Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pondělí, 14 října 2024
Celkem je zde 246 lidí (3 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: jochan
Uživatelů dnes: 1
Uživatelů včera: 2
Uživatelů celkem: 48 743
Online návštěvníků
Návštěvníků: 243
Uživatelů: 3
Celkem: 246

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71870 | Témat: 8169

18.09 2024 9:00


Nový Mini Cooper nabízí dva odlišné světy. Spojuje je ovšem zábavnost i atraktivní design
V Praze a okolí jsme testovali pátou generaci třídveřového hatchbacku. Začíná na 671 tisících

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: Mini Cooper První jízda hatchback Mini pohon zas
Datum zveřejnění: Wed, 18 Sep 2024 05:08:30 +0000

Nový Mini Cooper nezapomíná na svůj původ a odkazů na jeho historii tu najdete spoustu. A i když je ze všech generací ten nejhranatější, neztratil nic ze své typické roztomilosti a rozvernosti. Do malého čtyřmístného hatchbacku se navíc zamilujete pro jeho originalitu a jízdní vlastnosti. Za to si nechá i náležitě zaplatit.

Konec spalováků?

Na výběr jsou v tuto chvíli celkem čtyři motorizace a ani jedna nemá nouzi o dynamiku. Základem je přeplňovaný tříválec s objemem půl druhého litru, co dokáže díky výkonu přes 150 koní a točivému momentu 230 Nm zrychlit z nuly na sto pod osm vteřin. Je vám to málo? Pak můžete sáhnout po zážehovým čtyřválci s označením Cooper S, který sprint stáhne o více než vteřinu a nabídne přes dvě stě koňských sil. S cenou 780 000 korun je také o více než sto tisíc dražší.

Koncem roku by se měla objevit ještě ostřejší verze John Cooper Works, nicméně pro nedočkavce je tu sportovní paket, jenž dokáže „miníka" po vzhledové stránce v nejvýkonnější variantu aspoň proměnit. To je z výčtu spalovacích motorů vše a dost možná jsou to také poslední benzinové jednotky vůbec. Automobilka totiž bude v příštím roce končit s jejich vývojem, a tak je možná pátá generace jejich rozlučkovou jízdou.

    - Zdroj: BMW press/MINI
    -
    -
    -
Celá galerie 37
Zdroj: BMW press/MINI

Jejich roli převezmou elektromotory a najdete je i v novém Mini Cooperu. Slabší z nich dosahuje výkonu 184 koní a s baterií o kapacitě 36,6 kWh slibuje dojezd přes tři sta kilometrů. Cenovkou atakuje hranici 800 tisíc korun, kdežto silnější elektrický pohon už rovnou převyšuje hodnotu devíti set. Má také pod kapotou početnější stádo, konkrétně 218 koní, zároveň disponuje větším akumulátorem, a tím i dojezdem. Na jedno nabití ujede až čtyři sta kilometrů. Nabídku navíc rozšíří příští rok silnější provedení JCW.

Rozdíly patrné na první pohled

Spalovací a elektrické verze mají dvě odlišné platformy a liší se od sebe i designem. Malý hatchback o délce necelých 3,9 metru má v případě benzinových motorů černé lemy kolem blatníků, vystouplé kliky dveří, zatímco elektromotory je mají zapuštěné, a kapota se otevírá společně s blatníky. Obě varianty naopak spojují krom tvaru i klasické kulaté světlomety, které jsou od počátku s LED technologií, výrazná přední maska a nové zadní svítilny do tvaru trojúhelníku s možností nastavení vlastního světelného podpisu.

Moc prostoru tu na sebevyjádření úplně není. Oproti minulé generaci jsou o něco menší a krom toho dohromady s propojovacím tmavým pruhem vůz opticky velmi zužují. K tomu je hrana třetích dveří na krajích mírně lomená a nemohu se zbavit pocitu, že na malé ploše zádi je výrazných prvků přeci jen víc, než by se slušelo. Mini tím na můj vkus přišlo o čistý, jednoduchý vzhled a trochu té své typické roztomilosti.

Zdroj: BMW press/MINI

Uvnitř je to jiná a designéři by si za to zasloužili nějaké ocenění. Vše se nese ve znamení udržitelnosti, a to i v případě čalounění palubní desky z hrubě tkané látky. Prý nemusíte mít strach, když se vám na ní něco vylije, jde to dobře vyčístit. Na omak je ovšem velmi drsná až řezavá, což u Mini s elektromotorem úplně neoceníte. Ze stejné tkaniny má rovněž loketní opěrku ve dveřích, naproti tomu u zážehových motorů je měkčený plast.

Rozdíl je i ve středové konzoli, kdy u bezemisní verze je užší a zároveň je po celé délce rovná, u té druhé je vpředu vzpřímená a slouží jako odkládací místo pro mobil, navíc má držáky kelímků postavené vedle sebe místo za sebou. Důležité části jsou ovšem totožné. Jako například displej.

Hezčí nehledejte

Kulatou obrazovku rozhodně nepřehlédnete, stojí uprostřed palubky a je dominantou celého interiéru. Potěší její vysoké rozlišení i kontrast barev díky technologii OLED. Najdete na ní veškerá jízdní data včetně ukazatele rychlosti. Po grafické stránce je velmi dobře zpracovaná a ani k jejímu fungování nemáme výhrady. Na dotyk reaguje okamžitě a přechod mezi jednotlivými funkcemi je rychlý bez jakékoli prodlevy či seknutí.

