Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je čtvrtek, 1 srpna 2024
Celkem je zde 325 lidí (5 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: markulus@centru
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 48 611
Online návštěvníků
Návštěvníků: 320
Uživatelů: 5
Celkem: 325

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71509 | Témat: 8169

před 2 dny (9:01)


Legendy minulosti: Volkswagen Typ 2 se chytil nejen u hippies
Protože Brouk vznikl ještě před válkou, byla dodávka vlastně prvním dobrým nápadem VW. Nebyla první svého druhu, trefila však do černého.

Autor: autoweb
Kategorie: Volkswagen auta auto automobil Brazílie Citroën dodávky Druhá světová válka Evropa nákladní Nizozemsko nový osobní Transportér
Datum zveřejnění: Wed, 31 Jul 2024 05:00:00 +0000

Přestože typická dodávka s řidičem nad přední nápravou je dnes na silnicích až nepříjemně častým zjevem, ještě za druhé světové války čekala tato koncepce na své vynalezení. Drobní živnostníci měli buď velký kombík, nebo koňský povoz. Pokud teď čekáte oslavu vizionářství Volkswagenu, zklamu vás, nápad postavit malé nákladní auto s kabinou natlačenou vpřed a co největší ložnou plochou dostali jako první u Citroënu. Není to tak překvapivé, Citroën H z roku 1947 byl dítětem podobného smýšlení jako jednoduchý model 2CV.

Francouzský stroj s karoserií z vlnitého plechu, padesáti koni a nosností 1200 kilogramů byl pomalý, ale velmi úspěšný kromě domácího trhu také v Belgii a Holandsku. Mohla by být náhoda, že se podobně koncipovaný, přestože poloviční Volkswagen narodil v roce 1946 v hlavě holandského importéra brouků? Tedy importéra - Ben Pon měl v té době pouze zájem, prvním neněmeckým prodejcem volkswagenů se stal až o rok později.

Zdroj:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Zdroj:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Když se inspirujete

Když jel v roce 1946 vyjednat první dodávku malých vozů, prý viděl v továrně ve Wolfsburgu speciálně upravené auto, používané k převozu součástek. Přemýšlel o něm a nakreslil si pár obrázků. Jeden z nich, datovaný 23. dubna 1947, později ukázal inženýrům Volkswagenu. Jeho stroj měl uvézt sedm set kilogramů na podvozku standardního Brouku (VW Typ 1) včetně jeho pohonného ústrojí. Soukolí se dávala do pohybu pomalu. Volkswagen měl plné ruce práce s rozbíháním výroby svého prvního modelu, který pomalu předváděl víc a víc ze svého skrytého potenciálu. Trochu času si Němci vyšetřili až v roce 1948 a za pouhé tři měsíce dali dohromady prototyp s číslem 29. Napoprvé to nebylo nic moc. Platforma se ukázala být příliš slabá, což ve Wolfsburgu vyřešili novým žebřinovým rámemem, který vyztužil původně samonosnou karoserii. Motor o výkonu pětadvacet koní nestačil, ale někdo ve skladu vyhrabal redukční soukolí z válečného Kübelwagenu a také tento problém byl vyřešen.

Když zapracovali na aerodynamice...

Aerodynamika vzdorovala déle. Se součinitelem odporu vzduchu 0,75 bylo auto pomalé a neefektivní, a tak se lidé z Volkswagenu vypravili na technickou univerzitu v Brunšviku (Braunschweig). V aerodynamickém tunelu, za pomoci největších místních kapacit, dokázali pečlivým přístupem ke každému detailu nemožné: Stlačili součinitel na 0,44. Brouk měl v té době 0,48. Kulaté dodávce pomohlo například rozdělení čelního okna na dvě do stran ukloněné poloviny, nebo změna tvaru střechy. Volkswagen Typ 2 byl na světě.

Zdroj:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Zdroj:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Nejpopulárnější v USA

Šéf automobilky Heinz Nordhof posvětil sériovou výrobu druhého modelu značky 19. května 1949. V prosinci toho roku sjelo z linky první auto, oficiálně začala produkce až v březnu 1950. Nabídka verzí rychle rostla, dodávku a kombi s vyjímatelnou druhou řadou sedadel brzy doplnila verze pro převoz pasažérů. Přestože užitková auta stála od počátku ve středu zájmu tvůrců a našla si miliony fanoušků, Typ 2 se prosadil i na značně odlišném trhu. Byl úspěšný jako osobní auto. Američané mu poměrně rychle začali říkat minivan. Od obyčejného mikrobusu po verzi Samba s 23 okny, dodávky Volkswagen se zapsaly hluboko do podvědomí mnoha zákazníků včetně těch v USA, kde se Typ 2 stal jedním ze symbolů éry hippies.

