Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pátek, 24 ledna 2025
Celkem je zde 1309 lidí (3 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: david226
Uživatelů dnes: 2
Uživatelů včera: 4
Uživatelů celkem: 48 978
Online návštěvníků
Návštěvníků: 1306
Uživatelů: 3
Celkem: 1309

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72406 | Témat: 8169

před 11h (9:01)


Audi S3 je po modernizaci takřka bezchybné auto. Vtipné je, že je levnější než stejně výkonný Volkswagen Golf
Otestovali jsme sportovní hatchback, který před nedávnou dobou prodělal facelift. Na první pohled se toho moc nezměnilo, ale pod kapotou se stala revoluce. Audi S3 je výkonnější, zábavnější a ještě všestrannější.

Autor: Robin Běhal
Kategorie: Audi Audi S3 blatníky brzdové kotouče hatchback pohon přední světlomety turbodmychadlo Volkswagen Volkswagen Golf
Datum zveřejnění: Wed, 22 Jan 2025 06:06:59 +0000

Málokdy se v moderním automobilovém světě stane, že se některý model v rámci modernizace změní k nepoznání. Většinou to bývá tak, že facelift přinese nové světlomety či blatníky a v interiéru modernější obrazovku. Avšak to neplatí u Audi S3. To sice v novém balení také dostalo tyto zmiňované novinky, nicméně po stránce jízdních vlastností je to zcela jiné auto. Jak je to možné? Audi se rozhodlo model S3 osadit vynálezem, který má velikost batohu a mnoho řidičů o něm ani neví. Říká se mu Torque Splitter a zcela mění pravidla hry.

Videoecenze Audi S3 Sportback

Co je nového?

Pojďme si jen ve zkratce připomenout, co je u modernizované Audi S3 nového z pohledu estetiky. Za zmínku stojí nové LED přední světlomety (za příplatek Matrix LED), které mají 24 pixelů a díky tomu můžete měnit vzhled jejich denního svícení. Lehce přepracovaná jsou i zadní světla a poměrně znatelnou transformací prošly takřka všechny nárazníky. Novinka je díky tomu ještě agresivnější a vypadá přesně tak, jak by podle potravního řetězce měla vypadat - sportovnější než A3, ale elegantnější než RS 3.

Co se týče kabiny, tak ta zůstala takřka nedotčena. Proč také měnit něco, co funguje. Novinky se týkají pouze maličkostí, jako je prošívání či ambientní osvětlení, tedy nic, co by petrolheada mělo zajímat. Mnohem poutavější je inovovaná technika pod kapotou, která neprošla evolucí, ale rovnou revolucí.

    - Zdroj: Robin Běhal pro Autoweb
    -
    -
    -
Celá galerie 22
Vyšší výkon a nové quattro

Nové Audi S3 prošlo steroidovou kúrou a z předchozích 310 posílilo na 333 koňských sil. Narostl tak točivý moment, který nyní činí 420 Nm. Díky tomu zvládne zrychlit z nuly na stovku za 4,7 sekundy a může pokračovat do maximální (omezené) rychlosti 250 kilometrů.

Kromě zvýšeného výkonu dostal motor i technologii známou z motorsportu, se kterou se nedávno pochlubil i Volkswagen Golf R - přeci jen jsou to stále sourozenci. V novém jízdním režimu „Dynamic Plus" je turbodmychadlo udržováno v optimálních otáčkách i při nízkém zatížení. To znamená, že turbo je neustále připraveno na akci, což zajišťuje rychlejší reakci na plyn.

Audi si naštěstí dobře uvědomuje, že když se vylepšuje výkon, měly by se vylepšovat i brzdy. Kvůli tomu dostala S3 větší brzdové kotouče a lepší třmeny s dvojitými pístky. Tím to ale nekončí. Automobilka z Ingolstadtu se pochlapila a do „eSka" implementovala technologii z vrcholného modelu RS.

To znamená, že Audi S3 konečně dostalo všemi opěvovaný systém Torque Splitter. Pohon všech čtyř kol quattro už tak není řešený haldexem, ale výrazně sofistikovanějším rozdělovačem výkonu. A co Torque Splitter vlastně umí? Abych vám to vysvětlil, budu muset být trochu odbornější.

