Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je čtvrtek, 16 ledna 2025
Celkem je zde 606 lidí (6 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: gukot
Uživatelů dnes: 1
Uživatelů včera: 3
Uživatelů celkem: 48 958
Online návštěvníků
Návštěvníků: 600
Uživatelů: 6
Celkem: 606

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72362 | Témat: 8169

před 10h (9:00)


Prohlídli jsme si nejdražší auto v Česku. Má neuvěřitelných 1900 koní a stovku pokoří za 1,86 sekundy
V srdci Beskyd vyrostl jedinečný showroom automobilky Pininfarina, ve kterém dřímá model Battista za 55 milionů korun. Hypersport poháněný elektřinou má techniku z Rimacu Nevera, který drží nespočet světových rekordů.

Autor: Robin Běhal
Kategorie: Pininfarina Žhavé novinky o autech auta auto Bugatti nejdražší auto žádost
Datum zveřejnění: Thu, 16 Jan 2025 06:39:45 +0000

V srdci Beskyd, konkrétně v Čeladné u Miura Art Hotelu, jsme si prohlédli nesmírně fascinující hypersport Pininfarina Battista. Jde o první model nově založené automobilky, která si své renomé vybudovala díky svému designérskému studiu. To bylo založeno už v roce 1930 Battistou „Pinin" Farinou. Italská společnost se proslavila svými úžasnými karosériemi pro slavné značky, mezi které patří Ferrari, Maserati, Alfa Romeo, Lancia a mnoho dalších. Jenže Italové nechtěli pouze pomáhat ostatním, a proto si založili svou vlastní automobilku.

Recenze Bugatti Chiron

Tahle krása není jen povrchní

Díky tomu mohl vzniknout model Battista, který vám vyrazí dech nejen svou vizáží, ale také technickými parametry. „Battista má ikonický aerodynamický tvar s hladkými liniemi, které navazují na dlouhou tradici Pininfariny. Při návrhu jsme také využili koncept ‚skrytého umění'. Například mnoho aerodynamických prvků je ukryto, aby nenarušovaly celkovou estetiku vozu, ale zároveň zajišťovaly maximální výkon. Dále jsme navrhli interiér, který je nejen luxusní, ale také pohodlný - což je u hypercaru neobvyklé. V interiéru najdete pouze prémiové materiály, jako je sklo, karbon a hliník. Plast tu rozhodně nenajdete. Mým nejoblíbenějším designovým prvkem jsou zřejmě zadní plovoucí světla, která jsme dokázali udělat extrémně tenká a tím pádem i nesmírně elegantní," prozradil šéfdesignér Pininfariny Dave Amantea.

O designu Battisty bychom tu mohli hovořit do nekonečna, avšak čtete Autoweb, který je určený pro pravé petrolheady, a i když tenhle hypersport benzin nehltá, je zajímavější než většina spalovacích aut na této planetě. Takže je dost možné, že místo petrolheadů z vás budou „electroheadi". Jen si to představte... 1900 koní a 2340 Nm točivého momentu. Tohle auto se papírovými hodnotami může vysmát i nejrychlejšímu automobilu světa Bugatti Chiron.

A jak je možné, že je tak šíleně neuvěřitelně výkonný? Nemůže za to jeden, ale rovnou čtyři elektromotory - každý na jednom kole. Díky tomu může Pininfarina Battista ovládat každé kolo zvlášť a vygenerovat tak co nejoptimálnější trakci. I proto z nuly na stovku zrychlí za 1,86 sekundy, na 200 km/h za 4,75 sekundy a hranici 300 km/h pokoří za 10,5 sekundy. Zároveň může pokračovat až do maximální rychlosti 350 kilometrů za hodinu.

    - Zdroj: Tiskový servis Pininfarina
    -
    -
    -
Celá galerie 15
Dá se s ním fungovat každý den

Automobilka se zároveň pyšní tím, že Battista se dá používat každý den, což je trošku paradoxní, jelikož s něčím takovým pro rohlíky rozhodně jezdit nechcete. Opak je ale pravdou. Pininfarina je oproti Rimacu prý velmi pohodlný vůz, vhodný i na dlouhé cestování. I proto se o něm hovoří jako o Hyper GT.

„Battista není jen hyperauto, je to parťák na každý den. Kromě svého nadčasového designu nabízí unikátní jízdní zážitek - kombinaci neuvěřitelného výkonu a každodenní použitelnosti. Je to auto, které zvládne závodní dráhu, ale také pohodlnou cestu na dlouhé vzdálenosti. Rimac Nevera je dělaný hlavně na okruhy a překonávání rekordů. V podstatě jde o jiné auto, i když se na to první pohled nemusí zdát. Od Rimacu odebíráme pouze baterii, motory a monokok. Vše ostatní, včetně naladění pohonného ústrojí, si děláme sami. To dokazuje i fakt, že posed v modelu Battista je posunut o 10 centimetrů více dopředu, než v případě Nevery - je to pro řidiče komfortnější," dodává Dave Amantea.

To, že Battistu bez problému zvládne i běžný provoz, dokazuje velmi slušný dojezd na jedno nabití. Italský hypersport má ve svých útrobách obrovskou 120 kWh baterii, která mu umožňuje ujet až 476 kilometrů podle WLTP. Zároveň se nemusíte bát, že se budete zbytečně dlouho zdržovat u nabíjecí stanice. Zatímco si dojdete na WC, dáte si kafe a něco malého na zub, Pininfarina Battista se nabije - zabere mu to totiž jen 22 minut.

A na rozdíl od jiných elektromobilů, nebudete mít problém se špinavými kabely kolem auta. Designéři mysleli zkrátka na všechno. „Při vývoji auta se k nám dostala žádost od klientů, aby nabíjecí konektor vozu byl umístěn na zadní straně. Proč? Aby kabel neškrábal karoserii vozu a narušoval estetiku jejich garáže. I když to bylo dost složité, tento detail jsme v průběhu vývoje zakomponovali a výsledkem bylo náramně praktické řešení, se kterým jsou zákazníci absolutně spokojení," řekl Dave.

Můžete si ho koupit i vy

Pokud vás Battista zaujal stejně jako nás, máme pro vás skvělou zprávu. Pokud se chcete připojit mezi 25 hrdých majitelů prvního modelu Pininfarina, stačí si udělat výlet do jediného dealerství svého druhu na světě, které se nachází jen pár desítek minut od Ostravy. Už samotná budova stojí za návštěvu, jelikož spíše než běžný showroom připomíná galerii umění.

No a pak to auto, to je pohádka sama o sobě. My bychom si ho ihned odvezli, ale má to jeden háček. Neválí se nám na bankovním účtu 2,2 milionu eur, tedy zhruba 55 milionů korun.
Další novinky ze světa elektrických supersportůPorsche chce získat zpátky titul nejrychlejšího auta na Nürburgringu. Současného leadera Mercedes-AMG One hodlá sesadit elektromobilem

Koncept Mission X je předurčením toho, jak má vypadat budoucí nejrychlejší vůz planety. Plánuje porazit Mercedes-AMG One i Rimac Nevera
Má zvuk benzinového auta, 650 koní a driftuje. Prohlédli jsme si nejvýkonnější Hyundai všech dob

Elektrický Ioniq 5 N bude v Česku stát okolo 1,8 milionu korun. Má unikátní jízdní režimy


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





před 10h (9:00)


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email