A jeho styl vás nikdy neomrzí. Má hned několik různých módů, s nimiž se mění barevné kombinace pozadí, rozložení menu a někdy i charakter vozu. Například Go-kart hodí Mini do sportovního režimu a obzvláště v elektrické variantě začne i pořádně zlobit. Vybírat mezi jednotlivými nastaveními lze pomocí páčky pod displejem, kde je jsou ještě dvě další pro nastartování vozu a na ovládání automatické převodovky.

Pokud by vám nevyhovovalo zobrazení rychlosti na středové obrazovce, můžete si připlatit za head-up displej. U verze s elektromotorem ovšem není polohy, kdy by čistý průhled skrze vysouvacího sklíčko nerušily některé části vozu v pozadí, kdežto u té benzinové je vzhledem k nižšímu sezení a mírně odlišnému umístění situace o poznání lepší.

BMW v testuTest BMW M440i xDrive Coupé: Překvapivě rychlé, dokonale pohodlné

Coupé, co překvapilo svým rychlým nástupem, příjemným interiérem a prostorným kufrem (což je pro nás ženy nepostradatelné plus).
Test BMW M4 s manuálem: Jednou nohou v hrobě, aneb nejdivočejší auto, které jsme letos řídili

Nové BMW M4 s manuálem nás rozhodně nezklamalo a jen těžko na něm hledáme chyby.

Ten umí to a ten zas tohle

Automobilka Mini v pražských Hlubočepech prezentovala hned tři motorizace. Se všemi jsem se krátce seznámil a dopředu říkám, že jasného vítěze nemám. Každý motor mě dokázal něčím zaujmout a zároveň ukázat odlišné světy. Společným jmenovatelem všech jízd nicméně byly hravost a zábava.

Na městské silnice jsem nejdříve zvolil nejslabší elektromotor o výkonu 135 kW. Sezení v něm je o něco vyšší, než bych čekal a zároveň kvůli tmavému polstrování jsem si uvnitř připadal stísněně. Nijak tomu nepomáhal široký přední sloupek zhoršující výhled. Jenomže tyhle nepříjemné pocity mě po pár metrech poměrně rychle přešly, a to ve chvíli, když jsem si začal všímat jednotlivých detailů a propracovaného interiéru a ve výsledku na mě nové Mini působilo útulně.

Řízení je přesně tak ostré a tuhé, jak se na malý hatchback sluší a neubírá tomu ani značně silný volant. Je příjemně tvarovaný a dobře mi sedl do rukou, ale nejsem si jistý, zda bude vyhovovat všem, což by se dalo říci také o podvozku. Jeho nastavení je od počátku velmi tuhé a je cítit prakticky jakákoli nerovnost. Přejetí záplatovaných cest i zapuštěných kanálů je doprovázeno nehezkým zvukem a řidičovi je navíc umožněno bolest vozu trochu pocítit.

Jenomže pak se dostanete na udržovanou silnici plnou zatáček a hned je vám jasné, o co tu vlastně jde, stačí jen o něco víc sešlápnout pravý pedál. Nové Mini se pak bleskově žene vpřed a do každé zákruty se s neutuchající vervou drží asfaltu až v samotném závěru předvede trochu té své rozvernosti a lehce hodí zadkem. Tohle se bude líbit prostě všem, nemluvě o akceleraci a doprovodnému zvuku, co z vozu dělá kosmickou loď.

Rozdíl minimální

Už tahle varianta mi přišla více než dostatečně hbitá a o to zvědavější jsem byl na ostřejší elektromotor s označením SE. U něho byl interiér kombinovaný tmavým i světlým polstrováním a působil daleko vzdušněji. Ihned jsem přepnul do sportovního režimu „Go-Kart" a stejnou trasou, ovšem v opačném směru, se vydal zpět.

I když jsem přímo přesedlal z méně výkonné motorizace, rozdíl v akceleraci nebyl pocitově až tak výrazný, jak bych čekal. Nástup výkonu je strhující a dost návykový, nicméně stejné dojmy jsem měl i z provedení Cooper E. A platí to i pro chování v zatáčkách a dojmy z podvozku, i když je o téměř 70 kilogramů těžší.

Zdroj: BMW press/MINI

Poslední na řadu přišel dvoulitrový čtyřválec o výkonu 204 koní. Oproti elektromotorům je lehčí o více než dvě stě kilo, nic Zdroj: BMW press/MINIméně na zrychlení to nedokáže nijak zúročit. Namlsán okamžitou reakcí na pravý pedál, byla benzinová pohonná jednotka vedle elektrického „miníku" znatelně línější s citelnou prodlevou na plynu.

Co se týče zábavnosti, tak si se svým bezemisním bráchou nic nezadá a zatáčky řeže s chirurgickou přesností a je pěkně mrštný. Pochvalu zaslouží bezchybná práce automatické převodovky, která řadí jeden kvalt za druhým bez jakéhokoli cukání a škubání. Zvuk z výfukové soustavy navíc pohladí na duši každého vášnivého motoristy. A podvozek? Ten tolik nebouchá a je citelně měkčí. Na každodenní ježdění je tak použitelnější, obzvláště pokud se na trase objevují kočičí hlavy. V případě elektriky onu duši z motoristy vyklepe.

Za originalitu se platí

Nové třídveřové Mini pokračuje v tradici a předvádí originalitu, zábavnost i hravost nejen vzhledem, ale svými jízdními vlastnostmi. Svým pojetím dokáže zaujmout všechny věkové skupiny, ačkoli moderními technologiemi bude největším lákadlem pro mladé. Moc prostoru od něho ovšem  nečekejte. Tohle totiž není praktické auto, ale stylovka, co má charakter. A taky vyšší pořizovací cenu.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





18.09 2024 9:00


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email