Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pátek, 8 listopadu 2024
Celkem je zde 188 lidí (0 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: LadislavVasina1
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 48 797
Online návštěvníků
Návštěvníků: 188
Uživatelů: 0
Celkem: 188

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72036 | Témat: 8169

před 19h (9:01)


Jak se rodí historie: Mercedes-Benz 300SL (1954)
Nejrychlejší silniční stroj padesátých let známe všichni. Málokdo ví, kde se vzal a že Mercedes žádné podobné auto stavět nechtěl.

Autor: autoweb
Kategorie: Mercedes-Benz auta auto automobil Druhá světová válka formule 1 General Motors historie Jaguar motory nový Stuttgart usa žádost
Datum zveřejnění: Wed, 06 Nov 2024 11:00:00 +0000

Nejrychlejší auta světa nesla značky Bugatti, Jaguar i SSC. Poháněly je motory od General Motors i BMW. Je však jedna slavná značka, k níž podobné výstřelky tak nějak nepasují: Mercedes-Benz.

Ne, že by ve Stuttgartu neměli smysl pro rychlost, to naopak. Ale třeba třída S je nad pozemské starosti a rekordy povznesená. A čím dál do historie půjdete, tím patrnější tento nadhled bude. Na závodních tratích chtěl být Mercedes vždy jen nejrychlejší, ale na silnici o tento titul zpravidla nejeví zájem.

Zdroj: Mercedes-Benz

Ať už si však myslíte cokoli, rekordní stroje byste v záznamech Mercedesu jistě nehledali v období po druhé světové válce. Nebo hledali? Dobře, všichni známe 300SL a většina z nás slyšela, že byl Veyronem své doby. Jenže podobně jako u tolika jiných skvělých aut Mercedes 300SL vůbec nevymysleli ve Stuttgartu. Stříbrné kupé, které dávalo křídla dlouho před rudými býky, se nenarodilo v Německu. Dokonce ani v Evropě.

Auto spojené se jménem

Tak krásné a skvělé auto bylo samozřejmě upředeno z mnoha vláken historie. Jedno tenké, zato velmi důležité, začíná v Rakousku dlouho před druhou světovou válkou. Tehdy se u našich jižních sousedů narodil, později úspěšně závodil a nakonec obchodoval s auty, Maxmilian E Hoffman.

Na začátku druhé světové války utekl do Spojených států, kde se rychle vrátil ke své profesi obchodníka. V roce 1947 začal do USA dovážet evropská auta a jen o rok později byl výhradním importérem jaguarů pro celý východ země. Dobře znal hlad Američanů po svém zboží a viděl víc než jen černé kočky. Obzvlášť jedno auto nemohl dostat z hlavy. Věděl, že by se v USA prodávalo skvěle. Mel jediný problém - auto bylo závodní, ne silniční.

Zdroj: Mercedes-Benz

Přeskočme teď na jiné vlákno a vraťme se kus zpátky. Po druhé světové válce byl Mercedes-Benz bez peněz, zato si dobře pamatoval své předválečné úspěchy. Na formuli 1 Němci neměli, vrhli se proto na závody cestovních vozů.

Inženýři vzali největší motor v nabídce značky, řadový šestiválec o objemu 2996 centimetrů krychlových ze sedanu 300. Osadili ho řadou nových dílů, včetně kompletně přepracované hlavy a tří karburátorů Solex. Výkon motoru vyšplhal ze 115 na 170 koňských sil.

To bylo ve srovnání s konkurencí málo. Šéfinženýr Rudolf Uhlenhaut věděl, že deficit bude třeba kompenzovat jinde. Navrhl proto pevný, ale lehký trubkový rám, který pokryl aerodynamickou karoserií z tenkých hliníkových plechů. Snížit těžiště a zmenšit čelní plochu pomohlo také naklonění motoru o padesát stupňů na bok.

Více o značce Mercedes-BenzPrvní vůz značky AMG byla závodní limuzína. Mercedes s přezdívkou „Rudá svině" na trati trápil kompaktní sporťáky

Luxusní limuzína měřila přes pět metrů, přesto na okruhu své konkurenty ničila. Tajemství prvního Mercedesu-AMG se ukrývalo pod kapotou.
Mercedes-Benz GLC kupé dokazuje, že nafta s elektřinou si mohou rozumět

Módní SUV coupé netradičně kombinuje naftový motor s plug-in hybridní technikou. A vážně to skvěle funguje.

Objevil se však ergonomický problém. Nosná struktura zasahovala vysoko do boků auta. Ty byly naopak velmi nízké, takže na nich nezbylo místo pro panty dveří. Předpisy požadovaly pevné spojení dveří s karoserií, Němci proto přišli s originálním řešením: umístili panty na střechu. Dveře se otevíraly nahoru, a protože zasahovaly do střechy, nastupování úzkým otvorem bylo přiměřeně jednoduché. Co přesně by se stalo v případě převrácení, nikdo neřešil.

Okamžitý úspěch

Závodní Mercedes-Benz 300SL - 300 za objem, SL jako Sport Leicht, lehký sportovní - byl okamžitě úspěšný. V roce 1952 dojela SL na druhém a čtvrtém místě Mille Miglia, obsadila celé pódium v Bernu i na Nürburgringu a první dvě místa v Le Mans a na Carrera Panamericana.

Zdroj: Mercedes-Benz

Němci ukázali celému světu, že jsou zpět, a na konci roku uložili projekt k ledu. Naplno se totiž vrhli na vývoj monopostu pro formuli 1, který měl v roce 1954 jako W196 změnit svět. Příběh 300SL by tu skončil, nebýt Hoffmana. Obřěžoval Mercedes s dotazy na silniční verzi dlouho a úporně. Když mu vedení žádost definitivně zamítlo, objednal tisícovku aut. Tehdy se představenstvo neudrželo a v polovině roku 1953 dalo projektu zelenou.

Auto prodělalo řadu změn. Nejpatrnější z nich na karoserii, která adoptovala nový design, příbuzný tehdy novému roadsteru 190SL. Většina panelů byla z oceli, hliník zůstal jen na pár místech včetně kapoty, víka kufru, prahů nebo dveří (celohliníková karoserie byla k dispozici za příplatek, ale objednalo si ji jen 29 zákazníků). Za předními koly vystřídalo karburátory Solex vstřikování benzínu od společnosti Bosch (SL bylo jední z prvních aut s touto pokrokovou technologií), které Mercedesu pomohlo k 215 koňským silám.

Premiéra auta v únoru 1954 vyšla na mezinárodní výstavu motorsportu v New Yorku. Za dvojnásobek ceny 190SL byla třístovka neuvěřitelně drahým autem, ale byla nezpochybnitelně okouzlující a žádoucí. S udávanou nejvyšší rychlostí 250 kilometrů za hodinu bylo 300SL nejrychlejším silničním strojem své doby. A Hoffman dostal své závodní auto se značkami.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





před 19h (9:01)


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email