Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pondělí, 5 srpna 2024
Celkem je zde 223 lidí (0 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: JakubS121
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 3
Uživatelů celkem: 48 617
Online návštěvníků
Návštěvníků: 223
Uživatelů: 0
Celkem: 223

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71524 | Témat: 8169

10.07 2024 9:01


Mini Cooper S se změnilo z pankáče v hipstera. Vyzkoušeli jsme ho v okolí Nordschleife
Populární stylovka dorazila v nové generaci. Provětrali jsme ji po fantastických okreskách kolem nejlepšího okruhu světa.

Autor: Hugo
Kategorie: Mini Cooper První jízda sportovní vozy autotest hot-hatch malé auto Mini Mini Cooper S podvozek převodovka první jízda první jízdní dojmy redakční test
Datum zveřejnění: Wed, 10 Jul 2024 05:34:12 +0000

Mini Cooper S je pro mě celkem srdcovka. Bylo to totiž jedno z prvních pořádnějších aut, která jsem řídil. Tehdy mi bylo nějakých 19 let a dodnes si pamatuju kvičení kompresoru, kraťoučké kvalty a podvozek jako z motokáry. Možná, že už to dnešní optikou není žádná raketa, ale tehdy to bylo něco.

Od té doby mám pro Miníky slabost, nejen ty původní, ale i novodobé.

Další oturbená generace byla skvělá, hlavně ostrý John Cooper Works GP byla naprostá šílenost. Pamatuju si, jak jsem ho řídil ve strašném lijáku na semi-slickách. A pak další „jécévéčko" s klapkou výfuku na dálkové ovládání ve formě odpalovače bomby. Psalo se na tom něco jako „Track Use Only", ale to víte, jsem člověk vzdělání prostého, tak úplně nevím, co to znamenalo.

Miníci nikdy nebyli mojí must-have srdcovkou, ale vždycky jsem se na jízdu každým autem strašně těšil. A nebudu vám nalhávat, že po nich občas v inzerci nepokukuju. Stylový kombík Clubman S mě fakt moc baví.

    - Zdroj: Hugo Kottás
    -
    -
    -
Celá galerie 36

Takže jo, mám ta auta rád a byl jsem moc zvědavý na to, jaký je nejnovější Cooper S.

Jiný, ale pořád stejný

Základ je naštěstí pořád stejný. Také nové Mini se drží retro vlny, kterou nastavilo v roce 2001. Bedlivé oko pozná, že se od té doby dost proměnilo, ale základní designový jazyk zůstává. Retro design prostě táhne a jednoznačně je tím hlavním lákadlem, proč se Mini lidem tolik líbí.

Na druhou stranu pokaždé, když se představuje nová generace, mají designéři dost práce s tím, aby novou generaci dostatečně odlišili od té předchozí, ale zároveň udrželi nastavený vizuální styl. Upřímně to není snadné a lze to snadno pokazit.

Základní myšlenku prostě není moc kam posunou. I nové Mini proto vizuálně navazuje na své předchůdce a neznalému oku může na první pohled připadat stejné. Ale tak je to vlastně v pořádku.

Zdroj: Hugo Kottás

Pořád je dost zakulacené (oproti třeba hranatějšímu Countrymanu) a hlavně zepředu ho bezpečně poznáte. Dvě velká kulatá světla, která tvoří typicky roztomilý, přátelský kukuč, by byl hřích změnit.

Zezadu už jsou ale změny větší a nový design je oproti předchozí generaci značně odlišný. Trojúhelníková koncová světla vytvářejí zamračený, agresivní pohled, jako by se nové Mini pokaždé, když někoho předjede, vysmívalo: „Hej, koukej, kdo je tady pánem!"

Zajímavostí je, že se jednotlivé výbavové stupně kromě detailů karoserie odlišují např. i jiným světelným podpisem. Já jsem navíc dostal k prvním jízdám Mini Cooper S v paketu John Cooper Works, který přináší větší kola, sportovní střešní spojler a celkově ještě agresivnější look.

Jako sluší mu to, ne že ne, navíc v ikonickém odstínu British Racing Green. Ale nemohu si nerýpnout: kde je výfuk? Ikonická dvojitá centrální koncovka zmizela v propadlišti dějin, místo ní se za nárazníkem jenom smutně krčí trubička mířící k zemi jako u nějakého nafťáku. To je, kluci, trochu ostuda.

Zdroj: Hugo Kottás
Minimalismus až na dřeň

Na retro vlně se pochopitelně nese také interiér, ačkoliv i ten po vzoru většího Countrymanu doznal výrazné modernizace a po vzoru předlohy z roku 1959 je také minimalističtější.

