Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pondělí, 1 července 2024
Celkem je zde 495 lidí (8 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: vrbisz
Uživatelů dnes: 4
Uživatelů včera: 2
Uživatelů celkem: 48 549
Online návštěvníků
Návštěvníků: 487
Uživatelů: 8
Celkem: 495

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71341 | Témat: 8169

před 4 dny (9:01)


Je spolehlivá a obyčejná. Přesně proto Mazda 3 HB vládne tomu světu, který je stále ještě v pořádku
Mazda 3 e-Skyactiv X slibuje nižší emise a spotřebu, potěší běžnou radostí z jízdy a solidní cenovkou.

Autor: Martin Tomaides
Kategorie: Dlouhodobý test Mazda 3 Ford Focus Mazda Ostatní podvozek předokolka Škoda Fabia točivý moment výbava výfuky
Datum zveřejnění: Fri, 28 Jun 2024 05:02:37 +0000

Ačkoliv automobilový svět už není tak přeplněný hatchbacky, jako tomu bylo například před dvaceti lety, i tak jich je pořád na trhu plno. A logicky jsou si mnohé podobné. Některé si i tak nespletete a mezi ně patří právě tato Mazda.

Dlouho jsem dumal nad tím, co mi na ní přijde tak... zvláštního? Nebo nevzhledného? Těžko říct, jaké slovo vlastně přesně zvolit, to už je asi na každém. Rozhodně bych nechtěl říct, že je ošklivá, jen je díky vyvýšenému C-sloupku a zvláštně dokončené zádi taková jiná. Nakonec jsem zjistil, co mi připomíná. Znáte kotníkové kecky? Tak to je ono!

Žádná modernizace neproběhla

Když jsem zjistil, že právě s tímhle autem strávím týden, říkal jsem si, že mi asi něco uniklo. Že Mazda asi udělala nějakou lehkou modernizaci, nejspíš nějaký drobný facelift. A třeba pár úprav v interiéru. Ale zjistil jsem, že nic a nic vlastně nebylo třeba.

Proč taky, Mazda 3 HB je na trhu čtyři roky a je plno důvodů, proč je úspěšná. Zamračený čumák s Matrix LED světlomety je i po letech prodeje fešný, dva zadní výfuky efektivně dynamické a když se vůz dobře nakonfiguruje, z obyčejného kusu je rázem vlastně celkem hezoun. Decentní příplatková barva s názvem Platinum Quartz (doplatíte za ní 14 900 Kč) skvěle seděla s černými doplňky, například osmnáctipalcovými hliníkovými koly a tahle Mazda prostě měla švih.

Základní fragmenty jejího interiéru se dají s klidem zařadit zhruba někam do roku 2015. V Japonsku nešílí a nevyrábí z palubní desky prostory, které by za domovské prostředí považoval zaměstnanec IT společnosti. Nestane se, že byste se v něčem ztratili, vše je dobře vymyšlené, usazené a snadno se ovládá. Perfektní je také zpracování.

Zdroj: Bart Běhal
Otočný ovladač zachraňuje

Jasně, 8,8palcový infotainment není vyloženě vrcholem technologie, občas reaguje pomalu a vlastně mi přijde, že od řidiče je zbytečně daleko, jenže tyto nedostatky vynahrazuje otočný ovladač na středovém panelu, který vždy znamená snadné ovládání a díky absenci dotykové obrazovky nemusí oko estéta trápit žádné otisky prstů.

Sahat se bude jen na tlačítka, na nich zůstaly klíčové funkce a milovníci klasiky kromě toho ocení také obyčejné budíky a jejich klasické a přehledné seřazení vedle sebe.

Další testy konkurentůMitsubishi ASX oblékli ve francouzském butiku. A hodně prokouklo

Nejnovější generace japonského crossoveru přijíždí ve zcela novém, ačkoliv velmi známém obleku.
Škoda Scala prošla omlazením. Duchovního nástupce Favoritu teď připomíná ještě více než dřív

Změny se dotkly nejpalčivějších míst, co ale fungovalo, zůstalo. A tak se nám to líbí.

Inteligentní asistent rychlosti mi připomíná časy, kdy se v autech začal vyskytovat start-stop systém. Snažím se ho v každém testu zbytečně nezmiňovat, leč zatím nebývám moc úspěšný. Ani tohle nebude výjimka. Nedávno jsem chválil Škodu Scala, která signalizací neobtěžovala, ale spíš příjemně upzoroňovala. U Mazdy se ve mně ze začátku probouzelo mé nejhorší já, které mělo v úmyslu z vozu ideálně vystoupit a pokračovat raději třeba autobusem. Metrem. Povozem. Na drezíně. Prostě jakkoliv, jen už, prosím, neposlouchat tohle.

Jenže Mazda si mě rychle získala zpátky, a to poté, co jsem pod volantem po levé ruce objevil tlačítkový panel, kde jsem mohl vypnout rovnou oba zmiňované systémy. Nejlepší možné řešení. Neshody zapomenuty, za tohle naopak přichází velká pochvala, protože nic nebylo třeba zdlouhavě a nebezpečně hledat někde v infotainmentu.

