Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je čtvrtek, 18 července 2024
Celkem je zde 479 lidí (2 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Scooby
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 4
Uživatelů celkem: 48 581
Online návštěvníků
Návštěvníků: 477
Uživatelů: 2
Celkem: 479

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK nováček
AK nováček


Registrace: 21.8. 2019
Příspěvků: 38 | Témat: 5

před 4h (14:37)


Zdravim,
kedze som nenasiel prispevok o pridavani novsich map do Audi MMI*, konkretne ja mam verziu MHI2, tak pridam svoju skusenost.

DISCLAIMER: Nie som mechanik, ani tomu nejako nerozumiem, popisujem len svoju skusenost. Ak sa niekde mylim, mudrejsi, opravte ma. Ak si kvoli mojim radam rozbijete auto, poslite mi ho, nevratim vam ho spat.

Na aute som mal mapy z roku 2018. To bol posledna verzia, ktora isla updatnut online, aj ked som si naivne stiahol nejaku verziu z roku 2024, update sa nespustil.

Nastastie, na internete je postup popisany celkom dobre, konkretne som zacal par videami od Youtubera mr-fix.

V skratke - aby isli mapy updatovat lokalne, cez SD kartu alebo USB kluc, mapy sa legalne daju stiahnut zo stranok audi alebo celkovo VAG, musi mat auto platny kluc, ktory sa da kupit bud u dealera, alebo niekde pokutne na internete, v skratke je to len nejaka informacia ulozena v MMI*, ktora povoli aktualizaciu map alebo nie. V skratke sa vola FEC code, v mojom pripade mal hodnotu 0230001C, posledne 2 cislice (v hexa) znamenaju rok aktualizacie, 2018. Ak by som chcel mat aktualizacie dozivotne, potreboval by som kod 023000ee.

Dostat tento kod do auta svojpomocne znamena troska hackingu. Clovek by mal mat skusenost s pocitacmi, pripadne unix systemami a byt schopny citat nejaku dokumentaciu a fora. V skratke v mojom pripade bolo potrebne:

1. Spustit red (engineering menu) v MMI*
2. Z SD karty nainstalovat do MMI* alternativny bootloader so skriptami, ktore umoznuju modifikovat a citat informacie z MMI*, sw je na githube, vola sa M.I.B.
3. najst na nete a pripravit instalaciu SW update MMI*, SW updaty a kopec uzitocneho sw na mega.nz ulozisku mibsolution.one, instrukcie napriklad na YT kanale, a na kopec en/de for,
4. nainstalovat Sw update z SD karty, dat si pozor aby clovek neupdatoval SW na zosilnovaci, lebo bez novej kalibracie, ktoru vie spravit naozaj malokto, nebude hrat audio. Pokial ma clovek nejaku OBD* diagnostiku a vie pred updatom odstavit zosilnovac, pomoze to, ale da sa to spravit aj bez toho.
5. po update SW znova nainstalovat M.I.B. pretoze bol prepisany
6. najst si spravne MIB patche pre SW, ktory bol nainstalovany (ja som novy sw instalovat nechcel, ale MIB patche (co to je vysvetlim za moment), pre moj stary SW som najst nevedel, tak som presiel na novsi, na ktorom MIB patche boli) - v skratke MIB patche su funkcie ci licencie pre rozne moznosti SW (ako napriklad dozivotny update map), ktore boli stiahnute z inych aut a dane k dispozicii zadarmo. Alebo inak povedane, kluc 023000ee stiahnuty z ineho auta, v mojom pripade.
7. dostat MIB patche k MIB instalacii na SD kartu, spustit green engineering menu, v moznostiach (predtym odzalohovat svoje nastavenia) spustit AIO patching - v skratke prepisat patchom so spravnym klucom svoje data v svojej MMI*
8. konecne, strcit do auta medium s mapami (USB ci SD karta) a nainstalovat mapy.


Trvalo mi cca jedno popoludnie zorientovat sa v tom, potreboval som 32 GB a 64 GB SD kartu a 32 GB USB kluc, cim rychlejsie media, tym lepsie, updaty som robil v garazi pri aute bez beziaceho motora na 12V nabijacke, niektore updaty su kriticke, keby sa auto vyplo kvoli polovybitej baterke, clovek skonci s nefunkcnym MMI*, ktore ozivovat vie zasa iba dost velky specialista.


V skratke - clovek robi vsetko na vlastne riziko, mal by vediet co robi a preco, aspon zhruba, z drvivej vacsiny problemov sa da vysekat alebo si dat poradit na dialku ak vie clovek pouzivat telegram a hladat informacie. ziadnu diagnostiku som nepouzil, nemam, VCDS je pre mna sproste slovo...
V principe clovek skonci s 1 alarmom v riaciacke, ktory treba OBD* diag premazat, znamena to iba to ze SW bol updatovany.


Ak nie, nechajte si to spravit clovekom, ktory vie co robi, ale ten know-how nie je zadarmo a niekedy update map moze trvat 15 minut, niekedy par dni...


Klobuk dolu a dakujem bezmennym panom z internetu, ktori svoje know-how davaju zadarmo komunite, aby sme aj my lakomci, co nechcu nikomu platit, mohli mat updaty map ci nove featury v softe.

Nejake otazky - pytajte sa.
nahoru

sponzor





před 4h (14:37)


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 27.4. 2008
Příspěvků: 2713 | Témat: 176

před 4h (15:26)


Super navod diky
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email