Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je sobota, 9 listopadu 2024
Celkem je zde 300 lidí (0 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: LadislavVasina1
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 0
Uživatelů celkem: 48 797
Online návštěvníků
Návštěvníků: 300
Uživatelů: 0
Celkem: 300

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72050 | Témat: 8169

31.08 2024 9:00


Projeli jsme Bentley Bentayga S za 7 milionů korun. Na britském luxusním SUV nejde najít chybu
Pod kapotou nadupaný osmiválec, interiér překypující luxusem a jízda jako na obláčku. Sportovně střižená Bentayga je geniální každodenní auto pro mladého miliardáře.

Autor: Robin Běhal
Kategorie: Bentley Bentley Bentayga Testy automobilů Audi Audi Q7 kola Lamborghini podvozek pohon Porsche Porsche Cayenne převodovka
Datum zveřejnění: Sat, 31 Aug 2024 05:00:31 +0000

Když se řekne Bentley, lidé si ihned představí přepych, výkon a bohatý životní styl. Tradiční britská automobilka má za sebou působivou historii. Vznikla v roce 1919 a proslavila se výrobou závodních, sportovních a luxusních automobilů. Na přelomu milénia značku Bentley oživil německý koncern Volkswagen, který stál za produkcí dnes již ikonického modelu Continental GT. Ten vrátil prémiovou automobilku na výsluní a zahájil tak novou éru okřídleného „Béčka".

Recenze Rolls-Royce Spectre

Avšak Bentley stále mělo problém s malou poptávkou a potřebovalo vytvořit vůz, který by přilákal nové zákazníky. Netrvalo dlouho a Britové přišli s chytrým nápadem, postavit superluxusní SUV, se kterým by se dalo jezdit do přírody, a tak vznikl model Bentayga. Auto, pojmenované podle největšího lesa Taiga, dorazilo na trh v roce 2015 a bylo postavené na základech Audi Q7 a Porsche Cayenne. Avšak na rozdíl od německých SUV mělo Bentley mnohem luxusnější interiér a hlavně skvělé dovednosti v terénu. Miliardáři tak konečně dostali to, co chtěli. Nablýskaný vůz, se kterým přes týden mohou jezdit po metropoli a užívat si přepychu a o víkendu se sebrat a vyrazit do divočiny.

Konečně Bentayga pro mladé

Teď už ale zpátky do přítomnosti. Dnes je Bentayga mezi automobilovými nadšenci dobře známá a už rozhodně nepatří mezi ojedinělý druh. Superluxusních SUV je na trhu mnohem více a Bentley tak konkuruje třeba Rolls-Royce Cullinan, Mercedes-Maybach GLS nebo třeba nový Range Rover SV ve své nejhonosnější konfiguraci. Avšak přesto má Bentley své jedinečné kouzlo a řadí se na vrchol svého segmentu.

Tak si ho pojďme řádně představit. Už jsem s Bentaygou jezdil mnohokrát, ale vůbec poprvé jsem mohl usednout za volant modernizovaného modelu ve verzi S. Ten se vyznačuje sportovními doplňky a celkově dynamičtější vizáží. Namísto elegantních chromových prvků má „eSko" černě lakované detaily, větší zadní spoiler a široká 22palcová kola se srpovitým designem. A výsledek? Německo-britské SUV konečně vypadá více mladistvě a nesnaží se zaujmout pouze starší zákazníky. Tohle se opravdu povedlo!

Interiér je pak ve verzi S v podstatě shodný s běžnou variantou. Má navíc pouze výšivky „S" na sedadlech a unikátní barevné kombinace interiéru. Drobnou úpravou prošla i grafika přístrojového panelu, a to tak, aby odrážela sportovnější styl vozu. Změny se překvapivě neodehrály ani na pohonném ústrojí. Standardně se pod kapotou Bentaygy nachází dvakrát přeplňovaný motor V8 o objemu 4,0 litry, který má 550 koní a krouticí moment 770 Nm. „Zeleně" smýšlející boháči si pak Bentley mohou osadit plug-in hybridním systémem s výkonem 462 koní, jehož součástí je benzinový třílitrový šestiválec a elektromotor.

    - Zdroj: Robin Běhal pro Autoweb
    -
    -
    -
Celá galerie 20
Motor má prodlevu, ale jede krásně

Já osobně dávám přednost čistokrevnému benzinu a i proto byla mnou testovaná Bentayga vybavena nadupaným osmiválcem. Jde o poměrně rozšířenou pohonnou jednotku, na kterou vsází například Audi S8, SQ7, SQ8 či Porsche Cayenne nebo Panamera. A jelikož jsem se všemi těmito modely jezdil, znám německý vidlicový osmiválec jako své boty. Jeho největší devízou je kultivovaný chod a slušná dynamika v jakémkoliv pásmu otáček. Má ale i pár nevýhod, které se vážou na převodovku. Osmistupňový automat řadí hladce, ale když řidič sešlápne plynový pedál až na podlahu, nastane tam dlouhá prodleva mezi tím, než převodovka podřadí a motor začne táhnout. Nicméně to je asi jediné, co pohonnému ústrojí připojenému na famózní pohon všech čtyř kol mohu vytknout.

