Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pátek, 22 listopadu 2024
Celkem je zde 338 lidí (7 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: tbrezina
Uživatelů dnes: 1
Uživatelů včera: 3
Uživatelů celkem: 48 827
Online návštěvníků
Návštěvníků: 331
Uživatelů: 7
Celkem: 338

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72131 | Témat: 8169

21.09 2024 9:00


Policejní Ferrari po dvou letech: Chlubítko, které půl roku nejezdí. Co ve skutečnosti dělá?
Již dva roky česká dopravní policie využívá služby italského supersportu z Maranella. V jejím vozovém parku se totiž objevuje také jeden kus Ferrari 458 Italia. Ten byl již před více než 10 lety zabaven a následně přetvořen do policejních barev. K čemu aktuálně slouží a jaké jsou náklady na provoz?

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: Ferrari ferrari 458 italia dopravní policie nehody pneumatiky policie řemeny supersport výbava výměna pneumatik
Datum zveřejnění: Sat, 21 Sep 2024 05:32:40 +0000

O Ferrari ve službách tuzemské policie se před dvěma roky hojně psalo. Koho by totiž nezarazila informace, že si policejní složky vzaly do svých řad zabavený supersport z trestné činnosti. Dopravní policie ho do svého vozového parku zařadila po 10 letech stání a samozřejmě ho opatřila adekvátním policejním přelivem, který stál mimochodem 96 700 Kč. Otázkou dodnes zůstává, jestli je využití podobného vozidla obhajitelné u daňových poplatníků.

Uvedení do provozu

V prvním roce služby bylo nutné do vozu dodatečně investovat. Tyto investice se podle oficiální zprávy Policie České republiky  vyšplhaly téměř na 500 000 Kč. Samotná policejní výbava do Ferrari stála 339 468 Kč, zbytek z půlmilionové částky připadl na náklady spojené se zprovozněním vozidla jako takového. Žihadlo z Maranella totiž potřebovalo diagnostiku, nové pneumatiky, akumulátor, klimatizaci, filtry, řemeny a samozřejmě také provozní kapaliny jako motorový olej. Policejní speciality představuje již zmíněný polep auta, a pak také policejní kamera za 5 000 Kč, instalace radiostanice, výstražné rozhlasové zařízení, reproduktory či světelné rampy. To všechno vyjde na téměř 240 000 Kč.

A teď už k běžným provozním nákladům. Do těch logicky spadají pohonné hmoty, jež se v prvním roce vyšplhaly na 50 302 Kč. V prvním roce vůz podstoupil také dvě servisní prohlídky, které dohromady stály necelých 90 000 Kč. Pojištění do nákladů nespadá, neboť je vozidlo součástí integrovaného záchranného systému. Suma sumárum jen první rok stálo Ferrari zhruba 650 000 Kč, přičemž v období od července 2022 do července 2023 najelo 10 104 km (při zařazení do služby mělo najeto zhruba 2000 km).

Využití jen za tepla

V aktivním využití je Ferrari s maximální rychlostí až 326 km/h i v posledních 12 měsících a dobrou zprávou je, že se mu prozatím vyhýbají jakékoli nehody a tudíž k dalšímu zvyšování nákladů nedochází. Ostatně reálné využití vozidla je zhruba půlroční, neboť od října do dubna dochází k jeho ustájení a pravidelným kontrolám ohledně stavu akumulátoru. Ferrari 458 Italia tak v podstatě šlape naplno jen v letních měsících, což se odráží i na relativně malém množství aktivit, jichž se účastní.

Jen v posledním roce od července 2023 do července 2024 se přebarvené žihadlo dostalo k 24 akcím spojeným s dohledem nad bezpečností silničního provozu, případně dohledu nad tuningovými akcemi. Ve dvou případech se účastnilo školení řidičů. To není zrovna mnoho aktivit. Většinu času totiž Ferrari stráví na prezentačních akcích, jichž bylo v daném období od léta 2023 do léta 2024 celkem 47. Celkem vůz najel 18 399 km.

Zdroj: Policie ČR
Náklady v druhém roce provozu

Dobré zprávy nicméně přináší pravidelné roční náklady. Jelikož již není nutné v případě maranellského supersportu provádět investice v rámci výbavy, zbývá jen pravidelné doplňování paliva pro burácející osmiválec pod kapotou, výměna pneumatik a servisní prohlídky. Policisté si k Ferrari pořídili v uplynulém období dvě nové pneumatiky na nutné přezutí, přičemž společně se servisem je vyšly na 65 340 Kč. Na pohonných hmotách se pak utratilo 112 120 Kč.

FerrariOšklivé, pomalé a praktické: Mondial je anti-Ferrari, ale také nejlevnější cesta ke slavné značce

Některými je považováno za nejhorší Ferrari všech dob, přesto přineslo několik zajímavých inovací a především přiblížilo značku Ferrari jiné skupině zákazníků.
Legendy minulosti: Ferrari Testarossa bylo snem mnoha kluků i mužů

Supersport z poloviny osmdesátých let je trochu opomínaným autem. Přitom jde o spolehlivé a uživatelsky přívětivé auto a nesmrtelnou klasiku z plakátů!

Je to málo, či hodně? Rozhodnutí je na každém z nás na základě toho, jak moc vnímáme využívání Ferrari ve službách Policie ČR jako přínosné. Využití vozu nicméně meziročně stoupá a od začátku bylo jasné, že policistům poslouží spíše jako zastrašující a reprezentační prostředek než jako nástroj pro akce ze seriálu Kobra 11.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





21.09 2024 9:00


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email