Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je čtvrtek, 26 prosince 2024
Celkem je zde 868 lidí (2 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: LordF
Uživatelů dnes: 1
Uživatelů včera: 2
Uživatelů celkem: 48 898
Online návštěvníků
Návštěvníků: 866
Uživatelů: 2
Celkem: 868

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72258 | Témat: 8169

24.08 2024 9:00


Škoda Superb první generace (2001 - 2008) uchvátila nejen české zákazníky
Bratranec Volkswagenu Passat je největším modelem mladoboleslavské automobilky. Na trhu ojetin se těší zájmu hlavně v dieselovém provedení.

Autor: autoweb
Kategorie: Autobazary a vše o ojetých autech elektronika do auta Ojetá auta Škoda AURES Holdings a.s. auto automobily benzin centrální zamykání euro ncap jak vybrat autosedačku kilowatt motory Robert Bosch GmbH škoda auto Škoda Superb turbodiesel Volkswagen Passat zapalovací cívky zavěšení
Datum zveřejnění: Sat, 24 Aug 2024 05:00:00 +0000

RADOSTI

Komfortní odpružení, velmi prostorný interiér, úsporné turbodiesely 1.9 TDI, pomalejší pokles hodnoty.

STAROSTI

Choulostivější přední náprava, nevýrazný design, turboefekt u slabšího provedení 2.5 TDI, u vozů z prvních let výroby nelze sklopit zadní sedadla.

Vlajková loď škodovky vstoupila na trh v roce 2001 pod názvem Superb. Automobil je technicky příbuzný s Volkswagenem Passat, na rozdíl od něj ale existuje jen v provedení sedan. V roce 2002 prošla úpravou přední hliníková náprava, i tak ale platí za choulostivější.

O rok později došlo ke zvýšení výkonu u turbodieselu 2.5 V6 TDI ze 114 na 120 kW. Podařilo se tak eliminovat značný turboefekt, jímž agregát trpěl. Novinkou se stala šestistupňová přímo řazená převodovka. Následně prošla úpravou opěradla zadních sedadel, aby se dala sklopit a rozšířit tak zavazadlový prostor.

Rok 2005 se nesl ve znamení menších úprav vzhledu a výbavy. Nově se pod kapotu nastěhoval turbodiesel 2.0 TDI/103 kW vybavený filtrem pevných částic. Z výrobního programu automobilky vůz zmizel v roce 2008, kdy jej nahradila Škoda Superb druhé generace (ta je již i ve verzi kombi).

Nárazovou zkoušku Euro NCAP absolvoval model první generace v roce 2003. Za bezpečnost posádky si připsal čtyři hvězdičky z pěti možných (26 bodů). Bezpečnost dětí v autosedačkách a ohleduplnost při střetu s chodcem se tehdy ještě nehodnotila.

Zpracování

Dílenské zpracování automobilu je na vysoké úrovni. V interiéru najdete převážně kvalitní materiály, všechny části jsou dobře slícovány. Jen často používané ovladače se snadno ohmatají a černé lakování z nich pak slézá (například spouštěč světel).

Kladně hodnotíme pohodlná sedadla a především pak opravdu štědrou nabídku prostoru pro posádku. Superb v tomto směru drtí konkurenci. I na zadních sedadlech najdete místa více než dost.

Zavazadelník nabídne objem 462 litrů. V prvních třech letech výroby nebylo možné sklopit zadní sedadla a tím nákladový prostor rozšířit. Kdo chce mít možnost převozu delších předmětů, měl by si možnost sklopení opěradel zadních sedadel ohlídat.

Zdroj: Škoda Auto
Jízda

Podvozek Superbu je naladěn skutečně měkce. Auto se při přejezdu nerovností poměrně dost pohupuje, což nemusí každý dobře snášet. I jízda po rozbité vozovce ale bude maximálně komfortní. Zle si auto nevede ani v zatáčkách, zde ale musíme vzít v potaz větší náklon karoserie a přenos nemalé hmotnosti.

V praxi to znamená solidní zvládání táhlých zatáček, ale na nějakých klikatých okreskách nelze očekávat zázraky. Vůz zde působí trochu těžkopádně, což se dá vzhledem k délce 4803 mm, rozvoru 2803 mm a hmotnosti od 1412 do 1706 kilogramů (dle verze) předpokládat.

