Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je čtvrtek, 1 srpna 2024
Celkem je zde 508 lidí (7 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: markulus@centru
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 48 611
Online návštěvníků
Návštěvníků: 501
Uživatelů: 7
Celkem: 508

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71509 | Témat: 8169

před 3 dny (9:01)


Spalovacím motorům třikrát hurá. Volkswagen Tiguan v dieselu je nepolapitelný společník
Ačkoliv německá značka proklamuje elektromobilitu ve velkém, moc dobře ví, že slovní spojení „naftové auto" bude fungovat pořád a jen tak z trhu nezmizí. A když ho spojíte ještě s nejvyšším výbavovým stupněm R-line, budete vzdychat blahem.

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: Volkswagen Tiguan auta auto kola nová nový podvozek řízení Volkswagen značka
Datum zveřejnění: Mon, 29 Jul 2024 09:09:05 +0000

Jak asi všichni víme, Volkswagen Tiguan je kompaktní SUV, které němci poprvé představili v roce 2007. Jméno Tiguan vzniklo kombinací německých slov „Tiger" (tygr) a „Leguan" (leguán), což mělo symbolizovat sílu a všestrannost vozu. (pozn. ostatně, aby automobilka dostála názvu v současné generaci, vměstnala obrázky obou zvířat na skla u cestujících vzadu).

Zdroj: Sabina Sarkisovová
Jak šel čas s tygro-leguánem

První generace Tiguanu byla založena na platformě PQ46, kterou sdílela s Passatem B6. Tato generace se rychle stala populární díky svému kombinování vlastností suvečka a osobního vozu, což zahrnovalo vyšší posed, prostornost a robustní vzhled, spolu s dynamikou a pohodlím právě zmiňovaného osobáku. Tiguan první generace byl dostupný s širokou škálou motorů, včetně benzínových a dieselových variant aneb green deal v nedohlednu a nabízel také možnost pohonu všech čtyř kol.

    - Zdroj: Sabina Sarkisovová
    -
    -
    -
Celá galerie 44

Druhá generace Tiguanu přišla na trh v roce 2016 a inženýři ji nechali postavit na modulární platformě MQB, kterou používá i několik dalších modelů Volkswagenu. Logicky se této generaci dostalo opět další péče včetně modernizace designu, zvětšení a přinesla i  nabídku variant s delším rozvorem, známou jako Tiguan Allspace, která umožnila větší vnitřní prostor a možnost sedmi míst k sezení. Tento model se stal globálně úspěšným, dominoval hlavně v Evropě a Severní Americe. No a jak na tom bude nová generace Tiguanu, která je za nás opravdu povedená (s malinkými muškami)?

Vizuálně je dosti odlišný

Zvětšila se vlastně jen nepatrně, ale nabyla na výšce (4 mm), délce (30 mm) a robustnosti, hlavně díky vizuální změně ve formě atletičtěji tvarované kapoty. Obecně měli dřívější modely velké otevřené masky chladiče, což se postupem času mění snad u všech automobilů a VW s Tiguanem nedělá výjimku. Maska chladiče s přívody vzduchu se tedy posunula výrazně níž, v podstatě až do nárazníku a celý vršek zaujímá čumák s průhlednou příčnou „skleněnou" lištou propojující oba dva světlomety. V naší verzi měla ledkový pásek a musíme říct, že to hlavně v noci působí velmi efektně. Ostatně tuto featuru známe už u jiných model VW, ale pořád nás dost baví. Logicky v závislosti na specifikace máte implementovány i různé druhy světlometů, takže díky R-line jsem si mohli u Tiguanu vyzkoušet matrixové ledkové světlomety IQ.LIGHT, které jsou schopny promítnout světelný koberec na jízdní pruh, po kterém jedete. Za nás jedna z funkcí, které si zaslouží velkou pochvalu.

Zdroj: Sabina Sarkisovová

Pohled ze strany pak napovídá lehkému zmohutnění a jakémusi zbotnatění, jakoby auto mělo ramena. A sloupek se více zkosil, stejně jako přední sklo, kliky se posunuly do nižší polohy, to pro nás menší je změna hodná kvitování a střecha utíká ještě dál přes spoiler.

Stejně jako předek, je i zadní partie propojená skleněnou podsvícenou lištou, což na specifickém designu Tiguanu jenom přidává.

