Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je čtvrtek, 27 června 2024
Celkem je zde 421 lidí (3 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Takdost
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 3
Uživatelů celkem: 48 533
Online návštěvníků
Návštěvníků: 418
Uživatelů: 3
Celkem: 421

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71326 | Témat: 8169

19.06 2024 9:00


Nejrychlejší auto světa v Praze. Mercedes-AMG One má přes 1000 koní a na okruhu ho nikdo nepředjede
Výkladní skříň sportovní divize Mercedes-AMG se nedávno ukázala veřejnosti v hlavním městě. Pod kapotou ukrývá motor z formule 1 a více než 1000 koní. Na závodním okruhu nemá v dnešní době konkurenci.

Autor: Robin Běhal
Kategorie: Mercedes-Benz Zajímavosti o autech Žhavé novinky o autech Aston Martin Aston Martin Vantage Bugatti Ferrari formule formule 1 motory Pagani Porsche 911
Datum zveřejnění: Tue, 18 Jun 2024 11:19:18 +0000

Letošní slavnost Legendy opět nalákala do holešovického areálu nespočet úchvatných automobilových skvostů a masy návštěvníků, které si mohly prohlédnout více než tisícovku exponátů. Určitě tedy největší hvězdu výstavy není vůbec jednoduché vybrat, a největší zájem diváků si mezi sebou rozdělily například Pagani Utopia, Ferrari Daytona SP3, Aston Martin Vantage F1 Edition nebo třeba jedinečné koncepty od Mercedesu. Nicméně německá automobilka v Praze nemá pouze studie a novinky, ale i nejdokonalejší vůz se stříbrnou hvězdou na kapotě, který kdy spatřil světlo světa. Nese název Mercedes-AMG One a jde o hypersport postavený na základech formule 1.

Recenze Mercedesu-AMG GLE 63 S

V Praze nebyl úplně tak poprvé

Na Legendy chodím pravidelně a z celkových 11 ročníků jsem jich vynechal pouze pár. Zároveň jsem navštívil mnoho luxusních zahraničních autosalonů a se supersportovními auty jsem v kontaktu takřka neustále. Proto když vidím Bugatti nebo Pagani, nevypadnou mi oči z důlků. Ovšem na letošní výstavě jsem přeci jen našel vůz, u kterého jsem byl schopný stát hodiny a prohlížet si jeho propracovanou aerodynamiku a dopodrobna studovat jeho technické parametry. Ano, jde o Mercedes-AMG One, který je na území České republiky pouze jeden.

Pokud také patříte mezi pravidelné návštěvníky tradiční automobilové slavnosti, tak si možná vybavujete, že AMG One už jednou do Holešovic dorazil. Bylo to v roce 2018, ovšem v tu dobu šlo pouze o prototyp bez funkčního pohonného ústrojí s továrním označením Project One. O 6 let později je tu „stříbrný šíp" znovu, ovšem tentokrát už ve své sériové podobě s unikátním hybridním šestiválcem pod kapotou. A právě zákulisí vyvíjení tohoto motoru je na celém příběhu hypersportu s cenovkou přes 50 milionů korun asi to nejzajímavější.

    - Zdroj: Robin Běhal
    -
    -
    -
Celá galerie 15

Motor z monopostu formule 1

Plán zněl jasně - postavit silniční formuli 1. Zní to možná poměrně jednoduše, ale zrealizovat takovýto úkol se ukázalo jako takřka nemožné a inženýři během dlouholetého vývoje několikrát selhali. Mercedes-AMG One používá hybridní pohonnou jednotku odvozenou z monopostu F1, konkrétně 1,6litrový vidlicový šestiválec přeplňovaný velkým turbem spojený s elektrickými motory. Toto pohonné ústrojí s výkonem přes 1000 koní bylo navrženo na závodní trať, kde funguje za extrémních podmínek a vysokých otáčkách až 11 000 ot/min. Přizpůsobení tohoto motoru pro každodenní jízdu do supermarketu, včetně emisních norem, hluku a spolehlivosti, tak bylo velkým technickým oříškem.