Jde o technologii nahrazující diferenciál a vícelamelovou spojku na zadní nápravě. Jejich místo zaujímá elektronicky řízená vícelamelová spojka na příslušném hnacím hřídeli ke každému kolu. Díky tomu se zvyšuje při sportovní jízdě v zatáčce přenos hnací síly na vnější, více zatížené zadní kolo, čímž se výrazně potlačuje sklon k nedotáčivosti. Zkrátka jde o velmi složitý systém, který má ale nesporné benefity.

Zdroj: Robin Běhal pro Autoweb
Zdroj: Robin Běhal pro Autoweb
Je to zcela jiné auto

Když jsem testoval předchozí Audi S3, ptal jsem se sám sebe na otázku, proč bych si ji vlastně měl koupit. Stála podobně jako Volkswagen Golf R, který už v tu dobu měl nově řešenou čtyřkolku s Torque Splitterem, a přitom nebyla o tolik levnější než výrazně charismatičtější a výkonnější Audi RS 3. Upřímně mi přišlo, že je to vlastně zbytečné auto, které by ani nemuselo existovat.

To už ale neplatí, jelikož nová Audi S3 je zcela jiné auto, které začalo dávat smysl. Zatímco předchozí model byl takový nemastný neslaný, novinka s navýšeným výkonem a Torque Splitterem dostala koule a na běžných silnicích nejezdí o moc hůř než právě „eRSo". Čtyřválcový motor sice nemá takové charisma jako legendární pětiválec, ale za to má naprosto ideální počet koní. V dnešním stavu silnic a hustotě provozu je 333 koní pod kapotou zcela dostačujících a více v podstatě ani nedává smysl, pokud nehodláte pravidelně navštěvovat závodní okruh. Zcela ideální je také nastavení podvozku.

„ESKo" není vůbec prkené a adaptivní tlumiče skvěle pracují. Když Audi S3 chce, umí být až překvapivě komfortní, stačí ale přepnout jízdní režim a dostanete přesně to, co od sportovního auta dělaného na okresky očekáváte - nesmírnou stabilitu a přesnost. Jedná se tak o vůz, který můžete používat každý den, jezdit s ním po městě a nebudete mít zničená záda od výmolů. Když se ale jednou za čas chcete svézt, věřte mi, že v zatáčkách potrápíte i výrazně výkonnější sportovní auta.

Zdroj: archiv redakce
Zdroj: Robin Běhal pro Autoweb
Těžko hledám chyby

A přesně o tomhle Audi S3 je a vždy mělo být. Dokonale vyplňuje mezeru mezi modely A3 a RS 3 a nabízí oba světy - pohodlný každodenní provoz a sportovní svezení. Zcela upřímně je těžké najít na novince chybu. Všechno funguje tak, jak má, hatchback je dokonale vyvážený, má skvělou dynamiku, velmi schopnou 7stupňovou dvouspojkovou automatickou převodovku S tronic, vynikající pohon všech čtyř kol s Torque Splitterem a za mě i povedený design a interiér. Dokonce mě neodradil ani ceník, protože jsem zjistil, že v základu stojí o 20 tisíc méně než sourozenecký Golf R s totožnou technikou pod kapotou. To znamená, že za cenu Volkswagenu můžete mít prémiovku.

Pokud to tedy shrnu, Audi S3 je opravdu schopné auto na každodenní ježdění, které zároveň umí i sportovat. Není to ale čistokrevný sporťák, a teď to myslím v dobrém slova smyslu. Je to zkrátka vůz pro ty, kteří nechtějí rychlé a precizně fungující do světa řvát: „Koukej na mou nadupanou káru", ale přesto chtějí zatraceně rychlé a výborně fungující auto.

Redakční testy AudiTest Audi RS e-tron GT: Veganský supersport pro čtyři na elektřinu

Audi RS e-tron GT možná jezdí na elektřinu a dokonce může být plně veganské, nenechte se ale zmýlit. Tohle je totální masakr!
Audi SQ7 je peklostroj a pohlcovač rychlosti. Ze světa kolem dělá rozmazané šmouhy

Benzinový přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec pod kapotou dělá z každého svezení radostnou událost. Ale spotřebu je lepší neřešit.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





před 11h (9:01)


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email