Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je neděle, 22 prosince 2024
Celkem je zde 1101 lidí (2 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: ralok
Uživatelů dnes: 1
Uživatelů včera: 3
Uživatelů celkem: 48 892
Online návštěvníků
Návštěvníků: 1099
Uživatelů: 2
Celkem: 1101

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72247 | Témat: 8169

před 8h (9:00)


Hranatým tvarům odzvonilo. Nový Nissan X-Trail je spíš určen pro rodiny s dětmi
Přeposilované řízení a hybrid naruby, to jsou silné stránky japonského SUV. Bavit bude především ty, kteří chtějí klid na palubě a plynulou jízdu.

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: Nissan X-Trail auto hybrid kola Nissan nový podvozek převodovky řízení
Datum zveřejnění: Sun, 22 Dec 2024 06:18:09 +0000

Když se řeklo Nissan X-Trail, všichni milovníci terénu zajásali. Vzpomněli si totiž, jak s tím autem mohli jet hory, doly; řeky, les; bahno, šutry a japonskému obrovi to bylo jedno, protože jeho podvozek byl tak skvěle postavený, že ho nedokázalo zničit nic. A o tvaru karoserie nemluvě - krabice jako vyšitá. Jenže doba postupuje, a i když nový X-Trail částečně tvarově odráží pár drsných přechodů, je jeho cílová skupina prostě jinde. A když říkám jinde, myslím tím ve spořádané rodině. Ne, že by si neuměl sáhnout do svých terénních schopností (jízda v terénu je s ním pořád velmi dobrá - obzvláště, když si to vezmete oranicí přes pole a kolegové vám pak vynadají, že jste to neumyli), ale přeci jenom jízda na asfaltu mu z hlediska pohodlí a chodu motoru, sluší víc.

Japonci jsou sví

Ačkoliv je tu s námi celá japonská flotila už nějaký pátek, bezpečně ji na silnicích poznáte. A to se týká i X-Trailu. Oproti evropským autům si drží jakýsi vizuálně pokrčený a přimhouřený efekt. Jistě, dělají to ony oddělené světlomety, pomalu padající kapota a všechny ty přední výdechy. Zepředu máte z jeho tvaru pocit, že z asijské linky vyjel nový model se zvětšenou a výraznější maskou chladiče, zezadu pak chápete, že mu zůstal jeho historický hranatý otlak, který je možná i výraznější proto, protože je v kontrastu oněch hladších a oblejších tvarů karoserie, které jsou znatelné hlavně z pohledu ze strany. V dvoubarevné barevné kombinaci (která je součásti výbavy N-Trek), kterou jsem měla k dispozici, mu to fakt sluší a hezky ji doplňují i 18palcová kola a černé střešní hagusy. Když se podíváme na délku, se svými 4680 mm je vcelku obstojná, ale zasloužila by si z toho pohledu větší, respektive delší zavazadlový prostor (jeho prostor 575 litrů ale ve finále stačí). Šířka 2065 mm pak nabídne dost místa pro řidiče i spolujezdce. Celkově je auto z vizuálního hlediska tak hezky sladěné, že mu vlastnění není co vytknout. Trošku sebou cukám vlastně jen proto, protože jsem zastáncem těch krabicoidních tvarů a mé staromilství je někdy až za hranu jdoucí. Ale ve finále, když trošku přivřu oči, je nový X-Trail úplně v pořádku a automobil.

    - Zdroj: Sabina Sarkisovová
    -
    -
    -
Celá galerie 40
Uvnitř je to fakt báseň

A když říkám, v pořádku, míním tím naprosto. Protože v kabině zase otvírám oči naopak dokořán. Japonci poslouchají své zákazníky. Není to u nich jen prázdná fráze, kterou využívá mnoho automobilek. (pozn. nenecháme se přesvědčit že celistvé displeje přes celé auto a absence fyzických tlačítek je výmysl poptávky zákazníků. Ne. Odmítáme)

Tím pádem je tu nespočet fyzických tlačítek, které jsou dosažitelné jedním dotekem, protože jsou od sebe oddělené. Klimatizace je jejich kombinací společně s otočnými voliči. Děkujeme. Klaníme se. Stejně tak i audio lze tak ovládat. Další dík. No a ten konečný platí za tlačítka na volantu. Uf. To bychom v kompletu měli to, co mě na interiéru fakt zaujalo na první pohled. Na ten druhý je to jednoduchost, ruku v ruce s omyvatelností. X-Trail jsem totiž měla ve výbavě N-Trek, a to v praxi znamená omyvatelné sedačky, koberečky atd.  Kromě toho, že je samozřejmě můžete něčím zakecat, logicky vám vydrží i v terénu, když je pocákáte bahnem. Nedocenitelná věc.

