Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pátek, 1 listopadu 2024
Celkem je zde 438 lidí (0 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: harinq
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 3
Uživatelů celkem: 48 785
Online návštěvníků
Návštěvníků: 438
Uživatelů: 0
Celkem: 438

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71992 | Témat: 8169

15.05 2024 9:00


Hezčí a úspornější než Fabia! Vyzkoušeli jsme chique auto, kterému budete jen těžko odolávat
Peugeot 208 Hybrid vypadá parádně a ještě navíc jezdí úsporně. Tomuhle prckovi budete jenom těžko odolávat.

Autor: Hugo
Kategorie: Peugeot 208 Velký test autotest full-hybrid hybrid Peugeot Peugeot 208 Hybrid redakční test řízení Škoda Škoda Fabia
Datum zveřejnění: Wed, 15 May 2024 05:34:56 +0000

Myslím, že mezi mini auty do města dnes nenajdete hezčí auto než nový Peugeot 208. Alespoň tedy mezi automobilovou konfekcí. Jasně, je takový trochu holčičí, ale zároveň vypadá pěkně nabroušeně.

Sluší mu to i v základní výbavě, což se o jiných autech na balonových plecháčích a v bílé pastelce říct nedá. Tady ale dostanete litá 16" kola a parádní svítivě žlutou barvu s názvem Agueda úplně zadarmo, i když podle mě je to spíš jedovatě zelená, ale to už jenom detail.

    - Zdroj: Hugo Kottás
    -
    -
    -
Celá galerie 30

Za tuhle perleťovou červenou Elixir si už připlatíte 18 tisíc korun, ale taky stojí za to. Tohle je navíc linie GT, kterou poznáte podle černých fenderů jako z nějakého japonského kaido raceru a pořádného zadního spojleru, za který by se nestyděl kdejaký hot-hatch.

A moc mě zahřála u srdíčka poctivá koncovka výfuku! To se už dneska nenosí ani u ryzích sporťáků, natož u mainstreamového hybridu. Za to mají ode mě Frantíci fakt moc velkou pochvalu!

Zdroj: Hugo Kottás

Dvěstěosmičce nechybí ani typické rozpoznávací znamení moderních Peugeotů, jako denní svícení v podobě trojitých lvích drápů v předním nárazníku. V zadních světlech jsou potom tři pruhy netradičně horizontální.

Na velikosti (ne)záleží

Uvnitř je to také slušná avantgarda. Peugeot se drží zavedeného konceptu kabiny i-Cockpit, což ve zkratce znamená architekturu s digitálním přístrojovým štítem (tady navíc s pěkným 3D efektem), na nějž se nedíváte klasicky skrz volant, ale vrchem přes něj. Volant je typicky titěrný, což nemusí každému vyhovovat, ale celkem padne do ruky.

Zdroj: Hugo Kottás

Druhou dominantou je displej multimédií na vrchu palubní desky otočený směrem k řidiči. Pod ním pak najdete výdechy ventilace a typické pianové klávesy, které se zase opticky zdají být natočené ke spolujezdci. Ono to asi bude rovně, ale z řidičovy sedačky se zdá, že je to celé otočené doprava, což nedává smysl.

Na středovém tunelu potom najdete dost velkou schránku na telefon s indukčním nabíjením a volič převodovky v podobě malého, ale krásně vyvedeného hliníkového „camprlíku", jak dnes bývá v módě.

Zdroj: Hugo Kottás

Celý interiér hraje barvami a moc hezky se na to dívá, pokud tedy raději neholdujete německé „konzervě". Kupodivu je kabina i docela funkční a ergonomických přešlapů tu najdete minimum. Dokonce i ovládání klimatizace si můžete navolit jako samostatný widget na hlavní stránce multimédií.

Vepředu se sedí dobře, vzadu je potom logicky málo místa. Taky neexistuje, že by za dospělým spolujezdcem sedělo dítě v autosedačce, na to je 208 prostě moc krátká.

Zdroj: Hugo Kottás

Zato kufr je překvapivě velký, hluboký a navíc ještě pojme i plnohodnotnou rezervu. Takže jako auto do města na rozvážení dětí? Ideální. Jenom isofixy jsou dost hluboko utopené, takže instalace dětské sedačky není zrovna přímočará. Doporučuji to udělat jednou a pak už to neměnit.

