Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je čtvrtek, 7 listopadu 2024
Celkem je zde 143 lidí (2 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: padoc
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 48 797
Online návštěvníků
Návštěvníků: 141
Uživatelů: 2
Celkem: 143

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72036 | Témat: 8169

29.08 2024 9:01


Legendy minulosti: Porsche 911
Porsche 911, ikonický sportovní vůz, který se stal symbolem německého automobilového inženýrství, má za sebou bohatou a fascinující historii. Od svého uvedení na trh v roce 1964 si model 911 získal srdce automobilových nadšenců po celém světě díky svému jedinečnému designu, výkonným motorům a nezaměnitelnému jízdnímu zážitku. Tento legendární model, který odolal zubu času a neustále se vyvíjel, představuje kombinaci tradice, inovace a nekompromisního výkonu, která přetrvává již více než půl století.

Autor: autoweb
Kategorie: Porsche 911 auto automobil čtyřkolky Ferdinand Porsche jízdní vlastnosti nová objem motoru Peugeot pohon Porsche Porsche 356 usa Volkswagen výkon výkon motoru zavěšení
Datum zveřejnění: Wed, 28 Aug 2024 08:00:00 +0000

Když se před pár lety řeklo Porsche, každý si vybavil legendární profil modelu 911 s postupně klesajícím zadkem. Dnes si lidé spíše vybaví oteklé SUV Cayenne, ale jak jsme si již v minulosti několikrát řekli, byl to právě překapotovaný VW Touareg s logem značky Porsche, který automobilku defakto zachránil. A s ní i nejikoničtější sportovní auto všech dob - model 911.

Prototyp Porsche 911 se zrodil v konstrukční kanceláři Ferryho Porsche jako „projekt 901". Porsche ale muselo kvůli Peugeotu, který si nárokoval číselná označení aut s nulou uprostřed, auto přejmenovat na 911. Projekt sportovního vozu vznikl v roce 1959 jako nástupce modelu Porsche 356. Ferry Porsche se rozhodl zachovat stejnou koncepci - motor vzadu a pohon zadních kol, z čehož vycházel i design. Oproti Porsche 356 se trochu „zahranatil" podle trendu doby, ale podobnost obou vozů je stále patrná a také odkaz na prapůvodního brouka, který to všechno začal. Porsche 911 první generace si mohla veřejnost prohlédnout na autosalonu ve Frankfurtu v roce 1963, sériová produkce začala v září 1964. Design vozu z velké části ovlivnil také Ferdinand Porsche nejmladší přezdívaný „Butzi" a konstruktér značky Erwin Komenda, který však už v roce 1966 zemřel a slávy svého díla se nedočkal.

    - Zdroj: newsroom.porsche.com
    -
    -
    -
Celá galerie 11
Jak Porsche vypadalo?

První Porsche 911 mělo plochý šestiválec o objemu dvou litrů, který byl samozřejmě chlazen vzduchem. Motor poskytoval výkon 130 koní a na zadní kola ho posílala pětistupňová manuální převodovka. Spolu s koncem výroby modelu 356 v roce 1965 vzniklo i několik vozů Porsche 912, které byly levnější, měly chudší výbavu a čtyřválec 1,6 litru o výkonu 90 koní z Porsche 356.

V roce 1966 dorazila silnější 911 S o výkonu 160 koní a o rok později se objevila i známá verze Targa. Ta vznikla za zajímavých okolností - v USA se totiž mluvilo o tom, že budou zakázány otevřené kabriolety kvůli bezpečnosti. Targa měla odnímatelný střešní panel a vyndavací zadní okno, čímž vlastně vznikl kabriolet, jen s pevným ochranným obloukem. V témže roce byla ještě představena slabší verze 911 L o výkonu 110 koní a také 911 R s výkonem zvýšeným na 210 koní a s odlehčenou konstrukcí.

První větší modernizace se Porsche 911 dotkla v roce 1969, kdy byl její rozvor zvětšen z 2211 na 2268 milimetru a změnilo se nastavení podvozku a geometrie. To eliminovalo poněkud „svérázné" jízdní vlastnosti auta s motorem uloženým vzadu. Prvně se objevuje automatická převodovka a model 911 E se vstřikováním. Na počátku sedmdesátých let se v reakci na ropnou krizi houfně objevuje vstřikování paliva, zvětšuje se objem motoru na 2341 ccm. V roce 1973 přichází jedna z nejikoničtějších 911 vůbec - Porsche 911 Carrera 2.7 RS. Šestiválec o objemu 2687 ccm dosahoval výkonu 210 koní, což spolu s hmotností 1075 kg zaručovalo na tehdejší dobu úchvatné výkony. Tento model se významně prosadil na závodní dráze.