Zdroj: Sabina Sarkisovová

Stejně tak budete spokojeni fakt se vším ostatním. Se středovým tunelem, kde najdete otočný volič do terénu i klasické jízdy, stejně tak jednoduchou páku automatické převodovky a dva prostory na kelímky nebo láhve. V pohodě je i 12,3palcový systém infotainmentu, který mimochodem pracuje fakt pěkně. Je svižný, na nic dlouhou nečeká a připojitelnost k Android Auto je v cuku letu. U některých automobilek stále existuje neduh dlouhého připojování, ale to se díky bohu Nissanu netýká. Chválu si zaslouží i čistá visibilita a detailnost kamerového systému.

Celkově je interiér v podstatě jednoduše vymazlený. Stačí ho prostě nepřeplácat, dát tu v rámci pohodlí i praktičnost a máte na světě fakt normální vnitřek auta.

Čáry máry pod kapotou

Největší poklad se ale u X-Trailu skrývá pod kapotou. Nejedná se totiž o klasická hybrid tak, jako ho všichni známe. Je to tzv. hybrid naruby. Benzinová jednotka se vůbec nedostává k pohonu kol, ale „napájí" pouze baterku (slouží tedy jako generátor elektrické energie), ze které jsou pak napájeny elektromotory. V našem případě dva - jeden na přední nápravu a jeden na zadní nápravě (proto název -  e-Power e-4orce). Co to ale v praxi znamená? Auto má neskutečně rychlou odezvu na plynový pedál. Stačí jen ťuknout a už střílíte dopředu. Stejně tak stačí sešlápnout a zátah je neskutečný. A to se týká i plynulosti. O spalovací jednotce nevíte. Všude je ticho - venku, uvnitř, je to, jak cestovat na obláčku.

Zdroj: Sabina Sarkisovová

Nejlépe se X-Trailu v rámci této motorizace daří v konzistentní jízdě, plynulé rychlosti a žádné divokosti. Pokud mu chcete trošku poškádlit hřebínek a na dálnici se snažit rychle předjet, počítejte s tím, že spalovák musí zabrat, aby „dobil" vše, co je potřeba a vy jste dostali tak nejvyšší možný výkon. No, prostě zahučí. Není to nic hrozného, ale oproti tomu tichu, který generuje při „normální" jízdě, je to nepříjemné.

Co mě na tom autě asi nejvíc baví je kromě práce motoru i jeho pohodlný podvozek a přeposilované řízení, které ocení především ženský segment řidiček. To, jakým způsobem jde lehce do zatáček a dokáže je vyjet opravdu s lehkostí, je radostný počin. Podvozek je velmi pohodlný především při svižnější jízdě a větších výmolech. V rámci pomalejšího popojíždění, a tedy možnosti si „decentněji" vyjet díru, už je nějaký ten otřes slyšet i cítit na ctěném pozadí. Funguje to tedy přesně naopak oproti „normálnímu" autu.

A spotřeba? No, je to s ní složitější - ve městě to umí za 5,6. Při kombinované jízdě s klidnou nohou za 7, a při dravějším dálničním tempu přes 10. Takže co? Záleží na vás, jaký jste řidič a jak se s autem dokážete v rámci jeho jízdních vlastností popasovat.

Nissan X-Trail bude bavit hlavně ty, kteří si potrpí na inovativnost v technologii pod kapotou, a ty, jenž inklinují ke klidu a pohodě. Jasně, v našem českém rybníku by mu mohlo konkurovat nespočet aut, ale tady bude hrát prim ta srdcová složka. Mně X-Trail bavit a své příznivce si beze sporu najde.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





před 8h (9:00)


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email