Drobnou kritiku si zaslouží i prodleva při startování/chcípání motoru, kdy nestačí tlačítko jenom krátce stisknout, ale musíte déle podržet. To je ostatně typický neduh všech vozů koncernu PSA, kupodivu ale třeba Opel Astra to nedělá. Proč by to nešlo i tady?

Zdroj: Hugo Kottás

A taky mě vytáčelo otravné hlášení navigace, že vjíždím do nebo vyjíždím z nízkoemisní zóny. Zaprvé nic takového v Praze neexistuje a zadruhé to kolem mého bydliště hlásila furt, takže jsem to za den slyšel třeba dvacetkrát. A jedna ulice asi vedla skrz hranici domnělé nízkoemisní zóny, takže to hlásila nonstop. OMG!

Úsporný hybrid

Základní atmosférický tříválec o výkonu 75 koní s pětistupňovým manuálem je spíš taková volba „cena od", zajímavější je to od tradičního motoru 1.2 PureTech se 100 koňmi a šestistupňovým manuálem, případně osmistupňovým měničovým automatem.

Zdroj: Hugo Kottás

Pak můžete sáhnout ještě po verzích Hybrid 100, případně Hybrid 136, která je předmětem tohoto testu. Jedná se o tentýž přeplňovaný tříválec s objemem 1,2 litru, jen spojený s full-hybridní technikou a šestistupňovou převodovkou s označením e-DCS6.

Vrcholem nabídky je potom Peugeot e-208 buď se 136koňovým, nebo 156koňovým elektromotorem. Ale o tom až někdy jindy.

Podívejte se na videotest Peugeotu e-208

Silnější hybrid je moc fajn pohonná jednotka a plná síly na takhle malé auto. Ostatně s ním dokáže upalovat až 204 km/h a na stovku zrychlí za pěkných 8,1 sekundy. Jedinou vadou na kráse je příliš silná rekuperace, kterou nelze nijak nastavovat. Já raději plachtím.

Na druhou stranu se hybridní technika podílí na velmi nízké spotřebě paliva. Za celý týden jsem nastřádal průměr 6,2 l/100 km, ale to jsem trochu spěchal po dálnici. Po městě je to spíš 5,5 litru a volnějším tempem mimo město pak jde jezdit i na hranici čtyř litrů!

Zdroj: Hugo Kottás

Podvozek se také povedl. Je akorát příjemně sportovně tuhý, že si poradí s typickými nástrahami velkoměsta, ale zároveň se blýskne v zatáčkách. V kombinaci s přemírou gripu na předku, malým volantem a rychlým převodem řízení je dvěstěosmička opravdu agilní.

Škoda, že už doba nepřeje tomu, aby existovala 208 GTi, ale i tohle je na řízení fajn auto.

Peugeot v redakčních testechPeugeot 208 GT je francouzská drobotina, která ukazuje, že malá auta to nebalí

Nejvyšší verze je atraktivní, ale mohla by víc zlobit.
Test Peugeotu 308 1.2 PureTech 130: Podlomí vám kolena!

Nová 308 je setsakra krásné auto. A navíc moc hezky jezdí.

Za exkluzivitu si připlatíte

Čekal bych, že Peugeot 208 bude o kousek levnější, než třeba Škoda Fabia, jenže ejhle, Francouzi nastavili celkem ambiciózní ceny. Tenhle hybrid v našňořeném gétéčku, červené barvě a s příplatky vychází na víc než 650 tisíc korun, ale levnější není ani v nižších spektrech nabídky.

Já bych se osobně držel víc při zemi a sáhnul po verzi Active s motorem PureTech 100 a přihodil jen vyhřívané sedačky za 6 000 Kč. Za nějakých 420 tisíc pak dostanete solidní malé auto. A pokud jste lenoši, ještě můžete přihodit automat, který ovšem už stojí nemalých 50 tisíc.

Ale stejně, pokud nemáte rádi v životě nudu, asi vám nebude vadit si trochu připlatit.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





15.05 2024 9:00


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email