Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je úterý, 24 září 2024
Celkem je zde 1123 lidí (6 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: veebee
Uživatelů dnes: 1
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 48 712
Online návštěvníků
Návštěvníků: 1117
Uživatelů: 6
Celkem: 1123

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71804 | Témat: 8169

13.06 2024 9:00


Hybridní BMW X1 jezdí neskutečně. Stane se vaším vyhledávaným společníkem
„Nejmenší" SUV mnichovské automobilky dostalo do vínku plug-in hybridní ústrojí, které mu neskutečně sedne.

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: BMW X1 auta auto BMW kola nová
Datum zveřejnění: Wed, 12 Jun 2024 10:34:11 +0000

Bude tomu už rok, co nám do redakčního testu přistála čistě spalovací varianta mnichovského šlágru. Tam jsme bez okolků přiznávali, že jak z vizuálního hlediska, tak z onoho jízdního projevu je X1 prostě dokonalá. A u „připojitelné" varianty se nebudeme vyjadřovat jinak.

Zdroj: Michaela Rubešová
Vyrostla a je jiná

Vizuál byl a je pro bavoráky vždy velmi specifický a u modelu X1 tomu není jinak. Oproti předchozímu modelu inženýři narovnali přední část nárazníku až do kolma, a do jeho prostřední části umístili čtvercovou masku chladiče ve tvaru ledvinek, která byla v našem případě leskle černá a doprovod ji dělaly lamely v téže barvě. Všechno příjemně hrálo s onou šedo-béžovou barvou, která sice nikterak nevystupovala z davu, ale zase se jen tak neztratila. Zajímavý tvar ale měly i nasávací otvory a rozšířené blatníky. Co osobně jsme ale na přední části vysoce kvitovaly, byla světla, která výrazně zasahovala do boků a v základu jsou ledková a můžete si připlatit i za adaptivní světlomety. Moc příjemným prvkem byla ona směrová světla, která při odbočování v podstatě pulzují a tak jste vidět na hoře daleko.

Pohled z boku zaujme

Je pravda, že nejzajímavější je X1 asi z boku, kdy vyniknou výrazně tvarované plochy blatníků, dveří a boků karoserie. Zároveň ona dlouhá střešní linie přechází do zadního spoileru a vytváří dynamický pocit z auta, alespoň z našeho pohledu. Co je za nás diskutabilní jsou ony zapuštěné kliky dveří, které nejsou pro dámskou ruku s delšími nehty ideální, ale dá se na ně zvyknout. Ostatně ona X1 působí, jako kdyby byla navržena spíš pro onu křehčí část populace.

    - Zdroj: Michaela Rubešová
    -
    -
    -
Celá galerie 19

Zadní část působí oproti tomu hodně diverzifikovaně. Světla jakoby vyskakují do boků, k tomu ono nízké zadní okno, a hodně rozšířený zadní nárazník s difuzorem (v našem M sportovním paketu ještě výraznější). Nevypadá to úplně špatně, ale dokázali bychom si představit čistější zapuštění všech prvků tak, aby hrály kompaktněji na první pohled.

Uvnitř absence tlačítek

Uvnitř modelu se ale očisťovalo. Jestli je to na škodu nebo ne, necháme na vašem posouzení, ale my k tomu řekneme jen, že zmizel otočný ovladač iDrive, zbylo jen pár tlačítek a jinak všechno musíte ovládat na displeji. Jedná se o věc pokrokovosti a jakýsi dynamický vývoj, ale jestli je správným směrem, to nikdo neví. Ale zákazníci si to asi žádají a nejsou takoví staromilci jako my.

Zdroj: Michaela Rubešová

Už u spalovací varianty jsme chválili rozložení displejů, jejich příjemné a přesné vykreslení.  A stejně taky tady si zaslouží pochvalu i celkový koncept interiéru, který byl v našem případě v M paketu. Sportovní sedačky v kombinaci barev černá/červená s celkem hlubokým vedením, sportovní kožený volant, prvky v pianinově černé doplnění chromovými detaily hrají velmi pěkně dohromady. Na autě je znát, že vyrostlo a že ho sice BMW řadí do svých „nejmenších" SAV, ale v interiéru je to nabobtání znát.

Další čtení o BMWS rakví či bez, BMW M3 Competition Touring je na silnici poutavým pětisetkoňovým jednorožcem

Na týdenní test dorazil rudý krasavec s červeným střešním boxem, jenž podle očekávání budil velkou pozornost. Stejně jako více než 500 koní pod kapotou.
BMW M760e xDrive šokuje, ale je to nejkrásnější limuzína současnosti!

Design nové sedmičky vzbuzuje vášně, záleží ovšem, odkud se na ni díváte.

Zajímavost pod kapotou

Plug-in hybridní ústrojí, které má nová X1 pod kapotou je vybaveno tříválcovým zážehovým motorem o objemu 1,5 litru. Může se pyšnit krásným výkonem 180 kW a z 0 na 100 to pošle za 6,8 sekundy. To vůbec nejsou špatné údaje. Výhoda tohoto celého ústrojí je jednoduchá - spalovací jednotka roztáčí kola přední nápravy a elektromotor oproti tomu pohání zadní kola. Tak je zajištěna dynamika a přímost jízdy, společně s čistotou. A že víme, o čem mluvíme.

X1 je tak schopna kousat, především silnice dálničního charakteru s velkou vervou a urputností. Nejvíc ji to sluší v normálním režimu a na čisté hladké silnici. Při nějakých těch nerovnostech už uvnitř uslyšíte lehčí otřesy. Stejně tak je potřeba si zvyknout na systém rekuperace, který je zde nastavený na vyšší úrovni, ale není to nic, s čím byste se nenaučili žít. Ve sportovním módu ho naopak budete postrádat a X1 vám nabídne záživnější zážitek z jízdy, při výjezdu ze zatáček si hezky pohlídá zadní nápravu a pěkně to dotočíte. Mimořádnou pochvalu si zaslouží asistenty řízení, ty má BMW opravdu vyladěné a jejich použití vás donutí přemýšlet nad faktem, že by auto mohlo být klidně autonomní.

BMW X1 s plug-in hybridním ústrojím stojí pouhých 1,6 milionů. Záměrně zde píšeme „pouhých", protože nabídne kvalitní svezení, prostor, dynamiku i vizuální líbivost a ve světě, kde jsou auta nesmyslně předražená, nám to prostě dává smysl.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





13.06 2024 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email