Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je úterý, 18 června 2024
Celkem je zde 589 lidí (3 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Ladislav95
Uživatelů dnes: 2
Uživatelů včera: 5
Uživatelů celkem: 48 510
Online návštěvníků
Návštěvníků: 586
Uživatelů: 3
Celkem: 589

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71294 | Témat: 8169

před 5 dní (9:00)


Kalifornská garsonka za pouhé dva miliony? Vyzkoušeli jsme auto, které je řešením hypoteční krize
V tomhle autě bychom klidně bydleli celý život.

Autor: Hugo
Kategorie: obytná auta Velký test Volkswagen Crafter autotest bydlík karavan kempovací vestavba obytňák redakční test Volkswagen Volkswagen California volkswagen crafter Volkswagen Grand California Volkswagen Grand California 600
Datum zveřejnění: Fri, 14 Jun 2024 05:00:42 +0000

Covid je naštěstí za námi. Jestli však přinesl alespoň jedno pozitivum, potom jednoznačně boom obytných vozů. Pro tento byznys to byly zlaté časy, a přestože prodeje obytňáků pomalu stagnují, pořád je to velmi populární forma odpočinku.

Volkswagen a jeho divize užitkových vozů toho má hodně co nabídnout. Než dorazí sedmá generace tradiční „malé" Californie či obytný ID. Buzz, stále je tu nejmenší Caddy California a velká Grand California postavená na základech užitkového Crafteru.

Dostupná je ve dvou verzích: kratší a vyšší 600 pro čtyři, nebo delší a nižší 680 pro dva. Jestli se ptáte, proč je to logicky naopak, pak vinu hledejte v homologaci a nejvyšší přípustné hmotnosti.

Dlouhá karoserie se čtyřmi místy by se už zkrátka nevešla do 3,5tunového hmotnostního limitu pro řízení s oprávněním skupiny B. Ostatně s tímto problémem bojuje každý výrobce obytňáků a je hlavním viníkem toho, proč v této třídě neexistuje dokonalý karavan.

    - Zdroj: Hugo Kottás
    -
    -
    -
Celá galerie 41

Samotný vůz váží sice jen kolem 3,1 tuny, ale musíte počítat také s tzv. doložností. Jakmile auto naložíte čtyřmi lidmi a bagáží, snadno se dostanete na dostřel limitu.

Pozor musíte dávat i na takové věci, abyste náhodou s plnou nádrží pitné a šedé vody, které rázem přidají dva metráky navíc, nepřekročili 3,5 tuny. To už jde skutečně o řidičák a třeba v Rakousku nebo Německu se na to policie vyloženě soustředí. Takže před každou cestou je ideální nádrže vypustit.

Kterou verzi zvolit?

Osobně mi o něco více vyhovuje verze 600. Jednak se s ní nepatrně lépe žije ve městě, třeba když potřebujete zaparkovat u obchodu, a na zatočených silnicích také oceníte kompaktnější půdorys.

Dvě samostatná dvoulůžka jsou také praktičtější než jedno. Velikostí sice nedosahují úrovně king size, na kterou jste zvyklí z domova, ale dva dospělí, kteří se rádi tulí, se dole vyspí v pohodě.

Podívejte se na videotest Volkswagenu Grand California

A co když máte další přírůstek?

Ideální je bydlet ve třech, pro čtyři už je tohle auto trochu těsné. Já jsem si zalezl nahoru do alkovny, kde je postel o něco menší než dole a dospělý člověk musí spát ideálně diagonálně. Žena se synem zase spali dole a nestěžovali si. Tedy on toho ještě moc nenamluví...

Pokud máte malého caparta, který využívá dětskou autosedačku, jistě oceníte uchycení isofix na obou zadních sedadlech. Já jsem ho usadil doprava, víc doprostřed, aby měl výhled.

A z Grand Californie jsou výhledy monumentální a malé děti rozhodně bude bavit sledovat okolní provoz z nadhledu. Škoda, že není isofix i na přední spolujezdcově sedačce, ale to už bych chtěl moc.

Zdroj: Hugo Kottás
Malé velké auto

Jakmile začnete cestovat s dítětem, v souvislosti s praktičností najednou trochu narazíte. Jak nám byla pro dva Grand California 680 až zbytečně velká a šestistovka tak akorát, ve třech vám najednou začne být i takhle velké auto malé.

Do skříněk v technickém zázemí se toho vejde spousta, stejně jako do samotného zavazadlového prostoru, ale když najednou musíte s sebou zabalit i velký kočárek a na večer někam uklidit autosedačku, protože chcete sedět hezky u stolu v jídelně, musíte hodně vymýšlet, jak to udělat.

Dvouapůlleté dítě zkrátka ještě potřebuje hromadu „zbytečností". To máte kočárek, sedačku, plenky, spoustu oblečení a samozřejmě také hraček. Takže jsem chvílemi opravdu propadal frustraci, že máme uvnitř neskutečný bordel. Už jenom kolik máte najednou u schodů bot. A třeba bundy není kam pověsit.

Moje výtky k praktičnosti ale berte s rezervou. Každá rodina je jinak skromná co se týče balení. My se spíš roztahujeme a vozíme věci navíc. Je však paradoxní, jak se dokážeme zabalit do malého Subaru BRZ a Volkswagen Grand California je nám najednou těsný.

