Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je neděle, 22 prosince 2024
Celkem je zde 721 lidí (0 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: ralok
Uživatelů dnes: 1
Uživatelů včera: 3
Uživatelů celkem: 48 892
Online návštěvníků
Návštěvníků: 721
Uživatelů: 0
Celkem: 721

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72244 | Témat: 8169

25.09 2024 9:00


Golf je po faceliftu zpátky. A v edici People opravdu lidový
Ikonický model prošel faceliftem, který odstranil pár neduhů. Golf je zase skvělé auto.

Autor: Hugo
Kategorie: Velký test Volkswagen Golf 1.5 TSI autotest hatchback People redakční test Volkswagen
Datum zveřejnění: Wed, 25 Sep 2024 05:00:02 +0000

Jaká je nejhorší otázka, kterou může automobilový novinář dostat? Ne, není to „jaké je tvoje nejoblíbenější auto", ačkoliv u ní dokážu dlouhé hodiny filozofovat. Je to: „Co si mám koupit za auto?"

Nesnáším tu otázku, protože jakkoliv se snažíte dotyčnému opravdu rozumně poradit, stejně to nakonec skončí tak, že si chce jenom potvrdit svoji volbu, ať už je jakkoliv nesmyslná. Fakt už nikomu neradím.

Ale přesto. Dlouhá léta jsem měl jednoduchou odpověď, která plošně platí pro všechny: Golf. Auto do města? Golf. Auto pro mámu? Golf. Druhé auto do rodiny? Golf. Auto pro začátečníka? Golf. Ojetina? Golf. Sporťák? Golf GTI. Golf je prostě univerzální odpovědí na všechno a pro všechny.

Až se to jednoho dne pokazilo.

    - Zdroj: Hugo Kottás
    -
    -
    -
Celá galerie 34

Nechci nad tím znovu lamentovat, ale s osmičkou to šlo z kopce. Dotykové ovládání všeho. Pomalý infotaiment. Nepodsvícené ovládání klimatizace. Dotykový volant. Jízdně to taky skřípalo, kvalita zpracování nic moc a symbolem úpadku se stala tyčka kapoty místo plynové vzpěry.

A teď si to s faceliftem konečně přiznali i ve Wolfsburgu a odstranili největší chyby. Volkswagen Golf je zpátky a je mi potěšením říct, že je opět v lepší formě.

Po kosmetické stránce se toho moc nezměnilo. Všimnete si nových světel, která už nemají čtyři, ale dvě oči, jiného designu nárazníků nebo grafiky zadních světel. Pořád má ale sebevědomý postoj a je to ten Golf, který má prostě šmrnc, i když to není GTIčko.

Mezi padesáti odstíny šedi můžete mít bez příplatku i tuhle fakt moc krásnou modrou Anemone. A sedmnácky Nottingham autu tak akorát sluší a zároveň je jízda na nich opravdu komfortní. V jednoduchosti je krása.

Zdroj: Hugo Kottás

Uvnitř jsou změny znatelnější, hlavně po uživatelské stránce. Především nový infotainment MIB4 je rychlejší, přehlednější a spolehlivější. Chválím také skutečnost, že se nikterak zdlouhavě nemusíte proklikávat ani k vypnutí upozornění na rychlost.

Spousta dotykového ovládání zůstala, vlastně drtivá většina, ale ovládání teploty klimatizace konečně v noci vidíte. A hlavně, hlavně je tu zase nový, tedy vlastně starý volant. S tlačítky!

Já nechci znít jako nějaký důchodce adorující tlačítkovou Nokii 3310, že je to nejlepší telefon na světě, když nemá tydlencty internety, umí jenom volat, esemeskovat a zatloukat hřebíky, ale faktem je, že fyzická tlačítka jsou prostě nenahraditelná. A dotykový volant byl prostě špatný.

Nastavit si tempomat přesně a poslepu bylo nemožné. Když jsem přehmatával, kolikrát jsem se bříškem palce ukliknul a zapnul něco, co jsem nechtěl. Haptická zpětná vazba tomu také moc nepomáhala. Takhle je to prostě tisíckrát lepší! Tečka.

Zdroj: Hugo Kottás

Hned jak jsem poprvé nastoupil, zmocnil se mě ten uspokojivý pocit, že je to tady fakt hezké. Za volantem se skvěle sedí, všechno působí celkem poctivě a v noci pěkně a decentně hraje světly. Pak tu máte takové ty maličkosti navíc, třeba isofix na spolujezdci, takže mladej může jezdit se mnou vepředu.

Vzadu je na tuhle třídu bezkonkurenčně nejvíc místa pro dospělé a kufr spolkne 380 litrů zavazadel, takže je taky akorát veliký. Golf je prostě velký uvnitř a kompaktní zvenku. Prostě akorát super velikost.

A taky moc hezky jezdí. Za volantem si rozhodně neužijete mechanické orgie jako v Porsche 911 GT3, ale všechno prostě funguje tak, jak má, aniž by vás cokoliv obtěžovalo.

Řízení je akorát lehké a přesné. Brzda hezky tuhá. Spojka se dobře dávkuje. Řazení má přesné dráhy. Podvozek tak akorát drží, tak akorát nedrncá. Prostě všechno je fajn.

Podívejte se na bazarový videotest Volkswagenu Golf

Základní benzinová 1.5 TSI s výkonem 115 koní a točivým momentem 220 Nm není žádný trhač asfaltu, ale je tichý, kultivovaný (konečně zmizely z nabídky tříválce) a vlastně úplně stačí. A hlavně vůbec nežere!

Předchozí uživatelé mi na palubním počítači zanechali za posledních 2 000 kilometrů průměrnou spotřebu 5,7 l/100 km. Já jsem jezdil dlouho za pět a půl, pak jsem měl hodně poskakování po městě a cesty po dálnici, takže nakonec výsledných 5,9 l/100 km.

Dálničním limitem na tempomat si ovšem motor vystačí s pouhými 4,8 l/100 km a na členitých okreskách se už moc níž nedostanete. To je skoro zázrak! Na nádrž klidně dáte 800 km, aniž byste museli jezdit vyloženě eko rallye.

Volkswagen Golf v edici People se mi navíc líbí i tím, jak je rozumně vybavený a stojí normální peníze. Oproti obvykle až po střechu naloženým testovačkám je to příjemná ukázka toho, jak může vypadat prostě normální auto. Nic mi tu nechybí a nic mě tu neotravuje navíc.

Po dlouhé době jsem si tak opět sednul do obyčejného Golfa a řekl si: „To je tak strašně dobré auto!"

Další rodinná autaSněžná liška Audi A6 Allroad 50 TDi quattro má podvozek, který připraví o práci i vodováhu

Rodinný kombík do každého počasí stárne pomalu a s grácií, šestiválec pod kapotou úřaduje za každé situace. Však ho zkuste někde nachytat!
Základní Ford Kuga je levnější než Škoda Karoq. Kufrem možná neoslní, ale jezdí výborně

Vyzkoušeli jsme dosluhující americké SUV se základním benzinovým motorem 1.5 EcoBoost.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





25.09 2024 9:00


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email