Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je sobota, 9 listopadu 2024
Celkem je zde 384 lidí (1 přihlášený)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: LadislavVasina1
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 0
Uživatelů celkem: 48 797
Online návštěvníků
Návštěvníků: 383
Uživatelů: 1
Celkem: 384

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72050 | Témat: 8169

23.07 2024 9:01


BMW X2 M35i xDrive je hot-hatch na chůdách pro novou generaci řidičů
Tohle auto mi ukázalo, že už jsem asi starý. Být mi 18, hýkám blahem, s dvojnásobkem let, zkušeností a vzpomínek nad ním ale ohrnu nos.

Autor: Hugo
Kategorie: BMW X2 Velký test auta autotest BMW BMW X2 M35i crossover podvozek redakční test sportovní vozy suv SUV kupé Volkswagen xdrive
Datum zveřejnění: Tue, 23 Jul 2024 05:25:04 +0000

Asi o mně víte, že SUVčka mi moci nevoní. Mám rád velké, luxusní obýváky na kolech, za něž můžete zapřáhnout přívěs s lodí, koněm nebo závoďákem. Ještě jsem ochotný vzít na milost nějakou tu ultra šílenou karikaturu, která si ze sebe dělá vyloženě srandu.

Pamatujete na Nissan Juke Nismo RS? Byl to sice docela krám, ale takový správně střelený a milý krám. Nebo brutální Juke-R s motorem z Nissanu GT-R? To byla totální hovadina.

Ze současných rychlých crossoverů pak válí Hyundai Kona N, která famózně funguje i na Nordschleife. A takový Volkswagen T-Roc R je taky moc fajn hračka, se kterou potupíte kdejaký sporťák.

BMW se nyní rozhodlo také přispět svým přírůstkem do party střelených kompaktních SUVček pomocí X2 M35i xDrive. Jako takhle: pokaždé, když k němu přicházím, pořád se neubráním ksichtu Kevina McCallistera komentujícího fotku bratrovy přítelkyně slovy: „Buzzi, to je tvá holka?"

Zdroj: Youtube

Ale co, když bude dobře jezdit, tak vlastně proč ne.

Nejmenší v řadě

První generace BMW X2 byla spíš trochu nafouknutý a zvýšený hatchback, kdežto druhá generace dostala do vínku tvary SUV kupé se splývající linií střechy po vzoru větších sourozenců X6 a X4. Iks-dvojka je tak třetí a nejmenší v řadě.

Výrobce si od tohoto kroku slibuje jediné: zatímco první generace patřila mezi nejméně oblíbená BMW řady X, novinka má mnohem větší potenciál uloupit srdce zákazníků.

Vedle dosti nevýrazného, až mdlého vzhledu předchůdce přináší nejen obecně atraktivnější koncept SUV kupé, ale také agresivnější tvary a celkově sebevědomý postoj.

Navíc se standardním M paketem, v matně modrém odstínu Portimao za 68 tisíc a na 21palcových kolech vypadá prostě krutě. A ten obrovský ducktail na víku kufru!

Zdroj: Hugo Kottás

Musím uznat, že pozornost okolí tedy rozhodně přitáhne.

Kvalitnější a složitější

Architektura interiéru se nese v duchu ostatních současných BMW. Dva obří displeje spojené do jednoho celku vypadají designově pěkně a také dílenské zpracování se od minulé generace posunulo na vyšší úroveň. Prémiová cenovka tak konečně odpovídá tomu, co také dostanete.

Nicméně druhým dechem musím dodat, že se v multimediálním systému (a to platí pro všechny dnešní bavoráky) absolutně nevyznám. A to ani za pomoci spolujezdce, který navíc nemusí dávat pozor na cestu.

Absence otočného ovladače systému iDrive trochu chybí, musíte si vystačit pouze s dotykovým ovládáním, ale vlastně to ani příliš nevadí. Mnohem větší překážkou je komplikovanost nabídky, v níž musíte všechno dlouze hledat, často pod nelogickými položkami.