Zdroj: Hugo Kottás

Kdybych měl víc času na to všechno promyslet a nespěchal odpoledne po práci, také by to bylo o něčem jiném. Důležité je chytře využít každý prostor, každý šuplík, každou skříňku a vědět, kde co máte. Jakmile se musíte chodit převlékat dozadu do kufru a oblečení máte místo ve skříňkách pořád v cestovní tašce, není to pohodlné.

Malé děti také úplně nechápou, že se mají uvnitř zouvat. V kempu i jako dospělí nataháte dovnitř spoustu nepořádku jako trávu, písek a hlínu, natož děti, které všude ťapají v botách. Takže uklidíte, zametete, vytřete a za pět minut to můžete dělat znovu.

Najednou také zjistíte, jak jsou děti neskutečně vynalézavé, především co se týče strkání různých věcí do různých skulin. To jsem takhle lovil autíčka z výdechů nezávislého topení. Také je baví mačkat všechny čudlíky, otevírat ledničku nebo verglovat se sítí proti hmyzu.

Ale pak, když nastane večer, děti se odeberou hrát si na zadní postel a dospělí si konečně můžou oddychnout při sklenici vína v krásné jídelně osvětlené ambientními LEDkami, zatímco venku padají kapky deště, jsou chvíle v bydlíku k nezaplacení.

Zdroj: Hugo Kottás

A ta svoboda, když děti můžou celý den pobíhat venku, zatímco je máte relativně na očích. Takovou pohodu zavření v pražském činžáku prostě nezažijete.

Skvělá je také velká koupelna se sprchou a toaletou, které přijdou vhod uprostřed noci, kdy opravdu nemáte náladu se oblékat a vypravovat do společných umýváren.

Ocenit musím vestavěnou klimatizaci, která se ovládá z centrálního panelu v předsíňce. Tohle je naprosto povinný příplatek, bez kterého se neobejdete.

Řeknete si, že na konci května oceníte spíš nezávislé topení. Přes noc ano, ale přes den umí být uvnitř i přes třicet, takže klimoška je opravdu úleva.

Zdroj: Hugo Kottás

Parádní je i velká lednička s mrazákem (máme opravdu velkou spotřebu nanuků) a praktická kuchyňka, kterou většinou ale moc nevyužívám, spíš jen na takovéto opláchnutí nádobí. Obědy řešíme někde na výletě a večer raději venku grilujeme.

Jízda jako na obláčku

Když už víte, jak se v Grand Californii bydlí mladé tříčlenné rodině, musím se ještě zmínit o tom, jak se s autem vlastně jezdí, protože to je také podstatná součást obytňáku. Je to naprostá paráda!

Za volantem máte díky vysokému posazu a gigantickému prosklení dokonalý přehled o situaci. Řízení jde hezky zlehka a do sedaček s nastavitelnými područkami po obou stranách se dokonale uvelebíte. Hned mám chuť vyrazit někam hodně, hodně daleko.

Dvoulitrový turbodiesel o výkonu 177 koní má s víc jak třítunovou krabicí s pořádným odporem vzduchu docela fušku, ale cestovní stotřicíku na dálnici udržíte s přehledem a když potřebujete na chvilku přidat třeba na sto padesát, auto je stále stabilní.

Zdroj: Hugo Kottás

Perfektní je automatická převodovka s hydroměničem a osmi převody. Řadí jemně, chytře a rozvážně, takže umí využívat vysokého točivého momentu naftového motoru. Na cestování je to naprostá pohoda a je to jedna z věcí, kterou na tomhle autě naprosto miluju! Kdo se má pořád kvedlat se šaltpákou, že?

Zmínku si zaslouží i spotřeba paliva, která hodně závisí na stylu jízdy. Já jsem celkem pospíchal po dálnici, takže 135 km/h na tempomat si řeklo o 13 litrů. Rozvážně jde ale jezdit i za osm litrů a reálný průměr je 10,9 l/100 km, který na palubním počítači zanechal kolega přede mnou.

Volkswagen Grand California 600 potvrdil, že je perfektním obytným autem, které nabízí komfort domova na čtyřech kolech. Svoboda, kterou představuje možnost udělat si domov kdekoliv na světě, je prostě k nezaplacení.

Volkswagen si za ni tedy řekne s nějakými povinnými příplatky kolem dvou milionů. Ale řekněte, na kalifornksou garsonku to není zase tak drahé, ne? Vždyť na ni nepotřebujete ani hypotéku...

Testy obytných autTest Adria Supersonic 890 LL: Luxusní apartmá, které si z Pařížské odvezete kamkoliv (první jízdní dojmy)

Vyrazili jsme do slovinského přístavního městečka Portorož objevit, co nového se událo u domácího výrobce obytných vozů Adria.
Test Fordu Nugget, pojízdného paneláčku, kterému nechybí ani toaleta

Obytná auta se těší stále větší popularitě. Svojí trochou do mlýna přispívá i Ford, který nabízí obytnou verzi Transitu Custom od věhlasné společnosti Westfalia. Jmenuje se Nugget a v prodloužené verzi Plus nabízí i toaletu či sprchu. Jak se v něm bydlí?


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





před 5 dní (9:00)


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email