Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je úterý, 3 prosince 2024
Celkem je zde 540 lidí (8 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: seccomk
Uživatelů dnes: 2
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 48 851
Online návštěvníků
Návštěvníků: 532
Uživatelů: 8
Celkem: 540

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72174 | Témat: 8169

před 6 dní (9:02)


Týden jsem jezdil čínským SUV. A nevidím moc důvodů, proč ještě chtít Škodovku
Čína dobývá Evropu nejen na poli elektromobilů.

Autor: Hugo
Kategorie: MG HS Velký test autotest čínská auta crossover Dacia Dacia Duster MG redakční test suv značka
Datum zveřejnění: Thu, 28 Nov 2024 06:15:08 +0000

Čínské automobilky už nějakou dobu úspěšně dobývají evropský kontinent. Zlé jazyky tvrdí (a já se mezi ně také řadím), že už jsme s Čínou pomyslnou průmyslovou válku prohráli. Nejvíce je to vidět na úrovni elektromobilů.

Jestli nás může alespoň něco trochu uklidňovat, tak potom fakt, že na poli spalovacích motorů máme stále technologicky navrch a je to jeden z mála posledních vývozních artiklů, které umíme nejlépe na světě. Jenže i tady Číňané ukazují, že mají ostré lokty a dostatečné technologické know-how.

Nejenže nás udolají elektromobily, oni totiž umějí nabídnout i slušné auto pro konzervativní zákazníky.

    - Zdroj: Hugo Kottás
    -
    -
    -
Celá galerie 23

Nové MG HS je toho důkazem. Přichází na český trh ve své druhé generaci a stále jako naprosto konvenční vůz s čistě spalovacím pohonem. Žádný hybrid, ani plug-in, baterka je tu jenom klasická 12voltová na napájení příslušenství.

Pod kapotou se nabízí výhradně jediný spalovací motor, a to přeplňovaný čtyřválec 1.5 TGI o výkonu 170 koní. Ten nijak nenadchne, ani nezklame. Nečekejte žádné zázraky, ale vůz je díky němu svižný při dálničních rychlostech se cítí naprosto sebejistě.

Pružností a dynamikou jde o naprosto dostatečný průměr ve všech jízdních situacích, stejně tak spotřeba je naprosto přijatelná. Týdenní průměr se mi držel kolem 7,2 l/100 km, lehkou nohou mimo město potom přesně na šesti litrech.

Zdroj: Hugo Kottás

Co je příjemným překvapením, to je manuální šestistupňová převodovka, kterou je opravdu radost používat. Řazení je přesné, nepříliš dlouhé (na rozdíl od samotných převodů) a páka hezky zapadá na své místo. Tak akorát velký a geometricky přesně kulovou hlavicí perfektně padne do dlaně.

Jasně, do tohoto typu auta se hodí přece jenom víc automat, který nabízí sedm rychlostních stupňů, ale manuál dodává vozu na autentičnosti a řidičském zážitku, což byste do čínského esúvéčka rozhodně neřekli.

To ocení každý, kdo má rád jistou kontrolu nad vozidlem. Potěší i hezky tuhá a ostře zabírající spojka, která spolu s řazením dodává punc sportovnosti.

Zdroj: Hugo Kottás

Do rukou také hezky padne volant - na můj vkus malinko tlustší a se svým čtvercovým obrysem hraje víc na styl než funkčnost, ale díky tak akorát vyváženém řízení je ovládání MG HS skutečně příjemné.

Velkou předností je také komfortní podvozek, který dokáže bez problému zvládat nerovnosti na českých silnicích a zajišťuje tak pohodlnou jízdu i na poměrně velkých 19" kolech. Tlumení je příjemně měkké, ale dostatečně stabilní, což vozu dodává opět nečekaně dobrý pocit z jízdy. A přehnaně snaživá stabilizace zase auto nikdy nepustí do nedotáčivosti.

Po jízdní stránce tedy novému MG HS není příliš co vytknout a naopak i nadšence do řízení dokáže když ne uspokojit, tak alespoň neházet klacky pod nohy.

Alfa z Wishe?

Ani po designové stránce to není žádná hrůza, naopak.

Jak se mi předchozí MG HS opravdu nelíbilo a hodně mi připomínalo levnou čínskou kopii Fordu Kuga, nejnovější generace je důstojné auto se svébytným designem, které žádnou značku nenapodobuje.

