Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je úterý, 3 prosince 2024
Celkem je zde 731 lidí (2 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Grie
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 48 849
Online návštěvníků
Návštěvníků: 729
Uživatelů: 2
Celkem: 731

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72170 | Témat: 8169

20.09 2024 9:01


Od energetického nápoje až po vrchol motorsportu. Red Bull Racing má za sebou neuvěřitelnou historii. Letos slaví 20 let
Tohle je příběh o tom, jak výrobce limonády ovládl královnu motorsportu. Geniální tahy, úspěchy, ale i trápení, to vše přispělo k tomu, že Red Bull Racing je jedním z nejlepších týmů v historii F1.

Autor: Robin Běhal
Kategorie: motorsport Ferrari formule 1 Jaguar nová nový red bull
Datum zveřejnění: Fri, 20 Sep 2024 05:02:57 +0000

Red Bull na Festivalu rychlosti v Goodwoodu oslavil 20 let působení v motorsportu. Rakouského výrobce energetických nápojů snad ani není nutno představovat. Plechovky s červenými býky ve znaku se prodávají po celém světě a generují obrovské zisky. Nicméně Red Bull není pouze limonáda, a za touto značkou se skrývá mnohem více. Vedení firmy se přesně před dvaceti lety rozhodlo udělat odvážný krok a vstoupit do Formule 1. Zdálo se to jako sebevražda, ale nakonec se z toho vyklubal dokonalý marketingový krok. Red Bull dokázal konkurovat tradičním automobilkám a po pár letech na scéně vybojoval titul mistrů světa. Tohle je článek o tom, jak se mladému závodnímu týmu podařilo dostat z úplného dna až na samotný vrchol. Tohle je oslava dvacátého výročí Red Bull Racing.

Jízda s monopostem F1

Vstup do královny motorsportu

Red Bull Racing oficiálně vstoupil do světa Formule 1 v roce 2005 poté, co rakouský nápojový gigant koupil tým Jaguar Racing. Stáj byla založena pod vedením zakladatele Red Bullu Dietricha Mateschitze a bývalého pilota Formule 1 Helmuta Marka. Tým chtěl být od začátku jiný než zbytek paddocku F1, a to nejen co se týče závodění, ale i prezentací.

Nicméně začátky byly krušné. První sezóna Red Bull Racing byla spíše seznamovací. V roce 2005 tým získal motor od společnosti Cosworth a piloti jako David Coulthard a Christian Klien měli za úkol vyvíjet a zrychlovat monopost. I když Red Bull nevyhrál žádný závod, Coulthard získal několik bodovaných míst, což bylo dobrým příslibem do budoucna. Od té doby šly výkony mladé stáje nahoru.

Zdroj: Tiskový servis F1
Příchod Adriana Neweyho a první sláva

Klíčovým momentem v historii Red Bull Racing bylo angažování Adriana Neweyho, jednoho z nejlepších designérů monopostů v historii Formule 1. Newey si svou reputaci vybudoval díky své geniální znalosti aerodynamiky a mechaniky a k Red Bullu připojil v roce 2006. Avšak kdo se v F1 vyzná, tak ví, že know-how nových inženýrů se projeví až po delší době, někdy i po několika letech.

Rok 2009 znamenal pro Red Bull Racing zásadní průlom. Nový monopost RB5, navržený právě Neweym, se ukázal jako mimořádně rychlý. A červení býci měli eso v rukávu. Tehdejší pilot Sebastian Vettel - mladý německý talent, překonal konkurenci a přinesl týmu první vítězství ve Velké ceně Číny. Následně ovládl i další závody a nasbíral velké množství cenných bodů. Do následující sezóny vstoupil Vettel s Red Bullem ještě silnější a bylo to tu. První dominantní éra rakousko-anglické stáje, která vyvrcholila v roce 2010 a pokračovala až do sezóny 2013.

V této době byl Red Bull vládcem Formule 1. S Vettelovým talentem a Neweyho inženýrskou genialitou získal tým čtyři po sobě jdoucí tituly mistra světa jak v kategorii jezdců, tak v konstruktérech. Monoposty RB6, RB7, RB8 a RB9 se tak neodmyslitelně zapsaly do historie a staly se legendami.

Zdroj: Tiskový servis F1
Ve stínu Mercedesu

Jenže žádná dominance netrvá věčně. Po zavedení nových hybridních motorů v roce 2014 se Red Bull Racing propadl a na královské žezlo převzal německý tým Mercedes. Začala dlouhotrvající dominance Mercedesu, který nová technická pravidla zvládl nejlépe a své konkurenty doslova zadupal do asfaltu. Red Bull sice vypadl z boje o titul, nicméně i přesto se v závodech pravidelně pral o stupně vítězů.

V této době se Dietrich Mateschitz, Helmut Marko a šéf týmu Christian Horner začali více zaměřovat na budoucnost. Tým si vybral několik mladých talentů, mezi nimiž se objevil i Max Verstappen. Mladý Holanďan, který do týmu přišel v roce 2016, rychle ukázal svůj potenciál, když po přestupu ze sesterské stáje Toro Rosso vyhrál svůj první závod ve Španělsku a stal se nejmladším vítězem Velké ceny v historii Formule 1 (bylo mu teprve 18). Red Bullu bylo jasné, že pod svými křídly mají budoucího mistra světa.

