Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je sobota, 6 července 2024
Celkem je zde 563 lidí (1 přihlášený)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Trnavcan
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 3
Uživatelů celkem: 48 559
Online návštěvníků
Návštěvníků: 562
Uživatelů: 1
Celkem: 563

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71354 | Témat: 8169

před 3 dny (9:00)


Poprvé jsme v Česku zkusili nový Duster. Má přesnější řízení i stále skvělý dojezd
Jiný vzhled a jiné svezení. Nová generace oblíbeného SUV bude trhákem.

Autor: Martin Tomaides
Kategorie: Dacia Duster První jízda auta auto Dacia hybrid nový řízení
Datum zveřejnění: Wed, 03 Jul 2024 05:00:42 +0000

Na skomírajícím únorovém autosalonu v Ženevě toho moc k vidění nebylo (proklik), ale našly se světlé momenty. Ten nejjasnější se jmenoval Dacia Duster a musím říct, že už tam jsem se těšil, až se mi dostane do ruky. Vypadá totiž opravdu dobře, a protože už předchozí generace byla pohodovým a schopným autem za pár kaček, doufal jsem, že teď se stěžejní model značky, kterým chce Dacia potrápit konkurenci v segmentu C, posune ještě o kus výš.

Půdu si k tomu vytvořil solidní, od roku 2010 se totiž celosvětově prodalo 2,4 milionu Dusterů a zájem o něj je stále velký. Aktuálně se v rumunské fabrice vyrobí zhruba jeden vůz za minutu a nelze se divit. Například v roce 2018 šlo o nejprodávanější model v rámci retailového trhu v celé Evropě.

Na první jízdy s novým Dusterem v rámci Česka měli zástupci médií ideální podmínky. Start v Praze, následně cesta po dálnici až do malebných Jizerských hor, plných úzkých silnic a možností na lehký terén.

Hrana kam se podíváš

Asi už není třeba omílat stále dokola, jak se povedl rebrand značky, o tom už bylo napsáno mnoho. Já osobně jsem nicméně neměl problém už s předchozím modelem, jak už jsem zmínil. Kdo neměl přehnaná očekávání, dostal pohodové auto, za příznivé peníze, využitelné takřka k čemukoliv.

Testy SUVVíc futuristické auto mít nemůžete. Toyota C-HR sází na neobyčejný vizuál a kvalitní hybridní jednotku

Zakládáte si na okázalosti a vzhled je pro vás rozhodovacím argumentem číslo jedna? Model C-HR by pro vás měl být ideálním parťákem.
Za volantem obrněné Audi Q7: Přibrala desítky kilo, ale na jízdní vlastnosti to téměř nemá vliv

Na první pohled je změna na oblíbeném SUV k nepoznání. Pocítíte ji, až když vezmete poprvé za dveře.

Jenže třetí generace přišla s výrazně jiným designem, i když termín „výrazně" je možná příliš silný. Fragmenty Dusteru jsou stále evidentní, přesto nový model vypadá jinak. Je hranatý, robustní a vypadá sexy. Počítejte také s vyšší kapotou, výraznějším oplastováním a Duster sedí na CMF-B platformě známé z Renaultu, která už je ale používaná iuz modelů Jogger a Sandero. Základní parametry se přitom nemění, auto je jen o dva milimetry delší a devět milimetrů širší.

Přední části dominují úzká maska chladiče a úzké světlomety s pronikavým jasem, povedla se i sázka na zajímavé barevné odstíny a specialitou jsou plastové lemy vyrobené z dvacetiprocentního recyklátu s názvem Sparkle. Na sobě má drobné flíčky a celek tak připomíná antracit.

Zdroj: Tiskový servis Dacia
Nový displej a tlačítko My Safety

Také novinky v interiéru jsou diametrální, dál je třeba čekat setkání s plasty všeho druhu, ale zpracování je jednoznačně lepší. Hned mě zaujala výška palubní desky, v kombinaci s vojensky zelenými a tmavě hnědými doplňky si řidič se spolujezdcem mohli chvílemi připadat jako v tanku. Vůbec mi to nevadilo, naopak.

Vnitřku dominuje nový středový displej, který je nenásilně zasazený. V nejlepším případě má 10,1 palce a nabízí šest reproduktorů s 3D zvukem či připojenou aplikaci navigace. Mnoho času na poctivé ozkoušení jsem neměl, zatím mi stačilo, že prostředí, ve kterém se uživatel pohybuje, je snadno naučitelné a funguje rychle. Posun oproti předchozímu modelu je všude dost patrný.

Zdroj: Tiskový servis Dacia

Poté, co jsem ho objevil, jsem skutečně ocenil tlačítko My Safety, které je po řidičově levé ruce pod volantem. Po jeho zmáčknutí se vypnou veškeré asistenty, což je na jednu stranu ne úplně ideální, protože plno u z nich je skutečně vhodných, na druhou stranu občas je to příjemné. Člověk se až diví, co všechno totiž může v takovém autě pípat.

Nerad bych opomenul prostornost a sezení. To první hlavně z pohledu zvětšeného zavazadlového prostoru, kterému chybí jen 28 litrů k pěti stům. Dobrý posed v obou řadách považuji u tak klíčového vozu celé automobilky za samozřejmost, takže mě potěšilo, že jsem nebyl zklamán.

    - Zdroj: Tiskový servis Dacia
    -
    -
    -
Celá galerie 20
Přesnější řízení i slušná cenovka

Vznětový motor už u Dusteru nehledejte, ale jinak je výběr pohonných jednotek vskutku široký. Najdete tříválce i čtyřválec - hybrid i klasický benzín - manuální i automatickou převodovku. Já jsem nejvíce času strávil s verzí ECO-G 100, která má 50 litrovou nádrž na benzín a k tomu ještě pořádnou zásobu LPG. Díky tomu je pro auto snadné ujet bez tankování o hodně víc než tisíc kilometrů.

První dojmy byly veskrze pozitivní, ač najetá kilometráž dosáhla na necelých 150 kilometrů. Hned bylo jasné, že nový Duster se neposunul jen vzhledově, ale také jízdně. Pod tím je hodně podepsaná nově využitá podvozková platforma, která přinesla modernější a schopnější technologie.

Zdroj: Tiskový servis Dacia

Počítejte tedy s tím, že auto je značně tužší a o slušný kus pohodlnější. Obojí oceníte především v zatáčkách, kde Duster lépe sedí a méně se naklání, takže se řidič za volantem cítí o kus sebejistěji. Zpřesnilo se také řízení, které mohlo být pro náročnější uživatele v předchozí generaci lehkou slabinou.

Na dálnici se připravte na trochu aerodynamického šumu, se kterým je ale třeba u podobných vozidel počítat. Na druhou stranu výhoda Dusteru je přece hlavně na nezpevněných površích, ačkoliv v tom případě bych spíš sáhl po verzi TCe 130 4
nahoru

sponzor





před 3 dny (9:00)


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa artdeshine asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coating coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keramika keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email