Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je čtvrtek, 27 června 2024
Celkem je zde 609 lidí (7 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: pjaksa
Uživatelů dnes: 4
Uživatelů včera: 3
Uživatelů celkem: 48 537
Online návštěvníků
Návštěvníků: 602
Uživatelů: 7
Celkem: 609

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71329 | Témat: 8169

19.06 2024 9:00


Audi S6 Avant je rodinným králem levého pruhu, který září spotřebou. Písmenko „S" by si ale zasloužilo větší exkluzivitu
Zapomeňte na silný benzín, tenhle rodinný kombík v Evropě koupíte už pouze s naftovým pohonem. Smutní ale být nemusíte.

Autor: Martin Tomaides
Kategorie: Audi S6 Velký test Ascari Audi Audi A6 auto kola navigace podvozek řízení točivý moment
Datum zveřejnění: Wed, 19 Jun 2024 05:07:27 +0000

Obejdu hned na start testu právě vybrané vozidlo a řeknu tohle. Kdybych si měl vybrat jedno auto, které budu řídit až do konce života, bude to pravděpodobně Audi A6 Allroad. Má všechno. Vzhled, prostornost, kvalitní zpracování a špičkové motorizace jsou jen základními přednostmi oblíbeného rodinného vozu, který si ale německá automobilka umí také slušně nacenit. Jenže proč ne, nemá totiž takřka žádné vady.

Právě kvůli výše zmíněným důvodům jsem byl tak moc zvědavý, jak moc s mým názorem dokáže zahýbat silnější verze S6 Avant. A celkem jsem mu fandil, protože silnější pohonné jednotky u mě zkrátka často zabodují. Vůbec mi nevadilo, že verze S už má v Evropě pod kapotou jen vznětový pohon, ale nejprve se podívejme na exteriér.

Sportovní verze se tolik neliší

Už v roce 2023 prošla řada A6 lehkou modernizací, ale opravdu je decentní a pro řadového motoristu nic vyloženě nového neznamená. Počítejte s tím, že Audi je moderně střižené, design je uhlazený a má švih. Dlouhá kapota a zamračená přední maska s příplatkovými HD Matrix LED světlomety budí respekt kdekoliv se vůz objeví.

Od běžného kombíku vás toho u verze S nakonec tolik neodlišuje, v testovaném případě to byla primárně krásná příplatková modrá barva s názvem Ascari za 68 900 Kč a jedenadvacetipalcová litá kola Audi Sport za 48 300 Kč. Z kapsy vám sice rychle zmizí přes sto tisíc, ale právě tyhle peníze „esko" hodně odlišují od obyčejných verzí.

Ačkoliv řídíte diesel, S6 vypadá dost dynamicky a rozhodně se za to nestydí. Nebál bych se tedy být v určitých místech klidně trochu drsnější a když už například na zádi mám logo, které zvýrazňuje nápisem, že vlastním celkem siláka, přijde mi škoda, že auto nemá vzadu dříve používané koncovky výfuku. Ale možná je lepší nemít žádné než falešné.

Zdroj: Bart Běhal
Mistr minimalismu

Audi umí v interiéru být mistrem minimalismu. Dvě dotykové obrazovky stačí ke shromáždění všech funkcí vozu, navíc je to nenucené, moderní a ani trochu hloupé. Spodní screen slouží hlavně k ovládání sedadel a klimatizace, v případě zadávání adresy do navigace za jízdy se z něj pak stane touchpad na kreslení písmen. Jestli to je bezpečnější řešení než klasické cvakání do klávesnice - to už je věc druhá. Mě těšilo to, že všechno fungovalo správně a kromě věčných otisků prstů mě v interiéru nic nerušilo. Všemu pomáhají kvalitní materiály a znamenité zpracování.

Další testy kombíkůAudi A4 Avant do starého železa nepatří. Vyzkoušeli jsme auto, jaké u škodovky už nedostanete

Na stárnoucím Audi A4 Avant jsou vrásky už trochu vidět, ale právě proto je to v dnešní době tak dobré auto.
Čert vem trendy. S naftovou Audi A6 allroad quattro nikdy SUV ani elektřinu chtít nebudete

Sbalit celou rodinu a odjet kamkoliv není problém. Velmi vysoká cena základu i příplatků ale bolí.

Rozdíl oproti obyčejnějším verzím je minimální, liší se takřka jen sportovními sedadly s logem „S". Cestování v takovém autě je i díky prostornosti prostě radost, hlava i kolena mají místa dost na všech pozicích a zavazadlový prostor nabízí nadmíru dostatečných 565 litrů.

