Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je sobota, 15 června 2024
Celkem je zde 662 lidí (5 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: EjPi
Uživatelů dnes: 1
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 48 501
Online návštěvníků
Návštěvníků: 657
Uživatelů: 5
Celkem: 662

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71285 | Témat: 8169

22.05 2024 9:00


Lexus RX 500h F Sport si na atleta jenom hraje. Vyzkoušeli jsme netradiční hybridní SUV
Někdy je lepší nemít velké oči a zůstat nohama na zemi. Pro „sporotvní" SUV to platí dvojnásob.

Autor: Hugo
Kategorie: Lexus RX Velký test atmosférický motor autotest crossover F Sport full-hybrid hybrid Lexus Lexus RX 500h nový pohon redakční test rodinné auto suv
Datum zveřejnění: Wed, 22 May 2024 05:00:49 +0000

Ačkoliv se to nemusí pohledem z maličké zemičky uprostřed Evropy zdát, Lexus RX je pro japonskou automobilku stěžejní model. Stejně jako samotná značka vznikla hlavně pro americkou klientelu, tak i model RX ztělesňuje typické americké SUV.

Není sice dlouhé jako parník, ani hranaté jako panelák a na masku chladiče se nespotřebovala polovina státních rezerv cenných kovů, nicméně tohle auto definuje poněkud odlišnou kastu amerického korábu. Tohle auto totiž v podstatě definovalo trh luxusních SUV.

Navíc představuje jistý status ekologického vozidla, takže v takové Kalifornii mu rebelující levičácká mládež přes noc pneumatiky nevypustí. Tedy snad...

    - Zdroj: Hugo Kottás
    -
    -
    -
Celá galerie 18

Nejvýkonnější varianta 500h se sportovním paketem F Sport minimálně vizuálně dost provokuje. Jako vůbec první hybridní Lexus s přeplňovaným motorem a klasickou měničkovou automatickou převodovkou také slibuje i nevšední řidičské zážitky.

Papír snese všechno

Papírově to nezní vůbec špatně: 371 koní výkonu a 645 Nm točivého momentu stačí na zrychlení na stovku za slušných 6,1 sekudy, pohon všech kol DIRECT4 se zase stará o trakci, natáčení zadní nápravy o agilitu a masivní přední šestipístkové brzdy o průměru 400 mm schované za 21" palcovými ráfky zase o adekvátní zpomalení.

Ačkoliv všechny tyto kompomenty dohromady slibují řidičské zážitky, ve skutečnosti to příliš nefunguje. Dynamika působí dost letargicky, zejména kvůli vysoké hmotnosti, ze stejného důvodu nemáte příliš velkou důvěru v podvozek, natáčení zadku vůbec nepotalčuje nedotáčivost a nestíhají ani slibně silné brzdy.

Zdroj: Hugo Kottás

Tomuhle autu se ostrá jízda prostě ani trochu nelíbí a dává to jasně najevo. Působí těžkopádně, podovzek na nerovnostech odskakuje a celkově z něho vyzařuje gumovost, odtažitost, netečnost. Není na to stavěné.

Konec konců je to velký hybridní Lexus, takže se nabízí uvolnit tempo a naladit se na pohodovou vlnu. Jenže ani potom není Lexus RX 500h dostatečně přesvědčivý. Podvozek neumí poskytnout adekvátní komfort a na velkých kolech podupává.

Úspory v nedohlednu

Takže není ani sportovní, ani komfortní. Rychlosti také příliš nepobral, takže bude alespoň úsporný? No, ani tady nemám dobré zprávy. Jakkoliv je hybridní systém Toyoty většinou etalonem efektivity, s přeplňováním to už neplatí.

Podívejte se na videotest Lexusu RX 500h

Uživatel přede mnou nastřádal průměrnou spotřebu 11,3 l/100 km, já jezdil horko těžko za 10,5 litru, a to jsem musel předvést hodně velkou dávku sebezapření. Za to dnes umí jezdit kdejaký ostrý šestiválec, natož čtyřválec s hybridní technikou, která platí za nejlepší na světě.

Alespoň je nový Lexus RX hezké auto na pohled, i když na můj vkus je poněkud umírněné. Na Lexusech mě vždycky bavila právě jistá odvaha a okázalost, ale stále v rámci dobrého vkusu. S novým designovým jazykem trochu zapadne.

Uvnitř je to ale krásné auto, hlavně dvoubarevné černo-červené kožené čalounění evokuje sportovní šmrnc, i když, jak už bylo řečeno, poněkud zbytečně. Ale moc pěkně to tu vypadá a také voní, což je důležitá složka vnímaní luxusu.

Zdroj: Hugo Kottás

Infotainment se také po letech podivných experimentů s napodobeniou počítačové myši nebo touchpadu zase konečně ovládá normálně. A co do velikosti vnitřního prostoru si stěžovat určitě nebudete.

Někdy stačí míň

Jenže sloučení obou světů, tedy sportovně emotivního a komfortně racionálního v případě Lexusu RX 500h selhává. Osobně bych volil nějakou slabší verzi modelu RX s osvědčenou hybridní technikou kombinující atmosférický motor a komfortnější podovzek, který si nehraje na atleta, když je to pořád docela tlouštík.

A pokud už hledáte rodinné auto v kombinaci se sportovní hračkou, pak si u Toyoty za podobné peníze můžete opravdu vybírat. Za 2,5 milionu jistě sami přijdete na to, jak nejlépe nakombinovat Supru, GR86 nebo Yaris s nějakým úsporným rodinným kočárem.

Další testy SUVTest Ford Explorer 3.0 EcoBoost Hybrid: Tohle americké SUV si zamilujete!

Obří americké SUV vychází lacino na to, kolik nabízí výhod.
Test Cupra Formentor VZ5 2.5 TFSI: Jako z divokých vajec

Tohle je jedno z nejdivočejších SUV, která dnes existují.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





22.05 2024 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email