Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je neděle, 10 listopadu 2024
Celkem je zde 364 lidí (7 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Ludva2
Uživatelů dnes: 4
Uživatelů včera: 2
Uživatelů celkem: 48 803
Online návštěvníků
Návštěvníků: 357
Uživatelů: 7
Celkem: 364

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72055 | Témat: 8169

05.05 2024 9:01


První dojmy: Peugeot 208 přidal na ostrosti a představil nový motor. Nejen cenou konkuruje domácí Škodě
Peugeot 208 je pro francouzskou automobilku nesmírně důležitým modelem, vždyť jde o jejich vůbec nejprodávanější vůz. Ani u nás se mu nevede nijak špatně, v tomto roce se totiž zatím drží mezi padesátkou nejúspěšnějších aut. Není proto divu, že si na modernizaci dali záležet a zvýraznili už tak nezaměnitelný design. Novou podobu malého hatchbacku jsme měli možnost si prohlédnout na české premiéře nedaleko Prahy a zároveň ho i na několik minut vytáhnout na silnice.

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: Peugeot 208 hatchback jízdní vlastnosti nafta nový palubní počítač Peugeot řízení Škoda Fabia zas
Datum zveřejnění: Sun, 05 May 2024 05:11:22 +0000

Modernizace přidala na atraktivitě

Francouzský pětimístný hatchback se začal vyrábět v roce 2012 jako nástupce 207. Jeho druhá generace přišla na řadu o sedm let později a loni prošla faceliftem. Nejvíce se změna podepsala na přídi vozu, kde se zvětšila mřížka chladiče na úkor dolní části nárazníku, a chlubí se rovněž novým logem se lví hlavou. Hlavním rozpoznávacím znakem je nicméně LED denní svícení, které nahradilo tesák kočkovité šelmy třemi drápy. Ostatně tento motiv se objevuje i na zadních světlometech, což bylo sice i předtím, ale nyní jsou směřovány horizontálně místo vertikálně. Peugeot 208 je tak zas o kousek dravější a zejména pro mladé řidiče o něco atraktivnější.

Naproti tomu uvnitř si změn téměř nevšimnete. Na volantu najdete akorát nové logo a palubní desce dominuje větší 10″ displej, u něhož musíme pochválit zobrazení parkovací kamery. Už nevypadá jako vyskládání kostiček. Multimediální obrazovka se objevuje už od základní výbavy Active, kam automobilka přihodila ještě LED světlomety s novým tvarem denního svícení. Tím v podstatě veškeré úpravy končí, což není úplně na škodu.

Zdroj: Martin Lankaš

Malý Francouz je totiž uživatelsky velmi přívětivý. Nabízí jak dotykové ovládání displeje, tak i fyzická tlačítka na středovém panelu pro rychlejší volbu důležitých funkcí. Vše je intuitivní a takzvaně na svém místě. Není třeba nic složitě hledat či pátrat v návodu. V námi testované nejvyšší specifikaci GT mu to navíc pěkně sluší. Zdobí ho nejen imitace karbonu, co dodává sportovní šmrnc, ale rovněž svítivě zelené prošívání na palubní desce i sedadlech. Řidiče potěší dobře známý 3D virtuální kokpit.

    - Zdroj: Martin Lankaš
    -
    -
    -
Celá galerie 20
Na řízení si zvyknete rychle

Kdo už nějaký peugeot řídil, tak ví, že automobilka do všech svých vozů - ano, i do těch největších osobáků - montuje poměrně malý, hodně tvarovaný volant, který ze začátku určitě nebude vyhovovat všem. Každopádně právě ve „dvě-stě-osmičce" i malém crossoveru 2008 nám vyhovuje nejvíce. Vzhledem k proporcím auta má už od pohledu ideální míry a během jízdy více vtahuje do dění. Řízení je s ním příjemné, lehké na manipulaci a při ostřejší jízdě, kdy si pomocí tlačítka upravíte tuhost, máte pocit sportovního vozu.

