Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je čtvrtek, 26 prosince 2024
Celkem je zde 911 lidí (4 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: LordF
Uživatelů dnes: 1
Uživatelů včera: 2
Uživatelů celkem: 48 898
Online návštěvníků
Návštěvníků: 907
Uživatelů: 4
Celkem: 911

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72258 | Témat: 8169

19.11 2024 9:00


Dacia Duster v extrémním testu na 2000 km: bolí mě zadek a lokty, ale je to fajn kára
Za volantem zbrusu nové Dacie Duster jsem strávil 2 000 kilometrů. Jak se mi líbí?

Autor: Hugo
Kategorie: Dacia Duster Velký test auto čtyřkolky Dacia klimatizace nový offroad
Datum zveřejnění: Tue, 19 Nov 2024 06:05:23 +0000

Dacia Duster už dávno není tím levným crossoverem, otloukánkem, kterého vezmete do lesa a budete se k němu chovat jako k autu z půjčovny. Jednak Duster poslední dobou dost podražil. A hlavně se z něj stala víc našňořená stylovka.

Terminátor na kolech

Nejnovější třetí generace vypadá opravdu k světu. Působí zase o něco dráž a robustněji. Masivní blatníky, velké balonové pneumatiky, výrazné oplastování, na němž nechybí vyražený symbol, že pochází z recyklovaného plastu. Z Dusteru čiší sebevědomí.

Nový Duster zkrátka vypadá hodně nabušeně. Dojem v mých očích trošku kazí pohled zezadu, kdy malá zadní světla nepůsobí patřičně agresivně, ale jinak je tohle fakt moc pěkná kára.

    - Zdroj: Hugo Kottás
    -
    -
    -
Celá galerie 26

Zpoza volantu mě zase baví pohled přes macatou a hodně naohýbanou kapotu, jako by se pod ní ukrýval minimálně osmiválec s kompresorem.

Já jsem ovšem nafasoval verzi s mild-hybridní jedna-dvojkou o výkonu 130 koní a točivém momentu 230 Nm. Líbí se mi, že si motor nechá líbit i hodně nízké otáčky, prakticky mu vůbec nevadí pohybovat se kolem 1 500 ot./min.

Hezky se sbírá odspodu a celkově je práce s motorem příjemná, protože po vás nevyžaduje žádné velké přemýšlení.

Zdroj: Hugo Kottás

Malinko otravnější je velmi silná rekuperace mild-hybridního ústrojí, kterou nelze nijak redukovat. Prostě auto pořád hodně brzdí, což je zejména při snaze o plachtění dost omezující, a tak musíte často vyhazovat do neutrálu.

Motor se ovšem umí odměnit skvělou spotřebou. Při vyložené eco-rallye po táhlých okreskách s pár vesnicemi jsem dosáhl spotřeby 4,5 l/100 km a normální jízda znamená spotřebu kolem pěti litrů.

Celkový průměr za 2 000 km vč. města a dálnice lehce nad povoleným limitem činil 6,5 litru. Na jednu bandasku to v pohodě vystačilo na nějakých 700 km.

Podívejte se na videotest Dacie Duster

Hezký interiér...

Stejně jako zvenku nový Duster hodně prokouknul i uvnitř. Po designové stránce je kabina opravdu hezká s několika zajímavými detaily, jako např. výdechy klimatizace.

Displej přístrojů má jednoduchou a přehlednou grafiku, stejně jako hlavní infotainment. Pořád tu je plejáda fyzických tlačítek na to nejdůležitější, a tedy i klimatizace se ovládá, jak se patří.

Tenký volant hezky padne do ruky a vůbec nevadí, že je trochu šišatý - je to spíš takový zaoblený čtverec než čistý kruh. Ovládání tempomatu je jasné, stejně jako dálkové ovládání audiosystému na typické krabičce pod volantem.

Zdroj: Hugo Kottás

Šaltpáka taky hezky padne do ruky a potěší i celkem přesná kulisa řazení. Jenom její pozice je poněkud pozoruhodná - je dál od řidiče a blíž spolujezdci. Trhy s pravostranným řízením na tom budou zřejmě lépe.

Co lze interiéru nového Dusteru objektivně vytknout? Po stránce kvality to pořád není žádná hitparáda, ale tomuhle autu prostě odpustíte, že to není žádná prémiovka.

...s ostrými hranami

Ale přece jen mě po dvou tisícovkách kilometrů dost štval levný a tvrdý plast ve dveřích, stejně jako centrální loketní opěrka, kterou nelze polohovat a jejíž potah se sice tváří, že je měkčený, ve skutečnosti je to ale spíš taková milimetrová vrstvička něčeho jako neoprénu na tvrdém podkladu.

Zdroj: Hugo Kottás

Zkrátka oba lokty mám pěkně otlačené, stejně jako moje šunky nejsou zrovna spokojené s dosti měkkým polstrováním sedaček.

Po stránce praktické je ale vše OK. Vpředu dost místa pro dva čahouny, vzadu je to na kompaktní crossovery taky v pohodě a kufr je překvapivě velký a hluboký. Vejde se sem klidně i kempinková vestavba, takže s Dusterem můžete směle vyrazit někam do divočiny.

Lehký offroad v podobě prašné cesty zvládne levou zadní i bez čtyřkolky a díky robustnímu podvozku se nemusíte strachovat, že sem tam vymetete nějakou tu díru.

Další testy kompaktních SUVFord Kuga 2.5 Duratec Hybrid umí šetřit peníze a krájet zatáčky

Full-hybridní Kuga potěší nejen v zatáčkách, ale i při návštěvě čerpací stanice.
Volkswagen Tiguan 2.0 TSI 4MOTION je SUV s chutí do života

Volkswagen Tiguan v aktuální generaci pomalu finišuje. Vyzkoušeli jsme parádní benzinovou variantu.

Totéž platí o nepříliš kvalitních silnicích východního Slovenska. Na balonových pneumatikách je navíc opravdu komfortní a hezky se pohupuje, aniž byste měli pocit nejistoty.

S tímhle autem se jezdí po rozbitých okreskách jedna báseň. Můžete si to metelit celkem svižně, aniž byste měli pocit, že někde necháte podvozek, a udržovat svižné tempo je vlastně celkem zábava.

Nová Dacia Duster je pořád ta sympatická kára do nepohody, která si - přestože teď vypadá ještě víc našňořeně - v jádru na nic moc nehraje a dělá přesně to, co od ní očekáváte.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





19.11 2024 9:00


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email