Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je středa, 27 listopadu 2024
Celkem je zde 858 lidí (2 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: xmix
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 3
Uživatelů celkem: 48 842
Online návštěvníků
Návštěvníků: 856
Uživatelů: 2
Celkem: 858

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72153 | Témat: 8169

14.11 2024 9:01


Šest set koní v rodinné verzi? BMW i5 M60 Touring s Performance Parts je vozem pro komiksového padoucha, který dospěl
442 kilowatt. Je to tak, čtete dobře. Sice jsou to kilowatty elektrické, ale síla je opravdová. To všechno v rodinném kombíku.

Autor: Martin Tomaides
Kategorie: i5 Velký test akumulátor auto BMW chlazení Ferrari podvozek řízení točivý moment výbava výkon
Datum zveřejnění: Thu, 14 Nov 2024 06:30:16 +0000

BMW už hezkých pár řádek let umí designem některých modelů vybočit z řady a vytvořit model, který zaskočí, šokuje, nebo minimálně překvapí. Když se před lety objevila pětková řada generace E60, byl to přesně ten případ.

Šlo o bavoráka, jenž vypadal jinak, ale střízlivým okem - a i teď s odstupem dvaceti let od začátku produkce - lze říct, že to bylo hezké auto. Následovaly další dvě generace, hodně bavorácké, těžko si je mohl člověk splést s něčím jiným. A pak ta současná, která je zepředu znovu trochu kontroverzní a je třeba ji přijít na chuť.

Podpis mnichovské automobilky sice nezapře, ale to, jak drobné světlomety prohrávají souboj o pozornost s velkou mřížkou chladiče, která je navíc ještě osvětlená, nutí můj mozek přemýšlet nad tím, jestli „ano" nebo spíš „ne".

Pětku si stále nespletete

Ale jinak nutno říci, že si pětku člověk nesplete. Její silueta či záď jsou snadno rozpoznatelné, akorát je třeba se připravit na to, že roste. Pět metrů na délku a 1,9 metru na šířku znamená, že je stejně velká, jako byla například před deseti lety vyšší třída 7.

Monstrum s rodinnými tvary bylo vybaveno sadou lahůdek z bavorácké sekce M Performance Parts. Z kombíku udělají auto, na které i chodci na přechodu budou mířit vztyčeným palcem a nelze se jim divit. BMW si samozřejmě decentních, ale krásně tvarovaných karbonových kousků cení na tisíce. Jak ovlivní jízdu za mě není úplně jisté, myslím si, že i řidič-profesionál by si tady nebyl jistý, ale na autě vypadají báječně a líbí se mi, že zákazník, který si může dovolit utrácet, má u BMW možnost dostat něco takhle speciálního.

Další testy BMWBMW X2 M35i xDrive je hot-hatch na chůdách pro novou generaci řidičů

Tohle auto mi ukázalo, že už jsem asi starý. Být mi 18, hýkám blahem, s dvojnásobkem let, zkušeností a vzpomínek nad ním ale ohrnu nos.
BMW i7 je elektromobil, který konečně dává smysl. Zatímco vy žijete, váš řidič nabíjí

Otestovali jsme auto do zásuvky pro vyvolené, kteří se rozhodně s kabely špinit nebudou.

Cena za fólii venkovních prahů (5 267 Kč), víčko nádrže (2 409 Kč), zadní difuzor (74 300 Kč), nástupní prahové lišty (11 400 Kč) a spoiler předního nárazníku (68 200 Kč) je celkem 161 576 korun, a to už se v celkové částce ztratí. Že si za to můžete koupit patnáct let staré pětkové BMW je věc druhá.

Obecně je v autě uklidňující ticho a velmi vznešená atmosféra, kterou podporují pohodlná bílá sedadla ze sekce Individual s kůži Merino s příplatkem necelých 60 tisíc korun. Občas jsem se tam tak „zachumlal", že jsem už jen čekal, že odněkud začne znít vážná hudba.

Připadáte si hýčkán

Co mi nevadilo, byla vnitřní klika dveří, která se netradičně chytá podhmatem. Nelíbilo se mi ale už to, že je plastová. Jinak je pocit z vozu uvnitř skutečně prémiový, zpracování je poctivé, stejně jako použité materiály. Na každém místě ve voze se pasažér bude cítit pohodlně a bude si díky nim připadat hýčkán.

    - Zdroj: Bart Běhal
    -
    -
    -
Celá galerie 28

Punc výjimečnosti v interiéru dodávají i skleněné prvky, například otočné kolečko, kterým se budete pohybovat v obsáhlém menu infotainmentu. Přichází za příplatek 16 536 Kč. Jako již tradičně je u BMW možná příplatková výbava skutečně nadupaná.

i5 Touring se jako pravý kombík také pyšní pořádným zavazadlovým prostorem, ten se v základu dostane na 570 litrů a po sklopení sedaček dokonce na 1700.

