Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pátek, 20 prosince 2024
Celkem je zde 686 lidí (2 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: JustMonroe
Uživatelů dnes: 2
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 48 888
Online návštěvníků
Návštěvníků: 684
Uživatelů: 2
Celkem: 686

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72242 | Témat: 8169

25.08 2024 9:00


MINI Countryman s paketem JCW je hračka pro velké kluky, kteří se nebojí zlobit
Mini už dávno nejsou jen kompaktní autíčka, která dělají ozdobu ženským kabelkám. A Countryman je toho důkazem. Se sportovním paketem John Cooper Works se z něj stalo turbožihadlo, které nepošlete ze silnice, ani kdybyste se sebevíc snažili.

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: Mini Countryman Velký test auto jízdní vlastnosti Mini motory podvozek pohon řízení speciální
Datum zveřejnění: Sun, 25 Aug 2024 05:05:58 +0000

Mini Countryman se veřejnosti představil v roce 2010 a od té doby změnil trochu pohled na tuhle britskou značku (tedy nyní pod vlastnictví BMW).  Countryman je totiž typickým představitelem SUV, co se týká rozměrů a díky němu se automobilka zařadila mezi velké hráče na trhu. Díky bohu designéři nepřistoupili k razantní změně designu, takže si tenhle největší model značky uchoval své ikonické prvky jako jsou kulaté (našišatělé) světlomety včetně několikahranné mřížky chladiče. Ale naopak nabídl světu jedinečné spojení velikosti, výkonnosti a neotřelého stylu, což ocení hlavně české silnice. Co dělá Countrymana s paketem JCW tak jedinečným?

Fešnost je jeho hlavním znakem

Už při přebírání automobilu jsem měla husí kůži. Jdete si pro Mini, dostanete Maxi, bez nadsázky.  Šířka přes dva metry, výška 1,6 metru a délka 4,5 metru jsou prostě zábavné už na první pohled. A stejně tak je vizuálně jedinečným, díky svému paketu John Cooper Works, který má samozřejmě hlavní slovo úplně někde jinde než ve vzhledu, ale ani tady se na něj nezapomíná. Motorsportovní zevnějšek z něho dýchá na každém centimetru - ať už na tmavé mřížce chladiče s šachovnicovým motivem, otvorech na nasávání vzduchu nebo na kapotě, kde černou barvu zdobí dva červené pruhy běžící směrem k přednímu sklu. Ostatně ona červená vesele prostupuje celistvou černou karoserií přes střechu, zadní sloupek, až k zadním difuzorům. Prostě ten žihadelní pocit je k nezaplacení.

    - Zdroj: Sabina Sarkisovová
    -
    -
    -
Celá galerie 42

Při pohledu ze strany mám zase pocit, že tohle mariovské auto rozšvihá každý centimetr silnice, po kterém pojede. Dvacetipalcová! (skoro se to bojím vyslovit) kola, kterým prosvítají červené brzdové třmeny a C sloupek, na kterém se hrdě tkví logo JCW na červeném pozadí. Je radost vidět onu odvahu, se kterou byl Countryman designován. Žádná nuda, žádná šeď, jen pořádný motoristický zážitek.

Zdroj: Sabina Sarkisovová

Který se odráží i na pohledu zezadu, kde prim hraje dvojice dvojitých výfuků včetně světlometů, u nich si můžete navolit až 3 typy různých designů - prostě si můžete naprogramovat, jak chcete, abyste vzadu svítili. To je strašně roztomilý (a to v nejlepším smyslu slova, a ne v tom infantilním).

3, 2, 1... hrajem!

A jestli jsem byla odvázaná už z toho venkovního prostoru, ten vnitřní je pro mě neuvěřitelný. Při usednutí za volant jsem si totiž připadala jako v nějakém herním domě, kdy si sednete do speciálního křesla, vezmete do rukou ovladač a jdete utéct do jiného světa, abyste si tam oddechli od nástrah reality, která číhá venku. Absence digitální přístrojovky (je zde pouze head-up displej) mi vůbec nevadí. Spíš se zaměřuji naskvostný design volantu, který je ve spodní části vyzdobený jakousi páskou (moc pěkný prvek). Vše je doplněno oným typicky kulatým displejem ve středu auta, který je obklopený výdechy klimatizace. Barevně laděno do černo-červeného schématu, který je svým způsobem uklidňující, ale zároveň nabuzující. Ostatně palubní deska pokryta v podstatě pletenou textilií, za jejímž pozadím dochází ke světelnému podsvícení, je toho zářným příkladem, který mi vzal dech. Samozřejmostí jsou netradiční tlačítka, což nejsou tlačítka, ale v podstatě páčky na start, řazení a přepínání jízdních režimů. Při jejich používání jsem si připadala jako Tom Cruise v Top Gunu, prostě zažehnout motory zde nabývá úplně jiného významu.