Palubní desce vévodí centrální kulatý displej infotainmentu odkazující na velký rychloměr v původním modelu, ostatně to je už dlouho typický designový prvek interiéru. Nově je tu však displej osamocený a před řidičem zcela chybí jakýkoliv budík, jehož funkci zcela nahrazuje head-up displej.

Celkově to vlastně dává smysl a ve výsledku se mi tenhle minimalistický přístup líbí. Pod kulatým displejem multimédií potom najdete několik retro páčkových přepínačů, kterými startujete motor nebo přepínáte jízdní režimy.

Místo nich si ovšem nastavujete „zážitky. Základem je Core (standard), Green (eko) a Go-Kart (sport), za příplatek potom dostanete ještě dalších pět, jednu např. v béžovém retro stylu.

Zdroj: Hugo Kottás

Osobně si vystačím se základní dvojicí: ekologickým režimem, který je fajn po většinu času, kdy s Miníkem prostě jenom jezdíte, a sportovním, když si ho chcete užít naplno.

Přepnutí každého jízdního režimu doprovází vždycky nějaký zvuk. Nejvíce mi utkvěl v paměti sportovní mód Go-Kart, kdy se z repráků ozve zajuchání „weee-haaa", jako že se jde na to. Je to do jisté míry vtipné, na druhou stranu to poněkud odhaluje pravou tvář nového Mini Cooperu S.

Mini vždycky bylo hlavně prémiovým módním doplňkem a ikonickým status symbolem, jenže na druhou stranu taky dokázalo svoji osobnost podtrhnout intenzivními řidičskými zážitky. Výbušným motorem, střílením do výfuku, dobrým řízením i řazením a sice někdy možná příliš prkenným, ale pekelně ostrým podvozkem.

Mini Cooper S se vždycky líbil holkám pro to, jak vypadá, a měly ho spíš jako módní doplněk, klukům zase pro to, jak jezdí a že mu z očí kouká nějaká ta lumpárna. Teď z něj zbyl právě jenom ten módní doplněk.

Zdroj: Hugo Kottás

Chápu, že doba už je taková a legislativní požadavky už nikdy neumožní vyrobit Miníka takového, jakého jsme znali: hlučného, nevybíravého raubíře, který se předvádí všude, kam přijede. Prostě musel zákonitě dospět.

Jenže šlo udělat o něco lépe.

Sedí se tu vysoko, volant je extrémně tlustý a měkký a jeho paprsky vás nutí držet jej zespodu, takže ztrácíte cit a schopnost precizně vést auto zatáčkami. Zařazenou rychlost na head-up displeji nevidíte, jenom na hlavním displeji multimédií, jenže na straně spolujezdce, úplně mimo vaše zorné pole. Takže pořád nevíte, co máte zařazeno.

A samotná dvouspojková převodovka (manuál už neexistuje) je neuvěřitelně pomalá. Motor také nemá zrovna extra šťávu, i když jeho 204 koní se zmůže na svižné tempo, ale mimo reproduktory ho vůbec neslyšíte.

Zdroj: Hugo Kottás

Nejsvětlejší stránkou nového Mini Cooperu S je podvozek. Ten se opravdu povedl na jedničku s hvězdičkou. Navzdory tomu, že takhle malé auto jezdí na poměrně velkých 18" kolech, podařilo se trefit skvělý kompromis mezi takovým tím příjemně tvrdým, sportovním feelingem a schopností dobře filtrovat rozbitou okresku.

Čím víc tlačíte, tím lépe podvozek funguje. Přední náprava oplývá spoustou přilnavosti a navzdory absenci samosvoru máte dost gripu i na výjezdech ze zatáček. Do řízení se sice dost projevuje přenos točivého momentu, ale osobně mi to nevadí a přidává to na dramatu z řízení.

Celkově je vyvážení podvozku neutrální, ale když se vynasnažíte, projeví se typickou rozjařeností, když v zatáčce ve správnou chvíli zavřete plyn. Vlastně se celkem dobře svezete, ale nemohu se ubránit dojmu, že tomu něco chybí.

To rozdováděné štěňátko pitbulla, které nedočkavě skáče na dveře s vodítkem v tlamě a ocasem zbourá půlku obýváku, než ho konečně vyvenčíte, dospělo v psa, který se rád venku prožene za tenisákem, ale také celý den raději prospí v pelechu.

Testy hot-hatchůTest Hyundai i20 N 1.6 T-GDI, neposedného raubíře

Jak jezdí tahle kapesní raketa od Hyundaie?
TEST Ford Fiesta ST 1.5 EcoBoost: Konec jedné pohádky

Ford Fiesta definitivně končí. S ní také extrémně populární ostrá verze ST. Rozloučili jsme se stylově na Masarykově okruhu v Brně.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





10.07 2024 9:01


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email