Nám se oblý design nového Tiguanu líbí, i když u lidí vzbuzuje trochu více vášně. Ale jak to tam ve zdejším světě bývá, všechno je otázkou vkusu jednotlivce. Nikdy se nemůžete zavděčit všem.

Uvnitř je to pak hra čistoty a nových technologií. Prim hraje středový 15palcový displej infoinmentu. A přesně v tomto bodě budeme chválit. Rychlost připojení k Android Auto, stejně jako bryskní reakce na pokyny v nastavování jsou fakt radostí. Srdce nám stejně tak plesalo při jednoduchém vypínání start/stop systému a pouze dvou dotecích/pokynech pro vypnutí na upozornění překročení rychlosti. Díky bohu za ty dary... tedy kromě dotykové lišty na ovládání klimatizace.  Líbivé je i podsvícení interiéru a palubky před spolujezdcem, hraje to jakýmsi harmonickým pocitem.

Zdroj: Sabina Sarkisovová
Budeme se hádat?

Co už ale vyžaduje diskuzi o vhodnosti jsou dvě věci. A to volič automatické převodovky, který se přesunul ze středu tunelu pod volant a známe ho už od bratrských Škodovek, kde nám to k nim prostě sedí více a pak je tu ve středu jeden volič otočenho/dotykového charakteru, který právě u mladoboleslavské automobilky mají v počtu 3, ale zde se omezily na řešení ve stylu „single". Díky němu můžete ovládat hlasitost, a po zmáčknutí vyměnit jízdní režimy, ale tak si nějak říkáme „proč". Tohle by se přeci dalo vyřešit elegantněji. Ale to je právě ono. Proti gustu a když se to zákazníkům bude líbit, tak pro nás/za nás.

Zdroj: Sabina Sarkisovová

Naopak skvělá jsou sedadla - pohodlná, s příjemným vedením a s dostatkem místa pro nohy. A taky s možností spuštění masáže. Což se po únavném dnu nebo dlouhém cestování vždycky hodí.

Zdroj: Sabina Sarkisovová

Pod kapotu nejvyšší výbavy R-line se Tiguanu dostal dvoulitrový dieselový agregát s výkonem 193 koní a sedmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech 4 kol. A v tomhle ohledu s tím bylo potřeba i počítat. Při kratších vzdálenostech (do 20 km), a v podstatě při jízdě pouze po okreskách s nižšími otáčkami, auto spíše prezentuje to pomalejší ze svého jména - leguán. Naopak vyšší vzdálenosti, šlapání na krk a vytáčení do vyšších otáček, znamená u tohohle tahouna radost z jízdy a tygří dravý způsob vyjednávání pozice na silnici. Na klasické dieselové chování (při prudší akceleraci se „nadechne") si zvyknete a sžijete se s ním kdykoliv, protože pokud vás, jako nás, potěší spotřebou 6,5l/100 km, tak nebudete mít žádné námitky. A negativní slova nepoužijete ani při komfortu, který pocítíte u delšího cestování, protože stejně jako u Passatu či už zmiňovaných nových Škodovek, sem dospodu přistál nový adaptivní podvozek DCC Pro, který mění tuhost u jednotlivých kol samostatně a tak z auta dělá mnohem stabilnější koráb při zatáčkách, pohodlnější postel a preciznější stroj, co se týká stylu řízení. A tohle všechno nejsou pouze papírové údaje, ale tvrdá realita... a nezastaví vás ani 20palcová kola (i když my bychom volili menší).

Zdroj: Sabina Sarkisovová
Sluší mu táhlý klid

Nejlépe je Tiguanu na táhlých dlouhých úsecích vyčištěných od výmolů. Z logiky věci je na to nejlépe stavěný a v tu chvíli nepoznáte, že jedete. Bez legrace. Ta stabilita a pohodí je ohromující. „Klopýtne" až na lehce rozbitých okreskách, ale to ta zmiňovaná velká kola. Skvělé je onen způsob, jakým vás Tiguan zapojuje do řízení - je lehké, ale přitom nepostrádá nic na svém dobrodružném charakteru.

Nový Volkswagen Tiguan určitě překvapil svým charakterem, který je určen řidičům, kteří mají rádi dobrodružství, stejně jako klid na palubě. Nicméně je též určen těm movitějším z nás. Námi testovaný model se se všemi příplatky dostal na cenovku 1 611 200 korun, a to už kousne málo smrtelníků.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





před 3 dny (9:01)


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email