní spoiler.

Někdy možná až moc

Uvnitř je to ale jiná a německá novinka v sobě kombinuje moderní a osobitý vzhled s ostře řezanými rysy. Některé prvky ovšem mohou navodit rozporuplné pocity. Na jednu stranu je palubní deska jednoduše řešená, nicméně kvůli stříbrné liště různě se klikatící po celé délce, dvou odlišně velkých displejů a masivnímu tubusu ventilace po stranách mi připadá ve výsledku přemrštěná.

Zdroj: Martin Lankaš, Opel

A výhradu mám ještě k volantu. Sice po estetické stránce vypadá povedeně, obzvlášť v kombinaci s perforovanou kůží v nejvyšší specifikaci GS, a skvěle padne do ruky, nicméně kvůli vypouklému středu byly pro mě tlačítka v nepřirozeném úhlu a před akcí jsem si tak musel trochu protáhnout palce. Ani zvolený plast ovladačů na mě moc nezapůsobil. Rozhodně však chválím, že se vyhnuli dotykovým ploškám.

Pár tlačítek najdete i na středovém panelu. Ovládá se skrze ně klimatizace a úplně vlevo je otočný volič pro nastavení hlasitosti audiosystému. Pro ostatní funkce budete muset sáhnout na dotykovou obrazovku, která v základu nabídne uhlopříčku rovných deset palců a ve vyšší výbavě až šestnáct. Po grafické stránce jí nelze prakticky nic vyčíst, zobrazení kamery už není plné kostiček a velmi dobře reaguje na pokyny řidiče bez znatelné prodlevy i při listování v menu.

Zaujme i uzavíratelný odkládací prostor na středové konzoli s průhlednou částí vpředu takzvaný Pixel Box. V něm je ukryto bezdrátové nabíjení a podle výrobce díky sklíčku řidič vidí na mobil a nezapomene ho ve voze. Prvek je to opravdu stylový a líbí se mi, jak ve tmě svítí, ovšem pokud nemáte kryt telefonu ve výrazných barvách, tak ho i přesto snadno přehlédnete.

Na čem si Opel dává opravdu velmi záležet, jsou jejich ergonomická sedadla s certifikací AGR. Objevují se ve vyšším stupni GS a vynikají pohodlností a výrazným bočním vedením. Standardně jsou vyhřívaná a kombinují látkové i kožené čalounění. S ohledem na udržitelnost jde ale o kůži umělou. Pokud byste volili variantu s elektrickým ovládáním, připlatili byste si 65 tisíc korun.

Strohý výběr

Nový Opel Grandland je z hlediska výběru výbav poměrně chudý, nabídne totiž pouze dvě verze. Jenomže už samotný základ obsahuje to podstatné, co řidič potřebuje a k tomu ještě něco navíc. Nejnižší úroveň má ve standardu vedle adaptivního tempomatu, LED světel i řadu komfortních prvků v čele s dvouzónovou klimatizací, elektricky ovládanými okny a zpětnými zrcátky včetně jejich sklápění a nechybí ani bezklíčový systém, 19palcová litá kola či zástup bezpečnostních asistentů.

Vyšší úroveň pak představuje již zmíněné provedení GS, které přihazuje parkovací kameru, světlomety Intelli-Lux se zhruba padesáti tisíci jednotlivými pixely, vyhřívaný volant i sedadla a odlišuje se také dvoubarevným lakováním a zatmavenými zadními okny.

Zdroj: Martin Lankaš, Opel
Brzy i s pohonem všech kol

Nabídka motorizací je různorodá a zahrnuje více či méně elektrifikované pohonné jednotky. Nejdostupnější je rodinné SUV se zážehovou dvanáctistovkou o výkonu rovných sto kilowattů, která využívá mild-hybridní technologii. Oproti konkurenčním vozům však má výhodu toho, že dokáže zhruba jeden kilometr jet čistě na elektřinu. U většiny automobilů je tento systém spíše podporou k samotnému spalovacímu motoru při rozjezdech a akceleraci, což ve výsledku platí i zde.

K mání je také plug-in hybrid se systémovým výkonem 143 kW, jenž v sobě kombinuje elektromotor s benzinovou šestnáctistovkou. S baterií o kapacitě 17,9 kWh slibuje výrobce dojezd velmi slušných 87 kilometrů. A potěší i dynamika. Z nuly na sto to Grandland vytáhne pod osm vteřin a dál pokračuje až do 220 km/h.

Zdroj: Martin Lankaš, Opel

Platforma STLA umožňuje také pohon ryze na elektřinu, čehož německé SUV využívá v podobě elektromotoru o výkonu 157 kW. K dispozici má dvě verze akumulátorů o kapacitách 73 a 82 kWh, s nimiž dokáže na jedno nabití ujet až 582 kilometrů. I když oproti plug-in hybridní pohonné jednotce má více síly, ve sprintu na ní kvůli vyšší váze ztrácí více než vteřinu.

V polovině tohoto roku by se Opel Grandland měl opět dočkat pohonu všech kol, nicméně místo pro plug-in hybrid, jak tomu bylo u minulé generace, bude pouze u elektrické varianty.

Spotřebou překvapil

Německou novinku jsem měl možnost vyzkoušet v rámci krátké testovací jízdy v okolí Prahy, a to v kombinaci se zážehovým tříválcem. Ačkoli jde o dvanáctistovku, velká očekávání jsem od ní neměl, o to překvapenější jsem nakonec byl, když se Grandland hbitě vrhal vstříc městské dopravě. Dokázal efektivně spolupracovat s automatickou převodovkou, přičemž si řekl jen o necelých pět litrů benzínu.

Vyšší žíznivost neprojevil ani při jízdě s devadesátkou na tachometru, kdy z nádrže usrkával v průměru ještě o litr méně. Vedle toho ale naopak bylo o motoru více slyšet, obzvlášť, když jsem musel předjíždět a trochu ho vytáčet. Nešlo o nijak nepříjemný zvukový projev, každopádně se však neřadí mezi nejtišší.

Na dálnici se následně projevil fakt, že by SUV o délce přes 4,6 metru přeci jen slušelo pár koní navíc. Počáteční nadšení vyprchalo s prvním pokusem o bryskní předjetí vpředu jedoucího vozu. Pružnému zrychlení pak nedokázala pomoct ani snaha elektromotoru. Čím ovšem motor překvapil, byla spotřeba. Při ustálené maximální povolené rychlosti se dostal jen lehce přes šest litrů. Každopádně na finální verdikt si raději počkejme na klasický redakční test.

Zdroj: Martin Lankaš, Opel
Za necelých osm set tisíc

Už nyní je ale jasné, že nový Opel Grandland nabízí solidní jízdní vlastnosti a dokáže si poradit s většinou nerovností bez citelných rázů do řidičovy páteře, a to i přes tužší nastavení podvozku. Díky tomu přináší značný pocit jistoty a stability, v zatáčkách se tolik nenaklání a dokáže být rovněž čitelný.

V neposlední řadě v jeho prospěch mluví prostornost kabiny a také nadprůměrně velký objem kufru, který činí 550 litrů. Po sklopení zadní řady se navíc zvětší až na 1 645 litrů. A na kolik vychází? Opel Grandland si ve své nejlevnější specifikaci účtuje 769 990 Kč, v případě plug-in hybridu začíná cena na 969 990 a v případě elektromotoru se částka dostává na 1 079 990 Kč. Pokud byste u jednotlivých motorizací chtěli lepší výbavu, připlatíte si dalších padesát tisíc.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





před 3 dny (9:00)


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email