Zdroj: Bart Běhal
Vzadu trochu stísněně

O čem není třeba debatovat je prostor vpředu. Pohodlné sedačky, dobrý výhled, všechno na dosah ruky... Druhá „nejslabší" výbava s názvem Exclusive Line navíc měla téměř všechno, co je v autě potřeba. Takže kde jsou nějaké nepříjemnosti?

    - Zdroj: Bart Běhal
    -
    -
    -
Celá galerie 25

Mazda 3 HB má na délku 4,4 metru, takže jsem neočekával se svými 183 centimetry výšky na zadním sedadle žádné zázraky. Nástup a výstup byl samozřejmě lehce omezený, nohy je třeba trochu rozkročit, aby si dospělák vzadu našel ideální pozici a hlavou o strop jsem taky nedrhnul. Těsně. Ale pocit stísněnosti díky menšímu oknu (i toho od zavazadlového prostoru) spíš převládal. Na druhou stranu jsem si vzpomněl na příběh mého kolegy, který před dvěma lety se stejným vozem v pěti dospělých lidech jel až do Švédska. A všichni údajně byli spokojeni.

Ale ne úplně spokojen jsem byl se zavazadlovým prostorem. Přístup do něj je kvůli menšímu otvoru omezenější a s velikostí 330 litrů ho pokoří i klíčová konkurence. Škoda Fabia nabízí o 50 litrů víc, Ford Focus dokonce o 63.

Zdroj: Bart Běhal
Pohon? Specifický. Ale působí jako normální

Tradiční prvky uvnitř doplňuje také klasická řadicí páka šestistupňového manuálu, která dodává pocit, že tahle veskrze úplně obyčejná mašinka se na silnicích pohybuje desítky let, jen si ji Mazda oprašuje a dál z ní dělá funkční auto. Opak je pravdou, pod kapotou se totiž skrývá jednotka e-Skyactive X, jejíž funkci se teď pokusím lehce vysvětlit.

Na začátek to snadné, benzínový dvoulitr nabízí 137 kW a 186 koní, k tomu točivý moment 240 Nm, zrychlení na stovku za čistých 8 vteřin a maximální rychlost 216 km/h. A teď specifika pohonu, který by měl být díky jedinečné technologii kompresního spalování řízeného svíčkou (SPCCI) šetrnější k životnímu prostředí. Mazda slibuje nižší emise i spotřebu.

A jízdou, která se neliší od jakéhokoliv naprosto běžného vozu. To klidně podepíšu v plném rozsahu, na silnici za žádné situace nemáte pocit, že řídíte něco tak speciálního. O co tedy jde?

Zdroj: Bart Běhal

Patentovaná technologie zapalování SPCCI funguje zhruba tak, že chudou směs paliva a vzduchu stlačuje na mimořádně vysoký tlak, jiskra zapálí malé množství zmíněného paliva, které zvýší teplotu a tlak ve válci a tím se zapálí zbývající palivo. Přesně jako u vznětového motoru. Palivo by se mělo spálit rychleji a důkladněji, a proto by měl být výkon vyšší a emise naopak nižší.

Na to, jak může být motor úspornější a zároveň výkonnější má Mazda jasnou odpověď. Běžně totiž zážehový motor míchá vzduch a benzín v poměru 14,7:1. Jenže technologie SPCCI zvládne 40:1. Na papíře auto slibuje spotřebu 5,4 litru, kterou jsem vyloženě během týdne testování neatakoval, ale 6,4 litru bylo také hodně slibných.

Výtečně naladěný podvozek

Svezení z vozem je navíc velmi příjemné, těm, co rádi řadí, slibuji zábavu do sytosti. Rychlosti jsou krátké a přesné a zapadají do sebe bez jediného zadrhnutí. Ačkoliv jsem sám zvyklý jezdit s manuálním řazením, tady jsem si ho stejně maximálně užil. Dvoulitr nabízí slušný zátah, bez kopanců do zad, přesto značně hbitý a doprovázený také pěkným zvukem. Jen je tedy třeba trocha otáček. Okolo dvou tisíc nenudí a stačí na město, záživný je ale nad čtyřmi tisíci. Doporučuji.

Poslušná předokolka s trochu tužším podvozkem umí solidně také zatáčky, nebojí se jich a když jí řidič nenechá ve štychu a nežádá nemožné, dovolí i slušně si zablbnout. Vážně, podvozek je třeba ještě jednou pochválit, naladěný je výtečně a znovu ukazuje, že Mazda je auto pro řidiče. Ne tak jako třeba Yaris GR, spíš chci říct, že to není moderní sterilní auto, kterých je na každé silnici plno.

Zdroj: Bart Běhal

Mazda má také plno moderních asistentů, i když třeba ten, který sleduje řidičovu únavu, mě jednou „vyplísnil" už po 18 minutách jízdy. Ostatní fungují citlivě a hladce. Kdybych si měl do něčeho vyloženě píchnout, možná bych si přál jen tužší brzdy.

Jinak byla Mazda 3 e-Skyactiv X nad očekávání milým parťákem, v základu za 735 900 Kč a v testované verzi za 871 800 Kč dáváte peníze do něčeho, co není jen spotřebitelským produktem. Tohle auto není těžké si oblíbit.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





před 4 dny (9:01)


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa artdeshine asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coating coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keramika keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email