Motorizace

Vozidlo mohou pohánět čtyř i šestiválcové motory a to jak zážehové, tak vznětové. Nejmenší objem má přeplňovaná dvacetiventilová osmnáctistovka, která představuje asi nejlepší volbu mezi benzinovými agregáty. Naopak dvoulitrový benzin není zrovna ideální.

Šestiválec 2.8 V6 potěší výkonem, ale už ne tolik spotřebou. Navíc na něj přijdou draho rozvody. Pravda, ty se nemění zase až tak často. Kladem je velice kultivovaný projev agregátu.

Turbodiesely začínají motory o objemu 1,9 litru. Tato „té-dé-íčka" se těší velké oblibě díky opravdu nízké spotřebě. Zejména nejsilnější provedení o výkonu 96 kW je vyhledávané. U těchto motorizací se častěji objevují potíže s vadnou váhou vzduchu a menší odolnost vykazuje drahý dvouhmotový setrvačník.

Ten nezřídka odchází i u novějšího čtyřválce 2.0 TDI. Zde se navíc vyskytuje i řada dalších vážných poruch. Naproti tomu problémy s váhou vzduchu dvoulitr netrpí. Šestiválcový turbodiesel 2.5 V6 TDI se nabízel nejprve o výkonu 114 kW. Zde se můžete setkat se značným turboefektem. Později byl motor upraven na 120 kW a vzrost i točivý moment, čímž se jeho vlastnosti zlepšily. Jeho nevýhodou jsou ale drahé rozvody a problematické čerpadlo Bosch VP44.

Zážehové motory: 1.8 T/110 kW, 2.0/85 kW, 2.8 V6/142 kW.

Vznětové motory: 1.9 TDI/74 kW, 1.9 TDI/77 kW, 1.9 TDI/85 kW, 1.9 TDI/96 kW, 2.0 TDI/103, 2.5 V6 TDI/114 kW a 2.5 V5 TDI/120 kW.

Zdroj: Škoda Auto
NEJ motory

Dobrá volba: 1.8 T

Přeplňovaná benzinová osmnáctistovka má dostatek sil a při rozumné jízdě pracuje s průměrnou spotřebou okolo devíti litrů. Častěji ji ale trápí vadné zapalovací cívky a u vozidel s vyšším kilometrovým proběhem mohou nastat potíže s turbem.

Dobrá volba: 1.9 TDI

Vznětové devatenáctistovky pracují celkem spolehlivě, až na zmiňované váhy vzduchu. Pozor si dejte na stav dvouhmotového setrvačníku. Tyto motory umějí pracovat s nejnižší spotřebou.

Nevhodný: 2.0

Zážehový dvoulitr je konstrukčně zastaralý a méně kultivovaný. Pokud má s vozem jet svižněji, bude za to chtít větší příděl paliva. Navíc se nezřídka potýká s vysokou spotřebou oleje.

Nevhodný: 2.0 TDI

Nejmladší z turbodieselů nepředstavuje dobrou volbu. Při větším počtu ujetých kilometrů se u může potýkat nejen s opotřebeným setrvačníkem, ale problémy někdy dělá také turbo či vstřikování. U prvních motorů se navíc objevovaly potíže s mazáním. Komplikace někdy přinese i zanesený filtr pevných částic.

Časté závady

„U všech verzí s přeplňovaným motorem si ohlídejte stav turbodmychadla. V případě vozidel s vysokým počtem ujetých kilometrů může vykazovat nadměrné opotřebení," varuje specialista ojetých automobilů.

Při testovací jízdě si všímejte zvuků od přední nápravy a nepodceňte ani prohlídku na zvedáku. K častým potížím patří vůle na přední nápravě a jejich odstranění je nákladnější. S vůlemi se však lze setkat i na zavěšení zadních kol.

Známé jsou také vůle v řazení. Nejde ale o klasickou závadu, jedná se o následek opotřebení. „Některé automobily mohou mít potíže s elektronikou. Doporučuji také důkladnou kontrolu veškeré výbavy vozu. Občas se stane, že zlobí třeba centrální zamykání nebo ovládání elektrických oken," dodává specialista.




Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





24.08 2024 9:00


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email