Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je čtvrtek, 28 listopadu 2024
Celkem je zde 950 lidí (0 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: xseven
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 48 843
Online návštěvníků
Návštěvníků: 950
Uživatelů: 0
Celkem: 950

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72153 | Témat: 8169

05.08 2024 9:01


240 milionů za 3 km. Oprava Pražského okruhu omezí řidiče na rok. Kde bude šest pruhů?
Pražský okruh sice není ani zdaleka hotový, nevyhne se však nutným opravám. V průběhu července byly zahájeny dlouho odkládané práce mezi 13. a 16. kilometrem, které potrvají 30 týdnů s kalkulací 240 milionů korun. Jak to bude s přibýváním pruhů na krizových místech?

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: Autoporadna křižovatky
Datum zveřejnění: Mon, 05 Aug 2024 05:16:49 +0000

Ředitelství silnic a dálnic se čtvrtletním zpožděním zahájilo práce na nutné opravě úseku Pražského okruhu mezi 13. a 16. kilometrem. Jedná se o část mezi Lochkovským tunelem a sjezdem do ulice K Barrandovu. Tedy velmi vytížený úsek, jímž denně projede až 50 000 vozidel. Omezení na místě potrvají 30 týdnů, jelikož však proběhne zimní pauza, řidičům se opravený segment plně otevře až v červenci roku 2025. Do té doby bude doprava vedena v režimu 2/2 s provizorními jízdními pruhy a rychlostí do 60 km/h.

Práce na Pražském okruhu

Součástí prací jsou výkopové práce, drenáže, chráničky, štěrbinové žlaby či kabelová komora. Ve finální fázi opravy dojde k položení asfaltové vrstvy a implementaci svodidel. Za opravou stojí společnost Skanska, která projekt vysoutěžila s cenovkou 238,4 milionů korun. Ve výjimečných případech se řidiči dočkají ještě výraznějších omezeních. Během příprav na další etapu stavby dojde k vedení dopravy i v režimu 1/1. Během prací dojde rovněž k prodloužení připojovacího pruhu u mimoúrovňové křižovatky Slivenec na 15. kilometru ve směru k D5. Výsledkem má být snazší připojování vozů do vytíženého úseku Barrandova, což zajistí i větší bezpečnost.

Zdroj: ŘSD

Hlavní město nicméně paralelně stále pokračuje s pracemi na Barrandovském mostě, za což na ŘSD míří kritika. Ředitelství se však brání, že daný úsek Pražského okruhu je již v degradačním stavu a není na co čekat. Pakliže by 15 let stará vozovka nebyla opravena nyní, stálo by další finanční prostředky její nadbytečné udržování. Pravý jízdní pás se mimochodem rozšíří o 0,75 metru. Rozšíření jízdního pásu vyvolává otázky ohledně nutnosti šesti pruhů na okruhu.

Kde se dočkáme šesti pruhů?

Aktuálně má Pražský okruh jediný šestipruhový úsek mezi Zličínem a Ruzyní, v plánu je také rozšíření mezi Černým mostem a Štěrboholy. Dává tedy smysl přijít s rozšířením i na dalších místech, která sužují kolony. Podle ředitele ŘSD Radka Mátla ale rozšíření na šest pruhů není na řadě míst nutné. „Co se týče počtu pruhů, navazujeme na uspořádání, které je v Lochkovském tunelu. Rozšiřovat v tomto místě D0 na šestipruh nedává smysl. Tento úsek neplánujeme rozšiřovat ani do budoucna," říká Mátl v podcastu ŘSD.

Dle Mátla dává šestipruh smysl na úseku mezi mimoúrovňovou křižovatkou Barrandov a dálnicí D5, čímž by byly kolony odstraněny. Důvodem je větší přísun vozidel ze západní části Prahy. Jedná se až o 30 000 nových vozidel. „Máme kladné stanovisko EIA, už v příštím roce budeme stavět dva široké nadjezdy, abychom při rozšiřování úseku nezpůsobili kolaps," dodává Mátl k plánům ŘSD. K rozšíření dojde dle aktuálních plánů v roce 2026. Ještě dříve se dočkáme zkapacitnění křižovatky D5 na Zličíně. Následně se šest pruhů podívá také na úsek Zličín - Loděnice s následným rozšířením do Berouna. S tím jsou delší dobu srozuměné i obce, jimž se však plány nelíbí především vzhledem k potenciálnímu nárůstu hlučnosti.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





05.08 2024 9:01


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email