Zdroj: Sabina Sarkisovová
Chvály je málo

Vrátím-li se k displeji, chtěla bych pochválit hlavně vykreslení kamer a zábavnost onoho celého ovládání včetně přepínání mezi jednotlivými jízdními režimy, což Mini pojalo velmi originálně a vlastně vám nabízí nikoliv změnu režimů, ale změnu „zážitků". V okamžiku přepnutí se mění jak design, ale i nastavení celého vozu. Ať už jde o Eco zelenou, standardní nastavení jízdních vlastností a podvozku s názvem Core, nebo Go-kart mód, který vám nabídne dynamické svezení se speciální  zvukovou kulisou.  Středový displej je prostě jakási herní konzole s neomezeným množstvím herních módů, kterého nebudete mít nikdy dost a to dělá Countryman vážně zábavným. Jen jednu lehkou rýpavou - někdy se stávalo, že systém pomalu nabíhal a přepínal mezi režimy a celkový chod byl lehce zpomalený...

Nezapomnělo se ani na dostatek odkládacích prostorů, kde největší radost dělá ten uzavíratelný ve středu - je dostatečně velký, pomocí textilního ucha se rychle a příjemně otevře  a je i hezky nastylovaný. Chvála, chvála, chvála...

Zdroj: Sabina Sarkisovová

V interiéru si ještě zaslouží pochvalu jak ona sportovnost a pohodlnost sedael v první řadě, tak onen vzhled, který je opětovně vyveden v černo-červeném ladění. Spokojení byli v mém případě i cestující v zadních řadách, kde je místa na nohy dost, i když jste vyššího vzrůstu, jen vám možná bude pod zadkem chybět pár centimetrů, protože ony sedáky by si zasloužili lehčího prodloužení.

V případě cestování se zavazadly to u Countrymana taky nebyl problém, neboť 450 litrů prostoru nabídlo dostatek místa pro vše nutné.

Testy hot-hatchůTest Hyundai i20 N 1.6 T-GDI, neposedného raubíře

Jak jezdí tahle kapesní raketa od Hyundaie?
TEST Ford Fiesta ST 1.5 EcoBoost: Konec jedné pohádky

Ford Fiesta definitivně končí. S ní také extrémně populární ostrá verze ST. Rozloučili jsme se stylově na Masarykově okruhu v Brně.

Jede to jak zběsilý

Ta největší radost se ale nacházela pod kapotou - zážehový dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec s 300koňovou silou, která se ovládala sedmistupňovým automatem a tomu všemu dělal podporu pohon všech čtyř kol. Z 0 na 100 km/h to tahle hračka dokázala vymáčknout za 5,4 sekundy a její jízdní vlastnosti byly až neuvěřitelně hravé. Každý jízdní mód nabízel jiné, v podstatě zábavné, řidičské zážitky. V závodním režimu Go-kart bylo asi řízení nejpřesnější, v kombinaci s oním sportovně naladěným podvozkem se auto zdálo nejagilnější a tím pádem nejzábavnější. Mělo neuvěřitelnou chuť jít dopředu, zatáčky brát jako zábavnou formu řidičského naplnění, a ještě k tomu poskytovalo vážně parádní zvuk. O skvělém zátahu a síle vlastně mluvit ani nemusím. To, že drželo jako přikované přisuzujeme nejen dobře naladěnému podvozku, ale také přibitým 20palcovým kolům.

Zdroj: Sabina Sarkisovová

Jemnější jízdní režimy přinášely vlastně takový klasický pocit z jízdy, kdy podvozek někdy vrátil ráz ze silnice směrem k řidiči a řízení bylo trošku tužší.

Mini je hlavně o stylu a jakési inklinaci k dané značce. Nejzábavnější je v ostrém režimu, kdy máte pocit, jako kdybyste hráli videohru a v tomto režimu by mělo začínat i končit. Countryman je v oné JCW specce prostě ideální pro hračičky. V testované příplatkové verzi pro movitější hračičky je k mání 1.487.880 Kč


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





25.08 2024 9:00


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email