Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je čtvrtek, 2 ledna 2025
Celkem je zde 924 lidí (5 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Dom97
Uživatelů dnes: 4
Uživatelů včera: 0
Uživatelů celkem: 48 917
Online návštěvníků
Návštěvníků: 919
Uživatelů: 5
Celkem: 924

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72282 | Témat: 8169

07.11 2024 9:01


Jsou drahá a téměř prodělečná. Manažer Škody o realitě elektroaut
Člen představenstva Škoda Auto otevřeně přiznává, že trh s eletroauty se nachází v problémech a rozhodně nenaplňuje vysoká očekávání trhu i řidičů ohledně ceny výroby a také prodeje. Vše navíc do budoucna komplikují ostře nasazené limity emisí.

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: elektromobil Škoda auta nový
Datum zveřejnění: Thu, 07 Nov 2024 06:36:41 +0000

Ačkoli se elektromobily spojují velká očekávání do budoucna a řada automobilek se do jejich výroby pustila s pořádnou vervou, čím dál více výrobců přiznává, že úplný příklon k elektru pro ně zatím není cestou. Jedním z otevřených zástupců postupného vývoje je i člen představenstva Škoda Auto Martin Jahn. Ten v rozhovorech přiznává, že elektrovozy zatím neplní očekávání výrobců i trhu.

Rovnováha mezi elektrem a spalováním

Jahn už v prosinci 2023 pro magazín E15 přiznával, že výrobci zápolí s hledáním adekvátního tempa přechodu na elektromobilitu od spalovacích motorů. V roce 2035 má totiž podle požadavků Evropské unie skončit výroba vozů se spalovacími motory. Aktuálně to pro výrobce znamená investice na dvou frontách, když se snaží jednak zaujmout early adoptery novými elektromobily, zároveň však cílí na tradicionalisty se spalovacími auty.

Zdroj: Škoda

Pro Seznam Zprávy nyní Jahn přiznal, že ohledně elektromobilů byznys Škody zatím nejde tak, jak si mnozí představovali. Jahnův odhad prodejů v letošním roce je u bateriových elektrických vozů okolo sedmi až osmi procent. Hybridů by mělo být ještě méně. Automobilka však chtěla být na konci letošního roku „někde okolo 10 procent". Obecně podle Jahna zájem o elektromobily v letošním roce poklesl o 8 procent oproti předchozímu roku. Očekával se přitom nárůst o 15 až 20 procent.

Chybí komponenty

S tím pak souvisí i problémy ohledně komponentů. „Komponentů na elektrické vozy je dostatek, naopak chybí některé komponenty na klasické vozy se spalovacími motory, takže je to takové komplikované období," popisuje jediný Čech v představenstvu Škoda Auto. Velké naděje do podpory elektromobility automobilka každopádně vkládá skrze vůz Elroq, jehož cena se pohybuje pod hranicí 800 000 korun, čímž se cenově dostává na úroveň spalovacího modelu Karoq.

Jak ale Jahn přiznává, zájem zákazníků lze velmi těžko odhadovat a lze mu jít pouze co nejvíce naproti právě kvalitou vozů a jejich cenou. Dodává přitom, že Škoda je ohledně prodeje elektrických vozů na hraně profitability a dává si minimální marži. Jak navíc uvádí server AutoExpress, management čelí těžkému rozhodování ohledně snižování nákladů, aby se elektromobily vyplatily.

„Pokud chcete snížit ceny, aby lidé auta kupovali, musíte se dívat všude. Na všech úrovních firmy. Musíme využít více umělé inteligence, snížit počet lidí obecně, ale i tak cenu elektrických aut nejvíce ovlivní cena baterie," říká Jahn. Ten nechce a dle svých slov ani nemůže obětovat kvalitu pro zákazníka. Pokud se ale dostane automobilka do situace, kdy 50 procent jejích vozů bude mít nízkou profitabilitu jako mají elektroauta, půjde o ekonomicky neudržitelnou situaci.

Emise mohou ohrozit spalovací vozy

Nervozitu vyvolávají i tlaky na snížení emisí CO2 v příštím roce. Evropská komise pro příští rok požaduje meziroční snížení emisí o 19 procent. Tedy na 93,6 gramů CO2 na kilometr u osobních automobilů. Kdo limity nesplní, hrozí mu finanční postihy. Podle Jahna bude mít v příštím roce mnoho automobilek problém limity splnit. Jedním z možných řešení je drastické omezení prodeje spalovacích vozů.

Potíž je ale v tom, že jde o začarovaný kruh. Pakliže by kupříkladu Škoda k podobnému kroku přistoupila, sníží svou ziskovost, neboť na elektromobilech tolik nevydělá. Zároveň přijde o zákazníky, kterým by nový spalovací vůz prodala. Ten by přitom byl stále lepší volbou s nižšími emisemi, než kdyby si zákazník pořídil starší vůz s vyššími emisemi.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





07.11 2024 9:01


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email