Turbo je na světě

Rok 1975 lze opět považovat za milník a to nejen pro Porsche, ale pro celý automobilový průmysl. Do nabídky se dostal automobil Porsche 911 Turbo (kódově označený 930), který z třílitrového motoru se vstřikováním nabízel 260 koní výkonu. Charakteristický byl především mohutným spoilerem na zádi, který připomínal obří lopatu.

V roce 1984 přišlo Porsche 911 3.2 Carrera s větším motorem o výkonu 231 koní a modernější konstrukcí, která však ale stále vycházela z prapůvodního vzoru z roku 1964. Vlastně se pořád jednalo jen o modernizaci či facelift, jak bychom tomu řekli dnes. První úplně nová generace Porsche 911 se představila až v roce 1989 a byla kódově označena jako Porsche 911 (964).

Porsche 911 (964) dostalo poprvé v historii pohon všech kol a automatickou převodovkou Tiptronic (patent Porsche umožňující „manuální" řazení u automatu). Základní model Carrera dostal šestiválec 3,6 litru o výkonu 250 koní, Turbo mělo motor 3,3 litru a výkon 320 koní. Později byl zvětšen rovněž na 3,6 litru a měl již výkon 360 koní - na zadních kolech bez elektronických pomocníků... Model 964 také dostal vlastní verzi RS, která měla výkon zvýšený na relativně skromných 260 koní, ale díky odlehčené konstrukci a velmi ostře nastavenému podvozku je považována za jednu z nejlepších 911 vůbec. Walter Röhrl o ní řekl, že je to jediné silniční Porsche 911, které má svým chováním nejblíže k závodnímu autu. A to bral v úvahu i současné modely RS.

Další články o PorscheNové Porsche 911 má výkon přes 700 koní a retro design. Nepochází ale z Německa

Společnost Singer představila remaster legendárního závodního speciálu 934/5. Ten bude dostupný v silniční a okruhové verzi. Cenu výrobce raději tají.
Elektromobily začínají vládnout Severní smyčce Nürburgringu. Porsche a Hyundai zajely dechberoucí časy na kolo

Čistě elektrická budoucnost se pomalu blíží a na legendárním německém okruhu se začínají objevovat sportovní elektromobily, které vytřou zrak i supersportovním autům s výkonnými spalovacími motory.

V roce 1995 se představuje poslední vzduchem chlazená 911 s označením 993. Velké změny se krom designu odehrály hlavně pod kapotou. Porsche 911 dostalo nové nezávislé zavěšení vzadu, což ještě zlepšilo ovladatelnost. Motor o objemu 3,6 litru nejprve poskytoval výkon 272 koní, od roku 1996 pak 286 koní. Vedle čtyřkolky Carrera 4, která se v nabídce usadila poměrně přesvědčivě, byl k dostání ještě ostřejší model RS s výkonem 300 koní a také samozřejmě Porsche 911 Turbo s motorem 3,6 litru o výkonu 408 koní a prvně s pohonem všech kol. Z něj pak vycházel homologační speciál Porsche 911 GT2 s pohonem zadních kol.

Nová kapitola

V roce 1998 pak přišla úplně nová kapitola v historii Porsche 911 s vodou chlazeným motorem, ale to už bychom se dostali od „legend minulosti" do „legend současnosti" a možná i „legend budoucnosti". Každopádně starší modely 911 ze sedmdesátých a osmdesátých let už vyžadují velmi pečlivého majitele. U nás lze koupit hodně aut z USA, ale lepší je hledat evropský model. Ceny nejsou podbízivě nízké, ale kolem 700 000 korun koupíte už pěkné auto, které potřebuje jen běžnou péči, jako každý jiný veterán. Musíte se ale smířit s jistými kompromisy, přeci jen je to „stará plečka", která nesvítí, nebrzdí a neopatrného řidiče dokáže pořádně praštit přes prsty. Jakmile ale proniknete do tajů ovladatelnosti Porsche 911, odhalíte v něm naprosto pohádkový vůz, který je právem označován za nejlepší sportovní automobil všech dob.

Technická data: Porsche 911 Carrera 2.7 RS (1973)


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





29.08 2024 9:01


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email