Německému stroji pomohlo několik skutečností, kromě velkorysého vnitřního prostoru v malé karoserii například slušná nejvyšší rychlost. Pečlivá optimalizace aerodynamiky se vyplatila, auto už od počátku jezdilo skoro sto kilometrů v hodině, takže s přimhouřenýma očima nebylo beznadějně pomalé. To lacinému stroji, který dokázal přepravit velkou skupinu květinových dětí, k úspěchu stačilo. Malou jedenáctistovku s 24 koni navíc v roce 1953 vystřídal motor o objemu 1,2 litru a výkonu 30 koní a o šest let později už zadními koly otáčelo čtyřicet koňských sil. Ve všech případech šlo samozřejmě o ploché čtyřválce chlazené vzduchem. Typ 2 tak, jak ho u Volkswagenu navrhli koncem čtyřicátých let, vydržel na světových trzích až do roku 1967. Postupně vystřídal několik koncepcí dveří - kromě velkých dvoukřídlých byly k dispozici také posuvné - a světově proslulou se stala obytná verze navržená u společnosti Westphalia i desítky jejích klonů. Američané sice po diplomatické roztržce s Německem zdanili dovoz užitkových aut, ale osobní volkswageny dál proudily přes oceán ve velkém. 750 kilogramů nákladu stačilo živnostníkům po celém světě a v polovině šedesátých let běžela výroba dodávek Typ 2 naplno nejen v německém Hannoveru, kam se přesunula v roce 1956, ale také v Brazílii. Prvních sto tisíc prodaných aut zdolal Volkswagen v roce 1954, o osm let později byl na prvním milionu a v roce 1967 právě klepal na dveře druhému.

Více o VolkswagenuPadesát let a stále je u německé značky označován jako bestseller. Volkswagen Golf slaví své kulatiny

Když v roce 1974 vznikla první generace Golfu, nikdo netušil, že následujících pět dekád bude tento automobil jeden z nejprodávanějších modelů dané značky. A protože se má slavit ve velkém, ke kulatinám nám VW nadělí za pár týdnů jeho modernizaci.

Omlazený Volkswagen Touareg je králem wolfsburské džungle. Šestiválec si udržel své přednosti

Touareg prošel drobnými optickými změnami. To klíčové včetně naftového motoru zůstalo nedotčené

Druhá generace narostla

Dosáhl ho v roce 1968, kdy už se v Evropě prodávala (konečně) druhá generace auta. Koncepce zůstala stejná, ale nový Typ 2 byl o kus větší i těžší. Nárůst hmotnosti kompenzoval motor, který narostl už na 1,6 litru. Měl bezmála padesát koňských sil. Dostal také novou složitější zadní nápravu, ale zákazníky stejně opět zajímala hlavně praktická kompaktní karoserie.Úspěšné tažení světem pokračovalo. V roce 1971 začala výroba v Mexiku a o deset let později se přidala také Argentina. Motory, základním uspořádáním stále stejné a vzduchem chlazené, rostly směrem ke dvěma litrům. V roce 1973 dostal Typ 2 poprvé automatickou převodovku, to už měl přes šedesát koní a kotoučové brzdy. Důležitá byla i výměna předního nárazníku v roce 1972. Umožnila totiž autu splnit nové americké předpisy na ochranu poádky. Volkswagen v té době experimentoval i s pohonem všech kol, na trh ho však uvedl až v osmdesátých letech.

Zdroj:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému


Výroba kulatých volkswagenů Typ 2 skončila v Evropě roku 1979. Dva roky předtím ohlásili Němci čtyři a půl milionu vyrobených dodávek. Třetí generace nyní už legendárního Volkswagenu už si na některých trzích říkala Transporter. Také ona se dožila požehnaného věku. Továrna v Hannoveru vyráběla auto do roku 1992 a šestimilionovou metu překonala dokonce šest let předtím. Když v roce 1990 přišla čtvrtá generace malé dodávky VW, měla už motor vpředu. Dlouhý a neuvěřitelně úspěšný příběh volkswagenů tím samozřejmě neskončil a úspěšně pokračuje dál...


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





před 2 dny (9:01)


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email