Bentley Bentayga má díky přeplňovanému motoru V8 v podstatě neomezenou zásobu výkonu a nikdy se mi nestalo, že by mi 550 koní nestačilo. Jen si vezměte to zrychlení. Kolos s hmotností bezmála 2,5 tuny vystřelí na stovku za 4,4 sekundy a akceleraci může pokračovat až do maximální rychlosti 290 kilometrů za hodinu. To jsou opravdu úctyhodné hodnoty.

Zdroj: Robin Běhal pro Autoweb
Zdroj: Robin Běhal pro Autoweb
Bentley není o rychlosti, nýbrž o luxusu

Nicméně pohon v případě Bentaygy hraje až druhé housle. Tohle SUV je hlavně o podvozku a zážitku z luxusu. O tlumení nerovností se zde starají pneumatické vzduchové měchy a adaptivní tlumiče, které vyžehlí jakoukoliv díru. S Bentley jsem jezdil po opravdu rozbitých okreskách a stejně jsem měl pocit, jako kdyby se auto vznášelo nad silnicí. A to má 22palcová kola a váhu balvanu.

Na druhou stranu vláčný a uhoupaný podvozek se úplně nehodí na sportovní jízdu v zatáčkách. Naštěstí Bentley je vybaveno aktivními stabilizátory a natáčecí zadní nápravou, takže mohutné SUV se v zákrutách znatelně naklání, ale přesto krásně rotuje. Jen tu váhu nedokáže maskovat a v technických pasážích se předkem hrne ze silnice. Ovšem je důležité si uvědomit, že Bentayga je více zaměřená na komfort a na opravdu ostré svezení tu jsou sourozenecké koncernové modely jako Audi RSQ8 nebo Lamborghini Urus.

Zdroj: Robin Běhal pro Autoweb
Zdroj: Robin Běhal pro Autoweb

Na závěr se tak dostáváme k hlavní dominantě Bentley Bentayga, a to je ultra luxusní kabina prošpikovaná těmi nejkvalitnějšími materiály a prvotřídními technologiemi. Na co si vzpomenete, to SUV s okřídleným „Béčkem" má. Vyhřívané a ventilované masážní sedačky, televize, prémiový audiosystém se 4D zvukem (vibrují sedadla), schránku na šampaňské, stoleček, panoramatické okno, elektricky ovládané roletky v druhé řadě sedadel nebo třeba vyjímatelný tablet, přes který mohou cestující vzadu ovládat všemožné funkce vozu. A to nezmiňuji rozmanitý arzenál bezpečnostních a asistenčních systémů či head-up displej.

Ovšem to vůbec nejlepší je samotné zpracování interiéru. Na co sáhnete nebo na co se podíváte, z toho doslova sálá luxus. Dílenskému zpracování Bentley se vyrovná maximálně tak Rolls-Royce, jinak nic. Také se mi moc líbí, že přístrojová deska si zachovává spoustu tradičních prvků, které odkazují na historii značky, třeba ovládání výdechů ventilace. Jediné, co malinko kazí celkový dojem z kabiny, je fakt, že většina tlačítek je převzata z Audi Q7.

Je dokonalé, ale stojí víc než byt

Pokud to shrnu, tak Bentley Bentayga S je auto, na kterém najde chyby jen naprostý hnidopich. Já jsem velký perfekcionista, a přesto mě superluxusní SUV s britskými kořeny ničím neurazilo. Jen si lidé musí uvědomit, že i když má modernizovaná Bentayga ve znaku „S", nejde o ryzí sportovní model. Stále je to vůz primárně zaměřený na komfort, a ne na rychlou jízdu po okreskách. Pokud si tohle řidič uvědomí a nebude zbytečně „turovat" sametový osmiválec, bude pohlcen naprostou dokonalostí Flying B. Jen počítejte s tím, že Bentley si za Bentaygu S V8 řekne minimálně 206 tisíc eur, tedy zhruba 5,2 milionu korun. No a pokud se vám líbí přesně ta specifikace, kterou jsem testoval, připravte si rovných 7 milionů korun.

Další články o velkých SUVNádherně zbytečný stroj za dva miliony. Ford Bronco je zhmotněním Grétiných nočních můr

Benzinový šestiválec s chutí polyká palivo. V terénu je tato plechová kostka naprosto nezastavitelná

Americký Chevrolet Traverse stojí jako dobře vybavená Škoda Kodiaq, přitom nabídne dvojnásobné rozměry a motor V6

Gigantické SUV se dováží z Ameriky a v Česku stojí 1,5 milionu korun. Nabízí až sedm plnohodnotných míst k sezení a kufr s objemem 1 645 litrů. Servis ani náhradní díly nejsou velký problém.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





31.08 2024 9:00


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email