Zdroj: Hugo Kottás

Přímočarý palubní počítač ovládaný tlačítkem na konci páčky blinkrů je nyní také složitější. Třeba vynulování průměrné spotřeby pro účely testu mi za asistence spolujezdce trvalo dobrou půlhodinku.

Nakonec vám ale mohu prozradit, že lehce nad dálničním limitem žere 9,2 l/100 km a podobnou hodnotu můžete očekávat i při kodrcání po městě. Což je celkem dost, vzhledem k tomu, že v Mnichově umějí výkonné i úsporné motory zároveň.

Svižné, ale bez emocí

Přeplňovaný dvoulitr ze sebe vydá rovných 300 koní a 400 Nm, s čímž dokáže vystřelit na stovku za velmi slušných 5,4 sekundy, ale tak trochu mu chybí temperament, jistá výbušnost, kterou byste od přefoukaného čtyřválce čekali.

V nízkých otáčkách je přidušený a musíte si počkat, až se dostane do ráže. Zvukový projev je potom vyloženě mdlý. Umělé tóny jsou dnes už standardem, ale že z reproduktorů uslyšíte i umělé prskání do výfuku?

Zdroj: Hugo Kottás

Podvozek má celkem potenciál blýsknout se, ale musíte se striktně držet hladkého asfaltu. Potom díky pohonu všech kol xDrive ukáže spoustu přilnavosti a kdejakému drzounovi v ryzím sporťáku záda.

Na výjezdu ze zatáčky si můžete dovolit jít na plyn hodně brzy a celkově neutrální naladění podvozku vás nikdy nevypeče. Jezdit s tímhle autem rychle je docela hračka.

Rozbitá česká okreska, na níž se projeví tvrdší, křečovité naladění tlumičů už ale podvozek trochu vyvede z míry. Hledání zapomenutých okresek si v tomhle autě příliš neužijete, protože budete často skřípat zuby, abyste o nějakou díru nepřerazili kolo.

Sportovní jízdě nepřeje ani vysoký posaz a tlustý volant s měkkým koženým čalouněním. Odezva posilovače je také dosti umělá. V komfortním režimu příliš lehká, ve sportovním zase nepřirozeně těžká.

    - Zdroj: Hugo Kottás
    -
    -
    -
Celá galerie 20
Verdikt

Nebudu se tajit tím, že BMW X2 M35i xDrive je autem, které se mi příliš netrefilo do vkusu a tak nějak mi nepadne do rukou. Navíc je tu dosti prémiová cenovka ve výši 1,5 milionu korun, tenhle kousek pak vychází skoro na dva miliony. Za to můžete mít mohli jste mít třeba právě skvělou Konu N. Dvakrát.

Já ovšem stejně nejsem cílovka. Asi jsem ze staré školy petrolheadů, kteří od sportovního auta vyžadují trochu víc než jenom krutopřísný vzhled, brutální efektivitu a moderní hračky. Já chci hlavně pořád ještě řídit. A bavit se u toho.

Ale být mi čerstvých osmnáct, chodit na prestižní zahraniční gympl, kde bych s nějakým hjudajem neměl žádné kamarády a tatínek by mi koupil cokoliv, na co bych si ukázal, potom si umím představit, že by to bylo právě tohle auto.

Tohle je prostě hot-hatch pro novou generaci řidičů.

Další testy kompaktních SUVFord Kuga 2.5 Duratec Hybrid umí šetřit peníze a krájet zatáčky

Full-hybridní Kuga potěší nejen v zatáčkách, ale i při návštěvě čerpací stanice.
Volkswagen Tiguan 2.0 TSI 4MOTION je SUV s chutí do života

Volkswagen Tiguan v aktuální generaci pomalu finišuje. Vyzkoušeli jsme parádní benzinovou variantu.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





23.07 2024 9:01


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email