Další komplikace nastaly s plug-in hybridním systémem, konkrétně s jeho synchronizací. Pracovníci v Affalterbachu museli spalovací agregát, který sám generuje 566 koní, naučit spolupracovat se čtveřicí elektromotorů. Háček je v tom, že pouze dva elektrické motory jsou trakční, tedy přímo pohání kola. Další dva mají jiný úkol - třetí leží vedle spalovacího motoru a funguje jako motorgenerátor (MGU-K) a čtvrtý je spojen s turbodmychadlem a roztáčí lopatky turbíny. Jde o velmi sofistikovaný systém, který vyžaduje naprosto dokonalé softwarové naladění.

Další zádrhel? Baterie. AMG One nemůže mít běžný vysokonapěťový akumulátor, který využívají dnešní elektromobily a plug-in hybridy. Ty sice mají dobrý dojezd a jsou tedy vhodné na každodenní používání, ale nedokáží poskytnout potřebný „performance" faktor, jaký by divize AMG vyžadovala. Silniční formule nepotřebuje nízkou spotřebu a vysokou kapacitu, nýbrž co nejrychlejší proces vybíjení a nabíjení a především nízkou hmotnost. Proto si v útrobách hybridního hypersportu našla místo velmi kompaktní baterie s kapacitou pouze 8,4 kWh, která dokáže bleskově distribuovat energii a váží pouze pár desítek kilogramů. I díky tomu se Mercedes s pohonem všech čtyř kol a 7stupňovou automatizovanou manuální převodovkou vešel do celkové hmotnosti pod 1,7 tuny.

Rychlejší sériové auto na okruhy

A výsledek dlouholeté práce? Mercedes-AMG One z nuly na stovku zrychlí za pouhé 2,9 sekundy, z 0 na 200 km/h za 7 sekund a s akcelerací může pokračovat až do maximální rychlosti 352 kilometrů za hodinu. To jsou slušné hodnoty, ale rozhodně nepatří mezi ty nejlepší. Například takový Rimac nebo Ferrari by německému hypersportu na rovince vytřely zrak. Zázrak německého inženýrství ale není určený na sprinty. Jeho domovem jsou závodní okruhy, kde v dnešní době absolutně nemá konkurenci. V podstatě na jakoukoliv trať AMG One přijede, tam zajede rekordní čas mezi sériovými vozy, a to s rozdílem i několika sekund.

To, že formule 1 na „SPZtkách" bude rychlá na Monze, Spa-Francorchamps nebo Hockenheimringu bylo zřejmé, ovšem co obávaná Severní smyčka Nürburgringu? „AMG One není na Nordschleife postaveno. Je to úzká, hrbolatá trať plná převýšení a vysokých obrubníků, která spíše připomíná okresku. To jsou podmínky, které našemu autu s koncepcí formule 1 vůbec nevyhovují," řekl mi na Legendách mluvčí značky Mercedes-Benz Josef Hlávka.

Přesto se divize AMG o titul krále „Zeleného pekla" rozhodla zabojovat. Za volant usedl Maro Engel, okruh dlouhý 20,8 kilometru zajel za 6 minut 30 sekund a 70 setin. Dosavadnímu držiteli žezla Porsche 911 GT2 RS MR tak nadělil neuvěřitelných 8 sekund. To je naprosto neuvěřitelný výsledek a dokonale to demonstruje sílu hybridního ústrojí a propracovanost aktivního aerodynamického balíčku technicky geniálního Mercedesu.

Více o značce Mercedes-BenzPrvní vůz značky AMG byla závodní limuzína. Mercedes s přezdívkou „Rudá svině" na trati trápil kompaktní sporťáky

Luxusní limuzína měřila přes pět metrů, přesto na okruhu své konkurenty ničila. Tajemství prvního Mercedesu-AMG se ukrývalo pod kapotou.
Mercedes-Benz GLC kupé dokazuje, že nafta s elektřinou si mohou rozumět

Módní SUV coupé netradičně kombinuje naftový motor s plug-in hybridní technikou. A vážně to skvěle funguje.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





19.06 2024 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa artdeshine asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coating coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keramika keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email