Hodně tomu přispívá i naladění podvozku, které je tužší a agilní. Na okreskách hltal jednu zatáčku za druhou a nenechal se jen tak rozviklat. O nerovnostech dal sice vědět, ale nebylo to nijak agresivní a nepříjemné. Spolu s tužším řízením působil velmi zábavně, což nás utvrdilo v tom, že ani po modernizaci neztratil nic ze svého umu a nadále je velmi hravým hatchbackem.

Zdroj: Martin Lankaš
Rozšíření nabídky

Nový Peugeot 208 přiváží vedle upraveného vzhledu také nový motor. Vedle přeplňované dvanáctistovky o výkonech 75 a 100 koní a elektromotoru přibyla do seznamu mild-hybridní jednotka. Ta je k dostání ve dvou výkonových verzích se 100 a 136 koňmi a vždy se pojí s automatickou převodovkou. Oproti klasickým mírně elektrifikovaným motorům umí tenhle jet i chvíli čistě na elektřinu. Tím dokáže stáhnout spotřebu na průměrných 4,6 litrů.

My jsme měli možnost vyzkoušet tu silnější variantu a u ní nám ukazoval palubní počítač po pár kilometrech lehce nad sedm litrů. Času na seznámení jsme měli opravdu málo, a tak je na nějaké soudy brzy. Více prozradí klasický týdenní test. Zatím můžeme jen sdělit prvotní dojmy, co v nás zanechala.

Peugeot v redakčních testechPeugeot 208 GT je francouzská drobotina, která ukazuje, že malá auta to nebalí

Nejvyšší verze je atraktivní, ale mohla by víc zlobit.
Test Peugeotu 308 1.2 PureTech 130: Podlomí vám kolena!

Nová 308 je setsakra krásné auto. A navíc moc hezky jezdí.

Mile nás překvapila spolupráce s šestistupňovým automatem. Jeho reakce se obešly bez znatelného škubání a jednotlivé převody dokázal velmi rychle sázet. Až na jednu chvíli při výjezdu z křižovatky, kdy nechal vytáčet motor až nezvykle dlouho, jsme si na jeho chod nemohli stěžovat. Elektrifikovaná jedna-dvojka do té doby působila kultivovaně a velmi svižně, pro 1,2 tuny vážícího drobka více než dostatečně.

Zdroj: Martin Lankaš

Ve vyšších otáčkách svou sílu dává poměrně znát skrze zvukové projevy. Mezi tříválci ovšem nic výjimečného. Pro někoho, kdo má hrůzu ze zubaře, by mohlo být poměrně nepříjemné, jak auto zní, když rekuperuje. Během dobíjení totiž byl slyšet zvuk podobný zubařské vrtačce, byť ovšem vzdáleně. Ještě podotýkáme, že jsme měli otevřené okno, což hrálo také roli.

Silná konkurence pro škodovku

Peugeot 208 nadále nabízí nadprůměrně dobré jízdní vlastnosti a přidává neobvyklý vzhled, který mezi malými hatchbacky jen tak nezapadne do ústraní. Výběr motorizací není kdovíjak široký, nicméně v této kategorii nejde o nic neobvyklého. Na rozdíl od většiny takových vozů má na výběr i ryze elektrickou verzi o výkonech 136 a 156 koní. Doby, kdy se i u malých hatchbacků objevovala nafta jsou už dávno pryč.

A na kolik vyjde? Námi testovaná specifikace v ceníku startuje na necelých 600 tisíc, nicméně konkrétní kus měl cenovku 709 tisíc korun. Cenu vyšponovaly příplatky v podobě panoramatické střechy, červeného perleťového laku, paketu Vision a Drive Assist Plus s řadou bezpečnostních asistentů. Nejlevněji se dá pořídit v základní výbavě Active ve spojení se slabší dvanáctistovkou za 380 tisíc korun, čímž je jen o jedenáct tisíc dražší než Škoda Fabia s atmosférickým litrem. Solidně jí dokáže konkurovat právě i jízdními vlastnostmi.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





05.05 2024 9:01


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email