Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pátek, 1 listopadu 2024
Celkem je zde 755 lidí (1 přihlášený)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: harinq
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 3
Uživatelů celkem: 48 785
Online návštěvníků
Návštěvníků: 754
Uživatelů: 1
Celkem: 755

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71992 | Témat: 8169

15.05 2024 9:00


Ačkoliv se BMW řady 5 proměnilo, stále si drží svůj charakterní potenciál. Jeho elektrická verze je čistší, kdežto v dieselu cítíte uspokojivé staromilství
Osmá generace BMW řady 5 přijela na silnice s novými technologiemi, ale stále si udržuje punc sportovně elegantního sedanu. Vyzkoušeli jsme jak elektrickou verzi i5, tak naftovou 520d. Obě mají co nabídnout.

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: BMW 5 BMW denní svícení diesel jízdní vlastnosti krouťák nová podvozek pohon řízení střechy
Datum zveřejnění: Tue, 14 May 2024 11:01:50 +0000

Od roku 1972, kdy byla uvedena na trh první generace, se BMW řady 5 v sedanu vyvinulo v ikonu sportovní elegance ve světě čtyřdveřových sedanů. Jeho globální popularita neustále stoupá, což svědčí o jeho výjimečné kombinaci dynamických jízdních vlastností a pohodlí, které je ideální pro dlouhé cesty. Pětková řada se tak stala synonymem pro manažerský sedan par excellence.

Jak se nová pětka proměnila?

Vizuální stránka pětkové řady je diskutabilní. U všech fanoušků bavoráků. Ale nám se více než líbí. Jedná se prostě o inovativní pojetí a pohled do budoucnosti, a ten je vždy v kontextu dnešního světa důležitý. Z minulosti je potřeba si vybrat to úspěšné a interpretovat to novým způsobem tak, aby to zaujalo potenciální zákazníky. Proto tu máme moderní reprezentaci charakteristických dvojitých světlometů a masku ve tvaru ledvinek, která je u oné elektrické verze podsvícená, což je detail, který se bude líbit všem. Navíc je designována téměř do kolma bez kosení. Světla pro denní svícení a směrová světla jsou pak prezentována dvěma vertikálními led světly umístěnými trochu do boku.  Líbí se nám, jak je kapota protažená vlastně až k masce a vytváří onen prodloužený dojem. Stejně tak jsme spokojeni i s nárůstem velikosti - na délku nyní čítá 5060 mm, šířka též povyrostla na 1900 a výška je nyní 1515. Oceníte to především tehdy, když budete sedět uvnitř, ale na jízdní vlastnosti to nemá vliv.

Zdroj: BMW
Zdroj: BMW

Ze strany nás pak vlastně bavila ta samotná dynamika, která je z bočních partií cítit. K tomu přispívá hodně zkosený A sloupek a pak protáhlé klesání střechy k zavazadelníku. Stejně tak hrají roli i prolisy na dveřích. A pak tu máme typický Hofmeisterův záhyb ve spodní části C sloupku, který zvýrazněn grafickým prvkem s vyraženým číslem 5.

Zdroj: BMW
Zdroj: BMW

No a na závěr tu máme pohled zezadu, kde na sebe hlavní pozornost strhnou světla ve formě čtyř tenkých horizontálně umístěných ledek.

Zdroj: BMW

Nám se vizuálně pětka líbí, ať je v oné elektrifikované variantě, která je čistší a elegantnější anebo v té naftové, kde působí surovějším dojmem.

Zdroj: BMW
Elegantní očista v interiéru

Uvnitř se pak té dosti očisťovalo a ladilo tak, aby vše působilo nerušeným a kompaktním dojmem. Prvně vás tak zaujme plně prohnutý displej s bezrámečkovou skleněnou plochou mírně natočenou směrem k řidiči, který je složený z 12,3palcové přístrojovky a jakého si displeje „infotainmentu" úhlopříčkou 14,9 palce. V celé své kráse se tu pak prezentuje systém BMW iDrive, na který si musíte zvyknout. Je dosti svéhlavý a někdy nevyzpytatelný, ale jde o to lehoučké soužití, které postupem času snazší a snazší. Ona očista je cítit právě i v množství fyzických tlačítek, kterých tu naleznete pár jen ve středovém tunelu. Fakt, že je pětková řada elegantní reprezentují kvalitně implementované materiály a světelná lišta procházející přístrojovou deskou, přecházející do vyplní dveří. Novinkou je pak dvouramenný volant, který má ve spodní části zploštělou část, ale v oné elektrické variantě se setkáte s klasickým tříramenným designem.

Zdroj: BMW
Zdroj: BMW

Celkově je ona vnitřní část pětek designována na vysoké úrovni s myšlenkou i na prostor a pohodlí cestujících.

Vrcholná elektřina a  základní diesel - nestavte je proti sobě

V testu jsme měli jedinečnou možnosti si sáhnout vlastně na to nejzajímavější z nabídky. Na základní naftu s označením 520d a na nejvyšší verzi elektromobilu s označením i5 M60. A rovnou takto ze začátku říkáme, že je v žádném případě nebudeme stavět vedle sebe a porovnávat. Vrcholná verze nového BMW řady 5 je vybavena dvojicí elektromotorů - jedním vpředu a jedním vzadu - která zajišťuje pohon všech kol. Dosahuje výkonu 442 kW, tedy 601 koní a krouťák má 795 Nm, krátkodobě - 820 Nm. Z nuly na sto vás tak pošle za 3,8 s a maximálku má ve 230 km/h. To k fascinujícím číslům. A není žádným překvapením, že to, co mnichovská automobilka slibuje na papíře, dokáže přenést do reálného života. A nevadí ji ani fakt, že má velkou baterii, a tím pádem větší váhu. Silnici tahle elektrická střela přímo epesně žehlí, a to nejen rychlostí, ale též svými vlastnostmi. Adaptivní vzduchový podvozek pomáhá tomuhle kolosu dosáhnout až nečekaných výsledků. Při jízdě je stabilní i na kraji svých možností, v zatáčkách vás podrží a přesné řízení je jen jakousi třešničkou na dortu.

Zdroj: BMW

A co na to její slabší dieselový sourozenec, jemuž pod kapotou bije vznětový řadový čtyřválec, který je spřažený s osmistupňovou převodovkou? Není to zase tak líný jedinec, jelikož zrychlí z 0 na 100 km za 7,6 sekund a může se pyšnit vážně skvělou spotřebou. Logicky, to je to, co byste od něj především čekali.  Oproti vrcholné elektrické verzi byl nafťák vybaven standardním podvozkem, ale nutno říct, že i ten plní svou funkci na jedničku. Do pohodlí je samozřejmě lepší vrcholová verze.

Více o BMW M3/M4S rakví či bez, BMW M3 Competition Touring je na silnici poutavým pětisetkoňovým jednorožcem

Na týdenní test dorazil rudý krasavec s červeným střešním boxem, jenž podle očekávání budil velkou pozornost. Stejně jako více než 500 koní pod kapotou.
Dobrého se nelze tak snadno přejíst. A BMW M4 Competition Cabrio k dokonalosti mnoho nechybí

Máte 3,5 milionu? Kupte si BMW M4 Competition Cabrio. Určitě nebudete litovat. Takhle bych nejradši test tohohle auta uzavřel. A vlastně by to i šlo.

Obě verze mají něco do sobě a též jsou určeny různým zákazníkům. Elektrická těm, kteří vyznávají ostřejší styl života, naftová pohodářům s občasným srdcem závodníků.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





15.05 2024 9:00


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email