Dálnici má v rodném listě

Celkem nedávno mi na jednom z internetových serverů naskočil inzerát, který nabízel Audi S6 Avant z roku 2009 s pohonnou jednotkou 5.2 V10. Čas běží skutečně rychle, patnáct let uteklo jako voda a spláchlo sebou i běžnou produkci podobných megamotorů. Jak již bylo zmíněno, S6 Avant je na evropském trhu k dispozici pouze s naftovým třílitrem, takže zábava je jiná. Ale nemusí být špatná.

Vznětový agregát se 48voltovou hybridní technologií nabízí 253 kW a oslnivý točivý moment 700 Nm, který dovede téměř 2,2 tunové auto rozhýbat až se tomu chvílemi nechce věřit. To vše navíc už při 1750 otáčkách. Tady už se snadno věří tomu, že na stovku se dostane za pouhých pět vteřin. Takže kdo má ještě pocit, že si tenhle nafťák logo „S" nezaslouží?

    - Zdroj: Bart Běhal
    -
    -
    -
Celá galerie 22

Já jsem nijak neváhal a auto jsem okamžitě vzal tam, kde je doma. A to doslova, s nadupaným kombíkem jsem se vydal nedaleko bavorského Ingolstadtu a těšil jsem se na plnohodnotnou zábavu. I když nejdřív bylo krátce proti počasí, poslední záchvěvy zimy a náhlý mráz mému jedenadvacetipalcovému letnímu obutí nemusely být v kritickém případě po chuti. Takže nejprve opatrně.

Úvodní poznatky? Znamenitě vyvážený podvozek (motor sedí vpředu a hybridní baterie vzadu), který se skoro vyrovná ultrakomfortnímu svezení, jež nabízí Allroad. Jinak také očekávané pohodlí, pohodlné sportovní sedačky sebejistě držící tělo a naprosté ticho na palubě.

Zdroj: Bart Běhal

Po nájezdu na německou dálnici do sebe všechno zapadlo. Přehledné úseky, hladký asfalt a tři uhlazené pruhy jsou domovem pro tenhle nádherný stroj, tady řidič využije motor do poslední koňské síly. Zátah se dostavuje okamžitě po sešlápnutí pedálu a akceleruje klidně daleko za stosedmdesátkou.

Zážitek navíc umocní ještě přepnutí do režimu Sport, které vpustí do vozu a ven umělé dozvučení. Není za hranou, užijete si ho, k takhle silnému autu trochu bručení nutně patří. Tradiční dieselový sound zaznamenáte spíš v nižších rychlostech a spíš jen při sešlapávání plynu, tohle uvnitř rušit nebude.

Radost mi nedělala jen jízda, ale taky její výsledek. Hbitá jízda na dálnici a celkem pravidelná spolupráce pedálů mi vypočítala za celou trasu průměr 7,4 litru. A celkově jezdilo Audi zhruba o litr výš, což je s přihlédnutím k jeho výkonu a hmotnosti u mě za jedna.

Zdroj: Bart Běhal
Na blbnutí si hledejte něco jiného

V zatáčkách je řízení velmi přesné, ale je třeba počítat s vysokou hmotností. S6 funguje jako perfektně promazaný stroj, a to může být minusem pro někoho, kdo z dřívějších let u ostrých Audi hledal víc syrové zábavy. Tady dostanete hlavně sílu a jistotu. Na bláznivé ježdění bokem bych si hledal něco jiného.

Nakonec mě příjemně potěšila denní využitelnost vozu, bál jsem se totiž, že motor bude pro běžné ježdění zbytečně silný a žíznivý. A podvozek tvrdý. Ale tyto obavy byly naprosto liché.

Zdroj: Bart Běhal

Stejně jako obavy z obyčejné neohrabanosti. Šestková řada je totiž obrovská, k délce 4,95 metru si přidejte ještě 1,88 metru na šířku, takže v určitých prostorech je třeba počítat s životem „na hraně". Každý nepromyšlený krok by mohl znamenat třeba poničený ráfek. Možnou nejistotu ale smazalo přesné a hladké řízení a hlavně vynikající rejd.

Takže jediné mrzení ze skvělého motoru může přijít ve chvíli, když zjistíte, že stejnou pohonnou jednotku si můžete pořídit i do Allroadu. Špatně to samozřejmě není, motor je vynikající, jen mi přijde, že verze S tím tak trochu ztrácí na své jedinečnosti.

Zdroj: Bart Běhal

No a koho mrzí, že S6 už nepohání drtivé ještěvícválce (rozuměj V8 či V10) nemusí samozřejmě smutnit. Extrémně silné s výkonem 600 koňských sil je přece ještě pořád tady, zároveň ale počítejte s tím, že tady vám tři miliony nebudou stačit ani na základ.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





19.06 2024 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa artdeshine asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coating coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keramika keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email