Přední části dominují úzké světlomety s výraznou „tlamou" v nárazníku a zezadu je karoserie dynamicky střižená. Vypadá neokoukaně, i když zároveň mi trochu připomíná něco jako Alfu Romeo Stelvio z Wishe. Nekopíruje, ale připomíná. To je dost rozdíl.

Chyby musíte hledat v interiéru. Nenajdete je ovšem v oblasti kvality materiálů či zpracování. To je na cenovou úroveň naprosto přijatelné a o třídu lepší, než řekněme ve srovnatelné Dacii. Také to tu vůbec nijak nezapáchá levnými plasty či lepidlem.

Podívejte se na videotest elektrického MG4

Design není zrovna nápaditý, je to takový prémiový čínský telefon na kolech, ale současný trend dvou tabletů vedle sebe, jako dnes jede třeba BMW, mi vlastně nevadí. Ano, přináší to s sebou i tradiční úskalí v podobě ovládání téměř všeho výhradně dotykově.

Fyzických tlačítek najdete na středovém panelu jenom pět: domů v menu, vypnutí/zapnutí ventilace, což je úplná zbytečnost, proč to např. nevyvolá nabídku v infotainmentu? Dále výstražné blikačky, vyhřívání čelního a zadního skla.

Slovníček se zatoulal

Grafika budíků i menu je taková jednodušší, ale neurazí. V nabídce se také docela dobře orientuje, jelikož není nijak složitě strukturovaná. Horší je to ovšem s překladem do češtiny, který je na mnoha místech vyloženě komický či nicneříkající.

Zdroj: Hugo Kottás

Tak třeba víte co jsou to dvětla (sic!)? Jasně, tohle je jenom překlep. Ale takové Zdravotní středisko nebo Centrum zdraví? Tak pod tím najdete tlaky v pneumatikách.

Povedené není ani ovládání tempomatu, které není zrovna dobře označené a funkci „cancel" (pochopitelně mimo brzdového pedálu) jsem objevil až po šesti dnech. Přidávat/ubírat rychlost nelze po desítkách, např. přidržením plusu/mínusu, a při řazení rychlostí se tempomat vypne.

Pokud jde o prostor, MG HS nabídne zcela dostačující místo pro řidiče a spolujezdce, ale teprve vzadu se budete cítit opravdu královsky. Číňané jsou známí svým nevelkým vzrůstem, zato velkou obsesí místem pro nohy, která přidává na prestiži vozu. A vzadu je tu místa jako v luxusní limuzíně.

Místo pro zadní pasažéry sice ubírá ze zavazadlového prostoru, ale kufr má stále solidní velikost 507 litrů, ideální pro každodenní použití i delší rodinné výlety.

Další testy kompaktních SUVFord Kuga 2.5 Duratec Hybrid umí šetřit peníze a krájet zatáčky

Full-hybridní Kuga potěší nejen v zatáčkách, ale i při návštěvě čerpací stanice.
Volkswagen Tiguan 2.0 TSI 4MOTION je SUV s chutí do života

Volkswagen Tiguan v aktuální generaci pomalu finišuje. Vyzkoušeli jsme parádní benzinovou variantu.

Cena až na první místě

Nabídka je naprosto jednoduchá: jeden motor, manuál/automat, dvě výbavy, hezké základní barvy (např. světle modrá nebo červená). Nové MG HS je příjemným osvěžením, které ukazuje, že čínské značky už nevyrábí jen trapné kopie a podivná elektroauta, ale i naprosto normální, v Evropě zcela přijatelné spalovací SUV. Za dobrou cenu.

Je to tradiční, technikou trochu oldschool, ale designem zcela moderní auto pro relativně konzervativní řidiče. Něco jako Dacia Duster, jenom malinko našňořenější. A jako takové se mi MG HS vlastně líbí.

Ne, pořád to není auto, které bych si koupil dobrovolně za své těžce vydělané peníze. Pořád bych raději třeba Tiguana. Už jenom proto, že nemusíte pořád někomu vysvětlovat, co že je to ta značka MG. Ale jestli vám to nevadí, vlastně v MG HS najdete dobré auto.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





před 6 dní (9:02)


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email