Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pátek, 2 srpna 2024
Celkem je zde 427 lidí (7 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Danny94
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 48 612
Online návštěvníků
Návštěvníků: 420
Uživatelů: 7
Celkem: 427

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71516 | Témat: 8169

před 14h (9:01)


Jak prodloužit životnost starších motorů? Pomoci mohou prémiová paliva
V posledních letech se průměrný věk automobilů na českých silnicích výrazně zvýšil. Podle nedávných statistik brázdí naše silnice automobily starší 16 let. Tento trend je ovlivněn nejen ekonomickou situací, ale také rostoucími náklady na nové vozy a přechodem k elektromobilům. Starší automobily přitom čelí řadě technických problémů a jedním z nejvýznamnějších je tvorba karbonových usazenin v motoru.

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: poradna aditiva automobily palivo výkon
Datum zveřejnění: Thu, 01 Aug 2024 07:53:34 +0000

Problém karbonových usazenin

Karbonové usazeniny, které se vytvářejí na klíčových částech motoru, způsobují snížení jeho výkonu a zvýšení spotřeby paliva. Tato mikroskopická znečištění se hromadí zejména v moderních menších motorech, které jsou na tento problém obzvláště náchylné, ale i u starších motorů. Usazeniny také zvyšují emise a mohou vést k vážnějším technickým problémům, pokud nejsou pravidelně odstraňovány.

Zdroj: Shell

Vstřikovač silně zanesený karbonovými usazeninami na začátku testu.

Zdroj: Shell

Vstřikovač je po provedení testu opět čistý.

Řešení pomocí prémiových paliv

Společnost Shell představila novou generaci prémiových paliv, která jsou navržena tak, aby efektivně čistila motor od karbonových usazenin. Paliva Shell V-Power čistí klíčové části motoru a obnovují jeho původní výkon. Tento proces začíná již po prvním natankování a pravidelné používání těchto paliv může výrazně prodloužit životnost motoru. „I starší motor zanesený usazeninami může dostat druhou šanci a fungovat efektivně a na plný výkon, jako kdyby byl nový. Je však nutné tankovat prémiové palivo, které obsahuje aditiva zabezpečující čištění klíčových částí motoru. Takové palivo zároveň chrání před tvorbou nových usazenin na součástech palivové soustavy, jako jsou sací ventily a vstřikování paliva. Výsledným efektem je omlazení i staršího motoru a navrácení jeho původního výkonu," řekla Markéta Jakoubková, která zodpovídá mj. za kvalitu paliv Shell V-Power v Česku, na Slovensku a v dalších pěti evropských zemích.

Význam pravidelné péče

Průzkumy ukazují, že pouze polovina českých řidičů je obeznámena s problematikou karbonových usazenin. Přitom většina řidičů také uvedla, že hlavním důvodem, proč pečovat o motor, je „aby mi motor déle vydržel". Pravidelné používání prémiových paliv může pomoci udržet motor ve výborném stavu a předejít poklesu jeho výkonu. Tankování kvalitního paliva s čisticím účinkem by se tak mělo stát standardní součástí údržby vozidla.

Případová studie: Dan Hanuš

YouTuber Dan Hanuš provedl test, který ukázal efektivitu prémiového paliva Shell V-Power Diesel. Po zakoupení staršího Volva XC70, které mělo vstřikovače silně zanesené karbonovými usazeninami, začal používat výhradně toto palivo. Po ujetí 8 000 kilometrů byly vstřikovače opět čisté, což potvrdilo účinnost paliva.

Jak probíhá vývoj paliv?

Vývoj paliv v technologických centrech společnosti Shell je výsledkem dlouhodobého a pečlivého výzkumu. Největší centrum, nacházející se v Hamburku, se specializuje na inovace v oblasti paliv a maziv pro různá odvětví, včetně automobilového průmyslu, letectví a námořní dopravy. Vývoj nového paliva je složitý proces, na kterém pracují stovky odborníků. Celková doba vývoje je přibližně deset let, z čehož samotné testování zabírá polovinu tohoto období. Nová generace paliv, vyvinutá právě v Hamburku, přináší další zlepšení ve srovnání s předchozími verzemi. Palivo Shell V-Power například dokáže po prvním natankování zahájit proces, který účinně odstraňuje karbonové usazeniny z klíčových částí motoru, což přispívá k jeho lepšímu výkonu a delší životnosti.

Omlazení motoru prostřednictvím prémiových paliv je efektivní cestou, jak prodloužit životnost starších vozů a udržet je v dobré kondici. Pravidelná péče o motor a používání kvalitních paliv s čisticími účinky mohou výrazně snížit riziko technických problémů a zlepšit celkový výkon vozidla. Pro české řidiče je to klíč k tomu, jak si udržet své milované automobily v perfektním stavu po mnoho dalších let.

Více informací naleznete na:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému
stopusazeninam.cz


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





před 14h (9:01)


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email