Myslíte si, že jste ready...

i5 M60 je nevýkonnější elektrickou pětkou, má akumulátor o kapacitě 81,2 kWh a k tomu elektromotor na každé nápravě. A že jde o raketu na kolech dokazuje kombinovaný výkon 601 koní a točivý moment 795 N.m. A hlavně zrychlení na stovku, které BMW zvládne za 3,9 sekundy. A protože to dokáže i přesto, že váží 2425 kilogramů, vás přesvědčí, že jeho síla je opravdu masivní.

Po všech extrémních číslech se pojďme rovnou podívat na jejich fungování v praxi. Při sešlápnutí na plyn se z okolí regulérně stávají šmouhy. Kdo se trochu vyzná umění, dá se to přirovnat ke stylu, který se nazývá Akční malba. No a rána, jakou dostanete do zad, překvapí i toho, kdo ji čeká. Myslíte si, že jste ready, ale nejste.

Zdroj: Bart Běhal

Připomnělo mi to epický DeLorean, auto z osmdesátkové trilogie Návrat do budoucnosti, které umělo cestovat časem a vždy, když k této cestě došlo, kolem stroje začaly vznikat výboje a blesky. Přesně to jsem každou chvíli čekal u i5.

A teď si ještě představte, že tohle všechno jsem si do telefonu namluvil ještě před tím, než jsem použil tlačítko „boost", které na deset vteřin dodá autu úplně maximální možnou sílu... Tady se představivosti meze nekladou.

Adaptivní podvozek Professional, který na rozdíl od příplatkových dvacetipalcových kol patří do sériové výbavy, nabízí k aktivním stabilizátorům a snížení světlé výšky i vzduchové odpružení. Fungoval spolehlivě. Perfektně nechal osazenstvo vozu pocítit povrch, po kterém se pohybuje, pouze v extrémních případech se ale ozvala zvenčí rána. S tímhle si i přes obrovskou tíhu umělo auto skvěle poradit, podvozek je skutečně kultivovaný.

Nejraději bych úplně obešel takovou tu tradiční elektrickou debatu o tom, jaký to má vlastně smysl a kam až to dojede. Elektroauto za mě má být hlavně služebník a pomocník, osobně v něm žádnou velkou radost z jízdy nehledám. Ale v případě jako je tento, tedy u typu, který má enormní radost z jízdy nabídnout, to je samozřejmě jiné.

Zdroj: Bart Běhal

Majitel Ferrari si přece také takový klenot neodepře jen proto, že tahle italská kráska mu spotřebuje 18 litrů na 100 kilometrů, ne? Takže tady, kdy mi auto průměrně prezentovalo spotřebu zhruba 25 kWh, úplně v klidu přimhouřím oči. A stejné je to s dojezdem, který mi s plně nabitou baterií ukazoval lehce pod 400 kilometrů.

Navýšený dojezd má podmínku

BMW slibuje ještě zhruba sto kilometrů navíc, ale to už je podmíněno. Musíte si nastavit jízdní mód s názvem Efficient a v něm aktitovat maximální možný dojezd. V tu chvíli se i5 nedostane nad 90 km/h a zároveň vypne vlastně všechno, co by mohlo vůz připravovat o energii.

Například do města je to velmi příjemný doplněk, který budete hojně využívat. Na druhou stranu záleží na více faktorech, například na počasí. Tento energeticky orientovaný mód totiž vypne také veškeré vytápění, a to už i v podzimních deseti stupních v autě samozřejmě ucítíte. Vůbec nemluvím o tom, jak moc budete využívat vyhřívaní či chlazení sedadel.

Pohodovým parťákem byla také adaptivní rekuperace, která usnadňuje práci při opravdovém ježdění, naopak ale zbytečně moc zasahuje do řízení třeba ve městě. Tam se totiž zasekává třeba o zaparkované vozy v okolí.

Zdroj: Bart Běhal

A kam vlastně s takovým vizuálně i silově extrémně specifickým autem? Nějakou chvíli jsem nad tím přemýšlel, ale pak mi to bylo hned jasné. Je to auto pro komiksového superpadoucha, který zestárl a zmoudřel a jeho prioritou už sice není ovládnout svět, ale pořád by si to vlastně tak trochu přál. A tenhle bláznivý - ale praktický, rychlý - ale elektrický a futuristický stroj, se mu přesně bude hodit.

Navíc určitě nebude mít problém s cenovkou, která v základu začíná na 2 572 500 Kč, ale třeba v testovaném případě se vyšplhala až na 3 091 690 Kč. To už je docela hodně, fakt je ten, že jde skutečně o výjimečný vůz, který cílí na specifickou a vybranou klientelu.

Takovou, pro kterou miliony nejsou žádným problémem.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





14.11 2024 9:01


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email