Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je čtvrtek, 30 ledna 2025
Celkem je zde 1402 lidí (1 přihlášený)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Mallibo
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 3
Uživatelů celkem: 48 993
Online návštěvníků
Návštěvníků: 1401
Uživatelů: 1
Celkem: 1402

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72436 | Témat: 8169

před 2 dny (9:01)


Když ti nestačí 500, kup si 600. Větší městský Fiat je ikona, která nestárne
Fiat 600 byl už od pradávna ikonický malý automobil, který byl poprvé představen italskou automobilkou v roce 1955. Navrhl ho legendární konstruktér Dante Giacosa a stal se symbolem poválečného ekonomického boomu v Evropě. Nyní ho máme zpět.

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: Fiat Velký test auto kola legendy výkon
Datum zveřejnění: Mon, 27 Jan 2025 11:20:51 +0000

Chápu, už nevypadá jako dřív, říkáte, ale o to se ani Fiat nesnaží. Ač z legendy si bere onen název, jeho nejbližší menší bráška, 500, je jako by mu z oka vypadl. Ostatně, proč ne - vzhled hraje u téhle větší kapesní hračky největší prim. A nebudeme si nic nalhávat, daří se zaujmout všechny generace. Svým vizuálním potenciálem ale směřuje k mladšímu publiku, které se nebojí dát na odiv svou inklinaci ke všemu italskému.

Jedním slovem roztomilost

Představte následující scénář: Sedíte na italské pláži, lížete pravé italské gelato, nohy vám omývá slaná mořská noha a hřejete se „nejen" pod toskánským sluncem. Tak a teď otevřete oči... a přesně tenhle pocit si máte odnést z vizuální stránky nového Fiatu 600. Ty pěkné zakulacené tvary zvětšeného charakteru, aby se do jeho vnitřku vešla celá rodina o 2 dospělých a dvou dětech. Jasně, italská automobilka sice tvrdí, že se tam dozadu vejdou i dospělí, protože šestistovka má na délku 4,17 metru, ale to budete muset mít fakt dospěláky menšího vzrůstu, jako jsem já (cca 163 - 173 cm, aby jim bylo pohodlno). Pohledu zepředu dominují jakési přivřené oči (světlomety), jako kdyby se právě přimhuřovaly ve snaze zmírnit ony ostré sluneční paprsky romantického slunce. Emblém Fiatu jako kdyby zmizel a dává se zde na odiv jen ono číselné označení modelu, aby bylo naprosto hned jasné, o co tady jde. A možná, kdybyste byli skutečně tak slepí vůči těm mile omračujícím detailům, vezme vás za srdce ona modro/tyrkysovo/zelená barva s názvem Sky, která je reálně nepřehlédnutelná.

Zdroj: Sabina Sarkisovová

Je celkem nepopiratelné, že 600 svými nejen chromovými venkovními detaily - ono číselné označení táhnoucí se v prazích dveří, stejně tak tenká linie na horních hranách dveří, až ta krásná chromovaná kola - cílí spíše na ženštější segment řidiček, a není to vůbec špatná strategie.

    - Zdroj: Sabina Sarkisovová
    -
    -
    -
Celá galerie 42
Dolce vita i uvnitř

A uvnitř tomu není nikterak jinak. Vlastně mě šestistkovka strašně baví, jak dokáže podat sebemenší detaily, tak, aby byly hravé, a přitom si držely punc elegance a originality. S výbavou La Prima vaše oko chytí hlavně ona sedadla čalouněná techno kůží v odstínu slonoviny s Fiat monogramy a tyrkysovým prošíváním. Jedná se o designově retro povedený prvek, který navazuje na středový tunel, zakrytovaný stejně barevnou záklopkou a slonovinovou barvu najdete i ve dveřích a v palubce.

Zdroj: Sabina Sarkisovová

Co se týká prvků řízení, příjemným zpestřením je dvouramenný volant, pohodlně se drží, ale někdy mi tam to třetí rameno při úchopu prostě chybělo. Nicméně to není věcí stížnosti, ale zvyku. Co už shledávám lehce diskutabilním je řazení za pomocí tlačítek. Pro menší postavy s krátkýma rukama je to lehce nedosažitelné a pro to nejvzdálenější tlačítko D jsem se musela fakt natahovat a musím se přiznat, že mě to i celkem obtěžovalo. Zase, věc zvyku, ale co do pohodlí bych uvítala třeba onen otočný volič.

Pochválím ale zase displej infotainmentu a jeho rychlost, stejně tak připojitelnost na Android Auto. Úsměv na tváři mi zase vyskočil, když jsem viděla fyzická tlačítka pod displejem na zvuk a na ovládání klimatizace.

Zdroj: Sabina Sarkisovová

Pokud stále tápete, jestli by vám 600 pro rodinu stačila z onoho velikostního rozměru, vězte, že do kufru narvete 385 litrů věcí, což na daný segment je v podstatě přehršle prostoru. Takže ano. Něco tam dáte.

Hybrid je překvapivě mrštný

Šestistovku si můžete pořídit buď jako plně elektrickou, nebo jako hybridní variantu - jak už název na pátých dveřích testovaného modelu napovídá, my měli čest s tonou slabší hybridní verzí, která nabídla 2litrový přeplňovaný benzinový motor spojený s 21kW elektromotorem a 48V baterií, poskytující celkový výkon 100 koní. A na tuhle kapesní hračku pro rodinu to úplně stačilo a kupodivu to nebylo vůbec letargické. Elektromotor posloužil při vyparkovávání nebo při rozjezdech dostatečně, pak už samozřejmě nastupovala spalovací jednotka a světe div se, ona na dálnici byla fakt dost mrštná. Překvapilo mě, s jakou lehkostí se Fiat dral dopředu a nebál se ani dynamičtějších zrychlení.

Zdroj: Sabina Sarkisovová

Do dravěji vybraných zatáček trošku zaváhal, ostatně ono těžiště není úplně čistě vybalancované, ale zase na druhou stranu mě překvapila kvalita podvozku - na přední nápravě mnohem více než na té zadní - ze které se občas ozvaly rány, když jsem vzala nějakou větší nerovnost.

Jinak ale celkově pocitově a na spotřebu, která po nějakých 500 km kombinované jízdy byla 6,4l/100 km, auto hodnotím dosti pozitivně. Ostatně, jakmile se jedná o designové autíčko, změní se vám osobnost v okamžiku, kdy do něj sedáte. Připadáte si jak manželka nebo dcera mafiána, která dostala v podstatě hračku na dálkové ovládání obalenou v cukrové vatě. A i cena je v podstatě dosti sladká s přesahem do „dolce vita". Testovaná verze La Prima stojí 649 900 Kč a to za tak hravé a milé autíčko, je neskutečně milá cenovka.

Zdroj: Sabina Sarkisovová

Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





před 2 dny (9:01)


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email