Zdroj: Tiskový servis F1
Zpátky na vrchol

Nicméně následovalo několik dalších neúspěšných let. Avšak potom přišel zvrat a rok 2021 znamenal pro Red Bull Racing nový začátek. S Maxem Verstappenem jako hlavním jezdcem a novými technickými vylepšeními se tým opět dostal na vrchol. V napínavé a kontroverzní sezóně 2021 se Verstappen stal mistrem světa po dramatickém závěru ve Velké ceně Abú Dhabí, kde porazil sedminásobného mistra světa Lewise Hamiltona z Mercedesu. Červení býci opět po sedmi letech zvedli nad hlavu titulový pohár.

Zdroj: Tiskový servis F1

V roce 2022 přišla na scénu nová technická pravidla, která přinesla Ground efekt - nový aerodynamický koncept. Svět F1 s napětím čekal, jaký tým přiveze na startovní rošt nejrychlejší vůz. Uběhlo několik závodů a bylo jasno. Red Bull postavil střelu na čtyřech kolech. Jediné Ferrari dokázalo monopostu RB18 konkurovat, avšak ne na dlouho. Max Verstappen a mexický pilot Sergio Pérez zcela ovládli sezónu a odstartovali novou dominanci. Tu Max potvrdil i v roce 2023, kdy vyhrál takřka všechny Velké ceny a prolomil několik světových rekordů.

A tím se dostáváme do současnosti, do roku 2024, ve kterém Red Bull Racing slaví své 20. výročí. Ovšem je důvod k oslavám. Zatímco poslední tři sezóny byly pro rakousko-anglickou stáj jako z pohádky, letos se začínají karty obracet. Red Bull přišel s revolučním vozem RB20, který překopal filozofii původních RB18 a RB19 a změnil aerodynamiku bočnic a rozložení mnoha komponentů pohonného ústrojí. Auto je sice stále rychlé, ale už není nejrychlejší. Otěže v půlce sezóny totiž převzal tým McLaren, za který jezdí Lando Norris a talentovaný Australan Oscar Piastri. Max má sice před oběma jezdci ještě velký bodový náskok, ale čtvrtý titul mistra světa rozhodně jistý nemá, a to samé platí o Red Bullu v poháru konstruktérů.

Zdroj: Tiskový servis F1

Pokud to ale celé uzavřeme, tak Red Bull Racing má za sebou naprosto ohromujících dvacet let a patří mezi vůbec nejúspěšnější týmy Formule 1. Během své historie získal šest titulů mistra světa jezdců a šest titulů v poháru konstruktérů. Tým, původně považovaný za outsidera, se stal symbolem odhodlanosti a neutuchající píle. Příběh, na jehož začátku stojí plechovka energetického drinku, je zkrátka inspirací pro celý svět motorsportu, ukazující, že s odvahou, vizí a tvrdou prací lze dosáhnout i těch největších cílů. Zkrátka: „Red Bull vám dává křídla".

Nejvýznamnější monoposty Red Bull Racing
RB6 (2010)

První vůz, který týmu přinesl titul mistra světa. Byl aerodynamicky mimořádně pokročilý a stal se základem pro následující úspěšné modely.

Zdroj: Tiskový servis F1
RB7 (2011)

Dominantní vůz, který zajišťoval téměř nepřetržitou nadvládu během celé sezóny. Vettel s ním získal druhý titul mistra světa.

Zdroj: Tiskový servis F1
RB9 (2013)

Monopost, který zpečetil čtyři po sobě jdoucí tituly jak pro Vettela, tak pro tým Red Bull Racing. Tento model byl výjimečný svou spolehlivostí a rychlostí na trati.

Zdroj: Tiskový servis F1
RB16B (2021)

Vůz, který Maxu Verstappenovi pomohl získat první titul mistra světa. Monopost byl vyladěný do detailu a dokázal konkurovat i dominantnímu Mercedesu.

Zdroj: Tiskový servis F1
RB19 (2023)

Jeden z nejúspěšnějších monopostů v historii Red Bull Racing, který pomohl týmu k dalšímu titulu v poháru konstruktérů a Verstappenovi k dalšímu titulu mistra světa.

Zdroj: Tiskový servis F1
Ze světa motorsportuFormule 1 je nejdražší sport na světě. Přední křídlo stojí jako nová limuzína a motor jako luxusní vila

Zjistili jsme cenu monopostu formule 1 a náhradních dílů. Týmy jsou schopné za jeden závodní vůz utratit více než čtvrt miliardy korun.

Komentář: Krev, vandalismus a kousek od tragédie. České WRC bylo výzvou pro jezdce i organizátory

Diváci nedodržovali pravidla a riskovali život. Pořadatele ignorovali a chovali se agresivně


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





20.09 2024 9:01


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email