Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je čtvrtek, 30 ledna 2025
Celkem je zde 1452 lidí (0 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Mallibo
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 3
Uživatelů celkem: 48 993
Online návštěvníků
Návštěvníků: 1452
Uživatelů: 0
Celkem: 1452

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72436 | Témat: 8169

před 2 dny (9:01)


Turek vrátil do hry staré benzinové auto, aby naposledy Octavii vyfouklo zákazníky. Vyzkoušeli jsme ho
Renault Megane vstal jako Fénix z popela a ještě naposledy si ho můžete koupit. Není dokonalý, ale staromilcům bude naprosto vyhovovat.

Autor: Hugo
Kategorie: Renault Mégane Velký test adaptivní tempomat Audi auto manuál Renault tempomat točivý moment výbava vyhřívání sedaček značka
Datum zveřejnění: Tue, 28 Jan 2025 06:41:10 +0000

Pokud jste posledních pár měsíců nestrávili někde na oběžné dráze, jistě jste si všimli, jakou transformací prochází značka Renault. Elektrifikace jede na plné obrátky a známá jména se mění k nepoznání.

Třeba takový Megane. Dlouholetá stálice v portfoliu francouzské automobilky byla stabilním produktem, na který byl spoleh.

Hatchback možná nikdy nedosáhl slávy Golfu, kombík nikdy nepřekonal Octavii a sedan, no sedan byl vždycky takový divný, zato ostré verze z dílen Renault Sportu vždycky patřily k tomu nejlepšímu. Teď je všemu konec a Megane je už jenom elektrický.

    - Zdroj: Hugo Kottás
    -
    -
    -
Celá galerie 20

Což o to, vypadá k světu, osobně se mi fakt líbí, ale jízdně to není nic pro mě. Prostě mě to auto absolutně nezajímá. A zřejmě nebudu jediný, protože jediné místo, kde megany potkávám, je okolí showroomů.

Neodolatelná nabídka

Teď se klasický spalovací Megane opět zařadit do nabídky poté, co postupně ukončil prodej sedanu a posléze kombíku.

Tohle auto prostě ne a ne umřít, a tak se v létě minulého roku vrátila do nabídky varianta GrandCoupé, tedy sedan. Pouze s jedním motorem, výběrem z automatu a manuálu, pouze ve dvou výbavách Evolution a Techno, zato za neodolatelnou cenu 469 000 korun. V dnešní době!

Podívejte se na videotest ojetého Renaultu Megane

Od 1. ledna 2025 platí nový ceník, který už tak optimistický není a zbyla jen vyšší výbava Techno, ale pořád je manuál za akčních 559 000 a automat za 609 000 korun. Navíc příplatky nejsou nijak přehnané.

Pack „comfort" za 20 000, adaptivní tempomat za 7 000, elektrické víko kufru za 10 000, vyhřívání sedaček za 5 000 či rezervním kolem za stejnou částku. Vyloženě fancy příplatky jsou panoramatická střecha za 25 tisíc, osmnáctky za 15 tisíc a metalické laky za 18 tisíc, resp. 22 tisíc.

Osobně by stačily ty sedačky, možná adaptivní tempomat, a kdybych chtěl jó hezké auto, tak červená metalíza „intense" právě za těch dvacet dva. Jinak není třeba za Megane zbytečně utrácet a je rozumně vybavený tak, jak je.

Zdroj: Hugo Kottás

Před víc jak rokem jsem jezdil kombíkem ve stejné konfiguraci a tohle GrandCoupé je vlastně pořád stejné. A tak je to dobře.

Jestli příliš nerozumíte tomu, proč Renault sáhl zrovna po sedanu, když v našich končinách jsou kombíky jasně populárnější a kompaktní sedany tu vždy měly spíš status laciného auta, pak vězte, že za to může Turek.

Nikoliv Filip Turek, český europoslanec zatím ještě stupidní normy emisí oxidu uhličitého zrušit nedokázal, ale může za to turecký trh. Tam jsou právě menší sedany velmi populární a Turci tak zařídili pro Megane novou evropskou homologaci, která se vypořádala se všemi aktuálními legislativními požadavky.

Zdroj: Hugo Kottás

Přítomné je tak třeba upozornění na překročení rychlosti, ale lze jej naštěstí velmi snadno vypnout dvojitým stisknutím tlačítka vlevo pod volantem. Kuriózní však je, že kvůli tomu přišel Megane o vyhřívaný volant, protože už nebylo kam jinam tlačítko umístit.

Také vůbec nechápu, jak to Renaultu vychází s pokutami za nadměrné emise CO2, zvlášť. Za 135 g/km to už není rozhodně málo. Auto také proto od nového roku zdražilo, ale pořád stojí velmi hezké peníze.

To je ale jenom malý šrám na jinak skvělé zprávě, že se do nabídky vrátilo normální, racionální auto pro staromilce.

Zdroj: Hugo Kottás
Pořád vypadá k světu

To ovšem neznamená, že je Megane nějaká stará, olezlá šunka. Pořád je to sympaticky pohledné auto, které s hezkou barvou a na velkých kolech dělá fakt parádu, i když tvary zadních partií nejsou úplně harmonické. Jediný hezký malý sedan je pouze Audi RS 3.

Technicky to také není žádná fosilie. Benzinová jednotka 140 TCe ze skromného objemu 1,3 litru vymáčkne adekvátní výkon 140 koní a točivý moment 240 Nm, hlavně je to pořád solidní čtyřválec. S dvouspojkovým automatem si potom velmi dobře rozumí a benzinu mu stačí v průměru 6,6 l/100 km, při eko rallye pak klidně i 4,4 litru.

Celkově komfortní atmosféru doplňuje i stejně pohodově naladěný podvozek, jenom by mu ještě víc slušely (z hlediska jízdního komfortu) základní sedmnáctky. Stejně jako motor nemá moc kam spěchat a ostrý styl jízdy se mu příliš nezamlouvá. Prostě vyklidněte a nechte se unášet pohodlím.

Zdroj: Hugo Kottás

Interiér tomu také přispívá velkým dílem. Přední sedačky jsou fakt pohodlné, design kabiny možná už trochu okoukaný, ale musí se mu nechat, že byl jedním z prvních, kdo zavedl vertikální displej multimédií.

I když zdaleka není všechno ťip ťop kvalitní, pořád se na všechno hezky kouká a díky stále ještě značné části fyzických tlačítek a koleček také dobře ovládá. A to se v dnešní době také velmi cení.

Jedinou větší nedokonalostí je nakonec praktičnost karoserie sedan, ale jestli vám na tom tolik nezáleží, pak nevidím moc důvodů, proč si na poslední chvíli, teď už asi skutečně naposledy, koupit odcházející Renault Megane.

Testy rodinných kombíkůRenault Megane Grandtour je víc Simply Clever než Octavia Combi. A stojí „rozum"

Normální rodinný kombík za rozumné peníze, to už se dneska moc nevidí.
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI na LPG: Netradiční šetřílek

Octavii Combi si většinou pořídíte s naftovým motorem, případně na CNG. Víte ale, že můžete jezdit klidně i LPG? Jedno takové auto jsme vyzkoušeli.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





před 2 dny (9:01)


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email